Chevrolet Camaro (1982–1992): Muscle car se slabými motory

16/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • V roce 1984 se dala verze Z28 poprvé pořídit s automatickou převodovkou.
    V roce 1984 se dala verze Z28 poprvé pořídit s automatickou převodovkou.| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Camaro Z28 druhé generace se vyráběl v letech 1970 až 1981.
    Chevrolet Camaro Z28 druhé generace se vyráběl v letech 1970 až 1981.| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Camaro Berlinetta z roku 1982 mělo mezi světlomety tři úzké otvory.
    Chevrolet Camaro Berlinetta z roku 1982 mělo mezi světlomety tři úzké otvory.| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Camaro v úpravě pro závod v LeMans. V ročníku 1982 skončil druhý ve třídě GTO a v celkové klasifikaci na 17. místě.
    Chevrolet Camaro v úpravě pro závod v LeMans. V ročníku 1982 skončil druhý ve třídě GTO a v celkové klasifikaci na 17. místě.| Zdroj: Mecum Auction
  • Nejvýkonnější verze Z28 se podle časopisu Motor Trend stala americkým autem roku 1982.
    Nejvýkonnější verze Z28 se podle časopisu Motor Trend stala americkým autem roku 1982.| Zdroj: Chevrolet
  • Nad velkými zadními světly měla verze Z28 malý spoiler sledující tvar světel až do boků.
    Nad velkými zadními světly měla verze Z28 malý spoiler sledující tvar světel až do boků.| Zdroj: Chevrolet
  • Rychloměr měl unikátní dvojitou ručičku ukazující zároveň rychlost v mílích a kilometrech.
    Rychloměr měl unikátní dvojitou ručičku ukazující zároveň rychlost v mílích a kilometrech.| Zdroj: Chevrolet
  • Camaro mělo vpředu vzpěry McPherson a pérování vinutými pružinami, zadní kola byla zavěšena na podélných ramenech a odpružena vinutými pružinami.
    Camaro mělo vpředu vzpěry McPherson a pérování vinutými pružinami, zadní kola byla zavěšena na podélných ramenech a odpružena vinutými pružinami.| Zdroj: Chevrolet
  • Čtyřmístné kupé Camaro Z28 poháněl pětilitrový small-block V8. Se vstřikováním paliva Cross-Fire dával 165 koní.
    Čtyřmístné kupé Camaro Z28 poháněl pětilitrový small-block V8. Se vstřikováním paliva Cross-Fire dával 165 koní.| Zdroj: Chevrolet
  • Chevroletu Camaro Z28 se dostalo pocty být v roce 1982 zaváděcím vozem (pace car) na závodu Indianapolis 500.
    Chevroletu Camaro Z28 se dostalo pocty být v roce 1982 zaváděcím vozem (pace car) na závodu Indianapolis 500.| Zdroj: Chevrolet
  • Na ženevském autosalonu v roce 1982 byla vystavena evropská verze Camaro Z28-E, kde písmeno E bylo zkratkou slova Export.
    Na ženevském autosalonu v roce 1982 byla vystavena evropská verze Camaro Z28-E, kde písmeno E bylo zkratkou slova Export.| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Camaro Berlinetta z roku 1985 se zlatým lemováním podběhů a pásy na bocích.
    Chevrolet Camaro Berlinetta z roku 1985 se zlatým lemováním podběhů a pásy na bocích.| Zdroj: Chevrolet
  • V modelovém roce 1985 dostaly všechny vozy Camaro mírně upravenou příď, Z28 navíc vyšší přední spoiler a nástavce na prazích.
    V modelovém roce 1985 dostaly všechny vozy Camaro mírně upravenou příď, Z28 navíc vyšší přední spoiler a nástavce na prazích.| Zdroj: Chevrolet
  • Největší novinkou modelového ročníku 1985 byl Chevrolet Camaro IROC-Z, pojmenovaný podle mezinárodního závodu šampionů.
    Největší novinkou modelového ročníku 1985 byl Chevrolet Camaro IROC-Z, pojmenovaný podle mezinárodního závodu šampionů.| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Camaro IROC-Z z roku 1987 měl začerněné plochy kolem světlometů a odlišný design předních a zadních ráfků.
    Chevrolet Camaro IROC-Z z roku 1987 měl začerněné plochy kolem světlometů a odlišný design předních a zadních ráfků.| Zdroj: Chevrolet
  • Verze IROC-Z se kromě kupé nabízela od roku 1987 také jako kabriolet.
    Verze IROC-Z se kromě kupé nabízela od roku 1987 také jako kabriolet.| Zdroj: Chevrolet
  • Bílý kabriolet Camaro byl v roce 2008 k vidění na výstavě veteránů v pražském Centru Chodov.
    Bílý kabriolet Camaro byl v roce 2008 k vidění na výstavě veteránů v pražském Centru Chodov.| Zdroj: Karel Haas
  • Kabriolet Camaro měl v zadním spoileru třetí brzdové světlo.
    Kabriolet Camaro měl v zadním spoileru třetí brzdové světlo.| Zdroj: Karel Haas
  • Rok 1989 přinesl návrat verze RS (Rally Sport), která se stala základním modelem s motorem V6 2.8.
    Rok 1989 přinesl návrat verze RS (Rally Sport), která se stala základním modelem s motorem V6 2.8.| Zdroj: Chevrolet
  • Camaro Z28 mělo od roku 1991 větší zadní spoiler a odlišně tvarované prahy.
    Camaro Z28 mělo od roku 1991 větší zadní spoiler a odlišně tvarované prahy.| Zdroj: Chevrolet
  • Kabriolet Chevrolet Camaro Z28 z roku 1992, kdy skončila výroba třetí generace Camara.
    Kabriolet Chevrolet Camaro Z28 z roku 1992, kdy skončila výroba třetí generace Camara.| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet oslavil 25. výročí modelu Camaro limitovanou sérií s barevnými pruhy na kapotě a upravenými spoilery.
    Chevrolet oslavil 25. výročí modelu Camaro limitovanou sérií s barevnými pruhy na kapotě a upravenými spoilery.| Zdroj: Chevrolet
V roce 1984 se dala verze Z28 poprvé pořídit s automatickou převodovkou.
Chevrolet Camaro Z28 druhé generace se vyráběl v letech 1970 až 1981.
Chevrolet Camaro Berlinetta z roku 1982 mělo mezi světlomety tři úzké otvory.
Chevrolet Camaro v úpravě pro závod v LeMans. V ročníku 1982 skončil druhý ve třídě GTO a v celkové klasifikaci na 17. místě.
Nejvýkonnější verze Z28 se podle časopisu Motor Trend stala americkým autem roku 1982.
Nad velkými zadními světly měla verze Z28 malý spoiler sledující tvar světel až do boků.
Rychloměr měl unikátní dvojitou ručičku ukazující zároveň rychlost v mílích a kilometrech.
Camaro mělo vpředu vzpěry McPherson a pérování vinutými pružinami, zadní kola byla zavěšena na podélných ramenech a odpružena vinutými pružinami.
Čtyřmístné kupé Camaro Z28 poháněl pětilitrový small-block V8. Se vstřikováním paliva Cross-Fire dával 165 koní.
Chevroletu Camaro Z28 se dostalo pocty být v roce 1982 zaváděcím vozem (pace car) na závodu Indianapolis 500.
Na ženevském autosalonu v roce 1982 byla vystavena evropská verze Camaro Z28-E, kde písmeno E bylo zkratkou slova Export.
Chevrolet Camaro Berlinetta z roku 1985 se zlatým lemováním podběhů a pásy na bocích.
V modelovém roce 1985 dostaly všechny vozy Camaro mírně upravenou příď, Z28 navíc vyšší přední spoiler a nástavce na prazích.
Největší novinkou modelového ročníku 1985 byl Chevrolet Camaro IROC-Z, pojmenovaný podle mezinárodního závodu šampionů.
Chevrolet Camaro IROC-Z z roku 1987 měl začerněné plochy kolem světlometů a odlišný design předních a zadních ráfků.
Verze IROC-Z se kromě kupé nabízela od roku 1987 také jako kabriolet.
Bílý kabriolet Camaro byl v roce 2008 k vidění na výstavě veteránů v pražském Centru Chodov.
Kabriolet Camaro měl v zadním spoileru třetí brzdové světlo.
Rok 1989 přinesl návrat verze RS (Rally Sport), která se stala základním modelem s motorem V6 2.8.
Camaro Z28 mělo od roku 1991 větší zadní spoiler a odlišně tvarované prahy.
Kabriolet Chevrolet Camaro Z28 z roku 1992, kdy skončila výroba třetí generace Camara.
Chevrolet oslavil 25. výročí modelu Camaro limitovanou sérií s barevnými pruhy na kapotě a upravenými spoilery.