Porsche 906 (1965–66): Rychlost 280 s šestiválcovým dvoulitrem za zády

16/20
Zavřít
  • 15palcová kola byla připevněná pěti šrouby, takže výměna kol trvala při zastávce v boxu déle než u kol s centrální maticí.
    15palcová kola byla připevněná pěti šrouby, takže výměna kol trvala při zastávce v boxu déle než u kol s centrální maticí.| Zdroj: Porsche
  • Předchůdcem typu 906 bylo Porsche 904 Carrera GTS, od kterého bylo převzato zavěšení kol.
    Předchůdcem typu 906 bylo Porsche 904 Carrera GTS, od kterého bylo převzato zavěšení kol.| Zdroj: Porsche
  • Porsche 904/8 Bergspyder dostalo přezdívku "klokan" kvůli jízdním vlastnostem. Ležatý osmiválec převzaly čtyři tovární vozy Porsche 906.
    Porsche 904/8 Bergspyder dostalo přezdívku "klokan" kvůli jízdním vlastnostem. Ležatý osmiválec převzaly čtyři tovární vozy Porsche 906.| Zdroj: Primotipo
  • Porsche 906 Bergspyder s trubkovým prostorovým rámem byl nástupce typu 904 Bergspyder.
    Porsche 906 Bergspyder s trubkovým prostorovým rámem byl nástupce typu 904 Bergspyder.| Zdroj: stuttcars.com
  • Dvoumístné kupé Porsche 906 (Carrera 6) Mělo přední světlomety a směrové blikače schované pod průhlednými kryty ve vysokých předních blatnících.
    Dvoumístné kupé Porsche 906 (Carrera 6) Mělo přední světlomety a směrové blikače schované pod průhlednými kryty ve vysokých předních blatnících.| Zdroj: Porsche
  • Kupé Porsche 906 s krátkou zádí (Kurzheck) bylo dlouhé 4113 mm.
    Kupé Porsche 906 s krátkou zádí (Kurzheck) bylo dlouhé 4113 mm.| Zdroj: Porsche
  • Celá záď mohla být vyklopena směrem dozadu a usnadňovala přístup k motoru a převodovce.
    Celá záď mohla být vyklopena směrem dozadu a usnadňovala přístup k motoru a převodovce.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Nízká příď směřovala prudce dolů a byla zakončena úzkou větrací štěrbinou a dopředu vysunutým „zobákem“.
    Nízká příď směřovala prudce dolů a byla zakončena úzkou větrací štěrbinou a dopředu vysunutým „zobákem“.| Zdroj: Porsche
  • V ostře useknuté zádi s malým spoilerem byly umístěny dvě kruhové koncové svítilny.
    V ostře useknuté zádi s malým spoilerem byly umístěny dvě kruhové koncové svítilny.| Zdroj: Porsche
  • Porsche 906 poháněl vzduchem chlazený plochý dvoulitrový šestiválec s rozvodem OHC.
    Porsche 906 poháněl vzduchem chlazený plochý dvoulitrový šestiválec s rozvodem OHC.| Zdroj: wallpaperup.com
  • Palivo dodávaly do motoru dva trojité karburátory Weber.
    Palivo dodávaly do motoru dva trojité karburátory Weber.| Zdroj: artebellum.com
  • Přístup k oběma sedadlům umožňovaly nahoru vyklápěné dveře s okny zasahujícími do střechy.
    Přístup k oběma sedadlům umožňovaly nahoru vyklápěné dveře s okny zasahujícími do střechy.| Zdroj: Porsche
  • Skořepinová sedadla měla dobré boční vedení. Na jednoduché palubní desce byly jen nejnutnější přístroje a ovladače.
    Skořepinová sedadla měla dobré boční vedení. Na jednoduché palubní desce byly jen nejnutnější přístroje a ovladače.| Zdroj: topspeed.com
  • Motor byl umístěn těsně za sedadly a byl zakryt průhledným žlutým plexisklovým krytem plnícím zároveň roli zadního okna.
    Motor byl umístěn těsně za sedadly a byl zakryt průhledným žlutým plexisklovým krytem plnícím zároveň roli zadního okna.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Všechna kola byla odpružena vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči a stabilizátory.
    Všechna kola byla odpružena vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči a stabilizátory.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vnější zpětná zrcátka byla často umístěna na předních blatnících.
    Vnější zpětná zrcátka byla často umístěna na předních blatnících.| Zdroj: carpixel
  • Pro závodní tratě s dlouhými přímými úseky byla navržena verze s prodlouženou zádí (Langheck).
    Pro závodní tratě s dlouhými přímými úseky byla navržena verze s prodlouženou zádí (Langheck).| Zdroj: stuttcars.com
  • Některé vozy měly v rozích pod světly namontovány malé trojúhelníkové spoilery, zvyšující přítlak přídě.
    Některé vozy měly v rozích pod světly namontovány malé trojúhelníkové spoilery, zvyšující přítlak přídě.| Zdroj: commons.wikimedia.org
  • Repliku Porsche 906 VRC postavila v roce 2012 argentinská firma Vintage Racing Cars.
    Repliku Porsche 906 VRC postavila v roce 2012 argentinská firma Vintage Racing Cars.| Zdroj: mecum.com
  • Závodní Porsche 906E homologované pro skupinu 6 třídy sportovních prototypů. E znamená vstřikování paliva.
    Závodní Porsche 906E homologované pro skupinu 6 třídy sportovních prototypů. E znamená vstřikování paliva.| Zdroj: Wheelsage.org
15palcová kola byla připevněná pěti šrouby, takže výměna kol trvala při zastávce v boxu déle než u kol s centrální maticí.
Předchůdcem typu 906 bylo Porsche 904 Carrera GTS, od kterého bylo převzato zavěšení kol.
Porsche 904/8 Bergspyder dostalo přezdívku "klokan" kvůli jízdním vlastnostem. Ležatý osmiválec převzaly čtyři tovární vozy Porsche 906.
Porsche 906 Bergspyder s trubkovým prostorovým rámem byl nástupce typu 904 Bergspyder.
Dvoumístné kupé Porsche 906 (Carrera 6) Mělo přední světlomety a směrové blikače schované pod průhlednými kryty ve vysokých předních blatnících.
Kupé Porsche 906 s krátkou zádí (Kurzheck) bylo dlouhé 4113 mm.
Celá záď mohla být vyklopena směrem dozadu a usnadňovala přístup k motoru a převodovce.
Nízká příď směřovala prudce dolů a byla zakončena úzkou větrací štěrbinou a dopředu vysunutým „zobákem“.
V ostře useknuté zádi s malým spoilerem byly umístěny dvě kruhové koncové svítilny.
Porsche 906 poháněl vzduchem chlazený plochý dvoulitrový šestiválec s rozvodem OHC.
Palivo dodávaly do motoru dva trojité karburátory Weber.
Přístup k oběma sedadlům umožňovaly nahoru vyklápěné dveře s okny zasahujícími do střechy.
Skořepinová sedadla měla dobré boční vedení. Na jednoduché palubní desce byly jen nejnutnější přístroje a ovladače.
Motor byl umístěn těsně za sedadly a byl zakryt průhledným žlutým plexisklovým krytem plnícím zároveň roli zadního okna.
Všechna kola byla odpružena vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči a stabilizátory.
Vnější zpětná zrcátka byla často umístěna na předních blatnících.
Pro závodní tratě s dlouhými přímými úseky byla navržena verze s prodlouženou zádí (Langheck).
Některé vozy měly v rozích pod světly namontovány malé trojúhelníkové spoilery, zvyšující přítlak přídě.
Repliku Porsche 906 VRC postavila v roce 2012 argentinská firma Vintage Racing Cars.
Závodní Porsche 906E homologované pro skupinu 6 třídy sportovních prototypů. E znamená vstřikování paliva.