Ojetý Hyundai i20 II: Nelze šlápnout vedle?
1
/
47
Prohlédnout znovu
Ojetý Hyundai i20 II: Nelze šlápnout vedle?
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20
|
Svět motorů
Hyundai i20
|
Svět motorů
Hyundai i20 umí být na svoji velikost parádně vybaveným vozem, většina nabídky v bazarech ale vypadá nějak takto: obyčejné rádio, manuální klimatizace a nic moc dalšího. Výhoda je ale jasná – čím méně toho na palubě je, tím menší hrozí riziko, že se to pokazí.
|
Svět motorů
Kromě běžného pětidveřového modelu, který patří ke koloritu českých silnic, se dá občas narazit také na vzácnou třídveřovou verzi. Ta sportovním střihem karoserie působí jako kupé, nabízí ale totožnou techniku jako větší hatchback. V českých bazarech je téměř nesehnatelná, v Německu se dá narazit na desítky kusů.
|
Svět motorů
To platí i pro verzi Active, inspirovanou crossovery. Zvýšený podvozek doplňují plastové lišty kolem prahů a blatníků, střešní lišty a zcela nový přední nárazník s kulatými mlhovkami. Technika ovšem zůstává stejná.
|
Svět motorů
Motor 1.0 T-GDI Kappa
|
Svět motorů
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Vpředu i vzadu nabízí i20 nečekaně hodně místa, na zadní lavici se pohodlně usadí tři dospělí, na nohy i na hlavu přitom zůstane rezerva
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Vpředu i vzadu nabízí i20 nečekaně hodně místa, na zadní lavici se pohodlně usadí tři dospělí, na nohy i na hlavu přitom zůstane rezerva
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Už i v nižších výbavách se kromě běžné autozásuvky nabízelo USB, mobil se zapnutou navigací se tak může celou cestu snadno nabíjet
|
Svět motorů/Josef Dvořák
V interiéru se častěji servisy setkávají jen s rozpadající se spínací skříňkou, což se řeší výměnou
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kufr je se svými 326 litry stejně velký jako u konkurenční fabie, prakticky a hluboký.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Pod podlahou se ukrývá dojezdové rezervní kolo.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Motor 1.25 CVVT Kappa
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Péče starostlivého majitele vůz zřejmě často zavedla do kartáčové myčky, což se ovšem neblaze projevilo na stavu laku a černém plastu sloupku C. Zdálky vypadají v pohodě, zblízka jsou už jasně vidět drobné škrábance po celém povrchu karoserie.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Ve skvělém stavu jsou zatím i kotouče předních brzd – další komponent, který na i20 dříve zruší rez než opotřebení.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Jedním z problémů první generace i20 byla plechová nádrž, která bez údržby rezavěla podstatně rychleji než zbytek vozu. V takovém případě navíc není téměř možné ji opravit a byla nutná výměna, což přišlo asi na 15 000 Kč. Druhá generace už má naštěstí nádrž plastovou.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Hyundai i20 1.25 CVVT Kappa (55 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
S korozí ještě druhá generace i20 problém nemá, ostatně jde stále o mladé auto. Zkušenosti s jinými vozy koncernu napovídají, že tomu ještě pár let takto zůstane. Problémová ale může být nápravnice, jež začíná rezavět kolem svarů, a proto je lepší ji po nákupu ošetřit.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Zadní náprava první generace i20 i příbuzného ix20 trpěla odskakováním a obecně nejistými jízdními vlastnostmi na méně kvalitních cestách. Druhá generace tento problém vyřešila mimo jiné i optimálním umístěním tlumičů, vedoucím přesně ke kolu.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Při tažení hyundaiem není potřeba vytahovat z kufru oko a nikam jej šroubovat. Také i20 jej má napevno uchycené pod prostorem na rezervu a drží naprosto spolehlivě.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Na podvozku není v podstatě co řešit, vše vypadá jako po vyjetí z továrny. Jediným místem, které by zasloužilo péči, je začínající koroze na nápravnici, která bývá na této generaci problémová.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Největším problémem nejrozšířenější motorizace jsou rozpadající se katalyzátory. Schované jsou před zloději hezky uvnitř, avšak dokážou auto zcela odepsat.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Retrotest Audi Q7 3.0 TDI – Čekání se vyplatilo
Kia EV9 GT přijede v lednu 2025. Nabídne obrovský výkon a stovku zvládne za 4 sekundy
Ještě se nevyrábí, ale už jej lze řídit: Na PS5 přijíždí elektromobil od Sony
Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku
Proč vyměnit zimní směs do ostřikovačů za letní? A jak se to dělá?
Svět motorů 18/2024: Jezdíme s novou Dacií Duster