Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Kia Kee – sportovní kupé se představuje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Již v červenci automobilka Kia oznámila své plány přivést na autosalon do Frankfurtu koncept sportovního kupé a zveřejnila fotografii vozu zepředu, zhruba o měsíc později se na veřejnost dostal boční pohled na žluté kupé, které se nyní odhalilo úplně.

Podoba vozu vznikala v evropském designovém centru pod vedením šéfdesignéra Petera Schreyera. V případě spuštění sériové produkce se bude kupé v Evropě také vyrábět. Tímto konceptem navazuje automobilka na cabrio koncept ex-cee´d představený letos v Ženevě.

Peter Schreyer, který působí u značky Kia od loňského září, byl letos vyznamenán za přínos automobilovému designu od prestižní Royal College of Art (RCA), a to jako teprve třetí designér z automobilové branže.

Vraťme se, ale ke konceptu Kia Kee. Karoserie vozu je dlouhá 4,3 metru a interiér má uspořádání sedadel 2 + 2. K pohonu vozu slouží šestiválec do V o objemu 2,0 litru, který poskytuje výkon 147 kW (200 k) a spolupracuje s automatickou převodovkou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
12. 9. 2007 15:37
Kee TR
Tohle by teoreticky nemělo s nějakým ex_cee'dem plátěným mít nic společného (při vší úctě k tomu milému vozíku na plašení plavovlásek na pláži). Podvozek by měl být modifikace z Hyundaie Genesis (resp. nového Tíburonu) a pokud to koncern Kie nezařízne, měla by tím dostat čestné právo mít taky svou zadokolku, takže i nějaký ten příslušný motor a ne starý 2,7 nebo co z Coupé. Hledáček teď zůstává zaměřený právě na ten podvozek - aby z toho nebyla jen nějaká seoulská kachna. Pak by Riccardo místo jetů v reprácích potřeboval už jen přidat plyn a uslyší svého T-Rexe naživo :-) - AKTUALIZACE 13.9.07 - Člověk míní, média se domnívají... Nakonec přišel oficiální press release Kie [odkaz] a je vymalováno. Tak především ten motor je (ehm) V6 2,7 200 koní. Rozměry dxšxv 4326x1860x1315, rozvor 2675. Je jasné, že pohánět se bude předek, tohle je upravená platforma cee'du, nojo. Aspoň to bude šetrnější na kapsu a na dovednosti řidičů, lambo až někdy jindy >:D A pod taktovkou P.Schreyra vedl práci na Kee starý známý Gregory Guillaume. Zapamatujme si hlavně grill a světla - takhle se mají tvářit všechny budoucí Kie.
12. 9. 2007 01:38
Re: no, neviem
Ona je to otázka: Schreyer byl hlavní designér Audi 1994-2002, pak VW a potom až do loňska celého koncernu (mimo jiné postavil třeba TT a R8 Racing Le Mans). Těžko můžeme obvinit Beethovena, že jeho další opus připomíná Beethovena. >:D >:D Nové R8 pravda šéfoval Mr Seat Walter de'Silva - těžko asi uvěříme, že se ze svého zadřeného AR stylu zničehonic přeškolil, takže spíš celkem pietně navazuje právě na schreyerovskou éru. Myslím, že Kee ještě přijdeš na chuť. :-)
12. 9. 2007 01:12
Re: KIA KIA KIA
Takže žiješ, už jsem si dělal starost :-) - Schreyer se rozhodne neflákal a Kee (= Key = klíč)je dotažená už hodně blízko produkční verzi. Musel to snad mít schované v šuplíku ještě někde z časů Audi. Bože můj, co dokáže opravdický designér s velmi jednoduchými tvary při důsledném myšlení. Ten člověk snad vytvoří Kie ikonu a ještě přitom stačí otrávit Piaskowského s jeho neo-Tiburonem >:D (vnitrokoncernová konkurence, zdá se, svědčí). Je tam několik zajímavých řešení - třeba ten liftback a vysoká hrana kufru - takže je vlastně zaděláno na kabrio. Teď by nám ještě někdo mohl konečně sdělit, jestli teda ten náhon bude vpředu nebo vzadu, ale stavěné to je jasně na zadní. No a já skeptik budu čekat, jak to dopadne na silnici. Ale jinak myslím, že tohle bude první Kia, která se bude krást >:D
11. 9. 2007 18:17
Re: KIA KIA KIA
A správne. Aspoň niekto spiace bábiky (VW, Opel a možno aj iní) konečne poriadne naštartuje a kopne do lepších výkonov. :yes:
11. 9. 2007 18:12
Re: KIA
To KONEČNE by som pripísal namiesto bodky niektorým iným automobilkám. Kórejci sú tu len odvčera a stúpajú hore rýchlejšie ako Japonci... :-)