Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: DS jako plnohodnotná luxusní značka? Bude to trvat 15 let...

Šéf automobilky DS připustil, že na to, aby si značka získala v Evropě kredit prémiové značky, bude potřebovat minimálně dvě další generace stávajících modelových řad.
Zpět na článek
21. 5. 2015 10:09
21. 5. 2015 10:15
21. 5. 2015 11:26
21. 5. 2015 17:20
22. 5. 2015 09:22
22. 5. 2015 09:48
22. 5. 2015 11:51
22. 5. 2015 13:13
22. 5. 2015 16:23
22. 5. 2015 17:16
22. 5. 2015 17:28
22. 5. 2015 19:36
21. 5. 2015 13:09
22. 5. 2015 12:26
22. 5. 2015 16:18
22. 5. 2015 19:29
23. 5. 2015 09:32
21. 5. 2015 14:43
21. 5. 2015 15:04
21. 5. 2015 16:23
21. 5. 2015 17:28
21. 5. 2015 10:01
To je výborná zpráva pro stávající zákazníky....
>:D

ps: nechápu, jak je možné, že v dnešní době stále existují výborně placená pracovní místa pro takový nemehla. jakýkoliv rozumný manažer by nikdy nic podobného neřekl, nedovolil, nepřipustil.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - maros
21. 5. 2015 20:56
Re: To je výborná zpráva pro stávající zákazníky....
Citroenu nevadí, že se o jejich autech mluví jako o šuntech. Jsou to realisté a ví, že je to každému jasné.

Jako správný manažer ví, že se o té značce musí mluvit. Je jedno, jestli pozitivně, nebo negativně. Podle mě, je manager na správném místě.
21. 5. 2015 10:09
Francouzi a luxusní auta moc nejdou dohromady...
No nevím, ale zatím v bohatých dějinách francouzského automobilového průmyslu nenajdeme jedinou dlouhodobě úspěšnou luxusní či supersportovní automobilovou značku, a obávám se, že tak to i zůstane... ;-\
Rozbalit vlákno
8
21. 5. 2015 10:30
Re: Francouzi a luxusní auta moc nejdou dohromady...
Luxusní byly Facel. I když 10 let není asi moc dlouhodobě.
Avatar - Drag-On
21. 5. 2015 10:45
Re: Francouzi a luxusní auta moc nejdou dohromady...
Francúzi v minulosti luxusné autá vedeli. Či už to bol Citroen Traction Avant, DS a pre mňa osobne bol Citroen XM asi najpohodlnejšie auto v akom som kedy sedel a aj hore spomínaný Facel. Si pamätám na test Top Gear keď skúšali C6 na dostihovej dráhe a porovnávali ju s BMW5. Samozrejme BMW 5 mala úplne iné kvality...no vo filtrovaní nerovností sa na C6 nechytla ani zďaleka. Myslím že tu ostala vcelku veľká diera na trhu...teda autá ktoré nie sú len luxusné, ale sú hlavne pohodlné. No dnes je doba iná. Luxususné materiály a pohodlný podvozok nestačia. Zákazníci si potrpia na technike. A PSA chýba poriadny 6valec...nie to ešte 8valec. Pochybujem, že to sami zvládnu a či sa im to vôbec oplatí.
Avatar - del42sa
22. 5. 2015 09:02
Re: Francouzi a luxusní auta moc nejdou dohromady...
Ona i původní DS byla považována za luxusní (byť nabídka motorů tomu neodpovídala). Třeba takovy DS Pallas a stejně tak kupé SM se šestiválcovým motorem Maserati jehož bylo vyrobeno jen 12 tisíc exemplářů......

Nebo mě napadá značka Panhard, kterou Citroen také vlastnil.

Co se týká vysokoobjemových motorů V6 a V8 tak ve Francii je taková politika, že takové vozy hodně daňově znevýhodněny a tím pádem, to má nepříznivý dopad na prodeje takových aut.
Čili nejsou to jen samotné emise a tlak na ně prostřednictvím normy EURO, ale i samotná daňová politika Francie.
Avatar - Emel
21. 5. 2015 12:24
Re: Francouzi a luxusní auta moc nejdou dohromady...
Bugatti? ;-)
Avatar - euro89
21. 5. 2015 19:35
Re: Francouzi a luxusní auta moc nejdou dohromady...
Psal dlouhodobě a nejsem si jist, zda bych tento výraz použil pro Bugatti, které zaniklo krátce po 2. sv. válce, pak se na chvíli objevilo v 90. letech aby zase rychle zmizelo a zatím po třetí ho postavil na nohy VW. Pod křídly VW se mu sice daří, ale s Francii toho už má společného jen o málo víc, než Lancia Voyager s Apeninským poloostrovem.
Avatar - Emel
21. 5. 2015 19:58
Re: Francouzi a luxusní auta moc nejdou dohromady...
Zaniklo krátce (deset let) po druhé světové válce, vzniklo 1910, takže ta první "epizoda" trvala 45 let...

Pod křídly VW sídlí Bugatti pořád tam co původně.
23. 5. 2015 09:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - euro89
21. 5. 2015 19:29
Re: Francouzi a luxusní auta moc nejdou dohromady...
V tom máš sice pravdu, ale i tak pokaždé, když na nějaké oldtimer akci vidím cokoliv luxusního z Francie (Delage, Delahaye, Talbot - Lago, Facel Vega...), tak po tom zatoužím. Mám však takové tušení, že DS se nikdy mnou jmenovaným značkám ani zdánlivě nepřiblíží...
Avatar - dal
21. 5. 2015 10:09
Naivita
>:D Nemají na to! Těch 15 let je velmi krátká doba, Audi nebo Lexusu to trvalo podstatně déle a za nimi stojí onačejší výrobci než je Citroen.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Emel
21. 5. 2015 10:15
Re: Naivita
Hlavní otázkou jsou ta nadprůměrná auta... prémiovou kvalitu má dnes dejme tomu DS3, ten se dá vedle Mini postavit aniž by to byl úplný průšvih. Ale ten zbytek je jen navoněná bída.

Taky tipuju že to neklapne.
Avatar - KANKUNEN
21. 5. 2015 11:26
Re: Naivita
Co tím mínusem osoby chtějí vyjádřit nevím.
Avatar - MGRR
21. 5. 2015 17:20
Re: Naivita
Luxus začíná od Bentley, i ten kupují v podstatě chudý...
Avatar - del42sa
22. 5. 2015 09:22
Re: Naivita
15 let vývojového cyklu je to samé jako v 80 letech 25 let vývojového cyklu, takže ten odhad je celkem střízlivý. Zároveň to prohlášení ukazuje, že to berou opravdu vážně, takže je předčasné to nějak hodnotit
Avatar - Emel
22. 5. 2015 09:48
Re: Naivita
Kdyby to brali vážně, tak už by na trhu museli mít aspoň jedno auto, které by bylo schopné tu prémiovost obhájit, ideálně ve střední třídě nebo výš.

Prohlášení neukazuje nic, prohlášení je jen prohlášení, těch už jsme slyšeli spoustu. Že to berou vážně by ukázala produkční DS9 s hybridem nebo šestiválcem a 4x4, laserovými světly a hydractive.
Avatar - del42sa
22. 5. 2015 11:51
Re: Naivita
berou vážně ve smyslu, že se na to musí přádně připravit, jak po stránce výroby tak technologií a to prostě není ze dne na den. Narychlo splácané auto by udělalo přesně opačnou službu.

PS: DS9 ještě není hotová ;-)
Avatar - Emel
22. 5. 2015 13:13
Re: Naivita
Jenže to už se právě stalo - DS4 a DS5 jsou ušité horkou jehlou, bez odpovídající techniky.
Avatar - del42sa
22. 5. 2015 16:23
Re: Naivita
ano, ale to bylo pouze dáno snahou co nejrychleji dostat na trh nové modely a zároveň jakýsi test, jestli je ten projekt života schopný. A podle prodaných vozů to vypadá že ano, bez ohledu na chyby, které udělali ( vědomě ) s první sérií vozů.

PS: bez odpovídající techniky ? to bych netvrdil.Motorová nabídka je širší než u Citroenu a výkony vyšší + hybridní verze. Co jediné se dá vytknout je u DS chybějící víceprvek ( otázka jestli je to opravdu nutné ) a u DS5 chybějící hydraulika, která je ale pochopitelná a daná volbou platformy.
Avatar - Emel
22. 5. 2015 17:16
Re: Naivita
DS5 končí na 2.0HDI 132kW a 1.6THP 121kW. To jsou hodnoty, které najdeš i u mainstreamových kompaktů - Opel, Ford, VW, Škoda...

Benzín je pouze v automatu. Čtyřkolka pouze hybrid. Adaptivní podvozek není. Víceprvek není. DS5 technicky ztrácí i na špičku mainstreamu, o prémii nemůže být vůbec řeč...

Prodeje, no... po relativně slušném začátku je DS5 na 12t/rok, to podle mě životaschopné není.
Avatar - del42sa
22. 5. 2015 17:28
Re: Naivita
Omyl. DS5 končí na 150kW ve verzi hybrid. 1,6THP taktéž ve verzi 150kW což je na auto takové třídy motorizace více než dostatečná. Ve verzi hybrid navíc čtyřkolka.

Adaptivní podvozek je diskutabilní, nebude ho mít ani nová Astra, která podvozkově patří do stejné třidy jako DS4/5. Interiér má DS5 podstatně lepší než běžné kompakty nižší střední třídy.

čísla hovoří jasně. Půl milionu prodaných DS je imho výsledek, který už je nutno vzít v potaz.
Avatar - Emel
22. 5. 2015 19:36
Re: Naivita
Že Astra nebude mít adaptivní podvozek je možné, ale Astra je čistý mainstream. Přesto má (v končící generaci) motorizace 2.0D 143kW a 1.6 147kW... a pak samozřejmě ještě 2.0 207kW. Což nás přivádí zpět k tomu, že DS5 nemá technicky nic, čím by překračovala rámec kompaktního mainstreamu... snad až na ten hybrid.

Ta čísla dělá DS3... jako jo, pokud chtějí dělat prémii ve stylu Mini...
21. 5. 2015 10:18
Jediná výhoda
pro DS je velký francouzský trh a neexistující francouzská prémiová značka. To jím určitě bude pomáhat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - speedfred
21. 5. 2015 10:23
Re: Jediná výhoda
no v číne nejaký úspech majú a ak ho dokážu speňažiť a potom investovať v europe na zlepšenie image a technologii ...
uvidíme.
21. 5. 2015 10:31
Mohlo by to byt hned
kdyby udelali poradne premiove auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
21. 5. 2015 10:31
Sranda se z lidí dělá 1. dubna
Historicky to mají tak špatné, že to opravdu nepůjde ani za 30 let. Kromě DS3 už i DS má image navoněné bídy. Technici by určitě zvládli udělat rovnocený prémiový vůz ( v autosportu mají vždy špičkové auta), ale ekonomicky by to bylo nenávratné. Image řady DS můžou začít budovat až na dobré pověsti základních značek a ta jaksi silně pokulhává.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - del42sa
22. 5. 2015 09:24
Re: Sranda se z lidí dělá 1. dubna
Jako navoněná bída mi přišel spíš Renault Fluence i s tou svojí reklamou "do klubu Alfréde" ;-)

A když se koukneš do interiéru DS5 a do Interiéru Fluence, tak je to do očí bijící rozdíl :-!
Avatar - Emel
22. 5. 2015 09:53
Re: Sranda se z lidí dělá 1. dubna
Interiér, to je právě ta "voňavka". Fluence je prostě lowend za lowendovou cenu, verzi Limited s dvouzónovou klimou a parkovacími senzory teď koupíš na leasing pod 300 (1.6 16V), to se pak dá lecos odpustit. A mimochodem, zrovna interiér považuju za silnou zbraň Fluence (ne proti DS, které stojí dvakrát tolik). Reklamu s limuzínou nesmíš brát tak vážně...
Avatar - del42sa
22. 5. 2015 12:12
Re: Sranda se z lidí dělá 1. dubna
však ty auta taky vůbec nestojí proti sobě ;-)

Současná řada DS byla ušita horkou jehlou, což je vidět hlavně na použité technice. Myšleno hlavně platforma použitá pro modely DS4 a DS5. Další modely ale mohou být uplně něco jiného. Na druhou stranu uvedli tři modely v evropě + další dva v číně v rekordně krátké době.
21. 5. 2015 10:44
Moje představa premiového DS
je hydractive (u těch větších), slušný automat a motor, kvalitní interiér a zajímavý a vyvážený extreriér. To vše zaměřeno spíš na komfort. Pak by to klidně mohlo fungovat, pokud nebudou nějaké přešlapy v kvalitě. Mají zázemí domácího trhu + Čína a zbytek Evropy. Ale moc tomu nevěřím.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
21. 5. 2015 11:07
Re: Moje představa premiového DS
Zajímavý a vyvážený exteriér... tak taková představa mě zajímá. Já jen, aby z toho nevylezlo nudné Audi nebo čínské BMW a Mercedes...
21. 5. 2015 11:29
Re: Moje představa premiového DS
Vyvážený a zajímavý exteriér znamená z mého pohledu vyvážené proporce doplněné o nějakou tu francouzskou manýru v podobě detailů a tvarování jednotlivých částí.
Avatar - Blue Sun
21. 5. 2015 13:25
Re: Moje představa premiového DS
Jenže to dohromady nefunguje. Manýristické detaily na klasickém vozidle budou bít do očí a nebudou k němu ladit. V podstatě říkáš, že mají dělat další nudnou kopii VW...
Avatar - Emel
21. 5. 2015 13:41
Re: Moje představa premiového DS
Proporce jsou základ. Bavíme se o francouzských autech, takže moje první volba je 406 Coupe - to je ta jednoduchá varianta, prostě jednoduché elegantní proporčně vyvážené auto, které ty manýristické detaily nepotřebuje, stačí jemně doladit barvou a hezkýma kolama a je to pecka.

Opačný extrém je teď R.S. 01 - rafinované tvary, které ale dohromady fungují, při celkové proporční vyváženosti.

Pokud chceš více civilní případ, tak namátkou třeba Espace III - přestože to je fakticky autobus, přestože má poměrně komplikovaně řešenou přední masku, tak se ty tvary nikde netlučou a celé to vypadá přirozeně.
Avatar - Hammunasakra
21. 5. 2015 14:37
Re: Moje představa premiového DS
Jj s benzínovym šestiválcem to bylo moc pěkný auto to se Pininfarinovi fakt povedlo [odkaz] :yes:
21. 5. 2015 13:47
Re: Moje představa premiového DS
Vyvážené proporce by auto mělo mít tak jako tak, pokud chce vypadat k světu. Ty detaily by přinesly něco navíc. Jestli to dohromady bude fungovat záleží na designerech. Není důvod aby to nefungovalo.
Avatar - MadPete
21. 5. 2015 11:25
Za 15 prémiovka..
za 10 let na prkně jako obět nějakého dalšího finančního zaváhání PSA + nedosažení cílových prodejů ani marží. Lidi bohužel nejsou ochotni za francouzská auta připlácet, lhostejno jak jsou velká nebo dobře vybavená. Chromová cingrlátka a hezký interiér stačit nebudou
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
21. 5. 2015 11:30
aj tak si kazdy kto tuzi po premiovke
v europe.... kupi radsej bmw audi mercedes lexus alebo jaguar ci maserati.....

aspon teda co sa tyka europy nedavam DSku velke sance.. a za 15 rokov byt imidzom a menom tam kde jaguar alebo bmw.... to je absolutne nerealne... vybudovat si skvele meno a imidz trva cele desatrocia... v premii to je totiz hlavne o tom... nie len o tom vyrobit co najdrahsie a najlepsie vybavene auto.... lebo to vie dnes kazdy ak by na to prislo...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
21. 5. 2015 11:54
Řekl bych 15 je málo...
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
21. 5. 2015 13:09
Taky pořád
doufám, že se do patnácti let podívám na Měsíc. Ale šance je asi taková, jako že DS bude premiovou značkou. >:D
Rozbalit vlákno
12
21. 5. 2015 13:48
Re: Taky pořád
Jenom abys tu cestu potom v tom věku ještě zvládl. ;-)
Avatar - white label
21. 5. 2015 20:28
Re: Taky pořád
Nebuď jak nějaký zlý soused. ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 5. 2015 14:40
Re: Taky pořád
Prémiovky směřujou do předního pohonu a trapnejch motorů [odkaz] já myslim že do 15 let by se to tak nějak mohlo akrorát protnout. A tříválce maj prej frantíci dobrý [odkaz] >:-[]
Avatar - Dinar
22. 5. 2015 12:26
Re: Taky pořád
Premiovky předně směřují do nižších tříd, kde je přední pohon standardem, máš v tom guláš. Ve střední třídě prodává auto s torzkou a neotvíratelnými okny (auto ve kterém vozí i svého prezidenta >:-[] ) pouze DS (Citroen), to nestačí ani na mainstreamovou konkureci, premie má vesměs základ v zadokolkách, s výjimkou dobře víš jakou. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 5. 2015 15:53
Re: Taky pořád
Dobrej guláš mám rád ty snad ne? :-)
Přední pohon je a bude standardem i v prémiovejch autech velikosti střední třídy. Audi ho tam má odvždycky. Ne úplně otvíratelný zadní okna má DS4 a ne DS5 milovníku guláše ;-)
Během příštích deseti dvaceti let se čeká v autoprůmyslu obrovská změna. Skoro jednoznačně k horšímu. Aspoň u Audi to do budoucna viděj jednoznačně: Na jízdních vlastnostech víceméně přestane záležet mnohem důležitější budou funkce a konektivita :-|
Avatar - Emel
22. 5. 2015 16:18
Re: Taky pořád
Audi je taky jediná prémiová značka která FWD ve střední má... a tolik to nevadí hlavně proto, že je v nabídce quattro. Nevím co bude, ale dnes v prémiové střední FWD rozhodně standard není - standard nemůže být něco, co tvoří maximálně nějakých 20% prodejů, standardem už je dneska podle mě čtyřkolka.

Jak se ukazuje, 4x4 se jako option stává nutností i v mainstreamové střední - Passat, Superb, Mondeo, Insignia, Mazda 6.
Avatar - Hammunasakra
22. 5. 2015 18:52
Re: Taky pořád
No dneska bych tam dík CLA trochu řadil i MB. Vim že to je jen protažený A ale cenově i délkou to trochu střední je. Budoucí řady 1 a 2 budou taky asi kompletně předokolky. Přední pohon má i Q50 a do budoucna se tohle lepšit určitě nebude.
Podle tebe je standardem u A4 quattro? Pravda v česku je to o něco lepší než ve zbytku světa ale bohužel se pleteš drtivě vítězí FWD a zlepšovat se to spíš nebude

Stává se nutností ho nabízet, prodejně jde o okrajovou část spektra a nemyslim že by se třeba do těch 15 let pohon všech kol jen přiblížil 50% prodanej aut. Ostatně i to DS má pohon všech kol a do budoucna prej přibudou další. Za daleko horší bych viděl zřejmě pravdivou vizi Audi že během příštích 2 desetiletí výrazně ustoupí nároky na jízdní vlastnosti a krom okrajových modelů typu R8 pujde u aut hlavně o design konektivitu atd.
Avatar - Emel
22. 5. 2015 19:29
Re: Taky pořád
Ze tří hlavních hráčů ve střední prémii může být FWD jen jeden. Pokud to vezmu nahrubo a řeknu že MB-BMW-Audi mají každý třetinu a z A4/A5 je půlka Quattro, tak to dává nějakých 16% pro FWD. Pokud je Quatter méně, tak to bude třeba těch 20%, ale rozhodně není FWD standard. Jo, pak je tu ještě Lex a Jag a Infiniti...

1 i 2 i CLA jsou kompakty.

A ta pravá prémie je vyšší střední, ve čtyřkolce a třílitrové naftě...
Avatar - Hammunasakra
22. 5. 2015 23:51
Re: Taky pořád
Ta pravá prémie určitě neni ve čtyřkolce a už vůbec ne naftě ;-)

Že to je v zaostalý Evropě zrovna teď nejprodávanější z toho pravou prémii neudělá :-)

Infiniti Q50 sem zmiňoval ty dvě prodávanější verze sou předokolky ;-)
Avatar - white label
23. 5. 2015 00:50
Re: Taky pořád
Není žádná pravá/levá prémie a už vůbec o tom nerozhoduje názor jednotlivce.
Faktem ovšem je, že v Evropě je dnes typickým představitelem prémie kombinace AWD + diesel.
Avatar - Hammunasakra
23. 5. 2015 09:02
Re: Taky pořád
Smutnym faktem ;-)
Avatar - Emel
23. 5. 2015 09:32
Re: Taky pořád
Kolik z prodaných středních prémiovek teda tipuješ v Evropě na FWD? Myslíš že to je víc než těch mých 20%?

Pro dálniční křižník je nějaké 3.0d ideální
Avatar - jozephko
21. 5. 2015 13:24
Viem presne, kedy bude DS luxusná značka...
Viem presne, kedy bude DS luxusná značka: na svätého Dindi... >:D
Rozbalit vlákno
0
21. 5. 2015 14:43
uživatel DS5
Já jezdím DS5 (koupeno za neprémiovou cenu a bez prémiových ambicí) a viděl bych to asi takhle:

DS čeká ještě dlouhá cesta, já bych ji momentálně do prémie samozřejmě nezařazoval :-) Jediná věc, která vyčnívá nad mainstream a lecjakou prémii je každopádně interiér (materiály a provedení) a odhlučnění (motor, kola, aerodynamika). Infotainment, výběr motorů a podvozek jaksi pokulhává. Na tom by se teda do budoucna muselo hodně a relativně rychle zapracovat...

Ale proč ne??? Vždyť i já si pamatuju, když na začátku 90.let v německém časopise AMS hanili Audi V8 nebo Audi 100, že k německé posvátné dvojce má ještě daleko...a kde je Audi dnes, že jo. Jasně, sám tomu nevěřím, zvláště když ještě nedávno vedení Citroenu (DS) prohlašovalo, že použitou technikou zavedené prémii tak úplně konkurovat nebudou, že půjde hlavně o styl..

P.S. Dle mého názoru, by DS5 velmi pomohlo, kdyby dostala Hydroactiv (stejně to žádný sporťák není), to by byl teda myslím si prémiový počin ;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
21. 5. 2015 15:04
Re: uživatel DS5
Hanit mohli, ale Audi V8 rozhodně nebylo běžné mainstreamové auto. To už je 25 let... ale samozřejmě se Audi už nějakou dobu jako plnohodnotný prémiový hráč bere. Celou tu dobu ale dělalo prémiová auta - Audi 100 C4 mělo ve své době z mého pohledu podobnou pozici jako má dnes A6.

V přímém srovnání DS5 vs. C5 je pro mě vítězem C5. DS5 má hezky udělaný interiér, to jo... z venku je DS5 působivá, ale spíš načančaná než opravdu hezká... a technicky beru C5 za vyspělejší auto. Tím neříkám, že za slušnou cenu není DS5 zajímavá koupě.
21. 5. 2015 15:20
Re: uživatel DS5
U té Audiny jsem chtěl jenom připomenout, že to není pro nás starší ročníky ještě tak dávno, kdy se za plnohodnotnou konkurenci BMW nebo Mercedesu nepovažovala. To myslím přišlo v půlce devadesátek s novou A8 a A4.

Já jsem si taky mohl vybrat mezi C5 a DS5, ale rozum šel stranou ;-) C5 je super společník, ale připadal bych si jak ve starém autě. Když jedu po rozbité cestě, tak si na ni vzpomenu, ale jinak bych už neměnil. Jak jsem psal výše, kdyby měla DS5 hydroactiv z C5, nemělo by to pro mě chybu.
Avatar - Emel
21. 5. 2015 16:23
Re: uživatel DS5
Jo, Audi se relativně dlouho nebralo jako plnohodnotná konkurence MBBMW, ale v 90. letech už to bylo hlavně ze setrvačnosti. Hodně pro vnímání značky udělala i účast Audi v Rallye v 80. letech, kde Quattro bylo pojem.

Nakonec je nejdůležitější, jak se ve kterém autě cítíš. Je fakt, že já jsem podobně "odstřelil" Mondeo... po všech stránkách dobré auto, za dobré peníze, ale chyběl tam faktor X :-) . Co máš v DS za motor? Tys měl dřív C4 VTi nebo si tě s někým pletu?
21. 5. 2015 16:34
Re: uživatel DS5
Jojo, měl jsem C4 1.6VTi a vlastně ještě mám, protože s ním teď jezdí manželka. V déesu mám 2.0 HDi (120kW) a manuál. Raději bych 1.6THP, ale musel to být diesel.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
21. 5. 2015 16:38
Re: uživatel DS5
S těmi Audi je opravdu tak. Pouze posvátné Quattro bylo opravdu něčím extra. Zbytek jen dotahoval na BMW a Benz. Nicméně Audi V8 se hodně snažilo aby uspělo. Nicméně kromě motoru a pohonu všech kol nemělo nic jiného, čím by oslnilo. Karoserie lehce upravená z řady 200, palubní deska jakbysmet apod. Shodou náhod jsem před časem V8 kousek řídil a byl jsem nadšen. Nicméně spíše z nostalgie. Třeba na řízení to reaguje asi tak jako Titanic, když se snažil vyhnout ledové kře. A mělo to trochu šlakovité odpružení. Ale ten osmiválec byl úžasný, tedy pokud neztratil kompresní tlaky. Problém je, že Francouzi nemají potřebnou techniku a jen těmi barvami, plasty designem a koženým čalouněním to nezachrání.
Avatar - MGRR
21. 5. 2015 17:28
Re: uživatel DS5
Nedávno jsem svou krásnou V8 prodal. Měl jsem novější typ s plně digitální klimatizací (starý typ byl jako Ruská kalkulačka). Nikdy mne nepřestával bavit automat v režimu sport :-) Ve 200 podřadil a auto vyrazilo vpřed. Nová A8 s kterou jsem tehdy jezdil, už je prostě nuda, bez řidičských emocí... spotřeba byla stejná.
21. 5. 2015 17:28
Re: uživatel DS5
Já měl s V8 také svého času tu čest a dnes oceňuju jednoduché, klasické tvary..a ta Vé osma! Budoucí youngtimer na neděli jak vyšitej!

Tu poslední větu bych podtrhl. Nynější pozici DS bych viděl asi takto: nechci auto, kterých je na ulici dvacet, technika mě nezajímá nebo jí neumím ocenit a jsem ochoten si za originalitu trošičku připlatit.
Avatar - Stejsn
21. 5. 2015 23:31
Re: uživatel DS5
...což víceméně přesně odpovídá termínu navoněná bída.
22. 5. 2015 08:26
Re: uživatel DS5
tak bída to zase ne...já bych to viděl na navoněnej mainstream ;-)