Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EuroNCAP: v dalším kole crash testů vítězí Peugeot 1007

Libor Zezulka Libor Zezulka 3. 3. 2005
12
33
Zobrazit náhledy (12)
PEUGEOT 1007_Driver PEUGEOT 1007_Front PEUGEOT 1007_Pole SUZUKI Swift_CRS SUZUKI Swift_Driver SUZUKI Swift_Front SUZUKI Swift_Pole
Březnového kola crash testů organizace EuroNCAP se zúčastnil Peugeot 1007, Suzuki Swift a Honda FR-V. Nejlepšího výsledku dosáhl malý Peugeot.

Tradičním crash testem organizace EuroNCAP prošla další auta. Nárazové zkoušky si tentokrát vyzkoušeli dva zástupci nejmenších vozů Peugeot 1007 a Suzuki Swift, za MPV nastoupila Honda FR-V. Nejlépe dopadl Peugeot 1007, který získal 36 bodů za čelní a boční náraz a připomínač nezapnutých pásů, což odpovídá pěti hvězdičkám za bezpečnost posádky. Peugeot skutečně zazářil, za čelní náraz neztratil ani bod a za boční získal 96 procent.

Bezpečnost chodců ohodnotila EuroNCAP na obvyklé dvě hvězdičky (28 procent) a bezpečnost dětí na hvězdičky tři (69 procent). Druhý zástupce malých vozů, Suzuki Swift, si vedl o něco hůře. Při bočním nárazu Swift sice získal 100 procent, ale čelní náraz proběhl pouze na 69 procent. Celkově získal Swift za čelní a boční náraz a připomínač nezapnutých pásů 30 bodů, to znamená čtyři hvězdičky. Podle EuroNCAP ale Swift obstál, v interiéru se projevily pouze minimální deformace.

Za bezpečnost chodců si automobil vysloužil velmi pěkné tři hvězdičky (56 procent), tentýž počet hvězdiček získal za bezpečnost dětí (55 procent). Poslední z rozbitých automobilů, Honda FR-V spadající do segmentu malých MPV, vyšla ze souboje s deformovatelnou překážkou s 29 body za čelní a boční náraz a připomínač pásu, tedy čtyřmi hvězdičkami za bezpečnost posádky. Naopak za bezpečnost chodců i dětí získala hvězdičky tři (56 a 55 procent).

Také v kabině Hondy se projevily po nárazu minimální deformace. Podrobné informace a videa z nových crash testů vám brzy nabídneme v naší speciální rubrice, v níž naleznete všechny nárazové zkoušky od roku 1996.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

jak je to s těma hvězdičkama ?
GTI
| 5. 3. 2005
Lonesi, SantaFe se nemůže nikdy srazit s 1007. 1007 je auto a SantaFe hausbot, píšu to tu už potřetí Jinak tvá poslední věta mě nutí k zamyšlení.