Ferrari 458 Speciale: Scuderia verze Italie má 605 koní
Ferrari slíbilo, že na IAA do Frankfurtu přiveze Scuderia verzi kupé 458 Italia, ale místo toho, aby nás napínalo do posledních minut, se rozhodlo vyplnit trochu srpnovou "okurkovku" a vypustilo do světa fotografie i oficiální informace.
Aby nebylo těch diskuzí ohledně označení nejnovějších Ferrari málo, v Maranellu nezůstali věrni očekávanému označení Scuderia ani Challenge Stradale (spekulovalo se i o změně na Monte Carlo), které bylo vystřídáno lakonickým 458 Speciale.
Do vzhledu vozu údajně mluvila ze všeho nejvíce aerodynamika, ale kromě přírodních zákonů byli prý přizváni také experti od Pininfariny, takže se vůz pyšní novým předním nárazníkem s pohyblivými klapkami, které najdete i na zádi a jejichž účelem je v závislosti na rychlosti přidávat na přítlaku a snižovat odpor vzduchu.
Nesmí chybět rychlé pruhy na karoserii a velká kola, obutá do speciálně navržených pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, díky nimž zvládá 458 Speciale největší příčné zrychlení ze všech doposud vyrobených Ferrari: 1,33 g.
U 458 Speciale se také ubíralo na váze, která se zastavila na suché hmotnosti 1290 kg a ruku v ruce s ní šlo i zvýšení výkonu. Atmosférický motor V8 4,5 l se povedlo vyladit na 605 koní (445 kW) při 9000 otáčkách a 539 N.m v 6000 min-1, což znamená litrový výkon 134 k/l. To je nejlepší hodnota v historii značky a podle Ferrari i nejlepší výsledek u silničního auta vůbec, s čímž by ale asi nesouhlasili u Mugenu, protože vyladili v Arielu Atom dvoulitrový motor Honda K20 na 270 koní...
Ferrari 458 Speciale zrychlí z nuly na 100 km/h za rovné 3 sekundy a na dvoustovku mu to trvá 9,1 s. Testovací jezdci s ním zvládli okruh Fiorano za 1 minutu a 23,5 s, tedy o 1,5 s rychleji, než to dokáže standardní 458 Italia a jen o 0,5 s pomaleji, než dvanáctiválcové Ferrari F12berlinetta s výkonem 740 koní. A něco pro euroúředníky: emise 458 Speciale činí 275 g oxidu uhličitého na kilometr.
Ferrari, to je ale dnes i vyspělá elektronika. 458 Speciale dostalo novou hračku jménem Side Slip Angle Control (SSC), která prostřednictvím systému kontroly trakce upravuje distribuci točivého momentu mezi zadními koly. Cena a technické detaily budou zveřejněny na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.