Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford poodhaluje elektrický pick-up F-150, v terénu ho nešetří

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Automobilka Ford odhalila první náznak designu elektrického pick-upu F-150 a přidala pár záběrů z testování prototypu v náročných podmínkách.

Ford pracuje na vývoji elektrické verze svého nejprodávanějšího pick-upu F-150 již delší dobu, teprve nyní se však automobilka odhodlala zveřejnit první tajemnou fotku. Na ní zaujme elektrická F-150 především nepřehlédnutelnou světelnou linkou, která se těsně pod kapotou táhne napříč celou šířkou masky a klesá až nárazníku.

Samotná maska zřejmě dostane texturovaný dekor, který působí lehce futuristicky. To ostatně podtrhují i ostré hrany a minimalistický prostor vyhrazený tradičním předním světlometům. Jako inspirace přitom designérům mohlo posloužit Ford Bronco, který nabízí podobně hranatou masku. V jeho případě ji ovšem rozbíjejí alespoň kulaté světlomety

Navzdory snahám automobilky zamaskovat co se zdá je navíc pravděpodobné, že elektrická F-150 bude sdílet některé karosářské díly s konvenčními modely F-150. Američtí kolegové, kteří mají současnou F-150 dobře nakoukanou, totiž upozorňují například na podobné tvary zrcátek, blatníků i kapoty.

Video se připravuje ...

Místo motoru by však pod kapotou měl být uzamykatelný a vodotěsný „frunk“ - tedy přední kufr. Ten nabídne prostor pro cennosti, pracovní nářadí či další drobnosti, které nechcete nechat pohozené na korbě a vystavené rozmarům počasí i nenechavců.

Drsnému a nebojácnému vzhledu elektrické F-150 by přitom měly odpovídat i jeho vlastnosti a schopnosti. Ostatně automobilka nedávno zveřejnila video, na které je testovací prototyp pod karoserií tradiční F-150 vystaven pořádnému namáhání na terénním polygonu. Poradit si přitom musel s tažením přívěsu, extrémním stoupáním, blátivým i kamenitým terénem, atd.

O pohon by se přitom měla starat dvojice elektromotorů, každý na jedné nápravě, s nejvyšším výkonem minimálně 336 kW. Ford totiž již dříve prohlásil, že elektrická F-150 bude nejvýkonnějším modelem série. Baterie s dosud neznámou kapacitou by pak podle dřívějších informací z patentových úřadů měly být umístěny v rámu, což umožní lepší rozvržení hmotnosti a snížení těžiště.

Výroba čistě elektrického Fordu F-150 bude probíhat v závodu River Rouge Complex, který automobilka Ford vlastní od roku 1928. Auta se zde tedy vyráběla ještě v době, kdy stál v čele automobilky Henry Ford. Prvním zde vyráběným vozem pak byl Ford Model A.

Závod samozřejmě prošel několika modernizacemi, ta poslední však vyšla na cca 700 milionů dolarů. Automobilka zde navíc plánuje zaměstnat okolo 300 nových zaměstnanců, jejichž úkolem bude podpora výroby baterií nejen pro čistě elektrickou F-150, ale také pro hybridní F-150 PowerBoost.

Samotná výroba čistě elektrického Fordu F-150 by zde měla začít zhruba v polovině roku 2022 a na trhy by se mohla dostat pravděpodobně na přelomu let 2022/2023. Na konkrétní informace si tedy nejspíš budeme muset ještě chvíli počkat.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme