Technika v automobilech: Objem nahradíš turbem
1
/
14
Prohlédnout znovu
Technika v automobilech: Objem nahradíš turbem
Jedinou možností, jak v Evropě získat účinné membránové dmychadlo, byla Mazda 626 Comprex D, nyní jej nabízejí druhovýrobci pro dodatečnou montáž
|
acz
Umístění kompresoru na motoru většinou napodobuje turbodmychadlo, cílem je maximálně zkrátit dráhy proudících plynů (Mercedes-Benz)
|
acz
Kompresorový šestiválec Mercedes-Benz SSK (1928-1932) vyvíjel až 184 kW a 192 km/h. Vzniklo celkem 33 kusů, včetně verze SSKL.
|
acz
Jedním z nejběžněji užívaných kompresorů je účinné třílopatkové Rootsovo dmychadlo
|
acz
Abarth
|
acz
Kompresory se před válkou vydávaly i na závodní okruhy, technickým skvostem na obrázku je dvanáctiválec Auto Union (předchůdce Audi)
|
acz
Abarth
|
acz
S kompresory má historické zkušenosti i BMW
|
acz
U dieselů s relativně malým rozsahem použitelných otáček se hojně uplatňuje regulace turbodmychadla natáčecími lopatkami statoru (VGT)
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Nejzbytečnější výbava v autech aneb Tomuhle se vyhněte!
Zde se rodí ty nejlepší a nejvýkonnější motory! Elektřině navzdory
Zpěvák Adam Mišík o cyklistech v Praze: Poslal bych je ze silnic pryč!
Nový Ford Focus sedan si můžete koupit i v Evropě. Vypadá fakt dobře
Reliant Rebel (1964-1974): Auto s vlastní garáží
Nový Opel Grandland je konečně grand. Na elektřinu zvládne až 700 km