Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dokonalý úlet: Škoda 120 L jako sleeper s osmiválcem a výkonem 800 koní

Jan Mička Jan Mička 2. 12. 2015 • 20:11
78
43
Zobrazit náhledy (78)
Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120 Škoda 120
Existuje snad větší sleeper než Škoda 120 L s osmiválcem o výkonu 800 koní? Do tohoto kousku byste to rozhodně neřekli!

Potkat na českých silnicích staré Škodovky je v dnešní době čím dál složitější. Klacky pod nohy jim hází legislativa a většinou skončí někde v hromadě haraburdí bez poznávacích značek nebo na vrakovištích. Narazit na udržovaný kousek je už téměř nemožné, tedy alespoň pokud nepočítáme mazlíčky nadšenců s citem pro historické hodnoty.

Škoda 120 L s britskými značkami a pravostranným řízením je vzhledem k špičkovému stavu karoserie jednou z adeptek na znovuuvedení do běžného života, majitel s ní ale měl jiné plány. Namísto generální opravy totiž přistoupil k totálnímu odstrojení interiéru a zástavbě sedmilitrového osmiválce původem z Oldsmobilu. Jak může tohle dopadnout?

Z interiéru toho moc nezbylo – v podstatě jenom výplně dveří, řízení a nezbytná elektronika. Prvkem číslo 1 je bytelný rám svařený z trubek o průměru 42 milimetrů. Skoro to až vypadá, jako by karoserie byla úplně zbytečná a všechno se točí kolem klece. Čtvercová dvanáctistovka o výkonu 52 koní a točivém momentu 85,2 N.m letěla do kouta a její místo nahradil … nic. Sedmilitrový osmiválec Oldsomobil a automatická převodovka Turbo 350 jsou totiž vpředu, na což pochopitelně nebyla původní koncepce připravená. V přední části podlahy proto vznikla obrovská díra a zavazadlový prostor jako by pod kapotou nikdy nebyl.

V rozsáhlé fotogalerii najdete i konečný produkt, který se alespoň po stránce vnějšího vzhledu od výchozí 120 L příliš neliší. Pouze přední část sedí hlavně vlivem těžkého motoru blíže vozovce a zadní kola trčí z blatníků téměř o celou šířku pneumatik. Jak tohle může jet? Nevíme, avšak vzhledem k tomu, že už původní Škoda 120 L nevážila ani 900 kilogramů, bude obrovskému výkonu (autor hovoří o osmi stech koních) sekundovat také nízká hmotnost.

Související články

Témata
5. 12. 2015 18:33
Re: galerie
AdBlock veškerou reklamu na auto.cz vyřešil. I tu ve fotogalerii.
4. 12. 2015 19:13
Re: galerie
ja bych je do peti minut zbavil i domeny >:-[] >:-[]
3. 12. 2015 15:26
Re: Přestavba nic moc
Konečná podoba chybí asi proto, že už páni redaktoři počítali s tím, že až na konec galerky nikdo nedojde díky vyskakujícím reklamám >:-[] :-! :no:
3. 12. 2015 15:23
Re: hnus tady
Jde to i ve Firefoxu. Už týden mě tyhle vyskakovačky neotravují.
3. 12. 2015 15:09
Re: galerie
Používám lišku, ale po durhé galerii, kdy to na mě začalo vyskakovat, jsem si po dlouhé době přidal blokovací pravidlo do AB+.

Nedávno jsem si zkusil na auto.cz bypnout AB+ a z úhledného webu strašný mišmaš, doslova nekoukatelné.

Ad reakce z redakce, že od nového roku již reklama v galerii nebude vyskakovat - asi už bude natrvalo přes celou obrazovku >:D

Také se mi líbí, když se tu někdo zmíní o Adblocku, ještě lépe sem dá i konkrétní postup, tak celá redakce palcuje dolu jako o život.
Články odjinud