Ford Puma na českém trhu: V kufru má vychytávku, kterou si Češi zamilují
Městský crossover Ford Puma prozradil české ceny už před časem, až nyní jsme si jej ale na domácí půdě mohli pořádně osahat.
Modrý ovál se rozhodl pro poněkud netradiční přístup ke značení svých nových modelů, když staví na populárních názvech svých dřívějších či současných produktů. Čistě elektrický crossover tak nese jméno Mustang Mach-E, malé SUV zase dostalo název Puma, tedy stejné jako sporťáček z přelomu milénia.
A právě tohle auto jsme tento týden mohli oficiálně přivítat na českém trhu. Nečekejte však žádné sportovní ambice odkazující na předchůdce, tato dvě auta vyjma tvaru předních světlometů nemají moc společného. Namísto toho přijíždí konkurent Kamiqu či Capturu se širokou paletou hybridních jednotek.
S technikou a jízdními vlastnostmi jsme se ale seznámili už v rámci mezinárodních jízd, tajemstvím nějaký čas nejsou ani oficiální české ceny. Zaměřili jsme se tedy na to, co by české zájemce při rozhodování se o novém městském crossoveru mohlo zajímat nejvíce. Kufr!
Ford říká, že navzdory půdorysu shodnému se sourozeneckou Fiestou nabízí Puma nebývalou prostornost a praktičnost. Chlubí se především objemem zavazadlového prostoru 456 litrů, čímž se řadí na špici segmentu. Pravda, takový Renault Captur sice udává 536 litrů, to ale pouze v případě, že je zadní lavice posunuta zcela dopředu. Puma posuvnou lavici nemá a pracuje vždy s jednou a tou samou konfigurací.
To největší tajemství se však skrývá pod podlahou zavazadelníku. Je to tzv. MegaBox, jenž má rozměry 764 x 753 x 306 mm a objem 81 litrů. V něm lze převážet nestabilní předměty o výšce až 115 centimetrů, například pokojové rostliny či golfové hole. Jiný obsah zase můžete zakrýt víkem tak, aby nebyl na očích. Vhod určitě přijde syntetický potah a výpustní zátka, díky které je možné Megabox vymývat vodou. Když potřebujete z výletu převést například špinavé boty nebo mokré věci, zavazadelník si skoro vůbec nezaneřádíte.
Podlahu kufru lze navíc jednou rukou přestavět do tří poloh. V nižší poloze je k dispozici maximální objem a MegaBox je zakrytý. Ve vyšší poloze vznikne podlaha v jedné rovině se sklopenými opěradly zadních sedadel. Po vyjmutí lze podlahu umístit vertikálně za zadní sedadla. Ford říká, že struktura nastavitelné podlahy je inspirována šestiúhelníkovými buňkami ve vysokopevnostních konstrukcích letadel.
Třešničkou na zavazadlovém dortu je bezdotykové otevírání pátých dveří, které Ford Puma nabízí jako první model ve své třídě. K otevření stačí mávnout nohou pod nárazníkem. A aby toho nebylo málo, musíme zmínit ještě integrované krycí plato. To se pohybuje spolu s pátými dveřmi a nepotřebuje podpůrná boční lanka. Navíc je natolik pružné, že se jeho tvar přizpůsobí i větším předmětům.
Možná se ptáte, proč Puma, když Ford už nějaký pátek nabízí ve stejném segmentu model EcoSport. I to bylo na tiskové konferenci vysvětleno. Zatímco EcoSport máme i nadále chápat jako SUV s terénním charakterem, Puma představuje stylovější alternativu v neustále se rozrůstajícím segmentu malých městských crossoverů, které mají být hlavně cool a cílit na mladé zákazníky. Tak se nechme překvapit, jestli se to povede!
Ford Puma – české ceny a předběžná technická data nabízených motorů | ||
Motor | 1.0 EcoBoost | 1.0 EcoBoost mHEV |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 998 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 92/6000 | 114/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 170/1500-4500 | 220/1500-5000 |
Převodovka | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 191 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,0 | 9,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,4 |
Cena Titanium [Kč] | 449.900 | 484.900 |
Cena Titanium X [Kč] | 499.900 | 534.900 |
Cena ST-Line [Kč] | 479.900 | 514.900 |
Cena ST-Line X [Kč] | 529.900 | 564.900 |