Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz GLB – Pět hvězd pro kompaktní sedmimístné SUV
Mercedes-Benz GLB v testech Euro NCAP předvedl, že nabízí aktivní i pasivní bezpečnost, za níž si zaslouží pětihvězdičkové hodnocení.
Mercedes-Benz GLB stojí v nabídce své značky mezi GLA a GLC jako kompaktní SUV, které může nabídnout prostor až sedmi cestujícím. V testech organizace Euro NCAP tento model získal plný počet hvězd, i když především v ochraně chodců lze najít jistý nedostatek.
Předmětem testu byl Mercedes-Benz GLB 200 AMG Line s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1555 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako dostačující, ale jinak byla dobrá. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou krční páteře, kde byla hodnocena jako mezní. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana dobrá a dostačující.
Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz GLB
Mercedes-Benz GLB získal maximální počet bodů v testu s bočním nárazem. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče hodnocena jako dobrá a mezní.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,4 | 7,2 | 14,9 | 1,6 | 4 | 35,2 | 92% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte vyhodnocena jako dobrá s výjimkou oblasti krku staršího dítěte, kde byla slabá. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá s výjimkou hlavy staršího dítěte, u níž bylo uvedeno hodnocení dostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 14,5 | 7,9 | 9 | 12 | 43,4 | 88% |
Ochrana chodců
Mercedes-Benz GLB je vybaven aktivní kapotou motoru a testy s ní byly prováděny v její zdvižené poloze při simulaci různých rychlostí a úhlu dopadu hlavy chodce. Ochrana byla téměř ve všech jejích částech dobrá nebo dostačující.
Ochrana poskytovaná nohám chodců je v celé šířce nárazníku dobrá. Ochrana poskytovaná oblasti pánve byla však špatná a GLB v této části hodnocení nezískal žádné body.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 19 | 0,2 | 6 | 11,4 | 37,5 | 78% |
Asistenční systémy
Mercedes-Benz GLB má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,9 | 2,5 | 2 | 2,3 | 9,7 | 74% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Mercedes-Benz GLB v testech Euro NCAP i přes jisté zaváhání v ochraně dětských cestujících při čelním nárazu a nedostačující ochranu oblasti pánve chodců dosáhl dobrých výsledků ve všech sledovaných kategoriích.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 92% | 43,4 | 88% | 38 | 78% | 9,7 | 74% | 85% |
Počet hvězd | * * * * * |
Zdroj: Euro NCAP