Vyvažování kol se často podceňuje. A pak hledá drahá oprava. Zbytečně
1
/
19
Prohlédnout znovu
Vyvažování kol se často podceňuje. A pak hledá drahá oprava. Zbytečně
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při montáži pneumatiky na disk je vyvážení samozřejmost. Pokud ale jezdíte i několik let na jedné sadě, musíte si jej v servisu objednat. V předpisu výrobce automobilu není. Doporučujeme vyvážení jednou ročně.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před vyvažováním je důležité z kol odstranit nečistoty. Velké pneuservisy na to mají pračky s plastovými kuličkami.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Lepidlo ze starých závaží je potřeba pečlivě odstranit. Jinak nachytá nečistoty a způsobí nevyvážení kol.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud při odvalování kola po válci působí síly přes 80 Nm, vyzve stroj mechanika k řešení a označí místo, v němž je tlak nejvyšší.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Když samotné pootočení pneumatiky nepomůže, musí ji mechanik zout a přesně stanovit házivost ráfku. Stroj se pak snaží vypočítat pozici gumy tak, aby se házivosti vzájemně vyrušily.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Chytrý stroj měří také tah do strany, který vzniká mezi špatně sjetou pneumatikou a vozovkou.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výsledkem vyvažování s přítlakem je také doporučená pozice kol na autě, přičemž stroj zohledňuje dvě věci. Zaprvé aby více házivá kola byla vzadu a zadruhé aby se jejich tahy do strany vzájemně vyrušily.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud mechanik chce, může moderní vyvažovačce označit pozici paprsků. Ona pak závaží schová za ně.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dobrý pneuservis má dnes k dispozici závaží nejen stříbrná, ale třeba také černá
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia G-Tec: Další oběť konfliktu?
Nejúspěšnější cupra se chlubí nevídaně bohatou škálou motorů. Skvělá je i ojetá
Chorvatská rallye po 1. dnu: Neuville a Evans remizují na první místě
Makáte v práci na 200 %? Správně by měl váš zaměstnavatel udělat tohle
Dacia Spring přijíždí na český trh, i bez dotace je za hubičku
Zachovalé ojetiny na LPG na UlovAuto.cz