FCA zvažuje prodej značek Alfa Romeo a Maserati
Italsko-americký Fiat Chrysler Automobiles (FCA), resp. jeho vedení v současnosti údajně jedná se zájemci z Číny o partnerství nebo dokonce i možném prodeji celého koncernu. Ten je však pro většinu zájemců příliš velký a především jsou jeho součástí značky, jejichž obchodní výsledky nejsou právě nejlepší.
Podle agentury Bloomberg nyní vedení italsko-amerického koncernu údajně zvažuje prodej značek Alfa-Romeo a Maserati, představujících v současnosti ztrátové divize.
Tyto dvě značky mají sice představovat přímou konkurenci pro německé prémiové značky BMW, Audi a Mercedes-Benz, ale momentálně za nimi silně pokulhávají nabídkou modelů, prodejní a servisní sítí i svými obchodními výsledky. Záda jim ostatně zdatně ukazuje i britský Jaguar, jehož vozy ještě před pár lety působily dojmem, že jsou vzpomínkou na staré časy a nešlo jen o aplikaci retro designu.
Právě díky nijak uspokojivým obchodním výsledkům a nutnými investicemi do dalšího vývoje má vedení FCA zvažovat možný prodej značek Alfa Romeo a Maserati, jejichž hodnota se může pohybovat okolo sedmi miliard euro.
Vedle prodeje značek Alfa Romeo má vedení FCA dále zvažovat i prodeje dodavatele komponentů Magneti Marelli a několika dalších firem za zhruba pět miliard euro.
V případě, že k prodeji značek Alfa Romeo a Maserati za takovou částku dojde, pak ji FCA využije pro investice do dalšího rozvoje svých zbývajících značek a může být výrazně atraktivnějším partnerem pro jednání o spolupráci nebo případný prodej některé ze svých divizí.