Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dražit se bude Nissan Skyline GT-R z roku 1972. Po prvním majiteli

Tomáš Dusil
Diskuze (3)
Když se řekne Skyline GT-R, automobilovým nadšencům se ihned vybaví svalnatá kupé R32 až R34 z 80. a 90. let. Jenže řada Skyline žila u Nissanu už dávno před tím.

V rámci nadcházející autosalonu v Tokiu je naplánována také aukce klasických automobilů. Mezi nimi nebude chybět ani Nissan Skyline GT-R první generace, vyrobený v roce 1972. Do dnešních dnů stihl najet pouhých 22.200 kilometrů, které navíc s vozem absolvoval jeho první a zároveň jediný majitel. Auto je ve zcela původním stavu. Očekává se, že cena vozu se vyšplhá na částku 33,5 milionu Jenů, což je přes 6,7 milionů korun. Je to hodně peněz, ale jak je vidět i z dostupných obrázků, stav vozu je skutečně vynikající či přesněji skoro zánovní.

Vše na vozidle je původní. Kabina se dochovala ve vynikající formě, bez viditelných náznaků opotřebení. Vzhledem k tak malému proběhu se asi ani nelze divit. Přesto i na autech s minimálním počtem ujetých kilometrů zub času hlodá. Stáří lze obecně vzato jen těžko něčím zamaskovat.

Žil přibližně tři roky

Vzpomínaný Nissan Skyline GT-R má interní označení PGC10 a vyráběl se v letech 1969 až 1972. Uvedené auto tedy pochází z posledního roku výroby této první generace. Auto existovalo nejen ve dvoudveřové karoserii coupe, která se bude dražit a jež dorazila na trh později, ale rovněž jako čtyřdveřový sedan, nabízený od začátku produkce vozu. Vůz byl prodáván v Japonsku prostřednictvím zástupců Nissan Prince Store, což byly starší prodejní místa značky Nissan, které původně vznikly pro automobilku Prince Motors. V roce 1966 byla začleněna do společnosti Nissan.

Skyline GT-R PGC10 poháněl po celou dobu produkce pouze jeden motor. Tím byl dvoulitrový řadový šestiválec S20. Vzhledem k objemu ovšem byly jeho parametry velmi dobré, když nabízel maximální výkon 119 kW při 7000 otáčkách za minutu. Motor byl výrazně sportovní, což dokazuje vrchol točivého momentu 176 N.m, který byl dostupný až při 5600 otáčkách za minutu. Přes pětistupňovou převodovku poháněl zadní nápravu. Vůz se také vyznačoval zcela nezávislým zavěšením kol, vzadu na kyvadlové úhlové nápravě, tedy s trojúhelníkovými vlečnými rameny.

Vzhledem k hranaté karoserii se vozu přezdívá „Hakosuka“, což je v japonském slangu něco jako „hranatý Skyline“. Snad aby se tato první generace odlišila od těch následujících, které ale také na svém kabátě moc oblin nemají.

Tomáš Dusil
Diskuze (3)
12. 12. 2018 14:34
Dražby medzi novinkami?
Neuhýba tak trošku tento server stranou od tém, ktoré aj za niečo stoja?
Avatar - Dzakobo
12. 12. 2018 14:26
Re: A KdF v te dobe
Něco podobného mě napadlo taky. Teda vzhledem k BMW, které dělalo "dvouventily" ještě 20 let poté...

Jinak tohle tenkrát muselo jet jako hovado, 161 koní na (odhaduji) 900 kg :yes: :yes:
Avatar - netcar.xx
12. 12. 2018 11:41
A KdF v te dobe
hrnul na svet ctyricetiletou padesatikonovou uprdlanou starozitnost. Nebyt konkurence, serviroval by ji blbcum dodnes. Ovsem mozna uz s hranatymi blatniky.