DS 4 se vrátí. Francouzský konkurent pro Mercedes A vsadí výhradně na automaty
Nový kompaktní hatchback prémiové značky francouzské Skupiny PSA bude dostupný výhradně s automatickou převodovkou. Dorazí i ve zvýšené variantě.
Francouzská prémiová značka DS aktuálně na evropských trzích nabízí pouze dva modely, velké SUV 7 Crossback a městské DS 3 Crossback. Už v následujícím roce se však portfolio zdvojnásobí. To dorazí již představený a v Číně prodávaný sedan DS 9 a především se ve druhé generaci vrátí kompaktní DS 4.
Automobilka už nového konkurenta pro vozy typu Audi A3, BMW 1 nebo Mercedes-Benz A pilně testuje, jak naznačují snímky prototypů zveřejněné světovými médii. Samotný tvar hatchbacku nebude žádnou revolucí, styl vozu však do jisté míry ano. Půjde totiž o mezník v designu značky, který se od dosavadních děl v lecčems odliší.
DS 4 se má stát výraznějším automobilem než dnešní díla značky, inspirací se mají stát stylistické prvky konceptu Aero Sport Lounge. Konkrétně má jít třeba o netradičně tvarovaný C sloupek, který se má stát poznávacím znakem vozu.
Zcela nový má být rovněž interiér. DS 4 totiž vsadí hned na tři obrazovky. Dnes už běžný digitální přístrojový štít a obrazovku multimediálního systému doplní displej na středovém tunelu pro ovládání infotainmentu. Půjde tedy o podobné řešení jako ve vozech Audi, které bude sloužit jako touchpad pro ovládání vybraných funkcí auta. Očekává se také příchod vylepšeného hardwaru, aby multimediální systém rychleji reagoval než dnes.
Právě koncepce interiéru naznačuje jednu zajímavost. DS 4 bude nabízeno výhradně s automatickou převodovkou, proto se na středovém tunelu vůbec nepočítá s řadicí pákou manuální převodovky a může tu tak být umístěna ovládací obrazovka.
K dispozici mají být primárně dobře známé motory v podobě benzinového tříválce 1.2 PureTech a turbodieselu 1.5 BlueHDi, které doplní také hned tři varianty plug-in hybridu. Vrcholná verze využije také již známé řešení se srdcem v podobě čtyřválce 1.6 PureTech a kombinovaným výkonem 165 kW.
Do budoucna se pak počítá i se zcela novým mildhybridem, připravovaným pro rok 2022. Nová technika přitom vsadí na dvouspojkovou převodovku od Punch Powertrain, kterou využijí i vozy Peugeot nebo Opel.
DS 4 se začne vyrábět zhruba v polovině roku 2021. Výchozí hatchback (interně D41) doplní i zvýšené provedení (interně D44) nazvané DS 4 Crossback. Oba vozy se přitom nebudou vyrábět ve Francii, jak by se dalo očekávat, ale v Německu. Kvůli naplnění domovského závodu Opelu bylo rozhodnuto o produkci auta v Rüsselsheimu. DS 4 se tam bude vyrábět po boku technicky spřízněného Opelu Astra nové generace.