Jedinou možností, jak v Evropě získat účinné membránové dmychadlo, byla Mazda 626 Comprex D, nyní jej nabízejí druhovýrobci pro dodatečnou montáž|
Zdroj: acz
Umístění kompresoru na motoru většinou napodobuje turbodmychadlo, cílem je maximálně zkrátit dráhy proudících plynů (Mercedes-Benz)|
Zdroj: acz
Kompresorový šestiválec Mercedes-Benz SSK (1928-1932) vyvíjel až 184 kW a 192 km/h. Vzniklo celkem 33 kusů, včetně verze SSKL.|
Zdroj: acz
Jedním z nejběžněji užívaných kompresorů je účinné třílopatkové Rootsovo dmychadlo|
Zdroj: acz
Abarth|
Zdroj: acz
Kompresory se před válkou vydávaly i na závodní okruhy, technickým skvostem na obrázku je dvanáctiválec Auto Union (předchůdce Audi)|
Zdroj: acz
Abarth|
Zdroj: acz
S kompresory má historické zkušenosti i BMW|
Zdroj: acz
U dieselů s relativně malým rozsahem použitelných otáček se hojně uplatňuje regulace turbodmychadla natáčecími lopatkami statoru (VGT)|
Zdroj: acz