Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dnes otevírá další část dálnice D3. Hotová přitom ještě není

Diskuze (41)

Část dálnice D3 Ševětín-Borek chtěl stát původně dokončit v březnu 2020, nakonec se však stihne otevřít ještě letos.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zprovoznilo část dálnice D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,7 kilometru. Úsek staví firma Eurovia CS, náklady jsou zatím 1,27 miliardy Kč bez DPH, řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Otevření se zúčastní i ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).

Část Ševětín-Borek chtěl stát původně dokončit v březnu 2020. "Stavba není hotová, ale podle norem a zákonů unese bezpečný provoz, proto nebudeme čekat (se zprovozněním) na dokončení. Máme řidiče rádi, jakmile to jde, stavby zprovozňujeme," uvedl Rýdl.

Na úseku, který se staví od března 2017, vyvlastnil stát asi deset pozemků. V září tam silničáři zprovoznili 50 metrů dlouhou část, jejíž dostavbu blokovala žaloba majitele pozemku proti vyvlastnění, kterou soud zamítl v květnu.

Letos na jaře začali silničáři stavět obchvat Českých Budějovic. Bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard Kč, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy. U části Hodějovice - Třebonín nastala začátkem září změna: italská firma Salini Impregilo z italsko-slovenského sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které tento úsek staví, sdružení v podstatě opustila. Obchvat by měl být hotový v létě 2022.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Dálnice by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je nyní 70 kilometrů. D3 z Mezna k hranicím s Rakouskem by měla být hotová v roce 2024, celá dálnice D3 z Prahy k hranicím do roku 2028, řekl letos v červenci premiér Andrej Babiš (ANO).

Diskuze (41)

Doporučujeme

Avatar - O5kar
13. 12. 2019 16:53
Re: Rychlost výstavby dálnic je u nás již folklorní kri
Ale to přece není o hlasování ve sněmovně. Ta s tím nehne. To je třeba o tom, že já a se mnou několik občanů se zabejčí, že neprodají pozemek, nemovitost, nebo nepřistoupí na navrhované změny. A to není jenom občan, ale také obce a aktivisté do třetího stupně. A vy si v té sněmovně můžete hlasovat o čem chcete. A my vám zase budeme garantovat, že s námi nehnete. Podle zákonů vámi dříve stvořených, máme tolik opravných prostředků, že s tím vydržíme roky a roky. Díky různým odvolacím, prekluzivním a jiným lhůtám. Už jenom to, kudy měl ve skutečnosti vést obchvat kolem Českých Budějovic, nyní povýšen na D3, je záležitost sama o sobě. Plán byl předložen roku 1985. Pouze se to nejmenovalo dálnice, ale obchvat města. V porevoluční době, někdy roku 1993, kdy začala stavba být aktuální si občané obce Úsilné řekli, že to prostě povede jinudy a hotovo, protože nastala nová doba. Takže jim nehučí auta na západní straně, ale dále na východní. A tak tam mají postaveny 2 dálniční mosty, o kterých ani valná většina veřejnosti neví. Jenom sprejeři. Je to Třeboňská výpadovka na náspu a v zářezu. Stačí jenom, že přijde jakási učená zneuznaná hlava a řekne do médií, že vést tudy silnici je nesmysl. A tak je to všude v tomto státě. Jinak na náké odkazy v novinách se rovnou vykašlete, protože ty články nemají žádnou vypovídací hodnotu. Tu by měli pouze v případě, že tam budou konkrétní jména a proč.
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 14:54
Re: zaklad
Já vim nedávno sem tam od Rakouska na Prahu jel = popravdě horší mi přišly některý části mezi Budějicema a Pískem. Tam místama nic moc. I když nejpomalejší na celý trase byly části mezi Budějovicema a hranicí = tam to je místy furt jen líp značená okreska a když chytneš 2-3 kamiony před tebou tak občas docela dlouho neni kde předjet. No rozhodně mi divný přijde ukončit D4 = a nedovést jí někam dál = směrem k hranicím nebo jiný dálnici tim myslim D3 u Budějovic
Avatar - Jenik3
11. 12. 2019 14:49
Re: zaklad
D4 sbira provoz od Pisku a Strakonic. Jenze mezi Pribrami a Miroticemi (40 km) se jede po stary ctyrce, ktera kapacitne nestaci.
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 12:43
Re: Stavíme jak draci
Těžko říct co tim myslíš = furt to prezentuju STEJNĚ = stejně jako Zeman v ´89. Komunisti dovedli během 40 let svý násilný nadvlády = státy do ekonomickýho krachu. Náš zhruba ze stejný úrovně před jejich nástupem do ca 10% rozpočtu sousedního Rakouska = řikat tomu jinak než PROPAD JAK KRÁVA = asi nejde. Popravdě to s náma srovnatelný Rakousko po staletí náš společnej stát = na tom bylo po 2. světový dokonce HŮŘ

Je to jako kdybysme my 2 nastoupili na zhruba stejnej plat a při odchodu do důchodu budeš ty brát 10% toho co já = plus já budu celý ty roky jezdit v lepších autech a mít lepší bydlení a podívám se víc po světě atd. atp. = taky bys to okecával? No tak TO je ten rozdíl kterej okecáváš v úrovni států = a platilo by to samozřejmě i pro důchod, já ho budu mít do konce života mnohanásobnej co ty. No a TO zařídili komunisti

A co se budování infrastruktury týče = ty zmiňuješ furt JEN to co TAKY udělali = no a já tu část co už ne. Sakra VELKOU část

A stejně jako PROTO nemáme a ani nebudeme mít eště dlouho důchody jako třeba ty rakušani tak stejně tak PROTO dodnes nemáme dálnice a obchvaty = a viz NKÚ asi to nestihnem ani do roku 2050

Ostatně návrat na naši původní ekonomickou úroveň = do roku 2050 taky nestihnem

Takže nehledej NĚJAKÝ PLUSY ale ber jako nejen já KOMPLEX = to co v ´89 sepsal a za fakta byl komunistou samozřejmě vyhozen https://radiozurnal.rozhlas.cz/…isidenty-6288687 a pak na Letný stručně zmínil Zeman = až neuvěřitelnej rozsah zaostání = co myslíš měl Zeman pravdu? :-O
Z kterýho se budeme eště minimálně dalších 40 let vzpamatovávat a dohánět
11. 12. 2019 12:17
Re: Stavíme jak draci
Jenže ty to prezentuješ vždycky tak jako že do revoluce se tady neudělalo od války nic a všechno bylo úplně na-ho-vno. Jenže to není pravda. Tak to prezentuj trošku objektivnějc. Kolik třeba porevoluční vlády postavili elektráren? Akorát nabourali celkovou koncepci, kdy se dostavbou jaderných bude moct utlumit produkce uhelných. Teď ještě navíc blokovanou divno lidma jako ty, který brojí jak proti JE, tak jsou schopný se jít přivazovat k nějakýmu rypadlu do uhelnýho dolu. Ovšem kde budeme brát proud už nejsou schopný říct. Je potřeba vidět i to pozitivní i to negativní v obou érách. Ty vidíš jen to špatný. Že se něco udělalo někdy dobře jsem od tebe ještě neslyšel. Jasně mohlo by bejt všechno furt jen dokonalý, ale tak to v životě bohužel nechodí.