Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford slaví, elektrický Mustang Mach-E First Edition je vyprodaný

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Zatímco někteří pochybovali o jeho úspěchu a jiní se bouřili proti jeho jménu, elektrické SUV Mustang Mach-E již ukazuje první známky úspěchu. Tedy minimálně na domácím trhu.

Když automobilka Ford před několika týdny zahájila příjem objednávek nového elektrického crossoveru Mustang Mach-E na americkém trhu, nabízela zákazníkům pět různých variant: First Edition, Select, Premium, California RT.1 Edition a GT. Nyní už jsou ale na on-line konfigurátoru dostupné pouze čtyři.

Z nabídky konfigurátoru totiž vypadl model First Edition, což znamená, že už na něj automobilka nepřijímá objednávky. Teorii, že nejspíše došlo k vyprodání tohoto modelu, vzápětí pro CNET potvrdil nejmenovaný zástupce automobilky: „Ano, First Edition model je na americkém trhu již vyprodaný.“ Na některých evropských trzích by však stále měl být dostupný.

Nesdělujeme žádná čísla a povzbuzujeme zákazníky k podávání objednávek na další modely, protože v prvním roce bude počet prodaných kusů omezen,“ uvedl zástupce automobilky v rozhovoru pro CNET.

Automobilka bohužel nikdy nezveřejnila přesný počet kusů v limitované sérii First Edition, pouze zmínila, že půjde o „velmi omezenou produkci.“ Celkově pak na první rok produkce plánuje vyrobit pouze 50.000 kusů – a to pro globální trhy. Na poměry automobilového průmyslu se jedná o celkem nízké číslo, které prý výrazně ovlivnily nízké dodávky baterií.

Zájemcům o první Mustangy Mach-E přitom zatím stačilo složit pouze plně vratnou zálohu ve výši 500 dolarů (cca 11.600 Kč). Jakmile se však (někdy) v příštím roce rozjede sériová výroba, budou muset zaplatit plnou kupní cenu, která v USA startuje od 61.000 dolarů (1.417.000 Kč) za verzi First Edition. Za tuto částku však dostanou již větší baterii, pohon všech kol nebo čalounění veganskou kůží.

Zbylí zákazníci na domácím trhu pak mohou v současnosti vybírat ze zbylých čtyř modelů, jejichž cena startuje od 43.895 dolarů (1.020.000 Kč) za verzi Select, až po 60.500 dolarů (1.406.000 Kč) za verzi GT.

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
30. 11. 2019 01:01
Re: nevim nerozumim
A milý pan Gemmingen, kromě toho, že každý měsíc najížděl +- 14.000 kilometrů - dělal i něco užitečného? To v článku "cudně zamlčeli" :-)
29. 11. 2019 16:56
Re: nevim nerozumim
Takže dojížděl do práce každý den nějakých pět hodin? to je trochu úlet:)
nevěřil bych tomu, ani kdyby jezdil jako taxikář...
Avatar - xxc
29. 11. 2019 15:44
Re: nevim nerozumim
Staci mat milenku alebo pracu 250 km od bydliska a chodit ju pozerat kazdy den. Prave s Teslou a autopilotom sa to dalo podla mna celkom zvladnut po holandskej dialnici.
Avatar - Jerry.Gunman
29. 11. 2019 15:24
Re: nevim nerozumim
Máš pravdu, spletl jsem se - namísto MÁ naježděno jsem viděl MÁM naježděno.
Stačí to napsat klidně a netřeba se čertit. Prdne ti cévka, skončíš na vozíku - a stálo ti to za to?

1 milion km za 6 let, to juž je slušnej záhul. Počítám-li správně, to je nějakých 14.000 km měsíčně čili +- 640 km každej pracovní den? To musel denně kroužit kolevá holandských hranic jako policejní foxteriér okolo albánského kamionu, ne? :-)