Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tato Fabia Junior z roku 2004 je na prodej za půl milionu. Proč?

Jan Zajíc
Diskuze (26)

Pamatujete si ještě první generaci Škody Fabia ve verzi Junior?

Jde o variantu, kterou automobilka uvedla na trh v roce 2001 s dokonale přímočarou vizí: jako základní model měla oslovit zákazníky toužící po nové škodovce za co nejméně peněz. A tomuto poslání bylo podřízeno všechno.

Pro úplnost se sluší dodat, že právě v roce 2001 také skončila výroba modelu Felicia a Fabia Junior měla být její částečnou náhradou. Standardní Fabia totiž byla vcelku pochopitelně ve srovnání s Felicií dražší. Poptávku po dostupnější škodovce mladoboleslavská automobilka vyřešila „oholením“ svého nového hatchbacku. A značka se tak mohla chlubit vozem „s cenou od 229.000 Kč“.

Tato suma však platila pro prvních pět set zákazníků, běžná cena pak činila 249.000 Kč. Ale třeba kousek, který web Auto.cz testoval v roce 2005, stál 224.900 Kč. Cena se tedy v průběhu let měnila.

O pohon se původně staral zážehový litrový čtyřválec o výkonu 37 kW, který auto rozjel maximálně na 147 km/h a z klidu na stovku ho dostal za dlouhých 21,6 sekundy. Za příplatek 10 tisíc korun si zájemci mohli dopřát čtrnáctistovku o výkonu 44 kW, později dorazil tříválec 1.2 HTP o výkonu 40 kW.

Video se připravuje ...

Škoda šetřila také na výbavě. Asi nejznámějším poznávacím znamením Fabie Junior jsou nelakové nárazníky, zaujme také absence zámku na dveřích spolujezdce a víku zavazadlového prostoru. V kufru mimochodem standardně nemělo být plato, řada vozů ho ale u prodejců podle dostupných informací nakonec dostala. Auto stálo na 13palcových ocelových kolech bez poklic a obutých do pneumatik o rozměru 155/80. 

Uvnitř byl Junior výrazně spartánský, například místo klasické uzavíratelné schránky před spolujezdcem měl jen „díru“. Chyběl posilovač řízení (byl však za příplatek), nastavitelný volant a vlastně všechno, co považujeme za komfortní výbavu.

Vzhledem k zaměření Fabie Junior nás překvapilo, že jsme v tuzemské inzerci narazili na exemplář, který je na prodej za půl milionu korun. To je na první generaci malého hatchbacku mimořádně vysoká částka - bez ohledu na výbavu a motorizaci.

Důvod tak vysoké ceny spočívá v nájezdu. Bílý kousek z roku 2004 dosud zvládl pouhých 2901 km, z pohledu kilometrů jde tedy o prakticky nové auto. A že je zachovalé, potvrzují také dostupné fotografie podvozkových dílů a spodních partií vozu. O pohon se stará tříválec 1.2 HTP o výkonu 40 kW.

Jan Zajíc
Diskuze (26)

Doporučujeme

30. 3. 2023 12:27
Re: Pěknej vozejk
Až na to, že ti takový "výrobek" těžce poškodí image nejen dotyčné modelové řady, ale i značky... :'-( :no:
29. 3. 2023 15:17
Re: Neuvěřitelný přešlap...
EV je jine.

Predevsim komfortni.
Ale nejvetsi rozdil je, ze to jede - snadno hned a tise.
29. 3. 2023 14:57
Re: Desivé
Toľko dielov snáď ani samotná Fabia Junior nemá. :)
Avatar - Ozzman
29. 3. 2023 14:56
Re: Neuvěřitelný přešlap...
Takže nuda? :D No já to neřekl... teda řekl, ale né teď :D
Avatar - Barry Lyndon
29. 3. 2023 14:29
Re: Pěknej vozejk
U takovéhoto výrobku nejde o to vyrobit ho levněji než ten běžný, ale moci ho levněji prodávat a otevřít si tak nový tržní segment. Výroba může stát klidně stejně nebo dokonce mírně více, na tom nesejde.