Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EDAG v Ženevě 2007

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Zámožná klientela se již nyní jistě těší na studii luxusního užitkového vozu od německé firmy EDAG, která bude prezentována na autosalonu v Ženevě a v další úpravě i na podzim ve Frankfurtu.

LUV

Německá nezávislá vývojová firma EDAG se zabývá zakázkovým vývojem pro automobilový průmysl, včetně stavby prototypů nebo malosériové výroby. Do poslední skupiny její činnosti spadá i studie, kterou EDAG přiveze na mezinárodní autosalon do Ženevy. Studie LUV (luxusní užitkový vůz) vychází z třídy luxusních SUV, a je charakteristická zejména svým vzhledem, který připomíná luxusní jachty. Kapota obložená týkovým dřevem, podlahový materiál v interiéru nebo provedení nákladové korby - to vše je inspirováno námořními motivy. Pro vůz je charakteristická stavebnicová konstrukce. EDAG uvádí, že je možné vůz „přestavět“ v přijatelném časovém horizontu a za relativně málo peněz (což je v případě luxusního vozidla zvláště relativní pojem). Výhodou je v každém případě použití dílů z běžné sériové výroby. Firma navíc potvrdila, že vystavená studie půjde do malosériové výroby.

Automobil skutečně luxusní je, a to hlavně v interiéru. Do předních hlavových opěrek EDAG nainstaloval dva počítače řady UMPC (Ultra Mobile PC). Cestující na zadních sedadlech proto mohou během jízdy využít např. kancelářských programů z balíku Office. Přístup k internetu je možný přes WLAN nebo UMTS, internetové konference zase umožňuje integrovaná webkamera. Počítače jsou spojeny s audiosystémem vozu, takže můžete své MP3 soubory přehrávat přímo z počítače. Klávesnice pro ovládání počítačů byly integrovány do sklopných stolků umístěných na zadní straně předních sedadel. Integrace spotřební elektroniky byla jedním z hlavních cílů společnosti při vytváření nové automobilové třídy. Podle EDAGu totiž jejich LUV skutečně novou třídu vytváří. EDAG uvažuje o tom, že své UMPC počítače vyvine do podoby, ve které je bude možné bez problémů integrovat do vozů od různých výrobců. EDAG na tom spolupracuje např. s největším výrobcem čipů na světě, společností Intel.

Jedním z partnerů projektu je i německá firma Brabus, která dodala motor a některé další komponenty. Pod kapotou je zážehový agregát o objemu 6,1 l, který podává maximální výkon 340 kW. S tímto motorem zrychlí EDAG LUV z 0 na 100 km/h jen za o málo delší čas než 6 sekund. Maximální rychlost dosahuje 250 km/h. Hnací síla se přenáší na všechna čtyři 22palcová kola s pneumatikami Yokohama 295/35 ZR22. Výkonný brzdový systém se skládá z vrtaných brzdových kotoučů (380 x 36 mm) s 12pístkovými hliníkovými třmeny na předních kolech a brzdovými kotouči (355 x 28 mm) s 6pístkovými třmeny na zadních kolech. Brabus se podílel i na provedení koženého čalounění a doplňkovém vybavení interiéru.


Ondřej Láník
Diskuze (0)