Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Další revoluce: Budou mít auta elektromotory v kolech?

Budoucnost elektromobilů či hybridních vozidel má být v elektromotorech umístěných přímo v kolech automobilu. Na trhu se má toto revoluční řešení objevit už v průběhu letošního roku.
Zpět na článek
16. 1. 2018 13:11
Další revoluce?
No. Hybrid Lohner-Porsche to měl 1901.
Rozbalit vlákno
1
16. 1. 2018 13:19
Re: Další revoluce?
Zase budu druhej. :-(

Revoluce jako kráva, ale známá min. 120 let. článek dobrej, titulek na ho*no. Jako vždy.

[odkaz] . Hned ve druhé kapitole, kdo to nechce číst ....nebo přímo do nábojů každého z kol jako volnoběžné stroje.

A mezi první elektromobily vyvinuté na území českých zemí patří elektromobil Františka Křižíka z roku 1895 poháněný stejnosměrným elektromotorem o výkonu 3,6 kW napájeným olověným akumulátorem se 42 články. Ve svém třetím modelu s názvem Landaulet Fr. Křižík použil dva elektromotory o výkonu 2,2 kW, které byly umístěny v zadních kolech. (wiki) ;-)
Avatar - Bubáq
16. 1. 2018 13:20
Nejen hmotnost neodpružených hmot
... rovněž absence redukčního a stálého převodu (mohou být nahrazeny jedním převodem) se mi jeví jako víceméně podezřelá...
Možná má perspektivu spíše u těžkých nákladních vozů, teprve později se může dostat do osobních aut (podaří se použít nebo vyvinout takové materiály, aby hmotnost náboje kola s motorem nepřekročila 20 kg?).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
16. 1. 2018 17:19
Re: Nejen hmotnost neodpružených hmot
U tazkych dumprov da to pouziva nejaky ten piatok. Diesel sluzi ako generator a kolesa pohanaju elektromotory. Tot revoluce :-)
16. 1. 2018 13:37
A co takhle neodpružená hmotnost?!
Další nesmyslné nápady fanatických prosazovatelů nesmyslné automobilové elektromobility již vyvolávají pouze útrpný úsměv... >:D
Rozbalit vlákno
0
16. 1. 2018 13:46
Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Jsem zvědav, kdy už konečně těm elektromaniakům dojde, že elektromotory jsou pro silniční vozidla naprosto slepou uličkou (snad s výjimkou malých dodávek pohybujíích se po centrech měst, golfových vozíků a autíček na pouťových autodromech). Elektrický pohon je jistě výborný v lokomotivách, tramvajích, trolejbusech, vozech metra a možná i v ponorkách (zde v kombinaci s dieselem), ale pro automobily jezdící na běžných vzdálenostech jsou naprosto absurdní a slepou uličkou vývoje. Na nové, levné, zázračně lehké a gigakapacitní akumulátory bez obrovské potřeby vzácných kovů se marně čeká již cca 120 let a vůbec nic zatím nenaznačuje, že se to v dohledné době změní. Ekoteroristé a fanatičtí euromarxisté ovšem dělají, že to neví a čím dál více dusí evropské automobilky, které dávají práci milionům lidí. Prostě hnus! 8-s 8-s 8-s :no:
Rozbalit vlákno
24
16. 1. 2018 14:07
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Ty to asi pěkně schytáš od teslistů >:D , takové sebsmrskačství. :-)
(Jinak do ponorky je nejlepší jádro, může být pod vodou dlouhé měsíce.)
16. 1. 2018 14:25
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Já samozřejmě vím, že jaderný pohon je pro ponorky ideální, ale jenom pro ty největší a velmi drahé. Co se týče Teslistů, tak této sekty se fakt nebojím! >:D
16. 1. 2018 14:28
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
:yes: :-)
Avatar - JDM
16. 1. 2018 15:11
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
A co tam patří?
16. 1. 2018 16:01
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Samozřejmě úsporný a nízkoemisní benzinový motor! :-) :yes:
Avatar - JDM
16. 1. 2018 16:08
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
A za 50,100,200 let?
16. 1. 2018 16:32
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
To už budu pravděpodobně po smrti, takže toto naštěstí nemusím řešit, ale podle mého názoru někdy v té době začne masově nastupovat CNG. Zemního plynu je na Zemi dost na několik dalších staletí, emise má ještě lepší než benzín a vyžaduje jen drobné úpravy benzinového spalovacího motoru. ;-)
16. 1. 2018 16:07
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Zapomněl jsi na svobodné zednáře, Sorose a chemtrails. :-)
16. 1. 2018 17:05
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Nezapomněl, ta banda bruselských levičáckých ekoblbů úplně stačí! :-O
Avatar - wakantanka
16. 1. 2018 17:21
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
V ponorkach je najlepsi atomovy reaktor. S tym obides zemegulu bez toho aby si sa musel vynorit. S dieslom tak akurat okolo komina :-) posledna veta je ciste ironia
16. 1. 2018 18:15
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Ale o tom zde již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho ! :-)
Avatar - wakantanka
16. 1. 2018 18:46
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Mea culpa :-) Nemal som to v strome a kym som sa k tomu nizsie dostal mal som svoj prispevok napisany a odoslany. :-)
17. 1. 2018 14:11
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Už za druhé světové byl známý šnorchl. ;-) A dnes jsou ve službě ponorky s palivovými články. S "air-independent propulsion" se experimentovalo už před válkou. Ale dnes je to realita a používá se to typicky právě pro prodloužení délky ponoru bez šnorchlování (potřebné látky si tedy nesou na palubě).

Moderní diesel-elektrické ponorky jsou velmi účinné. Jaderný pohon je v porovnání relativně hlučný. Ve cvičeních opakovaně dokázaly proniknout do amerického svazu, aniž by byla odhalena jejich přítomnost.
16. 1. 2018 20:29
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
"Na nové, levné, zázračně lehké a gigakapacitní akumulátory bez obrovské potřeby vzácných kovů se marně čeká již cca 120 let a vůbec nic zatím nenaznačuje, že se to v dohledné době změní." ... >:-[]
[odkaz]
Avatar - JiRkA997CZ
17. 1. 2018 01:29
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Přesně tohle je ta brzda elektroaut. Ony by ty technologie (resp teorie a prototypy) byly, a že jich už bylo. Ale vždycky se taky objeví někdo, kdo vydělává biliardy na tom, že ta technologie neexistuje a postará se o to, že se to hezky zamete. At už odkoupením, nebo nelegální cestou. Mafie je v tomhle krutá. Znám jeden podobný případ a musím říct že je až hnusný čeho jsou lidi schopný pro výdělek.
17. 1. 2018 14:18
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Hm a proč se ty tajné akumulátory nepoužívají třeba v mobilech nebo NTB. To taky brzdí ropné lobby ?
Avatar - JiRkA997CZ
17. 1. 2018 16:15
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Zkus trochu přemejšlet něž něco takovýho vypustíš. Mohls sobě i mně ušetřit komentář. Kdyby se takový baterie vyvinuly a jako první by se začly dávat do telefonů, tak mi neříkej že nikoho na zemi nenapadne s těma baterkama vyrábět i elektroauta...
17. 1. 2018 16:32
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Takže vyvinul je už někdo nebo ne ?
Avatar - JiRkA997CZ
17. 1. 2018 19:37
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Každejch pár měsíců se objeví nějaký amatérský výzkumný tým s prototypem baterie, která má třeba 2x vyšší kapacitní hustotu. Jenže u toho to vždycky končí.
17. 1. 2018 20:39
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
A proto si myslíš že to někdo tajemně zametá ? Řek bych že je to mnohem triviálnější, prostě jim to nefunguje. Resp. se tam vyskytne tolik dalších technických nebo ekonomických problémů že celý projekt vyšumí do prázdna
Avatar - JiRkA997CZ
17. 1. 2018 22:20
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Někdy jsou už některý prototypy ve stádiu, kdy by teoreticky už šly masově vyrábět, jen ještě nejsou pořádně otestovaný třeba na bezpečnost, výdrž atd. Navíc je na nich vždy ještě co vylepšit aby dosahovaly lepších parametrů. Jak říkám, vždycky se po nich slehne zem. V pár případech šlo ještě zjistit, že samotný výzkum někdo odkoupil, ale většinou už o tom není na netu ani v tisku ani písmenko.
17. 1. 2018 22:51
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Já těmhle konspiracím moc nevěřím
Avatar - JiRkA997CZ
18. 1. 2018 09:24
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Vyprávím tady snad něco o iluminátech a zednářích? >:D
18. 1. 2018 21:16
Re: Elektrický pohon do běžných aut nepatří!
Já prostě nevěřím, že kdyby někdo vynalezl něco převratného co by šlo proti zájmům nějaké lobby, že by to dokázali dlouhodobě tutlat. I kdyby to tajně odkoupili a schovali, za chvíli totéž může vynalézt někdo jiný a budou kupovat znovu. Tohle prostě nejde v rozměru celé zeměkoule moc dlouho praktikovat
Avatar - Joky
16. 1. 2018 15:49
Mitsubishi to mělo už
před x lety v nějaké studii SUV..
Rozbalit vlákno
0
16. 1. 2018 17:36
dodatek k článku
"...Pokud by se celé řešení uvedeného konceptu pohonu podařilo realizovat u sériových automobilů, přineslo by to zásadní zvrat v elektromobilitě...."
To sotva. Zvrat snad přinesou zásadně lepší akumulátory, palivové články nebo možná reaktor na antihmotu. Ale tohle určitě ne.

"...následuje sestava elektromotoru, skládající se z držáku s valivými ložisky, po nichž se odvaluje rotor synchronního elektromotoru s permanentním buzením, s magnetem uloženým uvnitř rotoru, tedy na statoru...."
Tak tomuhle by nerozuměl asi ani ajnštajn. Tak kde jsou ty magnety, na rotoru nebo na statoru ?? A kde jsou cívky ? Jsou tam vůbec nějaké, nebo je p.Dusil nepovažuje u elektromotoru za podstatné ?
Ještě bych si tipnul že vinutí je na tom statoru, ale to p.Dusil kategoricky vylučuje, když podle něj tam jsou magnety
V každém případě magnety na statoru a rotující cívky by byly dost blbá kombinace.

Jediné štěstí, že nám pan Dusil vysvětlil alespoň princip elektromobilu
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2018 01:13
Neodpružené hmoty
Takové auto by jelo jak žebřiňák. Proč se asi snažíme dělat kola z lehkých slitin? Ideálně nějaké hořčíkové slitiny? Protože menší neodpružené rotační hmoty zvyšují komfort, zlepšují jízdní vlastnosti a snižují spotřebu. Toto je slepá ulička na vytažení peněz z důvěřivých investorů, něco jako auto na na stlačený vzduch...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JiRkA997CZ
17. 1. 2018 01:31
Re: Neodpružené hmoty
Je to jednoduchý, budeš mít sedačku na jednom velikým silentbloku :P