Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Mercedes-benz 190 (W201)

neregistrovaný "ladis111"
6. 8. 2001 21:23
no neni to skvele auto?
Zdravim. Najde se tu nekdo, kdo je vlastnikem medourku 190E? Je to bajecny auto, moc rad bych se podelil se svymi zkusenostmi s ostatnimi. Zkuste sem napsat sve zkusenosti. Pro zacatek zacnu s otazkou ja - da se do klasickeho 190E 2.0L dat motor o objemu 2.3L? Zkousel jste to nekdo/mate nekdo 190E s 2.3L? Dejte vedet!
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "MB_560SEC"
7. 8. 2001 12:48
Re: no neni to skvele auto?
Ahoj !! Do 190E se dávala standartně 190E 2,3 a to ve výkonech 136PS až po 170PS !!!! Další verze byli 16V ! Taky se do 190E dávala 260E a taky uprevaná verze byla s 2,5 V6 o výkonu 204PS !! Tuším že se to jmenovalo Evolution nebo tak nějak. Bohužel o 190 (W201) nemám mnoho informací abych ji mohl dát na svoje stránky, třeba časem toho seženu víc. Ale všechny tech. údaje mám, takže pokud bys chtěl tak rád poradím :-) Ahoj Ondra
neregistrovaný "Kamikaze1"
7. 8. 2001 15:41
Re: no neni to skvele auto?
Evolution 2,5 nejsou V6, ale radovy 4valce 16V. Evo I 2,5 (88-89) melo 195 koni, a Evo II 2,5 (90-91) 235 koni. Od Eva II bylo vyrobeno jen presne 600 kousku, k vuli homologaco DTM, muj otec mel cislo 232.
neregistrovaný "MB_560SEC"
7. 8. 2001 21:07
Re: no neni to skvele auto?
No vidíš, tak jsem se asi spletl, nedíval jsem se na to. SOrry já radeji V8 :-))) Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
7. 8. 2001 14:47
Re: no neni to skvele auto?
190E 2,3 není špatnej, pokud člověk nenajezdí moc km nebo na to má... Já provozuju 2,0D.
neregistrovaný "rrrmmm"
7. 8. 2001 21:47
Zkušenosti s 190E 2.3
Já měl asi před 6 lety 190E s motorem 2.3benzín. Tuščím, že to mělo kolem 136koní. Do té doby jsem měl vždy jen MB počínaje 240D a konče tímto. Byl to muj sen a vyhlédl jsem si tehdy nebouraný ve Švýcarsku. Byl v max. výbavě vč, automatu, klimatizace, ABS, ASD, vše v el. atd. Asi jsem si víc přát nemohl. Jezdil jsem tak 3 měsíce. Pak to začlo. Pokazilo se ABS s ASD (v MB všechny nové čidla + kontrola el. vedení cca.13t.Kč) a nic. Pak začal blbnout motor (řídící jednotka cca 20t.kč) a na závěr automat-sice to byla únava materiálu ale 12t. Kč fuč. Po roce jsem ho prodal a už jsem si MB nekoupil. Možná jsem trefil špatný kus... Kolega má 190E 2.0 už pátým rokem a mění jen olej a pneu. Tak hodně zdaru....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
8. 8. 2001 01:20
mb rulez :-)
No, dik za info. Ja mam 190E 2.0 automat(benzin/LPG), 118 PS, je to vcelku svizny, maximalka je 190 kph, ale po dalnici jsem to rozjel skoro na 200, 0-100 kph je papirove za 9.8 a i bych tomu veril - docela slusny zrychleni. Hlavne pohodli a tak - s LPG to ma kdyz jedu sam vykon uplne stejny jako benzin, i tocak je stejnej, LPG se pozna az pri obsazeni 4 lidmi - min to pak tahne do kopce, ale je to skoro neznatelny rozdil - ten je hlavne v cene paliva :-) Obcas to necham nabumbat i benzinu, aby si motor pochutnal :-) Jinak musim hodne doplnovat olej do motoru - cca 1.5 L na 1000 km, uz si hoch veme, automat olej dikybohu drzi. Menil jsem odeslej silentblok, jinak ok, akorat posledni dobou se obcas ozve hrceni z posilovace riozeni -0 asi se nasava vzduch do cerpadla posilovace - trva ten zvuk tak minutu, dve, pak treba tyden nic, zatim ok, az se to posere, vymenim asi to cerpadlo - nemate nekdo podobnou zkusenost? Jinak jsem si koupil od nakl. Kopp skvelou knizku - Mercedes 190/E/D - udrzba... stala sice 5 kilo, ale je tam naprosto vse - i s planky elektriky/fotkami... Uzitecna vecicka - doporucuju - vyber z ty knizky hodim na web. Zatim se mejte.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
8. 8. 2001 01:22
cena motoru
jeste otazecku - kolik muze stat motor w201 2.3L (136/170/176 ps)? Kde by se to dalo sehnat (krom vrakoviste)?
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "MB_560SEC"
8. 8. 2001 08:13
Re: cena motoru
Já jsem jednou sháněl motor do bývalý mojí 124, a sehnal jsem z E-Klasse 230 se 150PS za 15tis. jinak ta 230E 136PS se prodává za slušnou cenu, tak kolem 7tis. Já co jsem prodával 2,0L tak jsem ho prodal kompletní za 6tis. Ladis1 kde máš stránky ??? Už jsi viděl moje ? Ahoj Ondra
neregistrovaný "ladis111"
8. 8. 2001 21:09
Re: cena motoru
Dik za info, ta cena je super, ja bych rad sehnal 2.3L 170/177/185 PS, uz by mi to bylo z tech 3 jedno :-) Mych dosavadnich 118 PS neni spatnejch, ale chci viiiiiiic :-) Stranky o medouru zatim nemam, teprve budou :-) Zatim mame s klukama jenom nas projekt na www.web-brana.cz, ale to s autama moc spolecnyho nema :-) Ondro, tvy stranky jsou super. Poslu ti nejake fotky sveho auta. Jinak nemel bys moznost sehnat nekde tu 2.3L (>170PS) v dobrym stavu?
neregistrovaný "MB_560SEC"
8. 8. 2001 22:03
Re: cena motoru
Ahoj, dík za pochvalu mojich stránek, jsou dělané v "duchu" oficiálních mercedes stránek :-) Ale zase ne aby nás mohly zažalovat za kopírování. Ten motor 2,3 o výkonu 170 PS jsem ještě neviděl (ve skutečnosti, info mám z internetu) takže pochybuji, že ho tady u nás v CZ někde seženeš. Ale já bych tam dal 230E z E-kasse nebo už tu novější 220E ta má taky těch 150PS a to je slušný výkon na lehkou 190 ne? Nebo tam šoupni 300E (190PS) z W124 určitě tam půjde taky ale musel bys sehnat jinou kardanku (kratší) a samozdřejmě, že je nutné k motoru mít i vlastní počítač !!! Na to nezapomeň ! Takže radím 230E 150PS z E-klasse, ta tam půjde bez problémů, ale i ta 300E tam půjde, ale bude to asi s menšíma problémkama, ale určitě bys jí taky oživil .-) A 190PS v 190E to by se líbilo i mě i když jsem na vetší Medvědy :-). Ale určitě to pojede jako 380SE :-)) Tak zatím ahoj a pošli ty fotečky a jestli máš nějaké info o 190E/D, tak to taky abych mohl udělat časem stránky na 190. A na jaký typ MB budeš mít stránky ? Pouze na 190E/D nebo i na jiný MB ? Ondra
neregistrovaný "ladis111"
10. 8. 2001 22:40
Re: cena motoru
Jojo, uvidim, nejradsi bych tam sehnal motor primo pro 190E (w201), kvuli spotrebe asi ten 2.3L min. 170 ps. Min nema cenu - dival jsem se na udaje o akceleraci 0-100 kph a maximalce a treba rozdil mezi moji 118 ps a 138 ps je leda v maximalce o 7 kph vetsi, akcelerace je stejna - proste si myslim, ze kdyz uz neco, tak min. 170 ps. Uvidim, zatim na to nespecham, ale do roka bych to tam rad mel :-))) Jinak me stranky budou asi pouze pro 190 - jakykoliv typ. Predevsim bych chtel promakat message board - podpora na mobily a tak... Jo, jeste mit tak plno casu - musim se ted ucit na zkousky :-( Zatim cau. L.
neregistrovaný "MB_560SEC"
13. 8. 2001 08:18
Re: motor 2,3 170PS ....
Ahoj Lasis1, no chci vidět kde budeš shánět ten motor, jak jsem již psal, ještě jsem ho nikdy neviděl, takže to bude asi trochu problem, ja bych tam dal tu 300E z W124, která s tím bude hejbat jako bejk. A spotřeba bude cca 11 litrů, protože 260E W124 žere asi taky těch 11-12 litrů. Při plným výkonu si vezme na dálku 13, ale to je pořád 180-220 km/h a víc... :-)) Už se těším na stránky, dej potom vědět sem do fóra na W124/ W123 / W126 ... Ahoj, Ondra
neregistrovaný "ladis_"
15. 8. 2001 22:31
Re: motor 2,3 170PS ....
Cau Ondro, s tim motorem ted pockam - mam problemy s posilovacem/pumpou na posilkovac - cim dal casteji se pri otaceni volantem ozyvaji drcive zvuky - necham to vymenit z nejaky bourany 190ky na vrakaci. Motor az pak. Ty stranky kdy budou je ve hvezdach, ale taky se na ne tesim :-) Ne vazne, zacnu na nich brzo delat. Mej se fajn a enjoy merc power! Cauky
neregistrovaný "zadek5241"
16. 8. 2001 07:26
Re: motor 2,3 170PS ....
To Ladis: Mám na skladě hnedle 2 servopumpy, ale jestli toužíš po extrakusu z vrakáče... Jednu z bouračky, jednu z nebouračky. Mám ale pocit, že bys mohl mít chybu v servořízení a ne v pumpě. U BMW mi to taky haprovalo. Vždycky, když to bylo studený a vyparkovával jsem tak to hrozně skučelo a pískalo v tom a při otevření dolejvací nádobky se tam olej úplně vařil a chlístal ven. Vyměnil jsem servopumpu, ale nepomohlo to. Vyměnil jsem teda řízení a OK.
neregistrovaný "ladis111"
17. 8. 2001 09:20
Re: motor 2,3 170PS ....
Cau Zadku524, mel bych docela zajem o to servorizeni, kolik by to stalo? Kdyztak kontakt na me je 0603477752 nebo ladis@nextfrag.com. Ty zvuky se ozyvaj az po zahrati, resp. po kratsi jizde - a ne vzdy - jen nekdy, ale cim dal casteji :-( Dik a cauky
neregistrovaný "MB_560SEC"
16. 8. 2001 07:27
Re: motor 2,3 170PS ....
Ahoj !! Ale inzerát do annonce by sis mohl dát, nemysli si on se jen tak hned někdo neozve, tenhle motor je lahůdka, takže to bude něco to sehnat. Na stránky se těším, doufám že mě budeš brzy informovat ... :-) Měj se !! Ondra
neregistrovaný "ladis111"
19. 8. 2001 08:56
kulovy posilovac - asi kloub mam v *...
no ted jsem zjistil, ze ten zvuk nejde z posilovace, ale z levyho predniho kola, resp. asi z kloubu. Docela mi spadl kamen ze srdce, tohle by nemel byt problem vymenit... Proste to vrze a bez cizi pomoci je tezke lokalizovat odkud. Zalezi, na jakem povrchu auto stoji/jake je treni atd. Co jinyho, nez kloub by mohlo vrzat? Ten zvuk jde primo od kola => naprava to nebude, zaveseni asi take ne...
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "MB_560SEC"
20. 8. 2001 06:37
Re: kloub mam v *... rada nad zlato ? :-)))
Ahoj, to zjistíš jednoduše, když někdo bude točit volantem a Ty budeš u kola (spíš za kolem abys mohl sáhnout na ten kulový kloub). Pokud vrže, tak to zkus udělat takhle: Vem vazelínu a nahřej jí, natáhni ji do injekční stříkačky a nasaď na stříkačku tu jehlu, píchni do gumy kloubu a pokus se co nejvíce vazelíny dostat do kloubu. Mělo by to být OK. Já jsem to před asi 3-4 lety udělal u W124, ale bohužel s olejem a nevazelínou, a ono to drží dodnes, ani skřípot prostě nic. Zkus to, je to zatím nejlevnější způsob jak se zbavit toho nepříjemného zvuku. Pak dej vědět. Ahoj, Ondra
neregistrovaný "PROF"
20. 8. 2001 07:38
Re: kloub mam v *... rada nad zlato ? :-)))
Teda Ondro, zas mám takovou chuť si rejpnout! U těch nebeskejch třícípejch hvězd se snad vyskytujou takový závady, který snad jiný auta ani nemaj!:-))) Jsou prostě po všech stránkách vyjímečný!:-))))) I když vrzající přední kuláky jsou u Tranzitů naprosto běžnou věcí.
neregistrovaný "zadek5241"
20. 8. 2001 08:04
Re: kloub mam v *... rada nad zlato ? :-)))
Taky mi takhle vrzal kulák v rameni, bylo to u F. Escort, co mě to natrápilo, než jsem na to přišel, furt jsem blbec myslel, že to vrže, jak auto péruje v silentblokách, protože to vrzalo jen při pohupování a ne točení volantem. Pak mě spasila myšlenka a stříknul jsem něco oleje stříkačkou s jehlou do čepu a jako když mávne proutkem - měl jsem tam prostě rameno jako nový!
neregistrovaný "MB_560SEC"
20. 8. 2001 09:03
Re: kloub mam v *... rada nad zlato ? :-)))
TO PROF: Proč jsou to jedinečné závady ? Já vrzání čepu za závadu nepovažuji, vždyť ten čep je "obalen" gumou stejně jako u jiného auta a záleží na stáří a stylu jízdy a silnici. I když guma bude popraskaná jako prase tak kulák nemusí vrzat, a zase naopak. Odstranění vrzání je otázka max. 10 min. práce. Tvoje reakce jsou opravdu jenom vedené ke kritizování. Nevím zda se tím ostatní řidiči chlubí, že jim vrzá celý vnitřek, jak je vše plastové nebo ne, ale tady se nikdo se závadami netají.
neregistrovaný "zadek5241"
20. 8. 2001 11:25
Re: kloub mam v *... rada nad zlato ? :-)))
Jasně, každý auto má svoje poruchy. Kdo tvrdí, že ne, tak kecá. Ve firmě máme funglovky auta Opely - různý. Jsou max. 3 roky starý a serou se horem dolem. Ale co je hlavní, my se tady bavíme o autech se stářím kolem 15 let!!! To by se mělo zohlednit. Musíme si to snad pochválit, i když není vůbec potřeba, kvalita Mercedesů je známa i bez vychvalování.
neregistrovaný "MB_560SEC"
20. 8. 2001 11:38
Re: kloub mam v *... rada nad zlato ? :-)))
A taky se musí brát ohled na to, že nikdo neví co s tím autem prováděl předchozí majitel, zda měnil řídící spojovačky za neoriginál, nějaký šunt za 150,- Kč, tak se nemůže pak další majitel divit, že mu mlátí spojovačky a nebo kulový čep... To snad každý pochopí ne ? Ondra
neregistrovaný "PROF"
20. 8. 2001 13:30
Re: kloub mam v *... rada nad zlato ? :-)))
Ondra: Ostatní řidiči v ostatních autech mají dojem, že když by si náhodou přesedli do Mercedesu, tak že se všech svých vrzacích a jinejch problémů zbaví. Pověst týhle značky je, myslím, plně v souladu s takovýma domněnkama. Já se jen snažím upozorňovat na skutečnost, že některé mýty a legendy o těchto autech jsou opravdu jen mýty a legendami a ne skutečnými vlastnostmi těchto vozů. Uznej, Ondro, kdybych tady ty auta taky jenom chválil (a určitě bych měl za co), mohlo by to vypadat, že jsou opravdu bez chyb, což -jistě uznáš- není zas tak úplně pravda. Vezmi si, že zadek ví, že se jim 3 roky starý Oply sypou a přitom za Opla dáš už pěknej ranec peněz, za kterej si myslíš, že bys měl mít nějakou kvalitu. No a když pak dáš, možná 3násobnej ranec za MB, tak je už trochu na zamyšlení, jestli jsi udělal dobře, jelikož ty auta taky nejsou tak strašně bezporuchový, jak by se podle jejich ceny a celkovýho image mohlo původně zdát.

zadek+Ondra: Jen tak mimo si myslím, že tam je občas místo tý kvality taky pořádnej kus legendy o kvalitě, což je prostě trochu málo na takovou značku. Ale sorry, je to můj názor, vytvořenej na základě vlastních zkušeností, kterej tady občas prezentuju vedle názorů úplně opačnejch. Myslím si, že to diskuzi jenom prospěje.
neregistrovaný "zadek5241"
21. 8. 2001 13:30
Re: kloub mam v *... rada nad zlato ? :-)))
No jasně, Mercedesy jsou dobrý, ale nejsou jediný. Prostě maj věhlas všeobecně známej každýmu. Medvědy chválím, ale v některejch ohledech jsem spíš na Bawory, ale vůbec bych se nebránil nějaký americe nebo japoncovi. Klidně bych hupnul do nějaký nový Toyoty, která je fakt dokonalá, ne-li lepší než ten Mercedes...

Prof ví, co píše a souhlasím. No, je trochu rejpavej, ale to si citlivý povahy nesměj tak brát! Vypadá to, že prófa už nějaký ty zkušenosti v životě nasbíral a není cucák, kterej prohání vypůjčenou Š105 od rodičů.... O tom jasně svědčí i výběr jeho vozidla - to by se mi taky líbilo. Nepřipadaj ti profe všechny ostatní auta jenom jako směšný skořepiny? Teda pokud fakt nekecáš a máš co píšeš. Vypadá to přesně jak, to je pick-up?
neregistrovaný "PROF"
22. 8. 2001 18:58
Re: kloub mam v *... rada nad zlato ? :-)))
zadek: Děkuju, hlavně nepřeháněj:-) Je pravda, že mám něco za sebou, ale nikdo neví všechno a proto jako každej člověk rád komunikuju s ostatníma a dozvídám se stále nový věci. Všechno je otázka času, Ondra je zapálenej kuk, kterej je nastartovanej do MB a hodně o něm ví. Není divu, že je na to patřičně hrdej a teda i trochu háklivej, když do něj člověk šťouchne. Byl jsem ale úplně stejnej. Nejdřív ameriky, pak MB, pak Fordy a skončil jsem zase u amerik. Mezi tím vším takovej mix, však to určitě znáš, člověk si vybírá a zkouší pořád. To víš že by se mi taky líbilo nějaký TDS, ale každý auto se okouká a tak člověk musí hledět na to, aby až ho "přestane tak moc bavit", aby mu alespoň k něčemu bylo a hlavně od něj nic, kromě oleje a PH nepotřebovalo. A taky každý auto je dobrý na něco jinýho i když se jedná o zdánlivě stejný typy. Některý vydrží hodně, takže se s ním dá vydělávat, některý zas málo, takže v neděli do kostela a jednou za čas k příbuznejm. Spokojený jsou oba majitelé a nemůžou si svý káry vynachválit. Nevím, na který z mejch aut se ptáš, takže ti nemůžu tak přesně odpovědět, je ale fakt, že proti ostatním autům jsou všechny trochu větší a taky pevnější (i když se na hrbolech klepou, jako by se měly rozpadnout:-), jinak si myslím že se s nima dá jezdit úplně stejně, jako s ostatníma. Jsou hrozně podobný ruskejm výrobkům (pamatuješ, jak byly oblíbený moskviče a Žigulíky?), oproti kterejm je na nich mnohem kvalitnější materiál. Kvalita zpracování je však úplně stejná. To víš, na nějakou tu spáru nebo lištu, která moc nepasuje se nekouká:-). Ostatní auta mi připadají jako takový malý podvůdky na lidi, který od nich očekávají víc, než na co ty auta vpadaj. Všechno je sice krásný, zakrytý, pasuje do sebe, ale když přijde na věc, tak to všechno praská, uvolňuje se, vrže a často se dokonce poztrácí. Prostě je to opak těch amerik. Když tam něco vypadá, že to každou chvíli musí upadnout, tak se tomu alespoň nedivíš. Ono to ale většinou ne a ne upadnout, protože to jenom tak vypadá:-)
neregistrovaný "MB_560SEC"
22. 8. 2001 20:51
Mercedes a ostatní vozy ...
Ahoj Prof, dík za chválu na mojí osobu. Ano máš pravdu, jsem hodně ale opravdu hodně zapálenej do Medvědů, snažím se o nich vědět co nejvíce, snažím se pomáhat ostatním Mercedesářům apod. Bohužel deselům moc nerozumím, protože jezdím jenom benzíny, ale před týdnem přibylo do rodiny MB piáno 220D, takže se zkušenosti s dieselem určitě projeví časem :-). Víš já ani nemohu jezdit v jiné značce (třeba Fiat, nebo Hyundai) protože bych zničl rodinnou tradici, která bude mít příští rok narozeniny :-) a to přesně 20 let. Ahoj, Ondra.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "PROF"
23. 8. 2001 06:26
Re: Mercedes a ostatní vozy ...
Ondro, to není chvála, to je konstatování stavu, k všeobecnýmu potěšení velmi příznivýho. Jedině tudy vede cesta, mít o něco opravdovej zájem a věnovat se mu, alespoň z poloviny tak, jak to děláš ty. No a ty diesely zná spousta lidí, jelikož těch je tady nejvíc. Ty nový zatím opravy moc nepotřebujou a když, tak bez computeru seš stejně vedle, ty starý přeci jen dosluhujou, většinou svým původním majitelům, který je měli rozebraný nejmíň 2x, takže o rady moc nestojí. Rodiná tradice je pěkná věc, to mi něco říká. Jako dítě jsem zažil MB 230S r. 1942 a jen o malinko mladší 170V, po 260D následovalo křídlo 190D. Pokračoval jsem s pár W 115 a W 123, čímž jsem rodinnou tradici neporušil a to ostatní nechám na kluky. Nicméně není marný založit těch rodinejch tradic víc:-) Život je pak pestřejší, ovšem jak říkáš, Fiat - znám takový rodinný klany, ale Hyundai - to asi ještě ne, tady je potřeba, aby ještě tak 50 let vyráběli, potom lze zakládat tradice :-)
neregistrovaný "PROF"
23. 8. 2001 06:42
Re: Mercedes a ostatní vozy ...
Ondro, teď jsem si uvědomil, že jsem napsal, že jako dítě jsem byl vozenej v Meďouru ročník 42. Abys to nepochopil špatně, tak mi není 70, jinak bych si asi před měsícem nekupoval VFRku na vyblbnutí :-) To akorát naše famílie byla v autech vždycky trochu extrémistická a v době, když Spartaky a Oktávky byly normální, Škůdky 1000 byly hitem a nastupovala Š100, tak my jsme jezdili v černý 230ce S s rezervama v blatníkách, drženýma chromovanejma držákama - v tý době s naprosto bezceným autem. Táta si mě posadil na klín a řek mi: Dívej se na tu hvězdu a hlídej si ji. Když ti začne mířit do příkopa, tak to musíš srovnat. No a bylo to :-) Tátovi kamarádi taky nebyli normální, jelikož jezdili s Chevroletama, Buickama a Hudsonama z 30tých let. No to musel bejt spolek k pohledání :-) A to v době kdy se všude muselo zdravit: Čest práci, soudruhu!:-))))
neregistrovaný "zadek5241"
23. 8. 2001 08:51
Re: Mercedes a ostatní vozy ...
Profe: Nechci bejt až příliš rejpavej, ale podle výčtu vašich rodinných vozidel musel bejt tvůj tatík soudruh jako prase. Nebo snad ne? Je možný, aby ňákej člověk za komunistů měl všechno tohle? Nebo jsi teda z rodiny známého umělce....??? Nebo skutečně normální člověk mohl za dob normalizace střídat jednoho Mercedesa za druhým?
neregistrovaný "MB_560SEC"
23. 8. 2001 09:01
Re: Mercedes a ostatní vozy ...
To ZADEK: Ahoj, tak inzerát máš už na mým webu ... Co se týče těch MB v době hluboké totality, tak já se přikláním k profovi, protože když si mohl můj taťka dovolit v r.87 koupit za 5000,- DEM piáno (v přepočtu na tehdejší dobu asi 250.000,- ), 10 let starýho Mercedesa, tak proč by si to nemohl dovolit někdo jiný. A to můj taťka nikdy nebyl komunistou a ani jeho rodiče, prostě nikdo z naší rodiny neměl soucit s komunistickou dobou, ale nemohli to říct nahlas, za to bylo STB a basa :-( Kriplové, dnes bych je všechny zavřel až by zčernali.
neregistrovaný "zadek5241"
23. 8. 2001 12:04
Re: Mercedes a ostatní vozy ...
Právě proto se ptám. Jsem hošík odrostlej na jednom pražském sídlišti a naše rodina a všechny jiné rodiny co znám měli vždycky jenom škodovky, někteří Dačie, Wartburky, Trabanty, Moskviče a ti nejlepší pak měli Žigulíka, starší T613 či T603 nebo dokonce Volhu nebo Simcu. Nic jinýho tu nebylo. Tak jsem asi vyrostl v chudejch poměrech, není teda divu, že to nějak nechápu...
neregistrovaný "PROF"
24. 8. 2001 22:41
Re: Mercedes a ostatní vozy ...
zadek: Tos netrefil. Naše mercedesy nikdy nebyly výstavní kusy, pamatuju si, že táta jednou utrousil, že necháme auto za rohem a dojdem radši pěšky, že sice máme auto ošklivý, ale když někdo vidí tu hvězdu na chladiči, tak si myslí hned něco o soudruhovi. A že by měl někdo v rodině umělecký vlohy, jsem si nevšim :-). Na venkově si to lidi tak neberou, jako v Praze, jelikož se většinou znají. Jeden měl Medvěda, protože byl soudruh(podle mně teda měli, alespoň tady, vždycky nejluxusnější modely úplně novejch Žigulíků), jinej zas proto, že nebyl normální, jelikož se vystavoval riziku, že soudruhy bude provokovat, protože má stejný auto, a ostatní lidi si o něm budou myslet, že je soudruh. V Praze byly za totáče Medvědy opravdu výsadou komoušů? Já jsem byl kdysi kupovat Medvěda u nebožtíka dirigenta Košlera. Říkal mi pane inženýre:-)))
neregistrovaný "Florida89"
23. 8. 2001 13:21
To - MB 560_SEC
Ahoj, kdyz pises ze mas zkusenosti s Mercedesama, chtel bych se Te zeptat co rikas na 2002 model C 240.Chtel bych totiz koupit novy auto , a C 240 je jedno ze tri "kandidatu".Dalsi jsou Acura 3.2 TL type S a Lexus IS 300. V soucasne dobe mam 2000 model Honda Accord Coupe EX V6 3.0L 200hp VTEC sport.Divam se po aute ktery je kvalitne vyrobeno, protoze si ho chci nechat a jezdit s nim minimalne 7-8 let a nechci az me vyprsi zaruka, u C 240 je to 4 roky nebo 50.000 miles, aby stalo auto kazdou chvilku v servisu s nejakym problemem. Predem dik, ahoj Florida89:-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Florida89"
23. 8. 2001 13:57
Prosim o radu
Samozrejme uvitam poznatky o techto trech autech ode vsech, dekuji:-)
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "MB_560SEC"
23. 8. 2001 14:20
Re: Prosim o radu
Ahoj !!! Jsi asi "chudák" že si můžeš dovolit novýho Medvěda ... No radím toho Mercedes C 240, protože další značky neuznávám :-)) Ne ten Medvěd 240 je dobrej, je to šestiválec, tzn. motor vydrží min. 500tis, má výkon 170PS a spadá do kategorie pov. ručení do 2500 ccm, ale to Tě asi netrápí. Pokud chceš mermomocí řadu C, tak bych "sáhnul" po C 3,2 AMG s dvěma kompresory :-))) Měj se, Ondra
neregistrovaný "Florida89"
23. 8. 2001 15:18
Re: Prosim o radu
Dik za odpoved.Prave proto ze nejsem milionar,a mam omezenej rozpocet, divam se po co nejkvalitnejsim aute v rozmezi 28-32 tisic $.Mercedes je podle me "best built car", ale v kvalite za Japonskejma autama, kontretne Lexus a Acura zaostava.Samozrejme Japonsky auta jsou proti mercedesu "plechace", ale ja chci skloubit Nemeckou tradici s Japonskou kvalitou, nebo tak nejak bych to vyjadril.C 3.2 AMG je pro me na zdejsi pomery zbytecne nadupany auto a cena je taky dost vysoka.Ja mam jenom trochu strach ze u Mercedesu zacne po 60.000 miles kapat olej, problemy s AC atd....Bude to tezky rozhodovani, ale v tomto momente "vyhrava" C 240, jeste uvidim, jakej "deal" me kterej dealer da, protoze ty jejich "cifry" na autech ktery se snazi prodat me prijdou trochu smesny....:-)
neregistrovaný "MB_560SEC"
23. 8. 2001 19:57
Re: Prosim o radu
Ahoj !! Jasně že C 240 stačí, výkon je slušný, nežere to, ale to je v USA jedno. Olej Ti po 60tis miles nepoteče, neboj. Taťka má 124/260E a má najeto asi 250tis km a olej neteče. Klimy se neboj, ta vydrží nejmíň 5 let než jí budeš muset znovu naplnit. A to zase není tak drahé ne ? Mám pár otázek: Odkud jsi ? Nebo spíš kde tam jsi ? Já byl v USA v 98 roce a byl jsem v Indianapolis 3 měsíce. Rád bych jednou procestoval celé státy, ale to je hudba budoucnosti. Navštívil jsem města CHicago a New-York, a pá městy jsem projížděl... Je to tam hezký, na naše poměry vše veliké, benzín byl za hubičku, takže na spotřebu se nehledělo :-) Asi bych jednou utekl do Californie dožít, ale to je opravdu ještě alespoň 60 let :-))))))) Zase na druhou stranu se bojím tupých američanů, protože oni nechápou evropské myšlení a my zase nechápeme to jejich... Měj se hezky a ať se Ti tam líbí pořád. Ondra
neregistrovaný "Florida89"
24. 8. 2001 07:48
Re: Prosim o radu
Me nejde o spotrebu, ani o to ze budu muset doplnit AC, ale o to aby AC po vyprseni zaruky neodesel a nemusel platit 2000$ za novej. Muj nejlepsi kamarad ma autoopravnu a je specializovanej na BMW, Mercedes, Volvo a rika ze vetsinou po 60 tisicich miles zacne prosakovat olej u Mercedesu.Na BMW a Mercedes neda dopustit, doporucuje me abych si Mercedes koupil, ale zaroven me upozornuje ze je mnohem vetsi riziko ze budu mit s autem problemy, nez u Japonskych aut, ktery v lasce vubec nema.No uvidime kolik pujdou dolu z cenou a jak se na vsem domluvim u dealera.Ale v prvni rade musim prodat svoje auto.Jinak ziju 13 let na Floride, 60 miles jizne od Tampy a jinde bych zit nechtel, teda zatim ne.Ahoj, jdu spat, trinact hodin jsem byl v praci, tak toho mam dost.
neregistrovaný "zadek5241"
24. 8. 2001 07:49
Re: Prosim o radu
Já mám MB190/2.0D a nic z něj ani nekápne, největší závada jakou jsem zaznamenal byla kapající, vodní pumpa, která stála v přepočtu 30USD, auto má nalítáno 290.000km! Je stále technicky jako nový, tak kastle už má pár záseků...
neregistrovaný "Florida89"
24. 8. 2001 08:10
Re: Prosim o radu
Za 30$ tady nekoupis ani gumicky do steracu:-)A dealer pocita myslim 70$ na hodinu za praci , myslim kdyz mechanik neco opravuje...:-(
neregistrovaný "Florida89"
24. 8. 2001 08:12
Bez nadpisu
Chtel jsem jit spat, ale jeste jsem cetl neco o autech na www.Edmunds.com a ted jsem se jeste vratil sem...:-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "MB_560SEC"
24. 8. 2001 08:33
Re: Florida ...
Ahoj, no tak to se máš, že jsi už 13 let v USA, to jsi tam utekl v 89 (podle nicku) ??? A v čem pracuješ ? Jaké byly začátky apod.. ? Florida je určitě krásná, ale pozor na žraloky !! :-)))) Ondra
neregistrovaný "Florida89"
24. 8. 2001 13:08
Re: Florida ...
Jo, odesel jsem v lednu 89, tzn. asi 10 mesicu pred padem komunistu.Delam restaurant manager v restauraci ktera patri do "TOP 10" seafood restaurant's na Floride a pred tim jsem mel skoro 7 let svoji restauraci.Zraloka jsem videl akorat tak v televizi nebo v akvariu...:-)
neregistrovaný "MB_560SEC"
24. 8. 2001 13:47
Re: Florida ...
Ahoj, myslíš si tedy, že je lepší život jako zaměstnanec než-li podnikatel ?? Určitě je to klidnější a nejsou takové starosti, že jo ? Kolik má takový manager měsíčně v restauraci která patří mezi "TOP-10" ??? Ondra
neregistrovaný "Florida89"
24. 8. 2001 14:19
Re: Florida ...
Lepsi se rict neda, kazdy ma svoje pro a proti.Ja jsem mel moznost vyhodne restauraci prodat tak jsem to udelal, jako by to udelal asi kazdej a mozna v budoucnu otevru jinou restauraci, jeste nevim.A v te restauraci ted pracuji pres 4 roky ,ze zacatku jsem delal cisnika a reknu Ti ze jsem vydelaval o dost vic nez ted jako manager, ale je to to stejny jako kdyz jsem psal o tom jestli je byt lepsi podnikatel nebo zamestnanec, zase to ma svoje plus a minus..:-)
neregistrovaný "ladis111"
25. 8. 2001 13:27
mercedes JE kvalita
No, koukam, ze jste tuhle diskusi kluci pekne rozjeli :-) Fakt je, ze servo ve svym aute mam ok, odesel me opravdu kloub predniho levyho ramene. Zkouseli mi manici v servisu striknout strikackou do kloubu vselijake vazeliny a oleje, ale nepomohlo to, takze jsem objednal novej kloub a uz ho mam v servisu - po vikendu mi to prehodej. Jinak jsem si procital minule prispevky a musim rict jedno - mercedes je opravdu kvalita. Na to, ze napr. moje 190E 2.0L ma cca 12 let, je naprosto v pohode - vrzani v interieru jsem vyresil dotazenim ZCELA!!! uvolnenych sroubku v palubce, zpevnenim vyplne dveri pomoci silikonu a vysledek je, ze mi uz nic nevrze ani neskripa. Behm cca 4 mesicu jsem najel se svym vozem pres 15 tis. km a jedine zavady byly: praskly silent blok (uz byl v *, kdyz jsem auto kupoval) a nyni kloub. Jeste jsem vymenil svicky do motoru za nove boschky. Motor ma najeto 210 000 km, chova se skvele, ma stale svoji dynamiku a kdyz kopnu kickdown, dokaze auto hodne pekne popohnat. Mam v aute rovnez zabudovany LPG, vykon ma stejny jak kdyz jedu na benzin, pouze tocak je nizsi - poznam to jen pri plne obsazenem voze kdyz jedu do kopce. Na beznych silnicich kdyz jedu sam/s pritelkyni, neni poznat rozdil mezi LPG a benzinem. Merc se chova skvele predevsim pri vyssich rychlostech - mam obuti 195/50 a muzu rict, ze pri 140-160 kph se auto chova lip ja pri 100 kph. Podvozek/zaveseni je udelano genialne - auto drzi jak pribity na silnici - i pri vjezdu na dalnici/obchvat ve vetsi rychlosti se vuz nijak nenaklani a vyslovene drzi. Nesrovnatelne napr. se felicii/lancerem atd. Rovnez se mi libi, ze sedim takrikajic kousek nad silnici - teziste mam muj merc pekne nizko, coz je super pro stabilitu. Dnes jsem ridil VW Passat 1.9 TDI, 97 kw, 310 NM a reknu jedno - pohodlnejsi je muj merc. Zatah mam stejnej jak Passat, ale az pri vyssich otackach na kickdown. Miluju svuj vuz. Mercedesy jsou naprosto skvele postavene vozy. Ladis.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "MB_560SEC"
29. 8. 2001 21:11
Re: mercedes JE kvalita
Od toho jezdíme s hvězdou ne ? Abychom se cítili jako v bavlnce .-))
neregistrovaný "zadek5241"
30. 8. 2001 07:38
Re: mercedes JE kvalita
Budu muset mladý asi pořídit časem mamuta, W201 jí je hrozně malá a mamuta prej hrozně "potřebuje"!!! Jaký má mamut vůbec tipový označení (číslo)??
neregistrovaný "Wilhelm"
31. 8. 2001 21:56
Re: mercedes JE kvalita
Mamut je W140. Jdou uz dobre z ceny, 320 z 92 roku se da poridit do 400000 kc. Ale udajne to neni moc spolehlivy, ovsen sam to nemohu posoudit.
neregistrovaný "MB_560SEC"
3. 9. 2001 11:25
Re: Mamut je kvalita jako každý Mercedes ...
Mamut W140/320SE se dá pořídit i už pod hranici 300 tis. viděl jsem už i za 290,- tis a to je slušný za takovou supr káru ne ? A spolehlivost ? Podle mě je to stejné jako u jiných MB, motor 320 je celkem dynamický (220PS není nejmíň ne ?) ale pojistka je stejná jako u 500SE, tak bych raději volil tuto variantu, ale to už raději 500SEL. Mě by se líbila i 350 Turbodiesel, ale když ta nafta i dnes není nejlevnější a je lepší jezdit na LPG, protože brácha s 500SEL se při normální jízdě dostane na 13 litrů LPG (necelých 150 Kč na 100 km) a u 123/220D se jezdí za 8 litrů nafty ( to je při ceně 23,60 za litr asi 188 Kč :-)) Tak co je lepší ???? :-))) A myslím si že ta nafta v mamutu bude utahaná a najeto bude mnohem více než je na tachometru ... Pětilitra nikdo neutahá ne ? Mějte se. Ondra
neregistrovaný "ladis111"
8. 9. 2001 15:58
kulovy cep
Takze jak jsem nedavno psal o tom drceni pri otaceni volantem, byl opravdu v * kulovy cep. Mam tam ted novy (ne originalni od benzu) za 500,- Kc, je to v pohode. Oprava byla docela narocna - mel jsem to v servisu, celou dobu jsem praci na aute sledoval. Skoro me zabil jeden dil, kterej vylitnul a letel mi cca 2 cm od ksichtu ;-) Jinak asi nejtezsi je vyndat z predni napravy pero a znova ho zandat. Bylo potreba rozebrat cele predni leve zaveseni kola, rameno mi nastesti zustalo, nove by bylo asi mastne. Jinak mam ted jiny problem. Slabsi klepani volantu pri rychlosti kolem 100 kph, min ci vic je pak ok. Nechal jsem vyvazit v barumu na pocitaci kola, ty jsou uz ok, mam je nahusteny presne jak maji byt a presto to slabe klepe. nevite lidi, v cem by to mohlo byt? Vule v rizeni neni, naboj kola mi nedavno v servisu utahovali...

Jo a jeste. Kdo mate LPG, kdyz startujete na plyn a mate studeny motor, mate otacky ok, nebo jsou enormne nizke? Mne to obcas na LPG pri studenym motoru chcipne. Musim ho bud zahrat (staci minuta jizdy) nebo startovat na benzin a pak prepnouza jizdy na LPG. Ted jedu na revizi do studence, necham si vymenit palivovej filtr na LPG a dam si seridit ty volnobezny otacky na plyn + obohatit smes (uz se tesim :-) Zatim se mejte a hvezde zdar!
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "MB_560SEC"
10. 9. 2001 06:31
Re: kulovy cep
Ahoj Ladis !!! Rameno není zas tak velmi drahá záležitost, když jsem se na něj ptal na svoje coupé 126, tak stálo asi 2500,- i s kulovým čepem. Není to originál, ale tohle taky vydrží až až. To proč se Ti klepe auto může být špatnou geometrií kol. Dělali Ti tohle v servisu ? S Mercedesem na LPG mám zkušeností habaděj. Tak se klidně ptej. To že máš nízké otáčky, tak to seřídíš takovým čudlem na směšovači, nevím jaký máš typ směšovače, proto Ti nemůžu poradit kterým máš hýbat. Ale nejčastěji jsou to takové ty hrubě opracované aby se s nima dalo lehce hýbat. Ale vše může být pouze tím palivovým filtrem, tak to šteluj až po výměně. Pak můžou být otáčky OK !! A v neposlední řadě to může být kvalitou plynu. Divil by ses co všechno se tady v CZ tankuje :-)))) Tak Tobě taky hvězdě zdar !!! Ahoj, Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
10. 9. 2001 08:11
Re: kulovy cep
Když jsem jezdil na plyn se starou Š120, při studeném motoru jsem si šteloval volnoběh páčkou sytiče. Tento mechanismus ale asi v Mercedesu už nemáš.
neregistrovaný "MB_560SEC"
10. 9. 2001 11:22
Re: kulovy cep
Ne takový v MB není :-))))))))))))))))))))))) Ale něco jako má piáno diesel start táhlem by se hodilo. Vždy by sis podle kvality plynu seřídil otáčky :-)) Ale je to cesta zpět a ne kupředu. Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
10. 9. 2001 15:10
Re: kulovy cep
Někdy není krůček zpátky tak špatnej...
neregistrovaný "MB_560SEC"
10. 9. 2001 17:43
Re: kulovy cep
máš pravdu není, ale představ si v nové S-klasse táhlo na otáčky motoru :-))))) To je legrace co ? :-)) Ondra
neregistrovaný "ladis111"
10. 9. 2001 21:10
dalsi info s LPG
Ondro, diky za info. Dnes jsem vyl na revizi ve studenci, nechal jsem si vymenit vzduchovej filtr (byl uz celej cernej - 600,- Kc :-(), menili mi palivovej filtr LPG, pomoci pocitace sestelovali otacky (pomoci imbusu na smesovaci) a pridali bohatost smesi otocenim o jednu otacku - na teplym motoru 80 oC. Prijel jsem domu, nechal motor vychladnout a kdyz jsem chtel odpoledne jet na AJ, za boha jsem nemohl nastartovat na LPG na studeny motor - zkusil jsem na smesovaci povolit sroubek - abych zvysil otacky na volnobeh - ale nepomohlo to. Tak jsem priskrtil bohatost smesi na puvodni hodnotu a najednou to konecne chytlo. Tedy ptam se - je mozny, ze kdyz dam bohatsi smes LPG, ze motor nenastartuje na LPG (prebohacena smes)? A jeste jedna otazka - ma vliv otaceni sroubku na smesovaci (volnobezne otacky) na spotrebe? Nebo jen ono ubirani/pridavani bohatosti smesi? Jinak geometrii mam ok, to klepani je uz jen sotva znatelny - melo by to byt snad ok. Dik a mejte se chlapi.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "MB_560SEC"
11. 9. 2001 06:14
Re: dalsi info s LPG
Ahoj Ladis!!! Je pravda že když to budeš mít moc bohaté, tak auto nechytne. Chce to mít "akorát" ale to zjistíš pouze laděním a ježděním a zase laděním. Lepší to mít přiškrcené aby Ti to nechcípalo a nežralo. Když to je trochu přiškrcené, tak se zvednou otáčky, tím pádem nemusíš ladit imbusy na směšovači. Ptáš se jestli má vliv otáčení imbusu na směšovači ? Je to na ladění otáček, ale přeci jen malý vliv na spotřebu to má. Když jsem ladil auto na LPG, tak při otáčení tímto šroubem bylo vidět na PC jak se bohatost mění. V tom servisu to moc dobře neudělali. Lepší je tam auto nechat a aby to naladili zastudena. Ale pokud jsi to dal do původní polohy a spotřebu jsi měl předtím OK, tak to nech být. Čím víc se v tom někdo bude hrabat, tím to bude horší. Vím to, s tím mám zkušenosti. Tak ahoj, Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
14. 9. 2001 13:20
Osvětlení přístrojovky
Nazdar pánové, taky vám tak mizerně v W201 svítí osvětlení přístrojovky? Zkoušel jsem hledat i potenciometr, kterým bych si to víc rozsvítil ale nic takovýho tu není. Je možný, že mám vyčernalý žárovky, který sotva mžouraj nebo to prostě tak je??? Přemejšlel jsem, že bych tam dal žárovky s větším výkonem, ale mám trochu strach, aby mi nezačly tavit přístrojovku!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "MB_560SEC"
14. 9. 2001 13:49
Re: Osvětlení přístrojovky
Ahoj Dane, no to osvícení to je jasná věc :-)) Když jsem před týdnem rozebral budíky z W123, tak žárovky byly skoro černé, prostě špinavé. Vyčistil jsem je a bylo to hned znát. Ale raději si kup nové, budou svítit mnohem víc, ale jenom stejný výkon, potom by se Ti opravdu mohla začít tavit přístrojovka. A ještě dotaz: není to třeba tím štelováním ? Je to tuším levý čudlík na vymazání km. Tam ta pružinka dost blbne a často vypadává a ztrácí kontakt. Ale pokud při otáčení to plynule ubírá světlo a naopak, tak je to v pořádku a vyměn si ty 2 žárovky co jsou zezadu přístrojovky. Měj se a až budeš mít cestu kolem tak se u mě stav !!!!!!!! Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
17. 9. 2001 12:13
Re: Osvětlení přístrojovky
Čau Ondro, taky to vidím asi na ty žárovky, ještě jsem se do toho nešťoural, tak nevím jak vypadaj... Tak nevíš, má to teda nějaký štelování nebo ne? Já myslím, že tahle W201 to nemá. Večer na to kouknu pořádně a jestli objevím štelování tak se půjdu picnout! Co ten tvůj e-mail, už funguje? Několikrát jsem ti psal a vrátilo se mi to.
neregistrovaný "ladis111"
15. 9. 2001 08:35
vibrace - neeeeeeee
Zdravim. Ondro, mam dotaz. Snad bys mi mohl pomoci. Jak jsem mluvil o tech vibracich, tak to neni z toho, ze by nebyly vyvazeny kola, nebo spatne nahusteny. Na 100% jsou kola ok, vyvazovany nekolikrat s presnosti na +-2 gramy na pocitaci, ty vibrace jsou tam stale - asi od 90 km vyse. problem je, ze ony vobrace uz nejsou nejen ve volantu, ale velmi citelne se zacinaji prenaset i do sedadel. Pri 150 kph napr. nejdriv nic,pohoda a pak z niceho nic, zacne mi to klepat primo do zadku. Nemuze to, Ondro, byt nahodou v rozvodovy tyci (nahon na zadno kola) ci diferencialu? Co jinyho by to mohlo byt? Nebo ze by brzdovy kotouce? To by ale nedelalo z niceho nic, to by bylo furt ne? Uz nevim, prob je, ze analyzovat tohle je fakt problem. Diky za radu. Ladis.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "MB_560SEC"
17. 9. 2001 11:20
Re: vibrace - neeeeeeee
Ahoj Ladis, no to je težké, to chce projet. Ale vylučuji následující: kotouče (auto se klepe jen při brždění když jsou kotouče v háji), pak diferenciál (ten určitě ne pokud je suchý, ale i kdyby nebyl tak tím to nebude) potom poloosy (ty také ne, poloosa se vysype většinou najednou a tím pádem praskne). JE to opravdu těžké Ladis, musel bych se svézt, ale ani zase nezaručuji že na to přijdu. Ale podívat se na spodek můžu, mám montážní jámu,tak to není problém. Víš možná, ale opravdu možná to může být středovým uložením kardanu. Náhodou to středové uložení mám originál Mercedes, takže pokud by to bylo ono, tak Ti ho mohu poskytnout. Nevím přesně kolik stojí v MB, ale asi 1200,-...(ale neboj já za to nechci tolik, max. 600,-) ale zkus si vlézt pod auto a pevně se chytni kardanky a zkus s ní uprostřed (u toho uložení) zahýbat a pokud tam bude vůle (i sebemejší) tak to může být tím. Musí se to hýbat trochu ztuha, je to guma. Jinak nic jiného mě nenapadá. Jenom jedna otázka: jaké máš kola ? Máš kola která sednou přesně do středů nábojů ? To je dost důležité. Já třeba mám kola bez těchto středových vymezení a auto se mi klepe, budu muset nechat udělat nějaké kovové vystředění. Zatím ahoj, Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
17. 9. 2001 12:11
Re: vibrace - neeeeeeee
Na kardanku to nevidím, to by hlavně vydávalo i nějaký zvuky, kdyby bylo špatný uložení. Vidím to na ty kola, i přesto že jsou vyvážený. Jestli máš Ladis kola jiný, zkus je. Máme v dílně přidruženě i pneuservis a již několikrát jsem se s tím setkal. Vyvažovačka ukáže OK a pak při jízdě se to stejně projeví. Je to tím, že vyvažovačka se točí jinou rychlostí než je normální jízda. Takže opakuju, zkus jiný kola. Jestli nemáš, někde si je zkus vypůjčit a uvidíš. Je to myslím cesta nejmenšího odporu.
neregistrovaný "ladis111"
17. 9. 2001 13:13
dik kluci, konultoval jsem to se servisem
a opravdu mi jeden manik potvrdil, ze by to mohl byt kardan - aniz bych ho na nej upozornil. Zitra tam jedu a uvidim - zkusim vymenit i ty kola, ale "legrace" je, ze zhruba mesic jsem s tema stejnyma kolama jezdil bez jediny vibrace a od kvetna, kdy jsem najel pres 17 000 km je to poprvy, co to vibruje i do sedacky. Uvidim. Diky moc a pokud si jeste na neco vzpomenete, dejte vedet. Cau.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
17. 9. 2001 13:15
kontakt
Ondro, mohl bys mi, prosim Te, dat na sebe kontakt? (mobil napr.) na muj email ladis@nextfrag.com ? Diky moc. Lada.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "MB_560SEC"
17. 9. 2001 13:32
Re: kontakt
Ahoj, poslal jsem Ti ho na e-mail :-)) Ondra
neregistrovaný "PROF"
17. 9. 2001 18:31
Re: kontakt
ladis1: Nemá náhodou W201 taky hardyspojku na výstupu z převodovky? Sorry, W 201 neznám, ale pokud ano, tak je to pořád ta samá MB písnička.
neregistrovaný "MB_560SEC"
18. 9. 2001 06:37
Re: kontakt
To prof: Hadryspojky má dvě, u převodovky a u diferenciálu. Ale myslíš že je to tím ??? Hadryspojka i když je u MB úplně v háji tak nic nedělá a pak se najednou vysype a musí se dát jiná. Opravdu se mi nezdá, že by to byla hardyspojka... Ondra
neregistrovaný "PROF"
18. 9. 2001 17:44
Re: kontakt
Ondra: Vkaždým případě bych začal jejich důkladnou kontrolou, hlavně toho u převodovky. Jak říkáš, je to těžký lokalizovat, když se v tom nesvezeš. Taky bych mrknul na silentlok uložení převodovky, kterej bejvá občas urvanej a není to na něm vůbec vidět. Některý auta u něj mají ještě speciální závaží, který bejvá různě ulámaný, nebo ohnutý. Kardan bych taky prohlídl. Jednou jsme stále nemhli zjistit, proč to hučí a bylo mi divný, proč by byl kardan promáčklej. Nakonec z chlápka vylezlo, že mu to nakládali ještěrkou. No a samozřejmě to kardan odnesl. To středový uložení je taky jedno z míst, ale to se projevuje jindy a jinak.
neregistrovaný "ladis_"
19. 9. 2001 21:53
vypada to na hardyspojku
Takze jsem byl s medakem v servisu a zda se, ze to opravdu bude hardyspojka (predni) + stredovy kardan. Objednal jsem jiz dily, samozrejme neoriginal, cena za hadrspojku je 2500, za stredovy kardan 1500, coz je docela hodne. Hlavne aby to pomohlo ;-)

Kluci, mam dotaz. Mam motor 2.0L benzinak, poslednich par desitek tisic jezdil na LPG, mam najeto 217000km, zatim motor je dost zivy a vykonny. kdy asi tak se da u 190E cekat citelny pokles vykonu? Mate s tim nekdo zkusenost?
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "PROF"
20. 9. 2001 05:55
Re: vypada to na hardyspojku
ladis: Proč kardan? Jakej je důvod jeho výměny? K poklesu výkonu ti řekne možná víc Ondra. Uvědom si ale, že sis koupil auto, co má na haubně 3cípou hvězdu a ne Š110. U takovejch aut nikdy k nějakýmu citelnýmu poklesu výkonu nedochází a prní příznaky, že má najeto už trochu hodně bývají takové, že začne pomaličku brát víc oleje, než praví norma v manuálu. U tvýho motoru je norma cca 1l / 1500 km, takže bez obav a v klidu. Než tohle ten motor začne brát, tak si ještě užiješ hodně legrace.
neregistrovaný "zadek5241"
20. 9. 2001 08:54
Re: vypada to na hardyspojku
ladis asi myslí jenom uložení kardanu a ne celej kardan. To tě za ty díly pěkně natáhli!!! Mercedes je 210.000km sotva zajetej, mám známýho se 190E, najeto 490.000km bez generálky a motor nejeví žádný známky, že by byl na odchodu.
neregistrovaný "MB_560SEC"
20. 9. 2001 08:58
Re: vypada to na hardyspojku
Ahoj Ladis ! Proč měníš kardan ???? Proč dáváš takové peníze za novou hardyspojku, když jí můžeš někde koupit na vrakáči za 500,- K tomu motoru: pokud je to poctých km, to co píšeš, tak se neboj, že by ti motor nevydržel. Ten je na půlce své životnosti, viděl jsem plno 230E (to je stejné jako 200E nebo 190E) které měli přes 300 tis km a motor šlapal perfektně. Pokud měníš olej, dáváš při výměně nějaké výplachy atd.. tak motor musí vydržet 400tis, ale třeba i víc, je to hodně o údržbě. Pokles výkonu není, spíš motor před koncem svého "života" běhá nejlépe :-)) a pak se najednou vysype. NEboj pokud Ti necvakají ventily a neslyšíš volné šály na klice při puštění plynového pedálu, tak máš motor OK. Generálka se v CZ nevyplatí, to už jsem psal. A k té spotřebě oleje: MB udává 0,25 l na 1000 km, ale pokud Ti to žere třeba 0,5 l tak je to pořád dobrý. Ale že to žere olej je hlavně tím, že to každý naleje na MAX. a pak mu olej klesá rychle dolů a nad ryskou MIN. se to zastaví a dál to nepadá. Je to tím jak je tam toho hodně. Lepší je držet to pořád těsně nad ryskou MIN. a pak měřit spotřebu oleje. Nikdy neměř z MAX na MIN, to je blbost. Ale neboj, máš velké obavy z motoru, ale ten vydrží víc než si myslíš. Hlavně nevytáčet za studena a po nastartování to nechat chvíli běžet aby se alespoň trochu ohřály válce a kroužky... Hodně km !!!!!!! Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
20. 9. 2001 15:59
Re: vypada to na hardyspojku
Doporučuju radši novou. Co se mi dostaly do ruky auta, který jsem rozebíral, všude byly hardyny v totálu.
neregistrovaný "PROF"
20. 9. 2001 21:11
Re: vypada to na hardyspojku
Ondro: Divím se ti, že jsi schopen brát ze šrotu i takový díly, který za to nestojej. Čím si myslíš, Ondro, že to je, že ty Medvědy tak dlouho jezděj? Jsou v nich nacpaný jenom nový a originální věci. Jenom čekám, kdy tady někomu doporučíš, aby si šel na šrot odmontovat olejovej filtr :-). Nevím, kde jsi vzal těch 0,25l/1000km, já jsem četl orig manuál k W201 2,3 a tam skutečně stálo 1l/1500km. proto mi to zůstalo v paměti, protože mě to odcela překvapilo.
neregistrovaný "MB_560SEC"
21. 9. 2001 06:12
Re: vypada to na hardyspojku
Profe ale já si do svého auta nedávám díly ze šrotu, ale z další číny. nevidím v tom žádný problém, např. proč dávat plno peněz za termostat, když ho mám doma ? Zdálo se mi 2500,- hodně peněz za hardyspojku, proto jsem doporučil starší. Proč by hned ta stará měla být taky špatná ? Tu spotřebu oleje jsem četl v nějakém manuálu, ale nevím už v na jaký typ MB to bylo, ale určitě W123 benzín... Ondra
neregistrovaný "PROF"
21. 9. 2001 19:08
Re: vypada to na hardyspojku
Ondra: Jde o to, že každej nemá možnost udělat si všechno sám a tak pokud tam dá hardyspojku, kterou po 5 tis. musí zase vyhodit (možná taky ne, nebo taky ještě dřív), tak z něj nakonec vyleze, že se mu ten Medvěd pořád sype, proti čemuž budeš první protestovat právě ty. Paradoxem bude, že se mu to bude sypat proto, že mu radíš takovýhle věci. Majitelé Medvědů jsou lidi, který nebaví se pod těma autama válet, ale užívat je způsobem úplně jiným. Že jsi zmínil termostat. Mám jich tu několik, vím tutově, že jsou dobrý, ale i přesto si jdu za 3 kila koupit novej, protože mi to za případnou zbytečnou práci nestojí. A vsaď se, že když ten starej termostat přestane otevírat, tak to bude zrovna v ten nejblbější okamžik a v nejnevhodnější dobu a ještě k tomu se určitě díky tomu podělá něco jinýho, těsnění pod hlavou je to první, co mě napadá. Ale je to každýho věc, jak takový věci řeší. Nechci zase, aby sis myslel, že na šrot zásadně nechodím a že když mi rupne klička ke dveřím, tak že si ji jdu objednat, aby mi minimálně 3x poslali jinej typ nebo jinou barvu :-))
neregistrovaný "zadek5241"
21. 9. 2001 21:11
Re: vypada to na hardyspojku
Ohledně toho starýho nebo novýho termostatu bych se radši přiklonil ke staršímu, ale originál termostatu, než novýmu noname výrobku. Nebo je za 300,- originál termostat třeba Behr?
neregistrovaný "PROF"
22. 9. 2001 08:18
Re: vypada to na hardyspojku
Zadek: Něco na tom je.
neregistrovaný "ladis111"
21. 9. 2001 22:46
spotreba oleje
ondra, prof, zadek > dik kluci za info, hlavne se mi tu plz nepoperte :-) Ja vim, ze ta cena je vysoka - ale je to za neoriginal. dily - za origos bych dal jen za hardyspojku 5 litru, coz se mi zda hodne. 2.5 litru je uz min a hlavne bych rekl, ze to vydrzi asi dyl, ten kardan - jde o stredovou cast pouze - mechanici mi rekli, ze by bylo dobry vymenit i to. Jinak zadni hardyspojku mi doporucili nechat, ze je pru jeste dobra. Z vrakace dily beru - napr. silentblok pod motor mam z vrakace a jsem spokojeny. Jinak se spotrebou oleje - zere mi to po 270 000 celkem cca 1.5L/1000 km :-) coz neni nejmin, ze? Na druhou stranu aspon se motor pekne cisti, skoro nemusim ani menit olej, po mesici je kompletne vymenenej :-)) Spis menim casto vzduchovy filtr,filtr LPG... Malinko mi zere i olej v automaticky prevodovce - ale jen malinko, cca 0.1L na 3000 km, sakoro zanedbatelny. Ondro - mam prosbu, potreboval bych lip utesnit interier, jde mi o to, ze pres tesneni dveri se mi pri vyssich rychlostech (>130 kph) dostava do interieru z venku sykot vzduchu, coz dela treba pri 190 kph peknej hluk. Dalo by se to nejak utesnit? Zitra jedu s kamosem otestovat akceleraci 0-100, 0-160 kph, videokamerou nasnimame tachometr, zdigitalizuju na pocitaci a analyzuju, jsem docela zvedavej... Doufam, ze ty dily, co se mi budou menit mi pomohou s temi vibracemi ve volantu a interieru. Zatim se kluci mejte fajn. Btw, nejle jste nekdo dnes smer JC->HK ?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "PROF"
22. 9. 2001 08:10
Re: spotreba oleje
ladis: mechanici řekli, že by bylo dobrý... - to je ono. Takže se nikdy nedozvíš, jestli to bylo to uložení, nebo hardyspojka. Jim jde o houby, tobě o prachy. Možná, že se středový uložení vymění zbytečně a ty by sis mohl za ty prachy koupit opravdu něco jinýho, co taky potřebuješ. Tohle fakt nechápu. Chápu, že potřebujou vydělat, ale tímto způsobem mi to prostě nesedí. Jinak jsem byl u toho, když výměna orig. hardyspojky na W124 (200D) stála i s prací v MB v Plzni 4500,-Kč.
neregistrovaný "ladis111"
21. 9. 2001 22:47
oprava 217 000 zatim
ne 270 000, to by bylo horsi ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
25. 9. 2001 14:45
kardanovy kloub - vule?
Zdravim, nevite kluci nekdo, zda u kardanovyho kloubu je ve stredovy poloze nejaka "zasekavaci" poloha? Jde o to, ze kdyz kardanovym kloubem hybam ze strany na stranu (v obouch smerech), vzdy ve stredove poloze se jakoby zasekne. Je to normalni, nebo ma jit kardan otacet zcela plynule? Dik za info. L.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "PROF"
25. 9. 2001 20:53
Re: kardanovy kloub - vule?
ladis: Má jít plynule. Ten tvůj je načnutej, ale ještě to jde, dokud nemá vůle (nehrká).
neregistrovaný "ladis111"
26. 9. 2001 00:00
Re: kardanovy kloub - vule?
dik, mluvil jsem s Ondrou, ten zkusil kardan co ma doma a rikal, ze m,a rovnez stredove zaseknuti - takze si myslim, ze to zaseknuti je spravne, vis to urcite prof, ze ma jit zcela plybule? Me to zaseknuti totiz pripadalo jako opravdu tovarne udelany. Jde mi o to, jestli mam drahy kardanovy kloub kupovat ci ne. Ondra rikal, ze je to ok, ze to tak ma byt s tim zaseknutim...
neregistrovaný "PROF"
26. 9. 2001 06:49
Re: kardanovy kloub - vule?
ladis: Pokud Ondra zkoušel úplně novej kardan, tak potom to tam u MB asi dělaj :-) Silně však o tom pochybuju. O tom, že má Ondra doma novej kardan i o tom, že tam MB dělá naschvál drážku, ve který by mu vázly jehličky:-)) Jedná se o obyčejný jehlový ložisko. Když měníš kříže, tak si s nima zahrkej a zahejbej. Po výměně jdou vždycky krásně volně a plynule, bez jakýhokoliv drhnutí. Je to stejný, jako u hlavy řízení u kola nebo u motorky, kdy se ti po čase taky udělá taková poloha, ve který ti řidítka držej samy a přitom to nehrká.
neregistrovaný "zadek5241"
26. 9. 2001 13:55
Re: kardanovy kloub - vule?
Podle mě by nic nemělo drhnout ani se zasekávat. Je to ňáký divný.
neregistrovaný "ladis111"
26. 9. 2001 23:30
hmm
asi opravdu ne, zrejme dalsi investice uffff... Hlavne aby to bylo tim kardanem... Zatim cauky. Btw zitra sem hodim vysledky testovani 3 vozu, z toho myho medoura 190E (snimano s pomoci videokamery, analyza s upresnenim pomoci GPS). Predbezne - 0-100 kph tesne nad 10s (automat, 118 PS, 2.0L mechanicke vstrikovani). Vic zitra. Ladis.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "MB_560SEC"
28. 9. 2001 19:53
Re: hmm
Ahoj, mohu to vyzkoušet ještě na jednom kardanu. Pokud počkáš Ladis a zavoláš mi, tak já to zjistím. O. PS: Už se těšíme na výsledky testování akcelerace :-))))
neregistrovaný "ladis111"
1. 10. 2001 20:33
se dostat do kapoty
kdyz se mi utrhlo lanko odemykaci packy ? :-) Nemohu otevrit kufr k motoru, ruplo lanko. Jak se da kufr jinak otevrit? Dik :-)
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "zadek5241"
2. 10. 2001 08:29
Re: se dostat do kapoty
jedině oddeklovat spodní kryty motoru a dostat se tam hodně dlouhou rukou zespoda...
neregistrovaný "ladis111"
3. 10. 2001 09:24
Re: uz se to povedlo,
dik za tipy. Problem s vibracemi interieru a do volantu pri rychlostech kolem 120 a vys kph ovsem vymenou predni hardyspojky a stredovyho oblezeni nebyl :-( 4.500 Kc v * a nic :-((( Uz nevim, kde by mohl byt problem, jedine snad ten kardanovy kloub? Ovsem vuli nema, jen onu "stredovou polohu". Nemate nekdo kluci jeste nejaky napad, v cem by to mohlo byt? Problem je, ze v sevisu by sice mohli rozebrat pul auta, ale nechal bych tam klidne i 30-50 tisic :-(
neregistrovaný "zadek5241"
3. 10. 2001 12:05
Re: uz se to povedlo,
Držím palec, ať se to podaří vyřešit - a hlavně s co nejmenšíma investicema. Kdybych o nějakej kardan náhodou zakopnul, ozvu se...
neregistrovaný "ladis111"
4. 10. 2001 23:15
Re: diky
zadek, prof > diky
neregistrovaný "PROF"
3. 10. 2001 12:27
Re: diky
Ladis: Takže ještě jednou. Když jedeš a plynule zrychluješ, začnou v určitý rychlosti vibrace. Ty vibrace tam už byly od začátku, nebo začaly? To začlo až po tý výměně kloubu na řízení? Jak začaly? Naráz, nebo plynule a postupně a stále se zvětšují, nebo jenom začaly a už se s přibývajícím ježděním nezvětšují? Bylo to auto rozbitý? Jak hodně a co všechno na něm bylo rozdělaný, odmontovaný nebo vyměněný? Popiš přesně ty vibrace, v kolika začínají, nabíhají a zvětšují se plynule, nebo začnou naráz? Pokud na ně nebereš zřetel, a zrychluješ dál, nestane se, že v určitý rychlosti zase úplně zmizí, nebo se citelně sníží? Jedná se o hučení, nebo spíš chvění (kepání se)? Co všechno vibruje? Kde to začíná, na co se to přenáší a co všechno nakonec klepe? Vibruje to jen se zařazeným kvaltem, nebo je lhostejný, jestli je vyřazeno, nebo zařazeno? Mění se to při akceleraci a deceleraci (brždění motorem)? Je rozdíl v těch vibracích, jestli je auto naložený a zatížený, nebo když jedeš sám, popřípadě při velkým tahu motoru nebo při jízdě, kdy plyn jen tak šimráš a udržuješ rychlost? Pokud ano, tak jakej? Mění se ty vibrace při brždění? Mění se v závislosti,jestli brzdíš hodně, nebo málo, nebo jestli brzdíš krátce, nebo dlouze? Nemáš tam ještě nějaký jiný vůle?, ložiska kol apod.? Jak jsou na tom tlumiče, nejsou mastný, jako by z nich unikal olej? Kde ti dělali výměnu tý hardyspojky a středovýho uložení? Jak zněl zakázkovej list? Odstranit vibrace, nebo vyměnit hardyspojku a uložení? Jel se s tím autem vůbec někdo projet aby stanovi příčinu tý závady? Prosím tě, mám opravdu hrůzu z toho, že napíšeš, že jsi byl ve značkovým servisu Mercedes !!!
neregistrovaný "ladis111"
4. 10. 2001 23:35
prof
diky, na mnoho tvych otazek ale nemohu odpovedet (neznam je), pokusim se maximalne:

Ty vibrace tam už byly od začátku, nebo začaly? To začlo až po tý výměně kloubu na řízení?

> od zacatku, co jsem to v dubnu koupil vibroval slabe volant, vibrace interieru zacali az po 24000 km, zhruba v pulce zari

Jak začaly? Naráz, nebo plynule a postupně a stále se zvětšují, nebo jenom začaly a už se s přibývajícím ježděním nezvětšují?

> ted budu mluvit o vibracich interieru, vibrace volantu jsou od 110 kph vyse, jednou na 2 mesice cca vibrace volantu ustali uplne a nyni jsou opet

predpokladam, ze vibrace interieru souvisi s vibracemi volantu - zrejme se to prenasi na ridici tyc do volantu

k vibracim interieru: vznikly zcela naraz, v zari, nezhorsuji se, zda se mi.

Bylo to auto rozbitý? Jak hodně a co všechno na něm bylo rozdělaný, odmontovaný nebo vyměněný?

nebylo rozbity ani bourany, meneny byli oba silentbloky motoru, levy kulovy cep, predni tlumice (monroe), zbytek nevim, co tam dal predchozi majitel (nemec)

Popiš přesně ty vibrace, v kolika začínají, nabíhají a zvětšují se plynule, nebo začnou naráz?

nejdriv ve 110 kph zacnou vibrace volantu, ve 130 kph zacinaji vibrace interieru - jakoby najednou naskoci z niceho nic

Pokud na ně nebereš zřetel, a zrychluješ dál, nestane se, že v určitý rychlosti zase úplně zmizí, nebo se citelně sníží?

kdyz zrychlim, ty vibrace se zhorsuji, meni svuj charakter - jakoby nekdy citim, ze pulsuji v urcitem intervalu cca 0.5s, jindy jsou stale a nemenne, pri rychlosti kolem 180 kph jsou uz velmi drsne, auto dela v podstate "drrrrrrrr" :-)

Jedná se o hučení, nebo spíš chvění (kepání se)?

pouze klepani

Co všechno vibruje?

vibruje v podstate vsechno :-)

Kde to začíná, na co se to přenáší a co všechno nakonec klepe?

zacina to na sedadlech - u me i u spolujezdce -citim, jak mi to klepe do stehen a do zadku, pak se to prenese v podstate vsude

Vibruje to jen se zařazeným kvaltem, nebo je lhostejný, jestli je vyřazeno, nebo zařazeno?

nevim, musim vyzkouset (automat, dam neutral)

Mění se to při akceleraci a deceleraci (brždění motorem)?

pri akceleraci se to zhorsuje, pri decelari se zmensuje, az u 120-130 kph zmizi, nekdy i pri 100 to vsak jeste citim, jak kdy, pri deceleraci (silny) zacne presne pri 110 kph hodne klepat volant, pri dalsim brzdeni (
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
4. 10. 2001 23:36
trochu neprehledny,
sorry. vzdy zacina Tva otazka, pokracuje ma odpoved
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "PROF"
5. 10. 2001 07:24
Re: trochu neprehledny,
ladis: V tomto případě nebudu vyslovovat hned nějakej závěr, co to je. Je to těžký odhadnout, když v tom nejedeš. V každým případě to vypadá na vibrace od kol. Kardan se projevuje spíš hlubokým hučením ale to klepání, až třesení, je jednoznačně záležitostí otáčejících se kol. Pokud do toho zatím nechceš cpát prachy, stačí si zvednout postupně všechna kola a jen si s nima zatočit. Sleduj, jestli ti nehází některej disk, stejně tak sleduj házení pneumatik jak obvodový, tak směrový (při pohledu zepředu). Potom zkus prohodit kola přední za zadní, vždy na stejný straně, aby se točily stále na stejnou stranu a sleduj výsledek. Pokud je to problém jedinýho kola, potom můžeš vzít plnohodnotnou rezervu, kterou musíš mít 100 proc. vyváženou a postupně ji vyměňovat za jednotlivá kola až to u jednoho musí zmizet. Pokud bys na nic nepřišel, zkus změnit pneuservis, kde mají zase jinou vyvažovačku a nech zkontrolovat vyvážení. Max nevývažek musí být do 5 gramů, ještě lépe méně. Nebo můžeš sehnat někoho se stejným autem, komu to jezdí bez problému a zkusit na to svý přezout jeho kola tak, abys je měl na stejných místech. Tím jednoduše vyloučíš jednu z možností, která by ty vibrace mohla způsobovat. Dej vědět, co jsi zjistil. Kdybych tohle všechno věděl před tím, s velkou pravděpodobností bych ti asi zkoušel rozmluvit hardyspojku i středový uložení. Za to se omlouvám. Předpokládám však, že obojí starý máš, takže víš, že to je v pořádku a můžeš to mít do zálohy, nebo to prodat, popř. to vyměnit za někjaký jiný věci, který bys někdy potřeboval. zadek, co ty na to? Napadá tě něco jinýho?
neregistrovaný "zadek5241"
5. 10. 2001 08:03
Re: trochu neprehledny,
Ahoj, variantu, ze by to mohly bejt špatně vyvážený kola, nebo ani ne špatně vyvážený jako prostě podivně naražený... jsem tady hlásal od začátku. Některý kola prostě dělaj bordel, i když jsou třeba 100x suprově vyvážený, to se projeví až v opravdovým provozu. Ládis, ale tvrdí, že zkoušel celou sadu jinejch kol, se kterejma mu to dělalo taky! Náhoda je ale v životě opravdu hroznej blbec - co když z tý jiný sady bylo některý kolo taky invalidní?

Ládis se chystá na výměnu kloubu kardanu, netočí se mu rovnoměrně, ale v některejch natočeních klade odpor a pak se převalí... Těžko říct, chyba by tady třeba mohla bejt, ale je to drahá sranda. Bohužel žádnej kardan nabídnout nemůžu, všechny kardany jsem prodal a ten novej kloub prej stojí asi 3.000 + práce, to je v tom za čtyrku jak vyšitou! Pomejšlím i na další možné vady: vůle na výstupu hnací hřídele z převodovky a diferenciálu, chyba některý poloosy, ohnutej náboj kola. Jsou to ale jen dohady, těžko posuzovat takhle v MC, když na to nemůžou přijít mechanici, kteří se tom vrtaj a maj auto k dispozici.

Ještě bych snad zkusil další sadu kol, je to cesta nejmenšího odporu.
neregistrovaný "zadek5241"
5. 10. 2001 08:14
Profe, co myslíš?
Ty seš takovej znalec aut, tak poraď. Doufám, že tě tady odchytím a dotaz neuteče tvojí pozornosti. Mám následující problém: na P205 mám upadlej kontakt z vyhřívání zadního skla. Před léty jsem ho letoval a nějakej rok to vydrželo. Vodivá vrstva na skle je ale už dost pochroumaná v místě letování, tak bych to rád vyřešil jinak, ale jak?? Neznáš náhodou nějakej materiál, kterej by byl vodivej a zároveň to přilepil? Nebo mám ideu to prostě přilepit nějakým kvalitním lepidlem a pak to něčím vodivým opatlat, ale čím? Nic moudrýho mě nenapadá.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "PROF"
5. 10. 2001 09:49
Re: Profe, co myslíš?
zadek: Na to je taková sada na opravu vyhřívání zadního okna. Dá se to koupit. Např: BISON ELECTRO (Electro - conductive) akrylové lepidlo s obsahem stříbra, kat. č. 1748, na krámě cena 449,-, možná víc, jak kde si přirazej. Jakejkoliv dealer Bisonu by měl vědět, o co jde. Jiný firmy to určitě dělaj taky, LOCTITE a pod. K tomu ladisovýmu Medvědu: Podle mně se musí nejdřív jasně zjistit, jestli je to vibrace od otáčejících se kol, nebo od součástí, rotujících značně vyššími otáčkami, jako je kardan, unašeč, kloub a pod. To přeci pozná i relativně negramotnej mechanik, ne?
neregistrovaný "zadek5241"
5. 10. 2001 13:42
Re: Profe, co myslíš?
Dík za info, nikde v drogerii mi nic takovýho nenabídli. Dát 500,- za takovou kravinku je dost nepříjemný..., ale asi budu muset, pájet se mi to už nechce. Netušíš jestli je vodivej třeba Lepox metal nebo tyhlety obdobný přípravky (něco doma mám), kterejm se říká tekutej kov? Asi budu hold muset udělat kapičku a provést zkoušku vodivosti.
neregistrovaný "PROF"
12. 10. 2001 06:44
Re: Profe, co myslíš?
zadek: Kdybys na nic nekápl, dej mi adresu na privbox@seznam.cz a můžu ti to na dobírku poslat i s daňovým dokladem. S tím lepoxem nemám tušení, nezkoušel jsem to. Metal se ale jmenuje myslím jen podle toho, že se s ním dá lepit kov. Jestli vodí, ví Bůh, navíc jestli to pak drží, to ví asi taky jen Bůh. To jsem teda zvědav, co s tím ladis1ovým autem bude.
neregistrovaný "zadek5241"
12. 10. 2001 12:36
Re: Profe, co myslíš?
Dík za kontakt na sebe, ukládám si ho do seznamu. Zatím to kupovat nebudu, ale mám pocit, že se ti pro to lepidlo časem ozvu... Zkoušel jsem doma 2 ty lepidla (Bison a Lepox - metal) a nevedou proud.
neregistrovaný "ladis111"
6. 10. 2001 12:46
okey
dik za tipy, vyzkousim, co se da. Taky me napadlo, jestli proste jenom nenineco uvolneny, co by slo utahnout... Dik a zatim cau
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "MB_560SEC"
11. 10. 2001 20:19
Re: okey
Ahoj Ladis, tak co už jsi na to přišel ? To bude ale pěkná kravinka až na to přijdeš. Počkej, jako mě škubalo celý auto (560SEC) a nechtělo jet. Nyní po seštelování motoru v MB mi to chodí celkem slušně, ujíždím bráchovi (má 250PS) a to mě těší :-))) Ahoj, Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
12. 10. 2001 12:37
Re: okey
To MB560: přišel ti mail ode mě???
neregistrovaný "MB_560SEC"
13. 10. 2001 12:14
Re: okey
Ahoj všem !! TO ZADEK524: ne mail mi nepřišel, ale víš já jsem doma a ne v práci, takže mi ho přepošli znovu na mercedes@nenadal.cz Dík ! Ahoj, Ondra
neregistrovaný "ladis111"
12. 10. 2001 12:47
cau kluci,
zatim novyho nic, jen to, ze menim pravej kulovej cep :-) odesel mesic po levym. S tema vibracema se to nezhorsuje - je to stale stejny - uvidim jeste co a jak, spis to vidim, ze bych se stavil u tebe, Ondro, ze by ses mi na to mrknul, mozna by te neco napadlo. Mejte se zatim, Medvedum zdar a vam vsem taky.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
20. 10. 2001 01:05
zajimave veci to jsou ;-)
No, takze z duvodu spatnych brzdovych kotoucu mam na aute komplet nove brzdove kotouce a desticky na vsechna kola, novy kulak na pravem rameni, zkontrolovany tlumice, zadni naprava, disky kol, vycentrovani kol. Vibrace jsou stale stejne ;-( Do 100 kph nic, od 100 kph zacina slabe vibrovat volant, od 140 kph zacina vibrovat interier, citelne vibrace od sedadel do stehen. Nechapu. Napada vas kluci neco? ;-) Je to vazne zajimavy... Zacinam uvazovat o znackovem mercedes servisu v HK.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "PROF"
20. 10. 2001 07:01
Re: zajimave veci to jsou ;-)
ladis: Tak mně takhle na dálku nic, jedině bych se v tom musel projet, abych mohl říci svůj názor bez toho, abys zase zbytečně za něco vyhazoval prachy.
neregistrovaný "ladis111"
20. 10. 2001 16:28
Re: 2 prof
ok, mel bys nekdy na me cas? Projel bys to, uvidel bys...
neregistrovaný "PROF"
22. 10. 2001 19:32
Re: 2 prof
Samozrejme by me ten zakletej Medved zajimal. Oodkud jsi? Docela bych rad, aby se nas seslo vic, abysme to mohli prokonzultovat spolecne, ytreba bysme se mohli nekde sjet. Jinak, kdybys jel nekdy z HK na Ostravu pres Holice a Svitavy, ozvi se, pokud chces, muzes i na privbox@seznam.cz, jel bys kolem.
neregistrovaný "zadek5241"
23. 10. 2001 07:49
Re: 2 prof
Když budeš mít náhodou cestu do Prahy, nabízím, že si s tím taky svezu zadek... Těžko však říct, jestli se defekt odhalí. Ten kardan fakt bohužel nemám. Jak jsem říkal, že mám něco v merku, nekoupil jsem to, nabídka pak už vychladla...
neregistrovaný "zadek5241"
23. 10. 2001 07:50
Re: 2 prof
Teď mě napadla jedna myšlenka. Zkusil bych vyndat kardanku a zkusit to táhnout na laně, co to udělá...
neregistrovaný "MB_560SEC"
24. 10. 2001 11:41
Re: 2 prof
Ale pokud se to klepe od 100 km tak bys to musel táhnout min. těch 120 km/h a to pochybuji, že by se někomu chtělo jet takovou rychlostí na laně :-)
neregistrovaný "zadek5241"
24. 10. 2001 15:29
Re: 2 prof
Na laně jenom 120km/h? Mladá, když mě tahá na laně, jezdí se mnou i rychlejš...

Naposledy mě táhla v celkem nepříjemným dešti, motor auta nešel, gumy byly sjetý stěrače nestíhaly (chvílema jsem cejtil aquaplaning), mlžilo se mi okno a letěla se mnou 120 v kuse. A to asi 80 km! Měl jsem z toho pěkně zježený vlasy na hlavě a byl jsem fakt rád, když jsme přistáli v cíli vpořádku... Nikdy totiž v taženým autě neseděla a neví, co to je a nikdy jsem jí to nevyčítal. Stejně jsem pořád ve spěchu. Už ji zaučuju jezdit i s plaťákem s autama. Vo víkendu řídila s naloženým vlekem, když jsme to mastili z Německa. Moc se jí to líbilo a po dálnici jsem ji musel krotit, aby nepřekračovala aspoň těch 130.
neregistrovaný "PROF"
24. 10. 2001 17:21
Re: 2 prof
zadek: Tak jí hlavně nezapomeň upozornit na prima situaci, kdy ten vlek začíná houpat. Nepodceňuju jí, ale znám dost borců, který to zaskočilo dost krutým způsobem. I když některý vleky na to náchylný nejsou a ve 160 mají ještě bohatou rezervu :-).
neregistrovaný "ladis111"
24. 10. 2001 21:21
kluci,
jsem z Jicina ;-) Do Prahy jezdim skoro kazdy pondeli, do Ostravy moc casto ne, rka nikdy jsem tam nebyl... ;-) No, bylo by super, kdybychom si treba v Praze dali spicha s nasima medvidkama - omrkli bychom to a koukli byste se na moje car. Slo by to? Nebo nekde jinde? Kdy by se vam to chlapi hodilo? Ja az za 14 dnu - ted se docela drsne ucim na bakalarskou zkousku z angliny ;-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
24. 10. 2001 21:22
btw
120 kph na lane?!? To bych chtel videt hehe ;-))) Asi bych to uz nerozchodil...
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "PROF"
25. 10. 2001 06:30
Re: btw
Ladis: Já budu v Praze s největší pravděpodobností ve čvrtek 1.11.
neregistrovaný "zadek5241"
25. 10. 2001 07:50
Re: btw
Jsem v Praze non-stop. Máme teď novej vlek, kterej sedí super, ale hlavně spíš záleží na tom, jak je auto naložený na vleku. Musí bejt trochu víc vepředu - aby víc sedělo na kouli, pak je to OK. Pořídil jsem si na to do BMW dozadu specielně vyšší a silnější pružiny, aby to auto zvládlo. Auto nesmí bejt na vleku v rovnováze, pak se to vlní, když se vezme houpák i ve 100 km/h. Nejsem žádnej velkodovozce, ale takovejch 150 kousků už jsem si přitáhnul...

Když se to rozvlní ve 160, může to bejt fakt slušná honička... Osobně mám rekord s naloženým vlekem tachometrovejch 180, ale to už je pár let zpátky, nechal jsem se vyhecovat a prostě to zpětně považuju za velkej hazard a nikdy víc bych nebyl takovej blb, abych si to zopakoval.

To ladis: 120 se na laně dá zvládnout bez problémů, pokud jste sehraná dvojka a nic vám tam nevjede, je to OK.
neregistrovaný "zadek5241"
25. 10. 2001 07:52
Re: btw
Takže rande přibližně ve čtvrtek 1/11?
neregistrovaný "PROF"
28. 10. 2001 18:08
Re: btw
zadek: To musí ladis potvrdit a taky navrhnout kde. Já mohu až tak po obědě.
neregistrovaný "zadek5241"
29. 10. 2001 10:09
Re: btw
Já jsem do 16:00 v práci, takže nic moc...
neregistrovaný "revi"
27. 10. 2001 19:47
CHYBA V C-KLASSE
Pro vlastniky nove C-Klasse: Do ridici jednotky AIRBAG tece voda. Zjistilo se to pred 3 tydny. Chyba je montage v Daimler.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
29. 10. 2001 14:00
kluci,
toho 1.11. je to "vo hubu", co takhle jinej termin? Pokud by to jindy neslo, jeste by se dalo na tom 1.11. dohodnout, ale ...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "zadek5241"
29. 10. 2001 16:26
Re: kluci,
Já jsem časově vyřízenej. Každej den do 4 v práci a pak se do večera se hrabu v autech v dílně. O víkendu jezdím zpravidla v sobotu do Německa a v Neděli se zčásti věnuju mladý a zčásti řeším největší resty na svým autě nebo rozebírám auta, který vrakuju. Teď zrovna rozsápávám jednoho BMW524td. Motor už je venku, tak to bude už hračka...
neregistrovaný "ladis111"
4. 11. 2001 23:23
chlapi,
nemate nekdo pliz gumovy tesneni na stresni okno/na vsechna 4 okna v aute? (tesneni kolem skla, nikoliv na krajich karoserie), resp. kolik to muze stat new?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
4. 11. 2001 23:23
zapomnel jsem
rici, ze je to na 190ku Ecko
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "zadek5241"
5. 11. 2001 08:18
Guma dveří
Čau, tak to je pech, já o víkendu zkoumal ty gumy na okraji dveří. Tos měl rovnou upřesnit, že myslíš tu kolem skel. Jestli to bude pro tebe ještě aktuální, prozkoumám to zase příští víkend. Jinak cenově - pokud budou ty gumy pěkný, jako že si vzpomínám, že to snad žádný zpuchřeliny nebyly, cenově bych ti je nabídnul za 400,- komplet. Gumu kolem šíbru ale určitě nemám.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
10. 11. 2001 10:34
zadek>
diky, mel bych zajem urcite. kdyztak se mi plz ozvi na 0603477752. Diky.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
18. 11. 2001 10:35
kvalita servisu?
Cau kluci, nevite nekdo, nakolik kvalitni je Mercedes-Benz servis v Sukoradech? (blizko Mlade Boleslavy) Uctuji se 650,-/1h, coz je pekna palka.
Rozbalit vlákno
16
neregistrovaný "MB_560SEC"
20. 11. 2001 08:20
Re: kvalita servisu?
Ta cena ještě není zas tak vysoká, to v Mercedesu v Praze Stodůlkách účtují 1700,- za hodinu :-))) Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
23. 11. 2001 08:26
Re: To Ladis
Včera jsem vykoupil dalšího W201, budu ho asi usmrcovat, tak budu mít cokoliv, i ten kardan... A ty těsnění oken se najdou dobrý tak na 120%.
neregistrovaný "MB_560SEC"
23. 11. 2001 09:34
Re: To ZADEK524 !
Dane KDE TO BEREŠ ??????????????? Já mám inzerát na piáno a čínu už rok a nikdo se mi neozval !!! Nechápu, díly na čínu už nemám ta modrá už je pryč a zůstal mi jen supr automat do 380SE ... Proč mi taky něco "nepřihlaješ" ??? Stačí piáno diesel :-)) Ondra
neregistrovaný "zadek5241"
23. 11. 2001 12:14
Re: To ZADEK524 !
A co konkrétně sháníš a za kolik peněz? Dost financí do toho ale taky investuju. Zdaleka to neznamená dát někde 15.000,- a radovat se. Je v tom mnohem, mnohem víc...
neregistrovaný "MB_560SEC"
23. 11. 2001 12:27
Re: To ZADEK524 !
No neříkej že koupíš 190E/D za 25- 30tis a pak prodáváš díly ... to se špatně splácí ne ? Já bych chtěl W123 diesel nebo W126 s V8 motorem, cenově piáno cca 5-7 tis a 126 tak do 15tis ... Seženeš něco ? Ondra
neregistrovaný "PROF"
23. 11. 2001 19:01
Re: To ZADEK524 !
Hmm, Ondro, tak nevím jak jdou ceny, na to je tu Zadek, ale nedovedu si představit, co jde z piána za 5-7tis. ještě použít. A ty, jako pravověrnej příznivec MB, by ses měl skoro stydět, že jsi chtěl, aby nějaká W 126 stála 15 litrů, vždyť to je urážka :-))) Teď byla W 126 560 SEL v Áčkách a šla s papírama za cca 70 tis. Modrostříbrná, 1983. Nebylo to náhodou tvoje auto?
neregistrovaný "oddie"
26. 11. 2001 07:44
Re: To ZADEK524 !
Ondra: piáno v dieselu za 5tis? To i ty moje pežoty kupuju dráž. No nevím, i kdyby to Dan za tuhle cenu sehnal, pochybuju, že ti to nechá, vždyť ho ty auta živí...
neregistrovaný "zadek5241"
26. 11. 2001 08:19
Re: To ZADEK524 !
Piáno s libovou kastlí či motorem - jedno nebo druhý v ceně do 10 tisíc je fakt asi utopií. Ale náhoda je blbec. Těžko zaručit, že o něco zakopnu, ale piáno bych si asi nenechal, tím si nemíním "zasírat" plac. Po svejch W201 se ale pečlivě pídím a jsem rád, když něco solidního občas seženu. Jinak cenově je nákup těch 25-35 bez papírů s tím, že to i může bejt nabouraný. Teď mám kupovat 190 2,5D přes střechu za 35. Takže v tom lítá opravdu dost... Minulej tejde se mi ale podařilo něco na papírech za slušnou preis. Není to o tom někde skoro dostat auto zadarmo a pak za dlouhý peníze smažit náhradní díly...
neregistrovaný "MB_560SEC"
26. 11. 2001 21:22
Re: To ZADEK524 !
Ale ale kluci, v pohodě se dá sehnat to piáno za 7tis bez SPZ. Jednou mi volal jeden chlap že má piáno 200D, motor prej supr, a kaste shnilá, chtěl za něj asi 6tis bez SPZ, ale já neměl čas a ani chuť se pro to tahat, v té době jsem měl dost dílů na W126 a piáno mě ani tak nebralo. A W126 se za těch 15tis dá koupit. Nechci se hádat ale já v koupil 380SE za 10 tis, normální celé auto, odhlášené na DI !!! Nevidím v tom něco supr abych koupil auto za 25tis a pak se modlil aby se mi to vůbec vrátilo, to ne. To pak není ono a kšefty stojí zaprd. U W201 je Zadek machr a vím že jsou 190 drahý a taky je u nich výhoda že nemají jinou kapotu od r.v. 93 jako u W124 apod... Jsou pořád stejné a proto ceny dílů jsou vysoko. Není to utopie, ale realita! TO Prof: Ne ta čína v áčkách byla 500SEL a ne 560SEL :-)) Takže to moje nebylo a rozhodně bych auto do AAA nikdy nedal, a za tu cenu taky ne, asi jsi se nedíval na ceny u Matesa Míčka v Korytech ... tam má občas auta ! A ne vraky jako v áčkách. Nevěřím "profíkům" z áček ! Ty jo ? Ondra
neregistrovaný "PROF"
26. 11. 2001 21:46
Re: To ZADEK524 !
Ondra: Nic bych za to nedal, že na tom kufru bylo 560. SEL tutově, to mě právě zaujalo, protože vím, že dlouhejch tu taky zrovna moc nejezdí. Áčkaře jsem okomentoval už v jejich rubrice. Pokud tam nejedeš pro auto, který sis sám bezvadně neprošel a neznáš ho, tak spoléhat na jejich "zaručeně odborný" rady je podobný, jako by ses ptal ševce, jak se asi operuje slepý střevo :-) Na rozdíl od nich by ti ten švec určitě poradil líp (nesměl by ale bokem dělat funebráka).
neregistrovaný "zadek5241"
27. 11. 2001 07:47
Re: To ZADEK524 !
Děkuji za pochvalu, že jsem machr, ale zas tak horký to taky není...
neregistrovaný "MB_560SEC"
27. 11. 2001 08:51
Re: AAA ...
Jasně kdo rozmumí MB tak taky na 100% ví, kde má být z výroby šroubek a kde ne, a taky kde má být svár a kde taková ta guma co se s tím natírá... Takový machr si pak auto v AAA klidně koupit protože to sám ví jak to bylo bouraný ... pro ostatní lidi je to hanebnost prodejce... no nic nebudeme odskakovat od tématu W201, které sem patří a ne áčka ! :-))
neregistrovaný "MB_560SEC"
27. 11. 2001 08:53
Re: SEL nebo SEC ???
TO PROF: Ale já nemám SEL ale SEC ! Trochu malý rozdíl v rozvoru a v tom, že mám pouze dvoje dveře ... Ondra
neregistrovaný "PROF"
27. 11. 2001 20:33
Re: SEL nebo SEC ???
Ondra: A čí byl ten číňan SEL na tý fotce SEL a SEC, jak má myslím jeden z nich černý přední blinkry? Toho jsem myslel. Jestli je tvůj, nebo někoho jinýho, je přeci úplně jedno. Nebo že bych SEL a SEC od sebe nerozeznal? A co jsou to ty dveře, který bych si měl spočítat, abych poznal co je co? :-)
neregistrovaný "MB_560SEC"
27. 11. 2001 21:07
Re: SEL nebo SEC ???
ten SEL na fotce, nevím sice na jaké jsi ho viděl, ale předpokládám na mojich stránkách... tak ten je bráchy. Nikdy to neprodá, protože hezčí a fajnovější čínu jsem zatím neviděl :-)))
neregistrovaný "PROF"
28. 11. 2001 16:30
Re: SEL nebo SEC ???
Ondra: No tak na toho jsem myslel, jestli to není on. Teď už vím, že není.
neregistrovaný "venca_n"
23. 11. 2001 19:35
Bez nadpisu
Chtěl bych se zeptat, za kolik přibližně by se dal sehnat W201, motor nejlíp 1.8, pokud možno minimum koroze, neodhoněnej motor, bez jakýchkoli doplňků, výbavy, atd. Nevadily by sjetý gumy, menší závady, opravitelný svépomocí v garáži.

Musí to mít v pořádku doklady.

Dík za každou informaci.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladis111"
27. 11. 2001 09:20
dily
Dane, jak jsme vcera spolu mluvili ohledne tech tesneni, mel bych zajem i o celej kardan (celou tyc), pripadne i silent bloky (predni a zadni). Byla by moznost toto vsechno koupit? Dik.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Zadek524"
27. 11. 2001 14:40
Re: dily
To Ladis: Na všem se můžeme dohodnout, ale to můžem stranou, tak napiš na zadek524@seznam.cz, nebo na pracovní mail. Který silentbloky konkrétně myslíš?
neregistrovaný "novydvur"
25. 2. 2008 20:32
rozsvícená kontrolka ASR
Po výměně kol se mi u MB 190 při rychlosti cca 80km/hod rozsvěcuje kontrolka ASR,při přibrždění zhasne,při zrychlení se opět rozsvítí a tak se to pořád opakuje.Kdo mi poradí co je špatně?Díky za radu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "hacka"
19. 3. 2008 20:13
koupě mercíku
Chlapi,poraďte jaký mercík je dobré koupit,jak kvalitu tak cenově?Docela se mi zamlouvají Ečka?Hacka.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "hanys2007"
10. 4. 2008 21:30
Re: koupě mercíku
zdravim,jestli chces super mercka za pekne penize tak mi zavolej.ma najeto 68tis r.v.93 absolutne bez koroze automat,super stav.602 546 885 hanys. jo je to 190E

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57