Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FitCar PPV: Audi A4, kde musíte šlapat jak na kole. Abyste měli fyzičku...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
FitCar PPV, jehož základem je standardní Audi A4 Avant generace B8, je prototypem automobilu, v němž řidič šlapáním do pedálů jako na jízdním kole spaluje kalorie a zároveň ovlivňuje akceleraci i rychlost jízdy.

FitCar PPV vytvořil Nasser Al Shawaf ze Saúdské Arábie ve spolupráci s nizozemskou společností BPO s cílem nabídnout řidičům možnost zlepšit svou fyzickou kondici během jízdy v běžném osobním automobilu.

V dnešní době není ničím zvláštním, když lidé ve svých vozech stráví během cesty do práce a samozřejmě i z práce více než hodinu. Tento čas tráví sezením za volantem, kdy mají věnovat pozornost řízení. Nasser Al Shawaf je přesvědčen, že právě v rámci řízení mohou udělat i něco pro své zdraví a navrhl nový systém ovládání vozu.

Ten je nyní prezentován v Audi A4 Avant, zastupujícím generaci B8 z let 2008 až 2015. Tento prototyp má pod kapotou standardní přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI, který spolupracuje s automatickou převodovkou a od běžného sériového vozu se liší především změnami provedenými interiéru.

Před sedadlem řidiče jsou totiž umístěny pedály z jízdního kola, které nahrazují klasický pedál akcelerátoru a spolupracují s řídící jednotkou motoru. Rychlost šlapání pak ovlivňuje samotnou akceleraci a rychlost jízdy vozu.

Řidič má možnost si nastavit odpor při šlapání a vybírat ze tří jízdních režimů v závislosti na podmínkách okolního provozu. Pro jízdu nižšími rychlostmi je určen režim Drive Slow, zatímco pro rychlejší jízdu, například na dálnici je vhodný režim Drive Fast a při stání v koloně nebo čekání na parkovišti si lze šlápnout do pedálu v rámci režimu No Drive.

Jednotku s pedály pak u prototypu nahrazuje ruční ovládání brzdového pedálu, které vychází ze systémů používaných ve vozech pro osoby se sníženou nebo nulovou pohyblivostí dolních končetin.

Kompletní systém ovládání vozu za pomoci pedálů z jízdního kola má Nasser Al Shawaf patentován a nyní čeká na jeho schválení pro použití v běžném silničním provozu v Nizozemsku a dalších státech Evropy.

Cílem projektu, který byl nejprve testován v prototypu, jehož základem byl Smart Fortwo a nyní je prezentován v Audi A4 Avant, není změnit osvědčený způsob ovládání automobilů, ale nabídnout alternativu zájemcům o zlepšování své fyzické kondice během řízení vozu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - palix
27. 9. 2018 19:38
..
Musí to byť extrémne pohodlné... Myslím si, že namiesto volantu mohli namontovať nejaké upravené riadidlá a namiesto "pákovej brzdy" mohli dať nejaké przdové páčky, ako majú bicykle, alebo motorky...
V každom prípade je to hlúposť a myslím si, že v EU sa to ani nedá homologizovať bez airbagu.
Avatar - Ozzman
26. 9. 2018 17:20
Re: Ti teda museli bejt zhulený....
Ideální by bylo, kdyby auto bylo na elektriku a šlapáním by si dobíjel akumulátor >:D To bych těm ekošílencům přál! >:D
26. 9. 2018 15:09
Ti teda museli bejt zhulený....
Arab a Holanďani, co by člověk asi tak mohl čekat. Je fajn vylízt z káry vždycky spocenej jako prase. ;-\

Dětský šlapací autíčka byly alespoň kabriolety. :-)