Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 4 se vrátí. Francouzský konkurent pro Mercedes A vsadí výhradně na automaty

David Bureš
Diskuze (18)

Nový kompaktní hatchback prémiové značky francouzské Skupiny PSA bude dostupný výhradně s automatickou převodovkou. Dorazí i ve zvýšené variantě.

Francouzská prémiová značka DS aktuálně na evropských trzích nabízí pouze dva modely, velké SUV 7 Crossback a městské DS 3 Crossback. Už v následujícím roce se však portfolio zdvojnásobí. To dorazí již představený a v Číně prodávaný sedan DS 9 a především se ve druhé generaci vrátí kompaktní DS 4.

Automobilka už nového konkurenta pro vozy typu Audi A3, BMW 1 nebo Mercedes-Benz A pilně testuje, jak naznačují snímky prototypů zveřejněné světovými médii. Samotný tvar hatchbacku nebude žádnou revolucí, styl vozu však do jisté míry ano. Půjde totiž o mezník v designu značky, který se od dosavadních děl v lecčems odliší.

DS 4 se má stát výraznějším automobilem než dnešní díla značky, inspirací se mají stát stylistické prvky konceptu Aero Sport Lounge. Konkrétně má jít třeba o netradičně tvarovaný C sloupek, který se má stát poznávacím znakem vozu.

Zcela nový má být rovněž interiér. DS 4 totiž vsadí hned na tři obrazovky. Dnes už běžný digitální přístrojový štít a obrazovku multimediálního systému doplní displej na středovém tunelu pro ovládání infotainmentu. Půjde tedy o podobné řešení jako ve vozech Audi, které bude sloužit jako touchpad pro ovládání vybraných funkcí auta. Očekává se také příchod vylepšeného hardwaru, aby multimediální systém rychleji reagoval než dnes.

Právě koncepce interiéru naznačuje jednu zajímavost. DS 4 bude nabízeno výhradně s automatickou převodovkou, proto se na středovém tunelu vůbec nepočítá s řadicí pákou manuální převodovky a může tu tak být umístěna ovládací obrazovka.

K dispozici mají být primárně dobře známé motory v podobě benzinového tříválce 1.2 PureTech a turbodieselu 1.5 BlueHDi, které doplní také hned tři varianty plug-in hybridu. Vrcholná verze využije také již známé řešení se srdcem v podobě čtyřválce 1.6 PureTech a kombinovaným výkonem 165 kW.

Do budoucna se pak počítá i se zcela novým mildhybridem, připravovaným pro rok 2022. Nová technika přitom vsadí na dvouspojkovou převodovku od Punch Powertrain, kterou využijí i vozy Peugeot nebo Opel.

DS 4 se začne vyrábět zhruba v polovině roku 2021. Výchozí hatchback (interně D41) doplní i zvýšené provedení (interně D44) nazvané DS 4 Crossback. Oba vozy se přitom nebudou vyrábět ve Francii, jak by se dalo očekávat, ale v Německu. Kvůli naplnění domovského závodu Opelu bylo rozhodnuto o produkci auta v Rüsselsheimu. DS 4 se tam bude vyrábět po boku technicky spřízněného Opelu Astra nové generace.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

16. 10. 2020 19:08
Re: Bylo by to krásné
:yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
12. 10. 2020 23:54
Re: Tak zrovna Ačko od Mercedesu
Tvl díky za radu, to by mě nenapadlo. :-O Už kupuji letenku a nemůžu se dočkat, až se zítra nastěhuji!
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 23:45
Re: Bylo by to krásné
Pravdu máš, Bůůů Sane, chlapče ušatá :D
Citroen AMI lidi TAK STRAŠLIVĚ MOC nesnášeli, že byl v roce 1966 nejprodávanějším vozem na francouzském trhu https://cs.wikipedia.org/…Citro%C3%ABn_Ami

Malé prdítko Citroen AX lidi nenáviděli TAK STRAŠNĚ, že se ho prodalo jenom cca 2,5 milionu kusů https://cs.wikipedia.org/…Citro%C3%ABn_Ami

A Citroen XM, no to už byla úplná hrůza a trest boží. Oni ho tedy jako novináři sice zvolili autem roku 1990 (dokonce před Mercedesem SL), ale Bůůůůůůůů San rozhodl, že je to špatně, tak je to prostě špatně a hotovo :D

Copak tam máš dál?
Avatar - wakantanka
12. 10. 2020 20:34
Re: Re: Bylo by to krásné
Dovolím si mierne nesúhlasiť. Citroen bol vždy viac či menej extravagantný a zároveň doplnený netuctovou technikou. Hydractiv skončil len kvôli cene, keď klasický podvozok bol výrazne lacnejší a aj dostupnejší pri základných motoroch a výbave. To nemalo s odmietaním hydro pruženia nič spoločné. Bohužiaľ to takto domrvili marketingoví stratégovia PSA.
Avatar - Blue Sun
12. 10. 2020 14:52
Re: Tak zrovna Ačko od Mercedesu
Koukám, že víš více i než sám Källenius, když ani on neřekl, které konkrétní modely budou odepsány. Jo, že strategie vyplňování každé mezery na trhu byla špatná, o tom se nehádám. Sám jsem zvědav, co z těch malých kousků zůstane. Asi spíš všechna SUV, než klasické kompakty a sedany.