Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda 120
Škoda 120
Škoda 120
Škoda 120
78 Fotogalerie

Dokonalý úlet: Škoda 120 L jako sleeper s osmiválcem a výkonem 800 koní

Existuje snad větší sleeper než Škoda 120 L s osmiválcem o výkonu 800 koní? Do tohoto kousku byste to rozhodně neřekli!

Potkat na českých silnicích staré Škodovky je v dnešní době čím dál složitější. Klacky pod nohy jim hází legislativa a většinou skončí někde v hromadě haraburdí bez poznávacích značek nebo na vrakovištích. Narazit na udržovaný kousek je už téměř nemožné, tedy alespoň pokud nepočítáme mazlíčky nadšenců s citem pro historické hodnoty.

Škoda 120 L s britskými značkami a pravostranným řízením je vzhledem k špičkovému stavu karoserie jednou z adeptek na znovuuvedení do běžného života, majitel s ní ale měl jiné plány. Namísto generální opravy totiž přistoupil k totálnímu odstrojení interiéru a zástavbě sedmilitrového osmiválce původem z Oldsmobilu. Jak může tohle dopadnout?

Z interiéru toho moc nezbylo – v podstatě jenom výplně dveří, řízení a nezbytná elektronika. Prvkem číslo 1 je bytelný rám svařený z trubek o průměru 42 milimetrů. Skoro to až vypadá, jako by karoserie byla úplně zbytečná a všechno se točí kolem klece. Čtvercová dvanáctistovka o výkonu 52 koní a točivém momentu 85,2 N.m letěla do kouta a její místo nahradil … nic. Sedmilitrový osmiválec Oldsomobil a automatická převodovka Turbo 350 jsou totiž vpředu, na což pochopitelně nebyla původní koncepce připravená. V přední části podlahy proto vznikla obrovská díra a zavazadlový prostor jako by pod kapotou nikdy nebyl.

V rozsáhlé fotogalerii najdete i konečný produkt, který se alespoň po stránce vnějšího vzhledu od výchozí 120 L příliš neliší. Pouze přední část sedí hlavně vlivem těžkého motoru blíže vozovce a zadní kola trčí z blatníků téměř o celou šířku pneumatik. Jak tohle může jet? Nevíme, avšak vzhledem k tomu, že už původní Škoda 120 L nevážila ani 900 kilogramů, bude obrovskému výkonu (autor hovoří o osmi stech koních) sekundovat také nízká hmotnost.