Technika v automobilech: Objem nahradíš turbem

1/14
Zavřít
  • Jedinou možností, jak v Evropě získat účinné membránové dmychadlo, byla Mazda 626 Comprex D, nyní jej nabízejí druhovýrobci pro dodatečnou montáž
    Jedinou možností, jak v Evropě získat účinné membránové dmychadlo, byla Mazda 626 Comprex D, nyní jej nabízejí druhovýrobci pro dodatečnou montáž| Zdroj: acz
  • Umístění kompresoru na motoru většinou napodobuje turbodmychadlo, cílem je maximálně zkrátit dráhy proudících plynů (Mercedes-Benz)
    Umístění kompresoru na motoru většinou napodobuje turbodmychadlo, cílem je maximálně zkrátit dráhy proudících plynů (Mercedes-Benz)| Zdroj: acz
  • Kompresorový šestiválec Mercedes-Benz SSK (1928-1932) vyvíjel až 184 kW a 192 km/h. Vzniklo celkem 33 kusů, včetně verze SSKL.
    Kompresorový šestiválec Mercedes-Benz SSK (1928-1932) vyvíjel až 184 kW a 192 km/h. Vzniklo celkem 33 kusů, včetně verze SSKL.| Zdroj: acz
  • Jedním z nejběžněji užívaných kompresorů je účinné třílopatkové Rootsovo dmychadlo
    Jedním z nejběžněji užívaných kompresorů je účinné třílopatkové Rootsovo dmychadlo| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Kompresory se před válkou vydávaly i na závodní okruhy, technickým skvostem na obrázku je dvanáctiválec Auto Union (předchůdce Audi)
    Kompresory se před válkou vydávaly i na závodní okruhy, technickým skvostem na obrázku je dvanáctiválec Auto Union (předchůdce Audi)| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • S kompresory má historické zkušenosti i BMW
    S kompresory má historické zkušenosti i BMW| Zdroj: acz
  • U dieselů s relativně malým rozsahem použitelných otáček se hojně uplatňuje regulace turbodmychadla natáčecími lopatkami statoru (VGT)
    U dieselů s relativně malým rozsahem použitelných otáček se hojně uplatňuje regulace turbodmychadla natáčecími lopatkami statoru (VGT)| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
Jedinou možností, jak v Evropě získat účinné membránové dmychadlo, byla Mazda 626 Comprex D, nyní jej nabízejí druhovýrobci pro dodatečnou montáž
Umístění kompresoru na motoru většinou napodobuje turbodmychadlo, cílem je maximálně zkrátit dráhy proudících plynů (Mercedes-Benz)
Kompresorový šestiválec Mercedes-Benz SSK (1928-1932) vyvíjel až 184 kW a 192 km/h. Vzniklo celkem 33 kusů, včetně verze SSKL.
Jedním z nejběžněji užívaných kompresorů je účinné třílopatkové Rootsovo dmychadlo
Abarth
Kompresory se před válkou vydávaly i na závodní okruhy, technickým skvostem na obrázku je dvanáctiválec Auto Union (předchůdce Audi)
Abarth
S kompresory má historické zkušenosti i BMW
U dieselů s relativně malým rozsahem použitelných otáček se hojně uplatňuje regulace turbodmychadla natáčecími lopatkami statoru (VGT)
Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
Abarth