Maserati 5000 GT (1959–1964): Exkluzivní kupé pro íránského šáha i mexického prezidenta
1
/
18
Prohlédnout znovu
Maserati 5000 GT (1959–1964): Exkluzivní kupé pro íránského šáha i mexického prezidenta
Turínský designér Pietro Frua vyrobil tři kupé se zvýšenou střechou, které je možné považovat za téměř čtyřmístné.
|
Wheelsage.org
Turínská Carrozzeria Allemano postavila na podvozku Maserati 5000 GT celkem 22 karoserií kupé 2+2.
|
Wikimedia Commons
Maserati 5000 GT Allemano mělo tenké střešní sloupky a panoramatické zadní okno.
|
Wheelsage.org
Vzadu mělo kupé Allemano malá vodorovná křidélka a pod nimi trojice malých kruhových svítilen.
|
Autodius
Maska chladiče se zakulacenými rohy byla uprostřed ozdobena velkým trojzubcem. Po stranách byly umístěny obdélníkové světlomety a pod nimi směrové blikače.
|
Wheelsage.org
První ze čtyř karoserií pro Maserati 5000 GT dodala karosárna Touring v roce 1959.
|
Ultimagecarpage
Do oválné přední masky s mřížováním byly vsazeny čtyři kruhové světlomety a uprostřed otvor s velkým trojzubcem.
|
Wheelsage.org
Masivní spodní část kontrastovala s filigránsky tenkými střešními sloupky a nápaditou přídí.
|
Wikipedia
Iniciátorem projektu byl íránský šáh Rezá Pahlaví. Na jeho počest dostal vůz přezdívku Scià di Persia.
|
Wikipedia
Malá italská karosárna Monterosa postavila jeden kus kupé 5000 GT pro tenistu Filippa Montanariho.
|
Sports Car Digest
Celkem vyrobil Touring čtyři karoserie, které se v detailech lišily, například tvarem nárazníků nebo světlomety.
|
Ultimagecarpage
Kupé Maserati 5000 GT s karoserií Bertone z roku 1961 bývá považováno za nekrásnější 5000 GT.
|
Wheelsage.org
Tom Tjaarda navrhl v roce 1961 jediné kupé Maserati 5000 GT s manýristickými liniemi, jehož dvoudveřovou karoserii 2+2 vyrobila Ghia.
|
Virtual Garage
Kupé Maserati 5000 GT s karoserií Ghia mělo rozměry 4580 x 1680 x 1300 mm a vážilo 1500 kg.
|
Wheelsage.org
Maserati 5000 GT mělo luxusní interiér s koženými sedadly a dřevěný věnec volantu Nardi.
|
Wood - Sportwagen
Giovanni Michelotti navrhl v roce 1961 karoserii kupé Maserati 5000 GT pro amerického závodníka Briggse Cunninghama.
|
Wheelsage.org
Jedna Pininfarinova karoserie se objevila na podvozku 5000 GT. Šéf automobilky Fiat Agnelli nechal karoserii svého Ferrari 400 Superamerica namontovat na podvozek Maserati 5000 GT.
|
Designers Digest
Typickými rysy byla zakřivená boční okna za okny dveří a výrazné zadní panoramatické okno.
|
Wheelsage.org
Mitsubishi ASX prošlo faceliftem. Design zůstal věrný originálu
Karbonu není nikdy dost? Do rukou Mansory už padl i Rolls-Royce Spectre
Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
BMW na umělecké vlně: Abstraktní i5 bude brázdit ulice Stockholmu
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. A nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel