Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

E.ON rozšíří českou síť nabíjecích stanic. Chce hned 300 nabíječek

David Bureš
Diskuze (24)

Dnes E.ON v České republice provozuje 44 veřejných nabíjecích stanic. Do tří let jich chce mít na 300. Na vybudování části z nich dostala dotaci.

E.ON se připravuje na očekávanou expanzi elektromobilů na českém trhu. Jestliže dnes u nás provozuje 44 veřejných dobíjecích stanic, do konce roku 2022 jich chce mít 300 napříč republikou. Na 50 AC stanic s pozvolným dobíjením a dalších 125 rychlodobíječek pro elektromobily získala letos podporu z Operačního programu Doprava. AC stanice budou budovány hlavně v jižních Čechách, na jižní Moravě a Vysočině. Ty rychlé pak po celé republice.

„Vedle vlastních prostředků k tomu využíváme i evropské programy FAST-E, NEXT-E a EAST-E, kterých jsme součástí,“ říká k rozšiřování infrastruktury nabíjecích stanic pro elektromobily Martin Klíma, vedoucí Mobility Services společnosti E.ON.

Už v polovině roku získal E.ON dotaci od Ministerstva dopravy na výstavbu 50 AC stanic s pozvolným dobíjením. Jejich realizace vyjde přibližně na 15,5 milionu korun a podíl dotačních peněz činí zhruba 7,9 milionu. V říjnu pak uspěl se svou žádostí o příspěvek na stavbu rychlodobíječek, které budou stát 167 milionů korun, přičemž podíl dotace dosahuje 96,6 milionu. 

„Cenu výstavby výrazně ovlivňuje připravenost konkrétní lokality. V některých případech je nutné vybudovat potřebná parkovací místa. Náklady na stavbu jedné pomalé dobíjecí stanice se teď pohybují mezi 150 a 300 tisíci korunami. U těch rychlých činí více než milion korun,“ přibližuje Martin Klíma.

Konkrétní lokality pro výstavbu firma teprve vybere s ohledem na atraktivitu a strategickou polohu. Na jihu Čech by každopádně měla ještě do konce tohoto roku vzniknout tři dobíjecí místa v Českém Krumlově. Další jsou v plánu v Lipně nad Vltavou, ve Frymburku, v Třeboni nebo v Českých Budějovicích. Na Vysočině poté v Třebíči a na jižní Moravě v Lednici nebo v Hatích u Znojma.

Pro pomalé dobíjení elektromobilů jsou vhodná místa, kde se lidé zdržují déle než jednu hodinu, protože podle statistik tráví u AC stanic v průměru 48 minut. Může se jednat o obchodní centra, sportoviště, kina, divadla, úřady nebo zdravotnická zařízení.

Naopak výstavba rychlých stanic z Operačního programu Doprava, které elektromobil dobijí do půl hodiny, je zatím ve fázi příprav. „Podmínkou přidělení dotace je jejich rozmístění po celé České republice. Tím doplníme naši stávající síť, která vznikala především na hlavních dopravních tazích. Našim zákazníkům tak zajistíme bezproblémové využívání elektromobilů po celém Česku,“ vysvětluje Helena Švejdová, projektová manažerka Mobility Services společnosti E.ON.

E.ON též jako první v České republice už otevřel veřejnou ultrarychlou dobíjecí stanici. Ta se nachází ve Vystrkově u Humpolce. Má momentálně maximální výkon 175 kW, v blízké budoucnosti však může nabídnout až 350 kW. Elektromobil tak dobije do 10 minut. Další takovou ultrarychlou nabíjecí stanici E.ON chystá u Rozvadova, otevřít by měla ještě do konce roku. Do konce roku 2022 pak budou následovat další dvě takové nabíječky.

David Bureš
Diskuze (24)

Doporučujeme

14. 11. 2019 22:08
Re: Více
Buď rád, že se budují. Až se elektriky zlevní a nabíječky by tu ještě nebyly, tak by se zase řvalo, že nejsou nabíječky a Češi by chtěli jezdit elektrikama.
Klasický problém slepice a vejce.
Avatar - Barrichello
14. 11. 2019 22:01
Re: Více
ati v evropě sou proste NEOBOLSEVICI!!!!
Avatar - Barrichello
14. 11. 2019 22:00
Re: Více
Ne mě z nich vychází tohle. To je realita. Jo pozdravuje tě Candance Owens - "We need to stop calling them liberals and begin referring to them as exactly what they are: American communists, that wish to partake in the destruction of western civilization."

Na komoru co :-)
14. 11. 2019 18:36
Re: Více
Na tom echu je velku hezky vysvělteno že manipulatoři moc solidní práci neodvedli. Mimochodem, já sdílel odkaz. Přednost jsem ničemu nedával.
Avatar - CHerokee
14. 11. 2019 17:03
Re: Více
My jsme za ničím nezaostali, ale lidi to nekupují, nabíječek je zbytečně moc na ten malý počet baterkových aut. Jsou pro Čechy příliš drahá.