Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga

Martin Frei Martin Frei 8. 6. 2018
85
211
Zobrazit náhledy (85)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI Hlavní přístroje jsou přehledné, menu počítače trochu složitější. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Kabina je obložena kvalitními materiály, výhrady nemáme ani ke slícování dílů či chodu ovladačů. Výjimkou je odbytý vysunutý panel základního rádia. Řadicí páku nemusíme brát do ruky často, ale když už, je to radost. Manuální klimatizaci má fi esta v základu, samočinná stojí kupodivu jen 3400 Kč Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Základní rádio má ve standardu bluetooth a praktický držák pro přenosnou navigaci Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Tlustší dveře ukrajují cenné centimetry v kabině, přesto se do nich nevešla obzvlášť široká kapsa. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Sedadla s tuhým čalouněním dobře podepřou tělo, opěradla jsou však užší. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Pozice za volantem je trochu vyšší, což odpovídá rovině palubní desky, která zase navazuje na strmě stoupající kapotu. Vzadu je před koleny místa akorát, kolem chodidel a nad hlavou už méně. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Fiesta potěší bezprostředním charakterem a vítanou dávkou citu. I stabilizace nám nechává volné ruce, dokud prudce nepřišlápneme brzdy. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Základní naladění je hravě přetáčivé, mezi kužely fi esta výhružně vrtí zadkem a žádá soustředění. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford uvádí objem kufru bez rezervy i s ní. V druhém případě dosahuje podprůměrných 269 litrů. Z praktického hlediska nepotěší ani vysoký a po stranách sešikmený práh. Koho vůbec napadlo prodávat auta bez rezervy... Dojezdovka s heverem stojí ve fiestě 1500 Kč. EcoBoost ve verzi 74 kW má točivý moment nižší o neznatelných 5 Nm, ale dostupný o jasně citelných 500 otáček níž. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Reakce na přidání plynu jsou příznivě rychlé navzdory tomu, že mezichladič stlačeného vzduchu je umístěný až vpředu. Halogenové světlomety odvádějí průměrnou práci, denní LED v základu chybí Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS860 195/55 R16 Vodorovné lampy jsou hlavní novinkou designu. Zklamáním jsou úzká zrcátka, zjevný ústupek aerodynamice a honbě za každým gramem CO2. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Vzhled přístrojů i ovládání a menu počítače patří ke vzorům jednoduchosti Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Estetické zpracování podobné, tvary stroze funkcionalistické. Atmosféře pomáhají světlejší odstíny a rozměrnější dekorační lišty. Řadit musíme častěji, přičemž přesnost mechanismu není, co bývala. Také polo chladí bez příplatku, automatika je rovnou dvouzónová za 13 300 Kč Informační systém s obrazovkou je pro Comfortline za 11 900 Kč, navigace dalších 18 300 Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Sedadla mají dle dnešní módy spíše měkké čalounění. Dveře mají chytré vybrání v úrovni loktů, dole je naopak k dispozici široká pašerácká schránka. V polu se sedí níž, kolem jednoduchých, tenčích a trochu méně skloněných sloupků je lepší výhled. Vzadu je místa podstatně víc, centimetry nad hlavou ovšem dohání níž uložený sedák. Volkswagen Polo 1.0 TSI Polo hlásá komfort a řidiče maximálně izoluje od nevlídného světa venku. Volkswagen Polo 1.0 TSI Scházející cit nahrazuje mimořádně jemně naladěná a preventivně zasahující stabilizace. Než jsme na to přišli, nechápali jsme, jak může být polo v kuželkách o tolik rychlejší. Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Díky modernější platformě dokáže polo lépe využít vnitřní prostor, což je zřetelné i na délce kufru. Udávané litry vycházejí i z našeho měření. Také vstup je širší a pravidelnější. Kdo někdy rozřízl pneumatiku z boku, ví, že opravná sada je k ničemu. Rezerva stojí jen 1300 Kč. Litrové TSI zabírá v seškrcené 70kW variantě podobně jako silnější 81 a 85 kW, pod 1800 min-1 s ním moc řeči není (což neplatí pro golf a octavii, kde je leccos jinak). Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Vodní mezichladič pomáhá účinnosti za horka, na rychlejších reakcích moc poznat není. Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Denní proužky dostaneme v základu, diodové světlomety stojí 22 800 Kč Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Některých tvarových motivů se polo drží celá desetiletí Volkswagen experimentoval s malými zrcátky před 20 lety, dnes nabízí správnou velikost. Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS860 185/65 R15
Dva němečtí klasikové třídy malých vozů soupeří přes čtyřicet let. Teď si to poprvé rozdají nedávno omlazené manšafty vyzbrojené tříválcovými motůrky.


Dojem, cena a výbava, prostor a pohodlí


Malé hatchbacky jsou denním chlebem evropských automobilek. Německé značky se tohoto vynálezu sice chopily historicky pozdě (až po Fiatu 127 a Peugeotu 104), ale s příznačnou důkladností ho dopilovaly k dokonalosti a dnes se jejich výrobkům vyrovná jen máloco. Polo i fiesta se stabilně drží na samé špičce evropských prodejů (loni druhé a třetí místo za golfem), kam vetřelci z dalších zemí proniknou jen výjimečně. Loni prošly oba vozy generační obměnou, a tak mají do souboje srovnatelně čerstvé síly. Asistovat budou přeplňované benzinové tříválce, které se už v této třídě stávají standardem.

Variace na známé téma

Oba kandidáty spojuje konzervativní přístup k designu. Fiesta sice před deseti lety udělala pořádný kotrmelec, ale od té doby se mění jen málo. Silueta s extrémním sklonem kapoty i čelního skla zůstává, stejně jako šikmooké světlomety zabíhající do boků a vzadu zdvižená linka bočních oken. Největší změnu přinášejí zadní lampy, podle dnešní módy orientované vodorovně. Nic vzhledově nového tedy fiesta nepřinesla, ale dost možná to ani nepotřebovala. Je to rozhodně vyzrálá osobnost budící sympatie a minimum konfliktů, což je samozřejmě jedním z klíčů k úspěchu.

Volkswagen je skalním zastáncem opatrných designových evolucí už od dob brouka a ani dnešní polo se tradici nevymyká. S lehkými obměnami opakuje i nová generace téma zmenšeného golfu se štíhlou přídí, vysokým pontonem a tlustým zadním sloupkem. I tady sledujeme pečlivou snahu nikoho neurazit, přesto polo rozhodně nepůsobí bezpohlavně a nechybí mu elegantní šmrnc. Tohle spojit je velké umění, i když založené spíš na jemném pilování než na velkých emocích. Jediným jasně moderním prvkem jsou decentní proužky denního svícení.

Rozhoduje vzduch a světlo

Také uvnitř je vidět, že polo navrhovali lidé s pravítkem a kalkulačkou. Díky velké obrazovce a světlému dekoru působí na první pohled efektněji, což

ještě násobí vzdušnost široké kabiny a štíhlost palubní desky. Důraz na funkci je ovšem strohý a chladný, a tak se nebudeme divit lidem, které víc zaujme fiesta.

V její kabině najdeme stejně kvalitní materiály, palubní deska je členitější a zajímavěji tvarovaná. Celkový dojem znevýhodňuje dominance tmavých barev a celkově stísněnější atmosféra interiéru, který je užší a schovaný za vyšší hradbu s nižším prosklením.

U obou vozů chválíme rozmístění ovladačů a zejména obrazovek informačních systémů. I polo (na rozdíl třeba od fabie) už posunulo displej nad výdechy topení, tedy blíž zornému poli řidiče. Totéž platí u fiesty s tabletem vysunutým nad obrys palubní desky. Testovaná základní verze s mechanickými tlačítky bez dotykového displeje ovšem vystavuje na odiv poněkud levnější zpracování, což fiestu připravilo o půl bodu v hodnocení. Jinak ale tomuto pojetí fandíme, za jízdy se ovládá rozhodně snáz. Proto se nám líbí, že i polo zachovalo alespoň dva kulaté knoflíky pro nejzákladnější funkce.

Žádná láce

Za malá auta dáme jen o trochu méně než za nejlevnější hatchbacky o třídu výš. V Čechách, kde jedno auto musí zastat veškerou práci v rodině, dávají mnozí přednost prostoru před výbavou. Naše dnešní dvojice s přeplňovanými motory nejspíše vyhoví někomu, kdo jezdí delší trasy sám, nebo lidem po padesátce, jimž už děti odrostly. Pod tři sta tisíc se vejde jen Renault Clio a především Opel Corsa, jehož výhodnou cenu vysvětluje dostupnost dnes už raritní atmosférické čtrnáctistovky. Je ovšem pravda, že tříválce fordu i volkswagenu jsou výkonem i spotřebou o hodně dál. Rozdíl mezi fiestou a polem je minimální a moc se neliší ani příplatky. Upozorníme jen na nenápadný detail - Ford do června nabízí akční prodlouženou záruku na 7 let/200.000 km zdarma.

Pořizovací náklady Opel Corsa 1.4/66 kW Ford Fiesta 1.0 EcoBoost/74 kW Volkswagen Polo 1.0 TSI/70 kW
Základní cena 250 900 Kč (Selection) 333 900 Kč (Trend) 348 900 Kč (Comfortline)
Cena verze Světa motorů 277 900 Kč (Selection + klimatizace) 333 900 Kč (Trend) 348 900 Kč (Comfortline)
Výbava verze Světa motorů Čelní a boční airbagy, rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Denní svícení LED 5400 Kč Ne Ano
Hlavní světlomety LED Ne 21 000 Kč 22 800 Kč
Vyhřívání předních sedadel 12 000 Kč* 5600 Kč* 9900 Kč
Zadní/zadní a přední parkovací senzory 9000/12 000 Kč 4000/20 600 Kč** - /10 100 Kč
Litá kola 9000 Kč 10 000 Kč 12 500 Kč
Navigace 35 500 Kč 18 000 Kč 18 300 Kč
Dešťový a světelný senzor 5400 Kč Ne / Ano 7100 Kč / Ano
Bezklíčkové startování Ne Ne 8600 Kč
Metalíza 12 800 Kč 10 500 Kč 13 200 Kč
Porovnání cen 277 900 Kč (100 %) 333 900 Kč (o 20 % horší) 348 900 Kč (o 26 % horší)
Známka1,00 2,00 2,50
Pořadí 1. 2.
* včetně vyhřívání čelního skla, ** včetně parkovací kamery

Já, pane, jmenuji se Široký

Pocit větší kabiny se potvrzuje i při měření. Přestože zvenčí je karoserie pola širší jen o 16 mm, tenké dveře a chytře tvarované čalounění přidávají

vpředu v úrovni loktů celých 50 mm. To je v dané třídě značný rozdíl a přispívá k dojmu, že řídíme auto o číslo větší. Pocitově šířku pola zdůrazňuje i to, že je všechno trochu níž – pozice sedadel, palubní deska i kapota, přes kterou je dobrý výhled kolem přídě.

Fiesta má všechno užší a vyskládané do výšky. Kvůli strmě stoupající přídí to jinak ani nejde, vysoká hrana kapoty tlačí nahoru i palubní desku, která se před námi tyčí jako hradba. Spolu se skloněnými sloupky a tlustšími dveřmi to vyvolává těsnější náladu a blahodárný prostor nadbytku místa chybí.

V sedadlech si hovíme dobře, v každém voze ovšem jinak. Polo nabízí komfortně široká a měkká křesla, na delších cestách ale můžou někomu připadat měkká až moc. Fiesta je stará škola, tuhé výplně tělo lépe podepřou. Opěradla jsou však užší a svírají boky těsněji, paradoxně aniž by v zatáčkách dokázala pořádně podržet.

Nafukovací člun

Ještě větší rozdíl najdeme v druhé řadě. Do fiesty se musíme nasoukat krátkými dveřmi, místa před koleny máme tak akorát a nárty jsou v kontaktu s rámem sedadla řidiče. Skrčené nohy tak ani nemohou využít délky sedáku. Ke krátké zádi se také rychleji svažuje střecha, což je cítit nad hlavou.

Polo je opět napřed – dveře široké, místa před koleny dvojnásobek a volněji se cítíme i nad hlavou. Sedák je uchycený trochu níž u podlahy, ale to je v této třídě snesitelná daň.

Do třetice se náskok volkswagenu ukazuje v kufru. Ford s poctivostí dnes už neobvyklou uvádí objem se započtením prostoru rezervy i bez něj.

V druhém případě vychází 269 litrů, tedy o 30% méně než u pola, které rezervu nezapočítává, ani když si ji nekoupíte.

Ptáte-li se, jak se konstruktérům Volkswagenu podařilo o 2 cm delší karoserii nadít vnitřním prostorem delším o 13 cm, bude odpověď nejspíš souviset s novou platformou MQB A0. Fiesta využívá základů evolučně vyvíjených od roku 2002, které na nejmodernější konkurenci začínají ztrácet.

Údaje o testovaných vozidlech Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Volkswagen Polo 1.0 TSI
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 157/6 165/14
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 95-102/96 90-99/92
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 6-12/7 6-15/7
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 143/147 148/144
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 133/125 130/126
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 52 x 50/49 x 50 50 x 50/45 x 47
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 64 x 51 60 x 50
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 69 x 95 80 x 102
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 73/188 69/183

Motor, jízda


Tři dělají kolektiv. Někdy i rámus

Výkon kolem 70 kW dříve dodávaly atmosférické čtrnáctistovky. Mechanicky jednoduché a servisně nenáročné, se spotřebou kolem šesti litrů a vysokou hladinou hluku na dálnici. Dnes je to díky přeplňovaným tříválcům opačně. Složité jsou stejně jako třísetkoňová monstra pro vyšší třídu, žerou v průměru o litr méně. Nejvíc hluku a vibrací nadělají při rozjezdu a v nízkých rychlostech, zatímco na dálnici příjemně ztichnou.

Polo v tomto ohledu spíše zklamalo. Jeho zvukový projev je jadrnější a do kabiny proniká výrazněji, a to zejména střední a vyšší frekvence, které nepřikryje ani zapnuté rádio. Nepříjemné chrčení motoru provází posádku víceméně stále, dokud je kolem 90 km/h nepřikryje aerodynamický šum. Tříválec fordu je klidnější a lépe izolovaný, zpod kapoty se ozývá jen spokojené hluboké brumlání, které posádku tolik neruší.

O spodek tu běží

Polo má ve slabším provedení se 70 kW pětistupňovou převodovku. Tu máme obecně u menších aut rádi, protože zejména první stupně u ní vycházejí

delší a ve městě nemusíme řadit zbytečně často. Bohužel zrovna u pola to není kombinace úplně šťastná, jelikož jeho motor nezabírá v nízkých otáčkách právě přesvědčivě. Oficiální vrchol točivého momentu přichází až ve 2000 min-1, tedy stejně vysoko jako u silnější verze s 85 kW. Očekávaná výhoda, že nižší výkon a menší turbo přinese rychlejší reakce, se zde nepotvrdila. Kvůli dlouhým přeskokům pětikvaltu tak musíme dost často podřazovat, což oproti 85kW verzi značně zvyšuje hladinu hluku. A také odhalí další nevýhodu v podobě ne právě přesně chodícího mechanismu.

Fiesta má v nové generaci pro turbo vždy šest převodů, motor přitom zabírá zespoda plynuleji. Jízda je tedy předvídatelnější, o to méně často musíme sahat po řadicí páce, která ještě k tomu chodí ve svých drahách přesněji.

To vše se dohromady s nižšími otáčkami na dálnici (2600 vs. 2900 min-1) odráží v nižší spotřebě fordu. Vzhledem k vysoké účinnosti přeplňovaných motorů jde ovšem o rozdíl poměrně malý – 5,2 vs. 5,5 litru.

Údaje o testovaných vozidlech Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Volkswagen Polo 1.0 TSI
Motor, ventilový rozvod benzin turbo R3, DOHC benzin turbo R3, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 998 999
Největší výkon (kW/ot. za min) 74/6500 70/6000
Největší točivý moment (N.m/ot. za min) 170/1500-4000 175/2000-3500
Převodovka 6° manuální 5° manuální
Délka x šířka x výška (mm) 4040 x 1735 x 1476 4053 x 1751 x 1461
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2493, 1508/1471 2551, 1499/1483
Standardní pneumatiky 195/60 R15 185/70 R14
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1163/582 1145/570
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 600/1000 570/1000
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 269/1070 351/1125
Objem nádrže paliva (l) 42 40
Nejvyšší rychlost (km/h) 183 187
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10,5 10,8
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 5,4/3,6/4,3 5,5/3,8/4,4
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 8,7 9,3
Pružnost na 5./6. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s) 13,2/16,9 13,8/ -
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h (ot./min) 2600 3000
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 5,2 5,5

Když sport přináší pohodlí

Fiesta už po léta patří k řidičsky přátelským autům, která je radost vést. A platí to i o nové generaci. Souhra všech ovládacích sil, jemný „napnelismus“ v řízení odrážející reakce přední nápravy, plynulý nástup brzd, rychlé a přesné řazení… Když se k tomu přidá adekvátně výkonný

a motor, o moc víc si v malém cestovním autě nemůžeme přát. Odpružení je poněkud tužší, ale nikoli tvrdé. Na hrbolech fiesta tlumeně žuchne, ale obejde se bez ostrých rázů a neuskakuje. I na horším povrchu si nechá líbit rychlejší jízdu bez známek nervozity a v zatáčkách dodává řidiči dostatek jistoty.

Polo projede technickou trať stejně rychle, řidiče však od dění pod koly cíleně izoluje. Bezstarostný komfort by tu měl být nadevše, což odráží i volnější řízení, brzdy reagující na pokrčení palce u nohy a preventivně zasahující stabilizace, která skrytě pomáhá autu při prudších manévrech. K pocitu vzdušné plavby by měly pomáhat i měkčí tlumiče pro verzi s 15“ koly, při kvalitě českých cest to ale neplatí. Na hrbolech a kanálech nestíhají

brzdit pohyby kol a do karoserie pronikají ostřejší rázy než ve fiestě. Zájemcům doporučujeme kola o palec větší, s nimiž se pojí odlišné naladění podvozku. Z testované dvojice je fiesta sice tužší, ale také harmoničtější.

Závěr


Závěr

Součet bodů vyšel celkem těsně ve prospěch pola. Naše testovací metodika jednoznačně preferuje praktické ohledy, ve kterých má volkswagen nejsilnější karty – u prostoru pro cestující i zavazadla není o čem diskutovat, naměřené rozdíly ve spotřebě a pružnosti hodnocení nezvrátí. O jízdní harmonii ani řidičskou přitažlivost u malých aut tolik nejde, nicméně je potěšitelné, že fiesta v tomto ohledu neztrácí vyhlášené kouzlo.

HodnoceníZa testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
 Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Volkswagen Polo 1.0 TSI
DOJEM
Design 1,50 1,50
Dílenské zpracování 1,50 1,00
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 2,00 1,00
Sedadla 1,50 1,50
Zavazadelník a variabilita 2,50 1,00
Ovládací prvky 1,50 1,50
MOTORY A Z PŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 2,00 2,00
Pružnost 1,50 2,00
Spotřeba 1,50 1,50
JÍZDA
Řazení 1,00 1,50
Řízení 1,00 1,50
Brzdy 1,00 1,50
Ovladatelnost 1,50 1,50
Jízdní komfort 1,50 2,00
CELKEM
Výsledná známka 1,54 1,50
Závěrečné pořadí 2. 1.

Pořadí1. Volkswagen Polo 1.0 TSI2. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
PlusyModernější designBezprostřední jízdní charakter
 Víc místa v kabině i v kufruPocitově přímé ovládání
 Účinnější stabilizace podvozkuTužší, ale harmonické pérování
MínusyHlučný a méně pružný motorStísněná kabina
 Disharmonické pérování s 15“ kolyUžší přední opěradla
 Méně přesné řazeníMenší kufr
Průměr celkem1,501,54

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Nově hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,50, za 15 až

25 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnějším malým vozem s benzinovým motorem, výkonem kolem 70 kW a výbavou dle Světa motorů je Opel Corsa 1.4 Selection s příplatkovou klimatizací za 277.900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 291.795 Kč. Za cenu od 291.796 Kč do 319.585 Kč udělíme známku 1,50 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení. Jedná se o samostatnou disciplínu.

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - rohYpnol
Nečekaně racionální závěr
rohYpnol
| 12. 6. 2018
Jistě - nejde udělat pevné, bezpečné a prostorné auto, které neplýtvá místem.
Avatar - rohYpnol
nova fiesta
rohYpnol
| 12. 6. 2018
Jmenuj mi míň prostorné konkurenty :-! :-!
Avatar - miromen
Nečekaně racionální závěr
miromen
| 12. 6. 2018
Pravě si mě přesvědčil o nevědomosti.
Avatar - miromen
nova fiesta
miromen
| 12. 6. 2018
Opravdu na dno ? Tak to maš važně chaby přehled.
Avatar - rohYpnol
Nečekaně racionální závěr
rohYpnol
| 12. 6. 2018
což nemá naprosto žádnou spojitost s prostorností, že >:-[] >:-[] :-!