Ojetý Renault Clio (5. generace): Kvalita, ale i nevyužitý potenciál
1
/
29
Prohlédnout znovu
Ojetý Renault Clio (5. generace): Kvalita, ale i nevyužitý potenciál
Silueta připomíná předchůdce, ale tohle byl od podlahy nový model. Drahá lehoučká hliníková kapota byla před časem nenápadně nahrazena ocelovou. Charakteristické světlomety LED ve tvaru obrácené žehličky budou mít jen vozy do letošního faceliftu.
|
Svět motorů
Renault měkčenými materiály nešetřil. Tohle efektní dvoubarevné provedení palubky patřilo výbavě Intens doplněné o paket Ambiance. Větší, 9,3“ středový tablet easylinku znamená přehlednější zobrazení a vždy navigaci. Přístrojových štítů byly celkem tři druhy – od klasických budíků po celoplošný displej.
|
Svět motorů
Častější malý easylink se 7“ tabletem míval víc problémů s výpadkem obrazu kamer, také softwarových záplat potřeboval více. Pěkně je vyřešen celkový přehled aktivovaných jízdních asistentů.
|
Svět motorů
Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.
|
Svět motorů
Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.
|
Svět motorů
Vzadu na rozdíl od fabie chybí místo i středové výdechy ventilace, nouzově se však dospělý vtěsná. Figurant měří 183 cm.
|
Svět motorů
Ke kusům s bezklíčovým přístupem byste měli správně dostat dvě handsfree karty. Je dobré je občas střídat, aby vám vůz zavčasu oznámil, že v některé dochází baterie. Jde o běžnou knofl íkovou verzi CR2032, většinou vydrží kolem dvou let.
|
Svět motorů
Špatný výhled vzad patří ke slabinám modelu, vyplatí se nehrát si na hrdinu a volit kusy s kamerou, nebo aspoň parkovacími senzory
|
Svět motorů
Často udávaný objem kufru 391 l byl stanoven výhodnější metodou tekutin, a navíc ještě počítá s prostorem pro náhradní kolo. Diesel a hybrid mohou mít nanejvýš úzkou dojezdovou rezervu, verze na LPG jen sadu na lepení.
|
Svět motorů
Opravdový vrchol v podobě výbavou „naložené“ verze Initiale Paris se k nám nedovážel, ale v bazarech se určitě jednou taky objeví
|
Svět motorů
Jalově dobíjená 12V baterie běžných verzí je co chvíli polomrtvá, takže systém se snaží po vypnutí motoru co nejrychleji uspávat spotřebiče. Na poslech rádia míváte v lepším případě pár minut.
|
Svět motorů
Na nešťastnou úplně hladkou měrku oleje u benziňáků nadává skoro každý. Než začnete panikařit, že vám u 1.3 TCe strašně ředí olej benzinem, nejdřív se přesvědčte, zda vám ve výrobě dali správnou délku měrky. U řady aut totiž při nalití doporučeného množství oleje ukazuje hladinu centimetr nad horní ryskou…
|
Svět motorů
Na rozdíl od dacií topí tříválcová clia hned, stejně jako větší motory mají standardně tento pomocný elektrický příhřev topení
|
Svět motorů
S nápravami tu nejsou žádné problémy, i u hybridu E-Tech je vzadu torzní příčka (Captur E-Tech už má víceprvkovou). Zkraje výroby platilo, že verze s mechanickou ruční brzdou mají vzadu bubny a ty s elektronickou kotouče, ale některé z nich záhy také přešly na bubnové.
|
Svět motorů
Častou příčinou elektrických anomálií bývala předávajícím dealerem špatně nacvaknutá přepravní pojistka (žlutá šipka), která uměla zapříčinit samovolné restarty „tabletu“ a v případě příliš silného zatlačení zase třeba trvalé svícení obou blinkrů naráz
|
Svět motorů
Kromě hybridu byly už jen dvě možnosti, jak získat clio s automatem: tříválec 1.0 TCe s variátorem CVT X-tronic „DK0“ (Jatco JF015E) nebo čtyřválec 1.3 TCe s 96 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC „DW5“ (Magna 7DCT300). Ta druhá má větší potenciál životnosti i opravitelnosti.
|
Svět motorů
Začínají se objevovat zmrtvené záložní baterie systému nouzového volání E-call, což se projevuje chybovou hláškou a červeně svítícím tlačítkem. Je skryta v hloubi palubní desky a její výměna vyjde přibližně na 4000 Kč.
|
Svět motorů
Základní plechové disky s povedenými poklicemi si kdekdo plete s litými koly. Připlacené mlhovky jsou fajn, bez nich clio nepřisvítí do pravoúhlých zatáček.
|
Svět motorů
V nižší výbavě Zen s klasickými budíky a základním, 7“ tabletem vypadá interiér konzervativněji. Layout automatické jednozónové klimatizace je povědomý z dacií, ale všechno tu funguje trochu lépe.
|
Svět motorů
Každé elektricky ovládané okno tady má vždy také impulzní ovládání, což zdaleka není u konkurence samozřejmostí
|
Svět motorů
Dálkové světlo (Překvapivě výkonné statické světlomety LED jsou standardem pro všechny verze, liší se jen stylem denního svícení a dvojí kombinací zadních svítilen)
|
Svět motorů
Tlumené světlo (Překvapivě výkonné statické světlomety LED jsou standardem pro všechny verze, liší se jen stylem denního svícení a dvojí kombinací zadních svítilen)
|
Svět motorů
Tlačítko kufru v nejšpinavějším místě mělo kdysi Twingo II a konstruktérům clia to určitě přišlo „funny“.
|
Svět motorů
Náboje kol tu jsou kromě výfuku jedinou věcí, na níž v příštích letech půjde spatřit koroze
|
Svět motorů
Chytře je vyřešen snadný a rychlý přístup ke vzduchovému filtru, stačí povolit objímku hadice a odjistit čtyři klipsy
|
Svět motorů
Litrový tříválec si na dálnici při 3000 min-1 spokojeně vrní, ale téměř osmilitrovou okamžitou spotřebou se blíží spíš šestiválcům. Spodní průměr 5,5 l byl krátce předtím na okreskách dosažen velmi lehkou nohou.
|
Svět motorů
Baterie je tu už druhá a opět ve svém „oblíbeném“, lehce podbitém stavu. Systém stop-start zde ani moc nemusíte vypínat, stejně je co chvíli kvůli nižšímu napětí zakázaný.
|
Svět motorů
Není MPI jako MPI. Z výfuku dvacetiletého Audi A4 1.8 Turbo se čtvrt milionem kilometrů vytáhnete čistý prst… Pravý bizár ale je, že stejnou černotu setřete i z výfuku staršího nefi ltrového hybridu E-Tech 140.
|
Svět motorů
Renault Clio
|
Svět motorů
Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
Plug-in hybridní Mercedes-AMG E 53 má české ceny. Překročí 3 miliony
Audi oznamuje prvního jezdce pro Formuli 1. Nico Hülkenberg se přesune z Haasu
Zánovní kompaktní SUV na UlovAuto.cz
TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG – Elektromobilitě vstříc i se spalovákem
Škoda Kodiaq aneb Tohle vás zajímalo nejvíce. Co umí a co ne?