Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz GLB – Pět hvězd pro kompaktní sedmimístné SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Mercedes-Benz GLB v testech Euro NCAP předvedl, že nabízí aktivní i pasivní bezpečnost, za níž si zaslouží pětihvězdičkové hodnocení.

Mercedes-Benz GLB stojí v nabídce své značky mezi GLA a GLC jako kompaktní SUV, které může nabídnout prostor až sedmi cestujícím. V testech organizace Euro NCAP tento model získal plný počet hvězd, i když především v ochraně chodců lze najít jistý nedostatek.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz GLB 200 AMG Line s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1555 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako dostačující, ale jinak byla dobrá. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou krční páteře, kde byla hodnocena jako mezní. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana dobrá a dostačující.

Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz GLB Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz GLB

Mercedes-Benz GLB získal maximální počet bodů v testu s bočním nárazem. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče hodnocena jako dobrá a mezní.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,4 7,2 14,9 1,6 4 35,2 92%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte vyhodnocena jako dobrá s výjimkou oblasti krku staršího dítěte, kde byla slabá. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá s výjimkou hlavy staršího dítěte, u níž bylo uvedeno hodnocení dostačující.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 14,5 7,9 9 12 43,4 88%

Ochrana chodců

Mercedes-Benz GLB je vybaven aktivní kapotou motoru a testy s ní byly prováděny v její zdvižené poloze při simulaci různých rychlostí a úhlu dopadu hlavy chodce. Ochrana byla téměř ve všech jejích částech dobrá nebo dostačující.  

Ochrana poskytovaná nohám chodců je v celé šířce nárazníku dobrá. Ochrana poskytovaná oblasti pánve byla však špatná a GLB v této části hodnocení nezískal žádné body.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 19 0,2 6 11,4 37,5 78%

Asistenční systémy

Mercedes-Benz GLB má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,9 2,5 2 2,3 9,7 74%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz GLB v testech Euro NCAP i přes jisté zaváhání v ochraně dětských cestujících při čelním nárazu a nedostačující ochranu oblasti pánve chodců dosáhl dobrých výsledků ve všech sledovaných kategoriích.  

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 35 92% 43,4 88% 38 78% 9,7 74% 85%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP 

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2019 21:27
Re: M-B a elektrifikace
No po definitivnim skončení 4. průmyslový revoluce = to s trochou nadsázky tak bude :D

Tuhle sem dostal hafo :no: za oznámení že jen u nás to přinese ca 3/4 milionů zrušenejch míst = nahrazenejch prostě efektivnějšíma líp a klidně 24 hodin v kuse fungujícím robotama

Ale tahle drobná čistka v Mercedesu = je vzhledem k celkovým počtům zaměstnanců = víceméně nula celá nula nic.
Avatar - _Karel_
15. 11. 2019 20:48
Re: M-B a elektrifikace
Bez ohledu na EV - je dobře, že vyhodí 1100 manažerů, kteří si budou "obtížně hledat novou práci". Ať jdou pracovat, místo hledání "práce". Mám pocit, že brzo bude na jednoho dělníka pět manažerů.
15. 11. 2019 18:48
Re: M-B a elektrifikace
A ty tomu samozrejme veríš. Vo veľkých firmách je bežne že manažment postupne bujnie a raz za čas ho treba zoškrtať lebo to spomaľuje všetky procesy vo firme a žere peniaze.
Vývoj EV je oproti autám zo zpaľovákom veľmi lacný, zvláda to kdejaká garážová firma. MB deklaroval, že vývoj posledného radového(R4 a R6) diesla, tak aby plnil emisné normy ich stál 1,4 miliardy. Toľko Tesla nedala do vývoja od kedy vznikla. O firmičkách typu Rimac ani nehovorím. Pri EV nie je problém vývoj, ale zákazníci. Buď sa úplne pokriví trh, alebo to bude stáť na skladoch. Ja proti EV ako druhému auto do rodiny nič nemám, ale nie som ochotný si priplácať za ekológiu. A takto asi premýšľa dosť ľudí.
15. 11. 2019 18:18
Re: M-B a elektrifikace
To prezenzoval šéf M-B investorům.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2019 17:14
Re: M-B a elektrifikace
To "ZEJMÉNA DÍKY NÁKLADŮM na e-auta" = to už je tvá TVOŘIVOST :-!

Je to kvůli obří pokutě která je čeká a recesi ne-li krizi která nejspíš čeká nás všechny