Jaguar XK150 (1957–1960): Toto byla předehra k E-Type
1
/
18
Prohlédnout znovu
Jaguar XK150 (1957–1960): Toto byla předehra k E-Type
Kupé Jaguar XK150 se proti typu XK140 lišilo jednodílným předním oknem, zvýšením boků v oblasti dveří a méně patrným přechodem mezi předním a zadním blatníkem.
|
Jaguar
Maska chladiče si zachovávala tradiční oválný tvar a světlomety byly zapuštěné do prostoru mezi blatníky a maskou.
|
Jaguar
Elegantní kupé s dlouhou přídí a protaženou zádí postavila v roce 1958 na podvozku XK150 italská karosárna Motto.
|
Jaguar
Roadster XK150 OTS se od kabrioletu lišil kromě dvou sedadel jednoduchou plátěnou střechou složenou pod krytem za sedadly, takže nerušila ušlechtilou linii vozu.
|
Jaguar
Před deštěm chránila cestující plátěná střecha a celuloidová okna dveří.
|
Jaguar
Absence nouzových sedaček umožnila, aby měl roadster větší zavazadlový prostor přístupný nahoru otevíraným víkem.
|
Jaguar
Palubní deska před čtyřramenným volantem měla ve středu hliníkový panel se dvěma velkými kruhovými přístroji, třemi malými ručkovými ukazateli a několika ovladači.
|
Jaguar
Podvozek XK150 posloužil několika návrhářům k realizaci jejich představ o luxusním sportovním vozu. Švýcarská karosárna Ghia-Aigle postavila v roce 1958 kupé s přední maskou připomínající vozy Ferrari.
|
Jaguar
U kupé XK150 FHC byl rám předního okna posunut o 10 cm směrem dopředu, čímž se usnadnilo nastupování do vozu.
|
Jaguar
Dvouvačkový řadový šestiválec XK s rozvodem DOHC a objemem 3 442 cm3 byl převzat z typu XK140 bez větších změn. U modelů Special Equipment (SE) byl motor naladěný na výkon až 250 koní.
|
Jaguar
Kupé Jaguar XK150 SE mělo velké zaoblené zadní okno a nahoru zvedané víko zavazadelníku.
|
Jaguar
Toto kupé XK150 mělo stahovací horní část střechy.
|
Jaguar
Za pohodlnými předními sedadly mělo kupé dvě miniaturní zadní sedátka s nízkými opěradly, rozdělená středovým tunelem.
|
Jaguar
Kupé Jaguar XK150 SE s hliníkovou karoserií Zagato bylo poprvé vystaveno na ženevském autosalonu v roce 1958.
|
Jaguar
Kabriolet Jaguar XK150 DHC měl stahovací okna ve dveřích. Plátěná střecha byla převzata od předchůdců a ve složeném stavu byla schována pod krytem.
|
Jaguar
Tento kabriolet XK150 měl palubní desku a horní hrany dveří potaženou dýhou z ořechového dřeva.
|
Jaguar
Když byla parkovací světla umístěná na vrchu blatníků rozsvícená, upozorňovalo na to řidiče malé červené světlo na palubní desce.
|
Jaguar
Jeden z posledních vyrobených kabrioletů Jaguar XK150 je vystaven ve švýcarském automuzeu Pantheon Basel.
|
Jaguar
Mercedes-Benz G prošel modernizací. Dostal hybridy a přišel o slabší V8
Ojeté BMW 7 E65/E66 s motory N62: Cesta z bludného kruhu?
Toyota a Lexus pořádají festival mobility. Bude to radost nejen z jízdy
Volvo definitivně končí s diesely. Ještě nedávno je přitom Švédové vychvalovali
Jeep Avenger a Grand Cherokee - David a Goliáš
Tohle se u nás naštěstí nestane: Šílená jízda BMW M4 skončila, jak musela