Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso Canter zaujme praktickou úpravou pro Evans European Transport

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, nabízí vozidla modelové řady Canter v široké řadě provedení a ve spolupráci s partnerskými firmami je připraveno vyhovět ï specifickým požadavkům svých zákazníků.

Fuso Canter je v současnosti na trhu ve své osmé generaci a nabízí skutečně pestrou paletu verzí, v níž nechybí provedení s pohonem všech kol nebo hybridní a čistě elektrická verze. Volit lze i z několika verzí kabiny.

Společnost Evans European Transport se sídlem v Grimsby v Lincolnshire v severní Anglii se věnuje přepravě potravin ve vozech s chladírenskými nástavbami. Pro provoz na delších trasách zvolila Fuso Canter 7C18D.

Vozidlo v barvách dopravce zaujme nezvyklou kombinací chladírenské nástavby od společnosti Gray & Adams v kombinaci s prodlouženou kabinou řidiče. Právě ta je na tomto voze nejzajímavější, protože standardně nabízí ve dvou řadách sedm sedadel a je využívána například v kombinaci s hasičskými nástavbami, ale její použití u nákladního vozu pro dopravu na delší vzdálenosti je netradiční.

Pro potřeby řidičů společnosti Evans European Transport byla tato kabina upravena u Hatcher Components. Tento specialista na úpravy kabin nákladních vozidel totiž proměnil původně sedmimístný interiér na prostor ve stylu velkých kamionů a druhou řadu sedadel nahradil lůžkem.

Fuso Canter pro evropský trh vyrábí závod Tramagal. Ten byl založen byl v roce 1964 jako společný podnik rodinné portugalské firmy Duarte Ferrerira a bývalého francouzského výrobce nákladních vozidel Berliet.

Montáž vozidel Mitsubishi Fuso byla zahájena v roce 1980. V osmdesátých a devadesátých letech zdejší výrobu opouštěly vedle lehkých užitkových vozidel Fuso Canter i středně těžké nákladní vozy řady Fighter, dodávky L300, pick-upy L200 a také osobní terénní automobily Mitsubishi Pajero.

Plně pod svá křídla převzala japonská automobilka Mitsubishi Motors Corporation portugalský podnik v roce 1996 a zároveň rozhodla, že výroba se zde zaměří pouze na modelovou řadu Fuso Canter v provedení pro evropský trh. Další zásadní historický milník Tramagalu představuje rok 2004, kdy koncern Daimler AG získal většinový podíl v Mistubishi Fuso.

V letech 2011 až 2014 investovala divize Daimler Trucks do modernizace portugalského závodu 27 milionů Eur. Zhruba 5,5 milionu Eur z této částky připadá na nové vybavení pro výrobu a vývoj modelu Fuso Canter E-Cell, resp. jeho nástupce eCanter.

Podnik v Tramagalu leží 150 kilometrů severovýchodně od Lisabonu a v současnosti se rozkládá na ploše 160.000 m2. Jeho více než 400 zaměstnanců vyrábí vozidla Fuso Canter pro zhruba 30 evropských zemí a Izrael, Maroko a Turecko. V současnosti se téměř 95 procent produkce vyváží.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)