Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Tipo přijíždí v edici Italia šité na míru českým zákazníkům. Vábí hlavně nízkou cenou

Stanislav Kolman
Diskuze (42)
Italská automobilka nabízí speciální edici Fiatu Tipo ve všech třech karosářských variantách. Sedan se dokonce vejde pod 300.000 Kč.

Značka Fiat osvěžuje nabídku modelu Tipo speciální edicí Italia, respektive bohatším balíčkem Italia Extra. Vyznačují se tím, že jsou vytvořeny na míru tuzemským zákazníkům a obsahují prvky výbavy, které si čeští zájemci objednávají nejraději.

V balíčku Italia najdete manuální klimatizaci, přední loketní opěrku, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio se šesti reproduktory a USB, multifunkční volant, řadicí páku a volant v kůži, tempomat a šest airbagů. Takové auto je posazeno na patnáctipalcových ocelových kolech.

Výbava Italia Extra už je o poznání pestřejší. Kromě prvků výše nechybí automatická klimatizace, sedmipalcová obrazovka multimédií s možností zrcadlení chytrého telefonu, vyhřívaná přední sedadla, LED denní svícení, mlhovky s osvětlováním zatáček, zadní parkovací senzory, chromované detaily a šestnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Nová edice má zaujmout především nízkou cenovkou. Vůbec nejlevnější je sedan, který s atmosférickou jedna-čtyřkou o výkonu 70 kW stojí 289.900 Kč, Italia Extra je o čtyřicet tisíc korun dražší. Pro sedan je to jediná dostupná motorizace. Chcete-li stejný motor v hatchbacku, připravte si 309.900 Kč, respektive 359.900 Kč za výbavu Italia Extra. Kombík už je s daným motorem k dispozici pouze coby Italia a stojí 339.900 Kč.

Kromě sedanu můžete mít ostatní karosářské varianty i s dalšími motory. Konkrétně přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovkou T-Jet s výkonem 90 kW, jež se páruje už jen s Italia Extra a přijde na 389.900 Kč. Jen s bohatší verzí speciální edice pořídíte motor i v kombíku, tady za 419.900 Kč. Nejpraktičtější karosářskou variantu lze mít ještě s dieselovou šestnáctistovkou MultiJet o výkonu 88 kW, kde výbava Italia Extra přijde na 469.900 Kč.

Pokud byste si výbavu Italia chtěli obohatit o některé další prvky, šestnáctipalcová litá kola vás přijdou na 12.500 Kč, mlhovky stojí 3.300 Kč a třeba zadní parkovací senzory 4.000 Kč. U Italia Extra už připlácíte jen za lak, tedy pokud vám nestačí pastelová bíla, jež je bezpříplatková. Za 6.500 Kč dostanete pastelovou červenou, na 13.000 Kč přijde metalíza. Sedan může za 1.300 Kč dostat chromované spodní lišty bočních oken, pro všechny varianty jsou za 900 Kč připraveny přední koberečky a další dva tisíce dáte za plnohodnotné rezervní kolo.

Ke všem variantám nabízí italská automobilka pětiletou záruku omezenou na sto tisíc kilometrů a máte-li zájem, můžete si vůz objednat už nyní.

Stanislav Kolman
Diskuze (42)
Avatar - FMowner
7. 10. 2018 20:16
Fiat tipo v lpg
Zajímal jsem se o Tipo v LPG a to u nás nebylo možno sehnat už 2 měsíce zpětně, kvůli slavným emisím, takže ceník byl jen kvůli skladovkám a LPG byly v té době snad jen 2 v lepší výbavě... Ne vždy člověk může mít to co někdo nabízí.
Avatar - KubikCv
26. 9. 2018 20:11
Re: Pozdě bycha honit :(
1.4 12v s označením Pratola Serra... byly v Bravu a Ypsilon ale to už je dýl
24. 9. 2018 09:24
Re: Pozdě bycha honit :(
Nevím, jaký motor máš na mysli, žádný motor s takovým označením se nikdy nevyráběl. Ale v motorárně ve městě Pratola Serra se dělaly (a asi stále dělají) motory pro Alfy Romeo (dříve řada Twin Spark, nyní ty nové pro Giulii a Stelvio). Motory Twin Spark jsou provozně opravdu dost choulostivé (na správný olej, nutná častá výměna rozvodů).
Motory řady Fire se vyráběly v těch dvou výše uvedených kubaturách v 8V i 16V verzích a ten větší i s přeplňováním a později také s bezvačkovým ovládáním sacích ventilů MultiAir.
Avatar - KubikCv
23. 9. 2018 19:45
Re: Pozdě bycha honit :(
moje mejlka... měl jsem na myslí 1.4 Pratola Serra ... ;-) ;-)
23. 9. 2018 07:54
Re: Pozdě bycha honit :(
Na 1.4 8V jsi v minulosti těžko mohl slyšet slova chvály, když ji hamižní čecháčci skoro nekupovali a 95 % Punt tu mělo základní 1.2 8V. Ale jak říkám, technicky se jedna-čtyřka liší jen mírně zvětšeným vrtáním a zdvihem, většími zadními bubny a přítomností předního stabilizátoru (ten od verze Evo u 1.2 výrobce bohužel kvůli snižování nákladů zrušil). Také spotřeba je téměř totožná, ale ta 1.4 jde lépe za plynem a samozřejmě je celkově pružnější (při stejném zpřevodování má mírně větší krouťák). Než jsem si vybíral své auto, osobně jsem si obě verze vyzkoušel a ten rozdíl je jednoznačně znát.
Jen pro zajímavost:
Fiat Punto 1.2 8V: 1242 cm3, 70,8 x 78,9 mm, 11:1, 51 kW/5500 ot./min, 102 N.m/3000 ot./min, 156 km/h, 0-100 km/h za 14,4 s, 7,2/4,4/5,4 l/100 km.
Fiat Punto 1.4 8V: 1368 cm3, 72 x 84 mm, 11:1, 57 kW/6000 ot./min, 115 N.m/3250 ot./min, 165 km/h, 0-100 km/h za 13,2 s, 7,4/4,7/5,7 l/100 km. Pozn.: údaje o spotřebě platí pro verzi bez start-stopu. S ním je spotřeba komb. cyklu o 0,2, resp. o 0,3 l/100 km nižší.