Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Dlouhodobý test Hyundai i30 1,6 GDI: Prvních 10.000 km

Diskuze (31)
Nošovický Hyundai nám dělá společnost od února. Za tu dobu jsme najeli rovných 10 tisíc km.

Co někteří řidiči nenajedou ani za rok, k tomu potřeboval Hyundai i30 1,6 GDI v dlouhodobém testu Auto.cz necelé čtyři měsíce. Takovou dobu jsme potřebovali k tomu, abychom od převzetí auta v Nošovické továrně (k tomu došlo 7. února) najeli rovných 10.000 km.

Co za tu dobu Íčko, jak Hyundai v redakci přezdíváme, zažilo? Pohledem čtenářů pestrý život. Cestu z Nošovic do naší pražské redakce jsme vám v únoru zprostředkovali formou online reportáže. Následoval klasický redakční test a po mimořádném měsíčním testování jsme měli auto vrátit. Místo toho jsme se ale dohodli na prodloužení o dalšího půl roku.

Za tu dobu jsme vám přinesli dva srovnávací testy – s VW Golfem a Chevroletem Cruze. Šedá i30 ale přišla ke slovu i při testování dieselového sourozence a účinkovala jako ukázka typického kompaktního auta při našem prvním seznámení s elektromobilem Opel Ampera.

Chystáme toho ale ještě mnohem víc, a tak se budete na stránkách Auto.cz s tímto Hyundaiem pravidelně setkávat i nadále.

A co samotné auto? Zatím navštívilo tři evropské země, nejdelším výletem pro něj byla výprava na autosalon do Ženevy. Jinak tráví většinu kilometrů v Praze a Středočeském kraji. Po 7500 km, přesně o Velikonocích, auto vyměnilo zimní 16palcové gumy Nokian WR2 za letní 17palcové Hankook Ventus Prime 2. Změna je to diskutabilní – i30 to na větších kolech, která jsou standardem pro paket Premium, určitě sluší víc. Korejské pneumatiky jsou ale hlučné a s většími disky auto přišlo o část jízdního komfortu.

Jinak jsme do servisu ještě nemuseli. Interval prohlídek je 30 tisíc km a auto zatím nepostihla žádná závada. Českými silnicemi proplouvá bez úhony, a to i bez poškození čelního skla nebo laku. To jsme ale bohužel nemohli říct při vracení hnědé dieselové i30, kterou neznámý závistivec na bočních dveřích ohodnotil klíčem.

Mimochodem, k překročení desetitisícové hranice došlo na Českomoravské vrchovině, v pomyslném středu naší republiky. Během léta se s i30 několikrát vypravíme i na delší cesty, a tak snad číslo 20000 uvidíme na počítadle kilometrů ještě před závěrečnou podzimní částí dlouhodobého testu.

Diskuze (31)
6. 8. 2012 10:58
Re: Servisne intervaly
Potvrzuji. Kia Rio 1,4 Executive 2600,-kč včetně oleje filtrů. :yes: ;-)
9. 7. 2012 20:13
Re: Servisne intervaly
Nevím, kde pořád berete to, že je servis u Hyundai drahý?? Byl jsem už na 5 garancích (mám diesla) a vždycky jsem se vešel do 3000 Kč. Poslední garance mě stála 1800 Kč. Po 4 letech provozu jsem už řešil i opravu - vadné přední ložisko kola a oprava stála i s prací v autorizovaném servisu 1800 Kč (1200 ložisko). Máme v rodině i škodovku a tak můžu porovnávat ;-)
Avatar - Nerez
8. 7. 2012 19:42
Re: Servisne intervaly
I zde ses projevil jako hlupák :no:
Avatar - Nerez
8. 7. 2012 19:41
Re: článek o ničem
Ty jsi opravdu neskutečně zabedněnej >:D To už hraničí s nemocí
8-s
Kde jsem psal, že podporuju nadřazenost aut s vyšším výkonem? Řekl jsem, že snad nechceš, aby auto s 4ma válcema, objemem 1.6 a 99kW jezdilo za ty samé hodnoty jak HTP.
Ty u toho čtení moc nepřemýšlíš co >:D
Avatar - Hafol
8. 7. 2012 14:46
Re: Servisne intervaly
No, a to je přesně to, co někteří vykutálení výrobci dělají, nabídnou na první pohled výhodnou koupi a potom zákazník platí za servise. Solidní výrobce nabídne kvalitní techniku a nenutí majitele platit za zbytečný servis a zrovna Korejci na servis levní nejsou. Pro mě auto spotřebák není, proto nekupuji spotřební značky.
U kamionu a autobusů se oleje se mění po 100.000km i více a vydrží dost, že? Pochybuji, že by si výrobci dovolili tvrdit něco, co není pravda.