Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FlixBus testuje elektrobusy na dálkových linkách

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Společnost FlixBus jako první dopravce na světě nasadí na pravidelné dálkové linky ve Francii a Německu elektřinou poháněné autobusy.

Autobusový dopravce FlixBus se rozhodl investovat do elektřinou poháněných autobusů a začátkem dubna letošního roku vyjedou do testovacího provozu elektrobusy na trase mezi Paříží a Amiens ve Francii. V létě tohoto roku se pak elektrobus zapojí do provozu i na německém vnitrostátním spojení ve spolkových zemích Hesensko a Bádensko-Wurtembursko.

„Chceme se aktivně podílet na utváření budoucnosti v oblasti hromadné dopravy. Ačkoliv jsou pořizovací náklady elektrobusů nyní výrazně vyšší, jsme přesvědčeni, že investice do elektro-mobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí,“ uvedl André Schwämmlein, zakladatel a CEO FlixBusu.

Podle slov svého zakladatele tímto krokem FlixBus sděluje, že se může jednat o zlomový bod v oblasti mobility. První dálkový autobus plně poháněný elektřinou má být pro výrobce jasným signálem, že stojí za to investovat do vývoje a hledat nové alternativy ke spalovacím motorům. Udržitelná mobilita není jen otázkou byznysu a podnikání, je také o sociálních a environmentálních dopadech cestování.

Cestování dálkovým autobusem je jedním z nejšetrnějších způsobů hromadné dopravy, která je k dispozici, především díky moderním vozům a jejich schopnosti přepravy velkého počtu cestujících najednou. Cestující, kteří upřednostní cestu autobusem před cestováním osobním vozem, sníží vlastní produkci CO2 na této cestě podle materiálů společnosti FlixBus až o 80 procent.

Současný trend potvrzuje, že hromadná doprava zaznamenává v posledních letech nárůst na úkor individuálního cestování osobním vozem. FlixBus je v oblasti dálkového cestování průkopníkem. K podpoře změny v přístupu k hromadnému cestování přispívá i skrze technologické inovace.

Dopravce se zaměřuje na pohodlnou organizaci cesty skrze webové stránky nebo mobilní aplikaci. Kromě stávajících funkcí, jako je odbavení přes aplikaci nebo navigace na nejbližší zastávku, v současnosti testuje možnost rezervace konkrétního sedadla v autobuse.

„Chceme vyvíjet další novinky, díky kterým zákazníci upustí od tištění papírových jízdenek. Výhodou mobilní aplikace v budoucnu bude i získávání aktuálních informací o přesné poloze autobusu. V neposlední řadě pracujeme na funkci, díky které budou zákazníci moci udělit konkrétnímu řidiči po skončení jízdy hodnocení,“ dodává Martina Čmielová, tisková mluvčí společnosti FlixBus v České republice.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
22. 3. 2018 14:32
Re: Na dálnice ideální..
v kolone ale BEV maji spotrebu idelani, vetsinou nulovou a pri popojizdeni velice malou, odber tepelneho cerpadla je tak malej, ze nekolika set az MWh baterka to nijak zvlast nepociti a klimatizace v buse taky moc nebasti, navic elektrobusy flixbusu budou vybavene fotovoltaickou strechou prave kvuli klimatizaci ;-)

tady ses fakt ntrefil, honem si bez nekam najit opravdove nevyhody BEV, at mas cim trollit a zaroven nejsi za hlupaka
22. 3. 2018 12:38
Na dálnice ideální..
Obzvlášť až bude takovej elektrickej bus pocukávat několik hodin ve 20 km koloně a poté, co bude moct vyrazit vpřed, zůstane stát, páč mu došla šťáva..a vznikne tam další kolona a 30 cestujících dostane slevu z jízdenky za to, že to pomůžou odtlačit k nejbližší zásuvce.
Jako jsem příznivcem elektra, CNG i různých hybridů, ale vadí mi nelogičnost jejich uplatňování..a zrovna na dálkové trasy ta ele podle mě smysl nedává..tak jako diesely v malých autech (ikdyž pro mě osobně diesely v jakýchkoliv autech ;-) )
Avatar - wakantanka
22. 3. 2018 11:42
Re: To je logika,
Mno je to dobrá možnosť, ale viacmenej len tam kde už je potrebná infraštruktúra, teda trolejové trate. Inde by to ale stálo spočítať, či sa skôr (z dlhodobého hľadiska) vyplatí viac stavať a udržiavať troleje, alebo radšej obstarávať elektrobusy.
Avatar - praděda7
22. 3. 2018 10:00
Re: To je logika,
Trolejbusy už jezdí hodně dlouho. Do města ideální. Teď se objevily i přídavnou možností jet nějakou dobu na baterky. Tady vidím lepší cestu pro MHD.
Avatar - KANKUNEN
22. 3. 2018 09:32
Re: To je logika,
Spíše myslí na dotace. Já vlastně taky, čekám na první vlnu dotací fotovoltaik s baterkama. Politici a jejich kamarádi v tom pojedou ve velkém a já si taky něco přikradu oficiálně.

Proč nejsou akuautobusy nechápu. V Ostravě a Havířově snad už nejsou ale nafťáky, jezdí na CNG.