Legenda Škoda Octavia Combi začala nevinně, dnes z ní zbylo jenom jméno. Každý ji chtěl
1
/
77
Prohlédnout znovu
Legenda Škoda Octavia Combi začala nevinně, dnes z ní zbylo jenom jméno. Každý ji chtěl
Mezi datem ukončení produkce původní Octavie Combi a odhalením první novodobé studie zeje rozdíl téměř tří desetiletí. Zajímavé je srovnání cen – zatímco za třídveřový model byste v roce 1961 zaplatili 42 000 Kčs, pětidveřový moderní nástupce v základní verzi 1.6 LX odstartoval na trhu v květnu 1998 na desetinásobné sumě 429 000 Kč.
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Subtilní sloupek volantu, tenký věnec, drobná táhla ovladačů – ztvárnění palubní desky zaujme jednoduchostí, uspořádání jednotlivých detailů je dodnes přitažlivé
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Na zadní lavici se vinou jediného páru dveří nastupovalo po sklopení opěradel kupředu, prostor dvojici cestujících neomezuje
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Každý z pedálů vyžaduje vyvinutí tlaku do jiného směru
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Zvýšený podvozek by mohlo stařičké Octavii Combi závidět nejedno SUV, vůz byl určen i pro pohyb v méně náročném terénu
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Čtyřválec 1.2 OHV má původ v modelu Popular z roku 1938, později dlouhá desetiletí poháněl užitkovou Škodu 1203
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Výška předních sedáků se nastavovala pomocí ruční pumpičky, po modernizaci však mohla být tato funkce elektrická, a to dokonce s třemi paměťmi nastavení
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Rozvor 2512 mm k zadním cestujícím nikterak štědrý nebyl, vzhledem k roli rodinného auta se tak v druhé řadě počítalo spíše s dětskými pasažéry
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Vrcholná specifikace SLX byla standardně osazena elektricky výsuvným a výklopným střešním oknem. Malé pravé zpětné zrcátko se vyrábělo z úsporných důvodů, a to pouze v letech 1999 až 2001.
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Zadní svítilny s takzvanou briliantovou optikou absolvovaly u škodovky premiéru právě s Octavií Combi. Nakládání zavazadel usnadňoval výkroj v nárazníku.
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Proti předchůdci se prostorové podmínky v kabině citelně zlepšily, na čemž mělo zásluhu i zvětšení rozměrů sedadel
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Novinkou byly opěrky v druhé řadě s možností sklopení do obrysu opěradla
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Nová příď vyvolala na podzim 2008 pozdvižení. Někomu připadala asijsky nedůstojná, přesto má podle nás dodnes šmrnc.
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Druhá generace Octavie Combi v jízdních vlastnostech značně povýšila, na čemž měla zásluhu také standardní zadní náprava s víceprvkovým zavěšením
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Mezi zásadní technické novinky Octavie II patřily moderní přeplňované motory TSI
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)
|
René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. Přitom nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel
Ford E-Transit teď dojede dál. Nová varianta s větší baterií zvládne až 402 km
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků
Okruhová zbraň na elektřinu, slávistický trabant a BMW i3 jako ojetina: Sledujte nový Svět motorů!
Nová Dacia Duster živě: Podívejte se, jak vypadá v reálném světě