Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Vše o 1.4 TSI twincharge - dojmy,výkony, spotřeba

13. 4. 2010 14:36
První týden
Mám za sebou první týden a asi 1000km s TSI 110kW v Tiguanu 4motion.

Motor má předpokládám rootsovo dmychadlo a výfukové dmychadlo, které se doplňují, spínání kompresoru je celkem poznat, nic dramatického. Co ale nemám totálně pod kontrolou je spotřeba. Když se nedržím, tak po městě jezdím se studeným motorem za 14, poslední údaj byl dokonce 18 (za nějaký 3km),minimum jsem dosáhnul na okresce s průměrem 60kmh a to 5,9.

Překvapilo mě, že po dotankování vyšla spotřeba na 9,3 (PP ukazoval 10,2)

Máte už někdo vychytaný, jak s tím jezdit, aby to žralo co nejmíň?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Slavek-TDM
13. 4. 2010 16:26
Re: První týden
Radit co nejdriv, prifouknout gumy, nevozit naklad >:D . Navic, jestli je to novej motor, bude trvat nez si sedne a spotreba se snizi. Normalne je to 5-10 tisic km....
13. 4. 2010 21:48
Re: První týden
Hehe, Subárko. Právě jsme Tiguana vyměnili za Forestera, ten byl ale na plyn, takže jsem to vůbec neřešil. Teď to řešit budu.

Gumy jsem už přifouknul :-))) ještě to plato vajec, aby to ti zamnou pochopili... >:-[]
Avatar - FRPE
13. 4. 2010 22:31
Re: První týden
Kolem 7-8lit/100km by ses měl po zajetí při normální jízdě dostat, při šolíchačce cca 6,2-6,7 normálně ... ;-)

Výrobce říká že zajetý je to po 1000km. :-!
Avatar - iudex
14. 4. 2010 08:39
Re: První týden
No v TP skoro kazdého auta más uvedené, ze zábeh je iba cca. 1500 km. Realita je ale taká, ze bezný benzín (o dízli ani nehovoriac) si "sadá" este niekolko tisíc km, pocas ktorých mierne klesá spotreba a stúpa výkon. Ja mám na vonavke momentálne 4000 km a spotreba stále po desatinkách klesá.
Avatar - superkutil
14. 4. 2010 09:20
Re: První týden
U dieselu si mi motor sedal 20000km. Ale nečekej, že s 1.4TSI a ještě k tomu v Tiguanu budeš jezdit za 6litrů. Vždyť má průměrnou spotřebu uvedenou 8,4litru. Podle vzorku 46 aut ze serveru www.spritmonitor.de je průměrná spotřeba 9,9litru s tím, že nejnižší je 7,7 a nejvyšší 12,6litru. To auto je velké a těžké a tak malý motor musí být hodně krmený aby jel. Prostě zákony fyziky neočůráš a to ani malým objemem. Vem, že s motorem 2.0TSI je průměrná spotřeba Tiguanu 10,3litru, tedy jenom o 0,4litru vyšší. >:D

Na druhou stranu s dieselem žere Tiguan 7,8 litru, což je hodně vysoká spotřeba a dost bída. 8-s

Malý objem s turbem je jenom bouda na zákazníky. Fyzikální zákony nejdou obejít. Jediný způsob úspory je systém START-STOP a rekuperace. To znamená kombinace spalovacího motoru a elektromotorů. A bohužel i zátěže v podobě baterek pod podlahou. A taky snižování hmotnosti aut.
Avatar - Slavek-TDM
14. 4. 2010 09:26
Re: První týden
Normalni - CRka proste budou v realu zrat vic nez PDcka, ackoliv vyrobce pise normovanou spotrebu stejnou...
Avatar - superkutil
14. 4. 2010 09:31
Re: První týden
Moik: Jestli chceš řešit spotřebu, tak jsi měl zůstat u Forestera a jen ho pořídit s dieselem. :-!
Avatar - Slavek-TDM
14. 4. 2010 09:21
Re: První týden
To me trochu zajima. Jaky byly zkusenosti s Foresterem v plynu? Co ventily, byl tam nejakej problem se serizovanim nebo zavadami?
14. 4. 2010 09:54
Re: První týden
... a zhubnout >:D
15. 4. 2010 11:16
Re: První týden
Tak já nepíšu, že chci jezdit za 6l, ani ve snu mě nenapadlo, že bych jezdil pod 8, počítám s 9 litry, cokoli pod je bonus, ale spotřebu řešit budu - vždyť to umí udělat rozdíl 4 litrů jak nic... Rozdíl mezi Foresterem 09 2,0i 110kW a Tiguanem 1,4TSI 110kW je absolutní. byl jsem moc zamilovaný do Forestera, ale ten nový nemá nic z toho starého, Tiguan ho IMO předčí ve všem, krom systému pohonu, ale zase jen na asfaltu, v terénu je to stejné.
Kolíbavé jízdní vlastnosti Foresteru se ani nepodívají na Tiguana, prostě mě to auto přesvědčilo, nikdy jsem VW neměl a ani po něm neprahnul, ale tak se stalo. Ad motor, kompresor a turbo je prostě zná, Forester šestku ani nemá, ale kdyby ji měl, rozjezd z 60kmh na šestku by se buď vůbec nekonal nebo velmi velmi pomalu a i když má motor super TM v nízkým otáčkách, pětka do kopců prostě nejela... nechci říct, že je to špatný motor, ale objem byl prostě nahrazen ;-)

Forester na plyn je super volba, vůbec jsem o tom nevěděl a neřešil to. Já jsem měl bohužel smůlu, že u mého ve 150tis začal klepat motor, klepal sice i s plynem 20tis km, ale štve to. Nakonec jsem ho prodal se slevou i s tou vadou. Plyn vřele doporučuju, poznat na výkonu to není, snad na plyn má motor pomalejší reakce, ale to je spíš subjektivní. Spotřeba ca 11l po městě v létě.
neregistrovaný "Hooonza"
15. 4. 2010 11:33
Re: První týden
Objevují se tu tipy na "řazení co nejdřív." Tam je podle mě právě ten problém. V nízkých otáčkách běží Roots, a ten si bere energii z klikové hřídele motoru. Dmychadlo tohoto typu má bohužel velmi nezanedbatelný příkon, který odebírá přímo motoru. Narozdíl od turba, kteréžto si bere energii z výfuku, odkud by stejně šla mezi půlky.

Podle mě je tedy nejlepčí jezdit tak, aby Roots vůbec nespínal (jestli to vůbec u tohoto motoru jde)...
Avatar - Slavek-TDM
15. 4. 2010 12:13
Re: První týden
Jako tocit mezi 3.500-5.000 otacek (triapul je podle mne hranice, kdy kompresor konci)? No to asi nebude uplne dobrej napad, pokud chce clovek jezdit na spotrebu :-) . Spis bych to videl tak na otacky mezi 1.500-3000, ale je pravda, ze s twinem zkusenost nemam, takze ciste teoretizuju...
Jinak sam VW ohledne spotreby pise:
Výsledkem tohoto unikátního řešení je kompaktní lehký agregát o objemu jen 1,4 l, jehož parametry jsou však srovnatelné s nepřeplňovaným zážehovým motorem o objemu 2,3 l, přičemž jeho spotřeba je až o pětinu nižší!
Tedy pouze AZ o 20%....
neregistrovaný "Hooonza"
15. 4. 2010 12:24
Re: První týden
Točit mezi 3500 a 5000? To už zas bude žrát proto, že to je malý silně přeplňovaný motor, u kterého už se projevují negativa mohutného přeplňování turbem - vysoká spotřeba při velkém zatížení... Takže asi tak těch 1500-3000 jak řikáš a nešlapat na to.

TSI Twincharger je dle mého soudu pouze marketingová hračička, neb průměrný redaktor motoristického časopisu má tím větší poluci, čím je motor menší a výkonnější...

Podotýkám, že služebním mercedesem E500 5.5 V8 s automatem jsem po městě jezdil za 11.
Avatar - Slavek-TDM
15. 4. 2010 12:41
Re: První týden
Tak to kecas, to chci ukazat :-) Ale verim tomu, ze kolem 13ti se jet dalo. Ja s trilitrem v sestivalci a automatu ve meste nejdu pod 12.
neregistrovaný "Hooonza"
15. 4. 2010 12:44
Re: První týden
To ti nevokážu, Mercédes zůstal ve Stuttgartu ;-) Taky jsem valil bulvy.
Avatar - Slavek-TDM
15. 4. 2010 13:10
Re: První týden
No dobra, kdyz to rikas...
Jinak za cca 14 dni budem mit sluzebniho Yetaka 1.2TSI. Docela se tesim na delsi zkusenost s timhle motorem, ale je to holota (vybava Yeti = bez klimatizace) 8-s Pro sebe bych volil urcite jinak, ale limity jsou limity....
neregistrovaný "Hooonza"
15. 4. 2010 13:40
Re: První týden
Mě to překvapilo o to víc, že s C kombi 350 3.5 V6 se šestikvaltem manuálem jsem se ve městě nedostal pod 18... Ale to prej bylo tim, že to služební C mělo experimentální zadní nápravu a ta nebyla vodladěná.

S jetim 1.2 se plánuju jít projet ke svýmu prodejci.
Avatar - superkutil
15. 4. 2010 17:11
Re: První týden
Dnes jsem jel s Foresterem 2.0D a proti Mondeu super povoženíčko. Volant zlehka, řazení zlehka, zátah od 1500-4500ot, při běžném provozu tiché, 6ti kvalt a spotřeba prý 6,5-7litrů, což je totéž co moje Mondeo 2.2TDCI. Použitelný na dálnici i v terénu, lehká ale přitom tuhá karosérie. A hlavně je vše tam kde má být.
15. 4. 2010 19:17
Re: První týden
No když jedu po Praze napříč a posnažím se, jedu v pohodě pod 8, 7,2 není problém - to je totiž přesně to, kde TSI řere nejméně: 60-80kmh na šestku, klidná předvídavá jízda... nejhorší je 1-3 a samé popojíždění = moje každodenní cesta do práce.. a snažím se nezdržovat.. jinak mě se něco přecvaklo v hlavě a už jsem nejel přes 9 ani nepamatuju.. běžně jezdím za 8,5, město 10,5

I když jsem o tom motoru hlásal taky kde co, dneska tvrdím, že to opravdu funguje, přesednutí do bratrovy Imprezy D bylo dneska velkým zklamáním z turboprodlevy a celkovém chování motoru, hlavně malý rozsah otáček a velmi velmi časté řazení. Naopak jeho 110kw s tou Imprezou přece jen zacvičilo jinak...

Ale jednu kritku si neodpustím: kura tak když chci benzína, protože najedu málo, tak se snad předpokládá, že jsou to pojíždky - a na ty žere TSI jak tank, neskutečná spotřeba.. a na dálky si zase radši koupím TDI...

Jinak za studena umí 1-4 udělat maximum PP - 49,9l okamžité spotřeby.

Ad nový Forester, samozřejmě byl ve výběru, svezte se oběma auty, podvozek Foretseru je komfortní, to ano, ale teda vybírá si hroznou daň v jízdních vlastnostech a navíc je teď Tiguan podstatně lacinější
Avatar - Slavek-TDM
15. 4. 2010 12:21
Re: První týden
Me teda u Forestera MY07 s odpustenim s.r.a.l.a jedna vec. Elektronickej plyn, to byla tragedie. Jinak se mi to auto moc libilo a uvazuju o nem (o starsim, s mechanickym ovladanim klapky) jako dalsim povozidle na cestu do prace a zpet. Proto jsem se ptal na ten plyn. To klepani, vis co to bylo?
15. 4. 2010 11:20
Re: První týden
Nicco: tak potřebuju shodit tak 5-10kg kolik to tak může udělat na spotřebě? :-!
15. 4. 2010 12:31
Re: První týden
Tak to sa na spotrebe neprejavi, dokonca moze byt vyssia, lebo fyzicky zdatny clovek, je aktivnejsi >:D ale uskutocnis downsizing, a to sa dnes pocita :yes:
18. 4. 2010 21:22
Spotřeba
Dálnice D1 exit Velký Beranov - Brno - centrum, tempomat 130kmh, spotřeba 7,7l, nazpět 9,1, ale dost dneska foukalo, průměr 8,4 - když chce, tak umí...

Jinak klidná předvídavá jízda okolo 100kmh je 7,2 jak nic... ale po 25km ukázat nějakýmu autu záda, hned je tam o litr víc :-)
Rozbalit vlákno
25
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2010 22:15
Re: Spotřeba
Jojo, přesně stejně, na chlup, se chová moje GLKčko 320 CDI, taky jezdím při stovce za 7,2 a když na to šlápnu, tak všem ukážu záda a vezme si to o litřík víc... :-) No, možná i o dva... :-) jen ten vítr to nějak neovlivňuje... :-)
Avatar - superkutil
13. 7. 2010 11:07
Re: Spotřeba
Ono většinou turbo u benzínu i dieselu způsobí zvětšení závislosti spotřeby na stylu jízdy. A u maloobjemových motorů to platí ještě víc. Ale fyzikální zákony obejít nejde. Prostě zmenšení objemu a turbo sníží pasivní ztráty, ale energie potřebná pro jízdu je stále stejná, zvýší se jen účinnost.
neregistrovaný "Hooonza"
13. 7. 2010 12:48
Re: Spotřeba
... která u malých hyperturb při velkém zatížení klesá, protože už se projevují negativa přeplňování turbodmychadlem...
Avatar - superkutil
13. 7. 2010 13:59
Re: Spotřeba
Prostě 1.4TSI je malý lehký motor s rozumnou spotřebou při ekonomické jízdě s možností krátkodobého použití velkého momentu (byť za cenu menší účinnosti a spotřeby). Což je přesně to co většina řidičů potřebuje. ;-)
Avatar - Krispos
13. 7. 2010 14:11
Re: Spotřeba
A jak je na tom s zivotnotnosti? Na nejake zavery je asi dost brzo u pomerne novych motoru, ale vazne by me zajimalo jestli vydrzi jako 1,9D v me Felicii 250tkm bez jedine opravy :-)
Avatar - superkutil
13. 7. 2010 19:01
Re: Spotřeba
Myslím, že životnost není nejsledovanější parametr tohoto motoru. Kdo chce motor s výdrží, ať si koupí atmosferický benzín. >:D

Navíc není možné srovnávat přeplňovaný nadupaný benzín a výkonově slabý atmosférický diesel. Jinou otázkou je třeba u té Felicie 1.9D životnost přední nápravy u tak těžkého motoru. ;-)
neregistrovaný "Hooonza"
13. 7. 2010 21:24
Re: Spotřeba
Současné motory do osobních aut jsou dimenzovány na 250 000 km. Nezáleží na tom, jestli 1.4 16V s 85 koňmi, 1.4 TSI se 180 koňmi nebo 2.0 TDI se 110 koňmi - programově všechny snesou totéž. Akorát Mercedes dimenzuje na 400 000 km, u Ska snad 800 000 km.

že jde třeba o "pouhou" 1.4ku je jenom zdání - její mechanika je odolnější než mechanika většího nepřeplňovaného motoru ze staré školy.
Avatar - Slavek-TDM
13. 7. 2010 21:28
Re: Spotřeba
Krom toho, kolik pouziva VW do svych ctyrvalcu bloku a klikovek? ;-) Navic, objem nijak zasadne nesouvisi s moznym kilometrovym najezdem, jak jsi podotknul a jak jiste vsichni vedi :-)
Avatar - superkutil
13. 7. 2010 21:44
Re: Spotřeba
Neříkejte mi, že ten motor, vstřiky i turbo bez nutnosti opravy vydrží 250tis.km. Už jsem viděl hodně Fabií s najetými 150tis.km a jsou to dobré vraky.

Nájezd nesouvisí s objemem, ale dost často souvisí s třídou vozu. Respektive tím souvisí i s objemem. Neboť u malého vozu s malým motorem se neočekává větší nájezd, naopak u velkého vozu s velkoobjemovým motorem se očekává velký nájezd.

A když tak slyším o problémech nový CR motorů a to i u VW, tak nevidím důvod, proč by 1.4TSI neměla mít stejné problémy. Ve firmě máme dva Passaty 2.5TDI a ty jsou pořád po servisech, takové plečky jsem neviděl. Náhradou jsme dostali Superb 2.0TDI PD a odešel vstřik.
Avatar - Flash666
13. 7. 2010 22:47
Re: Spotřeba
protoze to jsou uz V6 a to jsou mrdy nehorazny ;) navic dokonala ramena >:D
Avatar - WinDiesel
13. 7. 2010 22:33
Re: Spotřeba
Budu Ti odporovat, diesely jsou a budou robustnější, navíc se diesely točí o 20-30% nižšími otáčkami, to roli hraje.
Avatar - Slavek-TDM
14. 7. 2010 06:40
Re: Spotřeba
Diesely robustnejsi? Vzdyt kompresni pomery uz jsou u CR temer stejny pro obe paliva a spousta dilu motoru je taky stejna. To ze nafta toci nizsi otacky u CR turbo motoru plati uz taky omezene. Je tu jeden zasadni rozdil - a to ten, ze u naftovyho motoru zavisi jeho vydrz hlavne na kvalite paliva, coz jsi sam nedavno popisoval...
Avatar - Flash666
13. 7. 2010 22:48
Re: Spotřeba
odolnejsi nez motor ze stare skoly ? >:D delate si srandu
Avatar - superkutil
13. 7. 2010 23:53
Re: Spotřeba
Benzínový motor s turbem a přímým vstřikem, to jsou extrémní tlaky na klikovce, vysoká teplota turba, vstřiky benzínu jsou složitější jak u dieselu (benzín nemaže), vyšší otáčky jak u dieselu atd. To vše předurčuje 1.4TSI k rychlé smrti. Kolik mají dnes najeto, hlavně modely s twincharge? To moc nebude, tak kolem 100tis.km.
neregistrovaný "Hooonza"
14. 7. 2010 11:38
Re: Spotřeba
ale ten motor je tomu technicky přizpůsobenej ;-)

Moderní motory selhávají protože se jim vysere příslušenství jako turbo či rozvodovej řemen. Písty, ojnice, hřídel a blok však drží. O životnost motorů TSI nemám obavy.
Avatar - WinDiesel
14. 7. 2010 18:03
Re: Spotřeba
Což o to, já taky nemám obavy, já to platit nebudu.... >:D
Avatar - mysak2
17. 11. 2010 06:38
Re: Spotřeba
s tím tlakem paliva bych si dovolil nesouhlasit. Tal k vstřikovaného paliva je u TSI cca 150 bar. Kalsické diesely (TDI 66kw) měli 230bar. Takže to není o tlaku ale o tom na co je klikovka a ostatní části motoru dimenzované. Takové 1,9 TDI PD 74kw má 2050 bar.

není to o tom jestli motor 1,4 má 55 kw a 120 Nm nebo má 118kw a 250Nm. je to o tom na co je dimnezovaná spojka, převodovka, klikovka atd. V tom bych já viděl asi kámen úrazu. ale to se pořád bavíme v teoretické rovině. Jakou má 1,4 TSi výdrž ukže až čas.

Já jsem si chtěl koupit OII 1,8TSI ale po přečtení recenzí kde si stěžují majitelé na spotřebu oleje nad tím dost váhám. 1litr na 15000km u nového auta mi přijde dpcela dost. já maám na svem golfu 1,6 150.000a nějaké dolejvání oleje nemusim neřešit. Chápu samozřejmě že motor s turbem si něco veme
Avatar - superkutil
21. 11. 2010 18:03
Re: Spotřeba
Půjdou do háje vstřiky a turba. A možná to bude žrát víc olej. Benzin na rozdíl od nafta nemaže, turbo u benzínu má výrazně vyšší teplotu než u nafty. Navíc při podtáčení motoru může dojít k rychlému zvětšení vůlí. Ale asi největší problém bude spokojenost majitelů se spotřebou, protože než se naučí s motorem jezdit, tak budou mít spotřebu hodně vysokou.

Jezdil jsem kdysi s TSI v Touranu a vadilo mi to výrazné dunění. Je zajímavé, že přímý vstřik benzínu v kombinaci s turbem má jedině VW Group. Ostatní automobilky se do toho neženou. Proč!?!?!?
29. 1. 2011 19:19
Re: Spotřeba
Kutil: Ad tlaky na klikovce... no.. co má větší tlak, 350Nm v brutálním zátahu TDI ve 2000ot nebo 240Nm v TSI? TSI žádný tlaky nemá.
Kompresní poměr má TSI tak vysokej, aby mohlo ještě s chlupem jezdit na 95 oktanů.
Ostatní automobilky mají to samé.. Mazda CX-7 2,3turbo je biturbo s přímým střikem, multiairFiat ne, BMW s Pegeotem, Ford EcoBoost

Souhlasím jen s tím, že spolehlivost motoru ukáže až čas. Předpoklady pro to, aby byl poruchove tu nejsou.

Ale údajně má motor stejně kočit
Avatar - Flash666
13. 7. 2010 20:49
Re: Spotřeba
kamosovo MB w124 2.5D najeto 2.250.000km a jeste jezdi nekde po svete dal.
Avatar - Slavek-TDM
13. 7. 2010 21:17
Re: Spotřeba
Sice uz ma 3.ti kastli, ale motor stale drzi >:D Bracha i jeho kamos atmosferickou 124ru maji ;-)
Avatar - Flash666
13. 7. 2010 22:46
Re: Spotřeba
tady byla kastle puvodni, sice byla uz jako zrezla dost ale porad drzela :-)
Avatar - Slavek-TDM
14. 7. 2010 06:47
Re: Spotřeba
No, chtel bych to auto docela videt. Videl jsem kus s 800k na hrbu a byl pekne vybydlenej. Jinak bracha u svy 300D uz menil nejaky vstriky, ale pri cene asi 600 za kus je to sranda smich.
Avatar - superkutil
14. 7. 2010 11:21
Re: Spotřeba
O životnosti aut jsem se kdysi bavil s jedním odborníkem ve VÚMV a on říkal, že každé auto má díly s různou životností. A že se to dělá proto, protože je levnější a jednodušší udělat díl s poloviční dobou životnosti a než s dlouhou. Tedy že je levnější třeba 2x vyměnit brzdový kotouč, než vyrobit jeden na celou dobu. Problém ale viděl v tom, že automobilky nemění tyto díly v rámci jakési prodloužené záruky. To znamená, že by si člověk při koupi auta předplatil výměnu těchto dílů během třeba 250tis.km. Ale hlavně říkal, že každé auto má díly definované s určitou životností a že po jejich relativně nenákladné výměně je možné auto dál v pohodě používat. Ale říkal, že po určitém nájezdu začne odcházet celé auto a to je jeho konec.

Ale znal jsem holku, která byla z rodiny kde všichni milovali americké vozy a celá rodina je měla jako koníček (tak holka věděla víc jak kdejakej chlap) a ta jezdila v amerikách 30 i 40 let starých v perfektním stavu. Říkala, že to chce jen měnit správné díly. A nikdy se jí nestalo, že by zůstala stát na silnici. Říkala, že i když hodně nacpe do benzínu, tak celkově jí to auto vždycky vyjde levněji než nová super nadupaná hračka. A tím 1.4TSI 125kW je. ;-)
Avatar - Krispos
12. 7. 2010 18:24
vydrz a udrzba....
...protoze bych si chtel k Jeziskovi nadelit (nejspis) Scirocco ve verzi 1.4 TSI (160k) tak by me zajimalo jake mate zkusenosti a doporuceni co se udrzby a provozu tohoto motoru tyce.
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57