Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Galaxy 1,6 EcoBoost – Z benzinové galaxie

15. 3. 2012 • 17:25
45
43
Zobrazit náhledy (45)
Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy Ford Galaxy
Přeplňovaná benzinová šestnáctistovka v MPV Ford Galaxy hledá limity downsizingu.

Když se podíváte do akčního ceníku Fordu Galaxy, objevíte provedení Champion za 699.900,- Kč. Má benzinový motor a je o rovných 100 tisíc levnější než stejně vybavený dvoulitrový turbodiesel.

Ten motor je 1,6 EcoBoost – čtyřválec s turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Ve Focusu je famózní, s Mondeem si rozumí taky dobře, a tak ho Ford zkusil implantovat i do velkého sedmimístného MPV. To už je dost odvážný krok, nicméně ne nutně špatný.

Jak lze odtušit z našich předchozích testů Fordů Mondeo 1,6 EcoBoost (118 kW) , Focus 1,6 EcoBoost (110 kW)Focus 1,6 EcoBoost (134 kW) , přeplňovaná šestnáctistovka od Fordu se povedla. Jde jen o to, jestli stačí i na Galaxy…

ford testy mpv ford testy mpv

Benzinový hrdina

V ceníku Fordu Galaxy jsou k nalezení hned tři benzinové motory: kromě 1,6 EcoBoost (118 kW) to je 2,0 EcoBoost (149 kW) a atmosférický 2,0 Duratec (107 kW) pro nenáročné řidiče. Akční ceny se ale vztahují jen na šestnáctistovku, což zbývající dvě možnosti pasuje do role virtuální nabídky.

Roli hlavní benzinové motorizace ale slabší EcoBoost obhajuje překvapivě suverénně. Ford se totiž nehnal za výkonem, místo toho vsadil na umírněné parametry (118 kW dnes běžně dosahují i přeplňované čtrnáctistovky) a hladký průběh točivého momentu.

Kombinace turbodmychadla s přímým vstřikem zaručuje rychlé reakce na plyn a hladké změny v přechodových režimech. Motor navíc podává solidní výkony už od nejnižších otáček.

ford testy mpv ford testy mpv
Pro úspornou jízdu konstantní rychlostí stačí pásmo okolo 2000 min-1, pro akceleraci pak o tisíc otáček vyšší. Motor ale funguje hezky lineárně, jeho síla hezky graduje až do 6000 min-1. Jenže v takových chvílích se z vás stává sponzor ropných šejků.

Recept na rozumnou spotřebu je totiž jednoduchý – co nejnižší otáčky. Potom lze jezdit mimo město do osmi litrů na 100 km (rychlost 100 km/h znamená 7,8 l/100 km a 2250 min-1) a ve městě nebo na dálnici do desíti (rychlost 130 km/h znamená 9,1 l/100 km a 2900 min-1). Kdo se nechá unést dostupným výkonem, může zkusit i rychlost 200 km/h, pak ale palivo mizí z nádrže podstatně rychleji.

Na základním ladění Galaxy benzinový motor nic nemění. Jako každý Ford je i ten největší rodinný laděn do sportovna. Snaží se působit dynamicky a k tomu přidává i hmatatelné klady: stabilitu v přímém směru a relativně obratné schopnosti v zatáčkách.

ford testy mpv ford testy mpv

Snaha přiklonit se přesto na komfortní notu má za následek náklony karoserie v zatáčkách (nikterak dramatické) a odtažité řízení s dlouhým převodem (na poměry MPV stále výborně naladěné). Proč ta kritika? Sesterský S-Max je v tomto směru lépe sladěný, i když pro milovníky klidné a plavné jízdy o to nepříjemnější svojí důsledností.

Rodinný šampion

Plýtvat kilobajty na popis interiéru je zbytečné, když toto téma důkladně rozebírá předchozí test Galaxy 2,0 TDCi. Zaměříme se proto jen na novinky ve výbavě, které představuje akční model Champion.

Galaxy jakožto velké MPV je velikostním ekvivalentem vozů střední třídy – nakonec základní konstrukce je příbuzná s Mondeem. To znamená i odpovídající rozsah výbavy, který mohou levnější kompaktní MPV leda závidět.

ford testy mpv ford testy mpv
Když objednáváte Galaxy, znamená to automaticky dvouzónovou klimatizaci, elektricky nastavitelnou výšku sedadla u řidiče a bederní opěrku k tomu, přední mlhovky nebo kožený volant. Akční model Champion, který se zabydlel mezi základním Trend a prostředním Ghia, přidá tempomat, Bluetooth, rádio s USB, parkovací senzory vpředu a vzadu nebo 17palcová kola. V zásadě nic nechybí.

Ve Fordu si to myslí také, protože možnosti příplatkové výbavy jsou značně omezené. Luxusní prvky výbavy lze objednávat jen pro vrcholné Titanium, pro Champion je určeno jen několik zvýhodněných paketů.

A ceny? Navigace s příplatkem 25 tisíc je nejlevnější ze všech verzí Galaxy. Sada Assist přidá asistenty pro jízdu v pruzích, automatická dálková světla, dešťový senzor a velkoplošný displej Convers+. Přitom celý balík vyjde na 43 tisíc.

ford testy mpv ford testy mpv

Je ale potřeba zapomenout na xenony, parkovací kameru, adaptivní tempomat nebo panoramatickou střechu. Touha po takových specialitách znamená automaticky přesun do vyšší výbavy a tím ceníková cena nebezpečně rychle míjí hranici 800 i 900 tisíc korun.

V případě Galaxy Champion s motorem 1,6 EcoBoost se přitom bavíme o částce 699.900,- Kč. A když jsem v souvislosti s podvozkem zmínil S-Max, z této strany přichází také největší cenový direkt pro Galaxy: stejně vybavený S-Max Champion 1,6 EcoBoost stojí o 60 tisíc méně.

První cena vozu699.900,- Kč (1,6 EcoBoost Champion)
První cena vozu s testovanou motorizací699.900,- Kč (1,6 EcoBoost Champion)
Základní cena testovaného vozu699.900,- Kč (1,6 EcoBoost Champion)
Cena testovaného vozu vč. příplatků804.900,- Kč (1,6 EcoBoost Champion)

Plusy

  • Pružný a při běžné jízdě úsporný motor
  • Prostorný a variabilní interiér
  • Pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením
  • Přesné řízení
  • Čitelné a jisté jízdní vlastnosti
  • Výhodná cenová politika

Minusy

  • Dražší než srovnatelný S-Max
  • Neúměrně odtažité řízení
  • Ve verzi Champion omezené možnosti příplatkové výbavy
  • Špatný výhled šikmo vpřed
  • Horší manévrovatelnost a poloměr otáčení
  • Barevné provedení displeje Covers+

Témata
Ford Galaxy 1,6 EcoBoost
Cena základní sestavy 699 900 Kč
Výbava základní sestavy Automatická dvouzónová klimatizace, elektronický stabilizační systém ESP s ABS, TCS a EBA, 7 airbagů, ovládání na volantu, sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou a nastavitelnou bederní opěrkou, elektricky ovládaná přední a zadní okna, kožený volant a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, přední mlhová světla, elektrické dětské pojistky, systém monitorování tlaku v pneumatikách, tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti, sada Audio 61- stereorádio/ CD Sony, ovládání na volantu, Bluetooth® handsfree s USB portem, 17“ kola z lehkých slitin s 15 paprsky, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie s osvětlením prostoru pod zrcátky, elektricky sklápěná, parkovací asistent se senzory vpředu i vzadu, prémiové přední a zadní podlahové rohože De Luxe, ozdobné lišty prahů předních dveří, posuvné střešní příčníky a další. Kč
Cena testované sestavy 804 900 Kč
Výbava testované sestavy Lak bílá Frozen (+7.800,-), Sada Audio 112 – dotykový displej, USB, navigace s mapami na SD kartě (+24.700,-), Sada Assist – hlídání mrtvého úhlu BLIS, varování před opuštěním jízdního pruhu LDW, asistent bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světlometů, asistent rozjezdu do kopce, barevný displej Convers+ (+43.300,-), Sada Winter – vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo, vyhřívané trysky ostřikovačů (+15.800,-), sedadla v 3. řadě (+20.500,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.8 / 7.2
Emise CO2: 169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 435 / 1260
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1734 / 651
Rozměr pneu: 225/50 R17
Ford Galaxy 1,6 EcoBoost
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4819
b) šířka (mm): 1884
c) výška (mm): 1811
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1578
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1020
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

MPV vs. nižšia stredná
| 4. 4. 2012
FocusII, palubak je presny +/- 0.1-0.3, ale prave o VW/Skode som pocul, ze ma neperesne PP a ze jeho kalibracia je beznym ukonom v servise.
Avatar - Renton
Galaxia
| 16. 3. 2012
Nemyslim si, ze zrovna Galaxy (resp Ford) bude auto, kde vsetko odchadza. Navyse za rozumne peniaze sa da kupit jazdene auto priamo u predajcu a davaju k tomu aj zaruku. Moznost Dacie mi pride ako uplne zbytocna.
Hm
| 16. 3. 2012
MPV vs. nižšia stredná
| 16. 3. 2012
Mám jen jednu poznámku:
Otáčky nejsou všechno. Vyšší otáčky neznamenají automaticky vyšší spotřebu. A naopak stejné otáčky můžou znamenat rozdílnou spotřebu - velkou roli hraje zatížení motoru. Jednoduchý příklad: jedete z kopce a jedete do kopce při stejných otáčkách - spotřeba je rozdílná. Takže nižší otáčky Focusu oproti Passatu CC samy o sobě o spotřebě nic neříkají, protože neznáme zatížení a už vůbec neznáme účinnost těch motorů při daných otáčkách a zatížení.

Netvrdím, že ta spotřeba Passatu CC při 130 km/h je opravdu 6.5-7, nikdy jsem tím autem nejel. Jen říkám, že to auto má k nízké spotřebě na dálnici slušné přepoklady a že těch 6.5-7 je hodnota, která může být reálná. Vysoká hmotnost Passatu CC a "zbytečně velký" zdvihový objem motoru se projeví při jízdě ve městě - tam bude ten váš Focus 1.6 určitě výrazně úspornější.

Avatar - Atlis
MPV vs. nižšia stredná
| 16. 3. 2012
lenze po dialnici 1. nepojdes non-stop konstantnou rychlostou, 2. dialnica =/= rovna lavica. 2.0TSI nie je 3.6 V6 aby sme mohli hovorit o velkoobjemovom motore, ktory pri dialnicnom tempe iba zlahka prekracuje volnobezne otacky.

neviem kolko toci 2.0TSI s manualom, ale s 6st DSG toci pri 130km/h (GPS) realne 3200ot, co je o 300 otacok viac ako v pripade manualu v 1.6EB. pohotovostna hmotnost focusu je 1340kg, passatu cc je ak sa nemylim vyse 1500kg. to su rozdiely, ktore 4 deci objemu nezmaze a urcite nebudu znamenat rovnaku spotrebu... jednoducho 6.5-7l pri 130km/h ~ GPS su bachorky, hovorte si co chcete.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku