Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift BMW řady 3 unikl na veřejnost. Jak jinak než z Číny

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Snímky zachycují BMW řady 3 pro čínský trh, stejné změny se však očekávají také na globálních modelech.

Na veřejnost se dostaly první snímky modernizovaného BMW řady 3, které nezakrývá žádné maskování. Poděkovat přitom můžeme opět čínskému Ministerstvu pro průmysl a informační technologie, které je v posledních letech kvalitním zdrojem informací o nových modelech dříve, než je automobilky představí světu.

V galerii vztahující se k modernizaci BMW řady 3 přitom můžeme vidět jak klasický sedan, tak i jeho verzi s prodlouženým rozvorem, která je specialitou pro čínský trh (kde si mimořádně potrpí na sedany se spoustou místa v zadní řadě sedadel). Lze přitom očekávat, že se podobných změn dočkáme také u globálních modelů trojkového BMW. Co tedy můžeme očekávat?

Při čelním pohledu na spalovací verzi trojkového BMW řady 3 (které je v Číně dostupné také jako elektromobil) zaujmou přepracované světlomety s novým světelným podpisem, které navazují na výraznější masku chladiče, která nabídne několik podob výplní a lakování.

Nový je také přední nárazník s výrazným nasávacím otvorem uprostřed a menšími bočními nasávacími otvory po stranách ve tvaru L, kam se podařilo umístit i mlhová světla. Z profilu vypadá vůz víceméně stejně, pravděpodobně se však dočkáme nových barev a disků kol.

Vzadu vidíme lehce přepracovaný zadní nárazník s nepatrně větším difuzorem a dvojicí koncovek výfukového systému. Zajímavým prvkem jsou pak vertikálně umístěné úzké odrazky v rozích zadního nárazníku.

Video se připravuje ...

Sluší se přitom dodat, že všechny nafocené vozy dostaly M paket, jak prozrazuje plaketka na předním blatníku. Je tedy pravděpodobné, že základní verze nabídnou ještě trochu odlišnější vzhled. Druhým extrémem pak budou vozy osazené komponenty z nabídky M Performance Parts.

V kabině pak zaujme především přepracované pracoviště řidiče s novým panelem digitálního přístrojového štítu a infotainmentu, pracujícího na operačním systému BMW OS 8, s čímž by mohly souviset i jeho nové funkce. Ve středové konzole však zůstává zachováno klasické otočné a dotykové ovládání.

Nabídka pohonných jednotek pro čínský trh zahrnuje kromě čistě elektrické verze i3 také zážehové motorizace BMW 320i (115 kW), 325i  (135 kW) a 330i (180 kW). V Evropě se zřejmě dočkáme možná jen lehce upravené stávající nabídky, včetně zážehových i vznětových motorů s jistou formou elektrifikace a chybět by neměly ani M Performance modely nebo plug-in hybridy.

Představení modernizovaného trojkového BMW na pro Evropu a severoamerické trhy se očekává v nadcházejících měsících, uvedení na trhy pak s odstupem dalších pár měsíců – ale nejspíš ještě před koncem roku. Stejné úpravy jako v případě sedanu se navíc očekávají také u verze Touring, tedy kombi.

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Doporučujeme

Avatar - iudex
18. 5. 2022 10:15
Re: Zmena k lepšiemu
A zrovna u Teba som očakával, že priblíženie k 5er oceníš. Ale de gustibus...
Avatar - fOE
17. 5. 2022 20:30
Re: Zmena k lepšiemu
Ma pravdu ten chlapec! :-!
Avatar - fOE
17. 5. 2022 20:30
Re: Zmena k lepšiemu
Musim do opozice.
PredFL svetla se mi libila vic, i diky tomu zubu. Tyhle nove pusobi tak nejak genericky, levne. Ledvinky fajn, ale i ty predFL lepsi. Skoda kulatych koncovek. Interier pak skoda mluvit, zprzneni dokonalosti.
Neni to tragedie, ale ani posun vpred.

Inu, pokud bych mel objednano doufal bych, ze se stihne vyrobit jeste "po staru". ;-)
17. 5. 2022 18:05
Re: Zmena k lepšiemu
......
17. 5. 2022 18:05
Re: Zmena k lepšiemu
navyse pojde ( zrejme ) o definitivne posledne auto strednej triedy predavajuce sa v EU so 6 valcom. neverim, ze dalsia generacia 3er ho este dostane ...