Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Speciale: Scuderia verze Italie má 605 koní

Michal Fokt
Diskuze (30)
Seznamte se s novou ostrou verzí Ferrari s motorem uprostřed. Ze Scuderie se sice stalo Speciale, ale na funkci to rozhodně nebude mít žádný vliv.

Ferrari slíbilo, že na IAA do Frankfurtu přiveze Scuderia verzi kupé 458 Italia, ale místo toho, aby nás napínalo do posledních minut, se rozhodlo vyplnit trochu srpnovou "okurkovku" a vypustilo do světa fotografie i oficiální informace.

Aby nebylo těch diskuzí ohledně označení nejnovějších Ferrari málo, v Maranellu nezůstali věrni očekávanému označení Scuderia ani Challenge Stradale (spekulovalo se i o změně na Monte Carlo), které bylo vystřídáno lakonickým 458 Speciale.

Do vzhledu vozu údajně mluvila ze všeho nejvíce aerodynamika, ale kromě přírodních zákonů byli prý přizváni také experti od Pininfariny, takže se vůz pyšní novým předním nárazníkem s pohyblivými klapkami, které najdete i na zádi a jejichž účelem je v závislosti na rychlosti přidávat na přítlaku a snižovat odpor vzduchu.

Nesmí chybět rychlé pruhy na karoserii a velká kola, obutá do speciálně navržených pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, díky nimž zvládá 458 Speciale největší příčné zrychlení ze všech doposud vyrobených Ferrari: 1,33 g.

U 458 Speciale se také ubíralo na váze, která se zastavila na suché hmotnosti 1290 kg a ruku v ruce s ní šlo i zvýšení výkonu. Atmosférický motor V8 4,5 l se povedlo vyladit na 605 koní (445 kW) při 9000 otáčkách a 539 N.m v 6000 min-1, což znamená litrový výkon 134 k/l. To je nejlepší hodnota v historii značky a podle Ferrari i nejlepší výsledek u silničního auta vůbec, s čímž by ale asi nesouhlasili u Mugenu, protože vyladili v Arielu Atom dvoulitrový motor Honda K20 na 270 koní...

Ferrari 458 Speciale zrychlí z nuly na 100 km/h za rovné 3 sekundy a na dvoustovku mu to trvá 9,1 s. Testovací jezdci s ním zvládli okruh Fiorano za 1 minutu a 23,5 s, tedy o 1,5 s rychleji, než to dokáže standardní 458 Italia a jen o 0,5 s pomaleji, než dvanáctiválcové Ferrari F12berlinetta s výkonem 740 koní. A něco pro euroúředníky: emise 458 Speciale činí 275 g oxidu uhličitého na kilometr.

Ferrari, to je ale dnes i vyspělá elektronika. 458 Speciale dostalo novou hračku jménem Side Slip Angle Control (SSC), která prostřednictvím systému kontroly trakce upravuje distribuci točivého momentu mezi zadními koly. Cena a technické detaily budou zveřejněny na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

Michal Fokt
Diskuze (30)
Avatar - Deathstar
22. 8. 2013 13:31
Re: ..
Nesouhlasím:SLS Black je narozdíl od standartního SLS,což je požírač pneumatik, a auto opravdu spíš na driftovací zábavu,naladěno tak aby jeho hlavním cílem bylo jet rychle i v zatáčce a ne jen pálit gumy.
Má elektronický diiferencial,aktivní aerodynamiku,spoilery,funkční přítlačné křídlo,rychlejší řazení.

Ve všech testech na netu i TV,se shodují,SLS Black je rychlejší a přesnější než standartní model.
Paradoxně,pro někoho kdo hledá čistě driftovací zábavu je lepší základní SLS.

Top Gear trať,což je technická a zatáčkově náročná trať, má SLS Black za 1min 19,0s. O jednu desetinu rychleji než Ferrari Italia a stejně jako Enzo nebo Murcielago SV...
Věř mi že právě Black výkon využívá beze zbytku...:)
21. 8. 2013 22:20
..
Honda S2000 AP1, ktera ten Svetovy rekord ve vykonu na valec drzela az do prichodu 458 ma 179kW redline pri 9000ot/min
Slusny, na dvoulitrovej ctyrhrnek, coz? ;)
Sestivalec v NSX-R mel redline az k 10000ot/min.
Ale to je motocyklova skola Hondy.
Kazdopadne SLS AMG Black je sice impozantni auto s prenadhernym zvukem, nicmene vyuzit jeho vykon prakticky nelze. Snad jen na rychle paleni pneumatik.
Avatar - Deathstar
21. 8. 2013 14:50
Re: Ehmmm
No s těma obrátkama,základní SLS má redline 7200otmin.
Pokud se nepletu tak SLS AMG Black Series ma posunutou redline na 8000ot/min(na úkor nižšího krouťáku) a to už jsou sakra otáčky na objem 6.2..
Na to jak je to,proti Ferrari,jednodušší a staromodnější motor,tak točí neskutečně... ;-)
Avatar - MarTin1
21. 8. 2013 13:46
Re: Ehmmm
No jasně, já to ani Atoma neřeším, to je spíš formule do silničního provozu. M159 SLS je motor jiné konstrukce, jiná konstrukční škola... Není to vysokootáčkový V8, nýbrž vysokozdvihový, válec je přesně velký jako láhev od Rathova vína :-) Ono totiž udělat velkej objem + vysoké otáčky je extrémně náročné....
21. 8. 2013 13:10
Re: na mišelinech?
Tím - no co vám budu povídat - jsem myslel všechny :-)
No, to podstatné jsem napsal. Na sněhu fungovaly velmi dobře - Accord - 225/45 R17, měly velmi slušnou životnost, když jsem je po zimě sundával, dalo se na nich najít o dost více vzorku než na předchozích gumách. Ale naprosto plavaly na suché i mokré vozovce obzvlášť v zatáčkách, na dálnici auto nebylo v přímém směru přiliš stabilní a jelikož jezdím tak 50% kopcema a 50% zase dlouhé rychlé přesuny po dálnici, potřebuji všehoschopnou gumu a v podstatě mám protichůdné požadavky.
Nakonec jsem poslední zimu zkoušel Nokian WR D3 a musím napsat, že při stejných záběrových schopnostech jako Alpin A4 funguje i na suchu a po zimě vykazovaly téměř stejný vzorek jako Michelin. Prostě zvládl jsem na nich celou zimu a že byla dlouhá. Označil bych je za lepší než Nokian WR A3, které jsem měl zimu zpět, byly velmi dobré, ale v záběru ten asymetrický dezén asi není schopen přenést tolik, co dezén směrový a na suchu zas nebyly překvapivě už téměř o nic lepší.