Podívejte se, jak se mění spojka u Ferrari F50. Slavné superauto musíte rozpůlit!
Když si pořídíte superauto, je jeho nákupní cena jen začátek roztáčejícího se kolotoče potřebných financí. Palivo, pojištění a pravidelný servis dokážou náklady zvednout do nebeských výšin. A co teprve, když se něco stane, oprava supervozu něco stojí. Je to i tím, že taková práce není pro servis vůbec jednoduchá. Však mrkněte na přiložené video a snímky pocházející ze servisu Joe Macari v Londýně.
Ty ukazují výměnu spojky u Ferrari F50, což je díl, který u superauta čas od času prostě musíte vyměnit, občas stačí pár ostřejších rozjezdů... Jenže u F50 je možná proces výměny spojky ještě složitější než u jiných supersportovních automobilů.
Jestliže u superaut s motorem uprostřed je běžné, že kvůli výměně spojky musíte nejprve vyjmout z motorového prostoru pohonnou jednotku, u F50 musíte automobil doslova rozpůlit, odejmout zadní část včetně zadní nápravy. To je způsobeno tím, že agregát F50 je součástí šasi, působí jako nosný prvek pro zadní zavěšení kol a zadní nárazník.
Chce to tak hodně jemné a pečlivé práce, aby auto po celém procesu bylo opět v perfektním stavu. Když ale postavíte auto s technikou vycházející z monopostu Formule 1, složité servisní práci se zkrátka nevyhnete...