Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU možná přehodnotí limity CO2 pro automobilky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (25)
Evropský parlament může údajně zmírnit svůj postoj k průměrným emisím osobních automobilů prodaných na trhu EU od roku 2015.

Právě od roku 2015 mají být průměrné flotilové emise CO2 do 130 g/km, jinak budou automobilky čelit finančním sankcím ze strany EU.

Podle německého deníků Die Welt předložili Antonio Tajani, komisař EU pro průmysl, a Sergio Marchionne, který je současné šéfem koncernu Fiat i prezidentem sdružení evropských automobilek ACEA, zprávu doporučující změny ve způsobu měření emisí.

Podle této zprávy by se nemělo jednat pouze o měření emisí CO2 z výfuků nových automobilů a následné pokutovaní automobilek v případě, že jejich flotilové emise CO2 překročí stanovenou hodnotu. Nový systém měření má být pružnější a měl by být brán ohled i na infrastukturu, chování řidičů a další faktory ovlivňující množství emisí škodlivých plynů.

Za návrhem na jisté zmírnění postoje EU k průměrným emisím CO2 osobních automobilů stojí údajně i současná situace evropských automobilek. Ty mají díky snaze o dosažení co nejnižších emisí CO2 a splnění požadavků EU vysoké náklady na vývoj nových automobilů a ty se pak promítají do konečné ceny vozů.

Automobilky se v rámci udržení své konkurenceschopnosti uchylují k neustálému snižování svých marží na nová vozidla a ve výsledku i přes vyšší prodejní čísla vydělávají na nových vozech méně než dříve.

Na vypracování dokumentu, podle nějž by měla EU zmírnit svůj postoj k průměrným emisím osobních automobilů, se podíleli členové skupiny CARS 21, jimiž jsou ministři z členských zemí EU, evropští komisaři, manažeři automobilek a zástupci odborů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (25)
8. 6. 2012 15:03
Re: spotreba
Ja si myslim, ze to je stejne jedno. Zijeme krok od kolapsu a to totalniho kolapsu, kdy veskere takzvane "ekonomicke krize" jsou cajicek. EU jde jako celek do kopru, USA jdou do kopru, posledni kdo to z takzvanych "vyspelych" statu drzi je tak mozna Japonsko a Nemecko, ale kdo vi na jak dlouho. Priznejme si, ze v Evrope a v USA jsme to dopracovali tak daleko, ze uz se tu pomalu nevyplati nic vyrabet, zijeme jen z podstaty a z predrazenych sluzeb a z dani uvalenych na dovoz veci a surovin odjinud.

Snizme spotrebu aut a staty prijdou o jeden z poslednich zdroju pro sve dane. Donutme obnovovat spotrebitele auta co 2-3 roky jak v Americe, kratkodobe tim mozna podporime ekonomiku ale dlouhodobe se zadluzime a utopime v recesi. Necekam, ze budeme mit benzin za korunu litr nebo jeste za mene, jak to meli v Lybii a maji ve Venezuele, ale ceho je moc, toho je prilis. Evropani vymysleji a planuji limity a pak je zas rusi a pak je zas vymysli a naplanuji jinak. Cinani nam kazdy den ujizdeji a je jen otazkou casu, kdy si Evropu koupi celou. Vzdyt se na to podivejte. Korejske automobilky maji designova centra v Nemecku, Francouzi vyrabeji v Maroku, protoze uz i Turci jsou asi moc drazi, kazda druha automobilka montuje v Indii a Iranu, o Cine ani nemluvim. Ta jak se do toho obuje tak tu zustane mozna Volkswagen a BMW a zbytek bude tvorit nejaky konglomerat vsech ostatnich, kteri se z nutnosti spoji dohromady a splichti nejake tri nebo ctyri konkurenceschopne modely. Pekna vize budoucnosti.
7. 6. 2012 15:11
Re: EU vs zbytek sveta
Ono diesly nejsou explicitně zakázány, ony prostě musí splnit tu samou emisní normu, co benzíny a tu žádný, ani ten "nejekologičtější", traktor nesplní, jak jednotuché: zavést jednotné emisní normy pro benzíny a nafty taky v evropě a bude klid...doslova. Bude ticho, vzduch dýchatelný (každý asi ví, jak odporně kysle sazomety zapáchají), nebude prašno a míň lidí chcípne na rakovinu krvinek. Ubude ovšem taky práce...nebude co čipovat, nebude se dát vytloukávat filtr pevných částic, nebudou se spravovat dvouhmoty..no prostě nese to aji nějaká negativa :-)
7. 6. 2012 14:37
Re: spotreba
počkej, to jsme si nerozuměli... myslel jsem to tak, že reálný kombinaci bude odpovídat udávaný číslo normovaný spotřeby ve městě :-)
7. 6. 2012 13:45
Re: EU vs zbytek sveta
No co, byla Kjotska konference, uplaceni politici se rozhodli, ze neco udelaji, tak se zavazali splnit, ze snizi emise sklenikovych plynu, pak zjistili, ze to neplni, tak se hluboce zamysleli a zdanili toho nejbezbrannejsiho.. individualni osobni prepravu. Protoze nemame odbory a nemame se jak branit. Jo , teprv az kdyz jim krachuji automobilky, tak zacnou "prehodnocovat". Sasci jedni. To bylo jasne od zacatku, ze to automobilky nezvladnou. Dusledek ? Evropa se stava cim dal tim vice okrajovym automobilovym trhem v globalnim meritku a tyhlety nesmyslne restrikce cely proces vyznamne uspisily.
Namisto co EU mela podporit konkurenceschonost Evropy, tak ji dokonale zabila svymi nesmyslnymi normami , prerozdelovanim a planovanim.
7. 6. 2012 13:11
Re: spotreba
To bych neřekl, ve městě spotřeba spíš roste. Mně zaráží, že zákazník je schopný soudit se s automobilkou o spotřebu, která je závislá i na jízdním stylu. Proč nepodat žalobu o náhradu třeba na Evropskou komisi, která podobné nesmysly vynucuje, (uvádí do praxe)?