Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Puma na českém trhu: V kufru má vychytávku, kterou si Češi zamilují

Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Městský crossover Ford Puma prozradil české ceny už před časem, až nyní jsme si jej ale na domácí půdě mohli pořádně osahat.

Modrý ovál se rozhodl pro poněkud netradiční přístup ke značení svých nových modelů, když staví na populárních názvech svých dřívějších či současných produktů. Čistě elektrický crossover tak nese jméno Mustang Mach-E, malé SUV zase dostalo název Puma, tedy stejné jako sporťáček z přelomu milénia.

A právě tohle auto jsme tento týden mohli oficiálně přivítat na českém trhu. Nečekejte však žádné sportovní ambice odkazující na předchůdce, tato dvě auta vyjma tvaru předních světlometů nemají moc společného. Namísto toho přijíždí konkurent Kamiqu či Capturu se širokou paletou hybridních jednotek.

S technikou a jízdními vlastnostmi jsme se ale seznámili už v rámci mezinárodních jízd, tajemstvím nějaký čas nejsou ani oficiální české ceny. Zaměřili jsme se tedy na to, co by české zájemce při rozhodování se o novém městském crossoveru mohlo zajímat nejvíce. Kufr!

Ford říká, že navzdory půdorysu shodnému se sourozeneckou Fiestou nabízí Puma nebývalou prostornost a praktičnost. Chlubí se především objemem zavazadlového prostoru 456 litrů, čímž se řadí na špici segmentu. Pravda, takový Renault Captur sice udává 536 litrů, to ale pouze v případě, že je zadní lavice posunuta zcela dopředu. Puma posuvnou lavici nemá a pracuje vždy s jednou a tou samou konfigurací.

To největší tajemství se však skrývá pod podlahou zavazadelníku. Je to tzv. MegaBox, jenž má rozměry 764 x 753 x 306 mm a objem 81 litrů. V něm lze převážet nestabilní předměty o výšce až 115 centimetrů, například pokojové rostliny či golfové hole. Jiný obsah zase můžete zakrýt víkem tak, aby nebyl na očích. Vhod určitě přijde syntetický potah a výpustní zátka, díky které je možné Megabox vymývat vodou. Když potřebujete z výletu převést například špinavé boty nebo mokré věci, zavazadelník si skoro vůbec nezaneřádíte.

Podlahu kufru lze navíc jednou rukou přestavět do tří poloh. V nižší poloze je k dispozici maximální objem a MegaBox je zakrytý. Ve vyšší poloze vznikne podlaha v jedné rovině se sklopenými opěradly zadních sedadel. Po vyjmutí lze podlahu umístit vertikálně za zadní sedadla. Ford říká, že struktura nastavitelné podlahy je inspirována šestiúhelníkovými buňkami ve vysokopevnostních konstrukcích letadel.

Třešničkou na zavazadlovém dortu je bezdotykové otevírání pátých dveří, které Ford Puma nabízí jako první model ve své třídě. K otevření stačí mávnout nohou pod nárazníkem. A aby toho nebylo málo, musíme zmínit ještě integrované krycí plato. To se pohybuje spolu s pátými dveřmi a nepotřebuje podpůrná boční lanka. Navíc je natolik pružné, že se jeho tvar přizpůsobí i větším předmětům.

 Možná se ptáte, proč Puma, když Ford už nějaký pátek nabízí ve stejném segmentu model EcoSport. I to bylo na tiskové konferenci vysvětleno. Zatímco EcoSport máme i nadále chápat jako SUV s terénním charakterem, Puma představuje stylovější alternativu v neustále se rozrůstajícím segmentu malých městských crossoverů, které mají být hlavně cool a cílit na mladé zákazníky. Tak se nechme překvapit, jestli se to povede!

Ford Puma – české ceny a předběžná technická data nabízených motorů
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost mHEV
Zdvihový objem [cm3] 998 998
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 92/6000 114/6000
Točivý moment [N.m/min]  170/1500-4500 220/1500-5000
Převodovka 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 191 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,0 9,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 4,4
Cena Titanium [Kč] 449.900 484.900
Cena Titanium X [Kč] 499.900 534.900
Cena ST-Line [Kč] 479.900 514.900
Cena ST-Line X [Kč] 529.900 564.900
Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Doporučujeme

22. 2. 2020 22:06
Re: Jo, je to roztomilý.......
Škoda, že si pod menom Ford Puma predstavujem niečo úplne iné...
20. 2. 2020 18:26
Re: Jo, je to roztomilý.......
Na Pumu jsem si musel chvíli zvykat, ale nakonec to je celkem fajn, ale ta motrá a ST line paket mi k ní nesedí. To auto se mi zalíbilo až v červené ve verzi Titanium, která má černé lemy a prahy. A chválím interiér, je z trojce nových crossoverů 2008/Puma/Captur nejkonzervativnější - tlačítka, otočné ovladače, mechanická ručka. Zvláštní je, že icockpit u Peugeotů mi nikdy nevadil, až v nové 2008 jsem narazil na to co dost lidí kritizuje, volant na koulích a stejně nevidím na budíky. No kdybych z nějakého zvláštního důvodu chtěl aut této kategorie tak nakonec asi možná ta Puma.
Avatar - pradeda777
20. 2. 2020 17:43
Re: Vidíte v tom megaboxu nějaký velký smysl?
...zrovna minulý týden se švagrovi na cestě z OC v kufru rozlil orange juice a takový vypouštěcí ventil by se mu v tu chvíli moc šiknul... ;-)
Avatar - miromen
20. 2. 2020 14:25
Podivne
Hm u forda řešit kufr mi přijde jako zbytečnost. A misto diry v kufru raději šoupněte 1.5 z fiesty pod kapotu. Puma vyjiždi na nejlepšim zakladě v tomhle segmentu a jesti u forda nic nepokalili tak věřim, že tak jak vypada bude i jezdit. Jen prostě něco potentnějšiho pod kapotou a samozřejmě s fofrklackem a ne jak je dnes ve zvyku dělat "kriplkary" u vykonnějšich motoru, byť ne vždy je to zřejmě zaměr automobilky.
Avatar - speedfred
20. 2. 2020 13:58
Re: Jo, je to roztomilý.......
Tak za mňa sú topky 2008 a táto Puma.