AC Ace: Toto byl šestiválcový roadster, co se podobal Ferrari
1
/
18
Prohlédnout znovu
AC Ace: Toto byl šestiválcový roadster, co se podobal Ferrari
AC Ace nezastíral podobnost s roadsterem Ferrari 166 Barchetta, který navrhl Federico Formenti ze studia Touring.
|
Petrolicious
První sportovní otevřený vůz AC Ace neboli „eso“ byl vyroben v roce 1931, tedy před devadesáti lety.
|
AC
AC Ace navrhl konstruktér John Tojeiro z Herdfordshiru pro potřeby anglických sportovních klubů. Na obrázku je prototyp.
|
AC
Karoserie AC Ace byla jednoduchá a elegantní. Oválná maska chladiče měla výrazné mřížování.
|
Wallpaperup
Místo klasických nárazníků měl AC Ace vpředu i vzadu jen malé chromované svislé členy. Vzadu umístěná nádrž měla nalévací otvor s víkem na levém zadním blatníku.
|
Wallpaperup
Na palubní desce byly před tříramenným sportovním volantem s dřevěným věncem umístěny dva velké kruhové přístroje a dalších pět menšího průměru.
|
AC
AC Ace poháněl vlastní řadový šestiválec nebo šestiválec Bristol (na obrázku), který při objemu 1971 cm3 dával se třemi spádovými karburátory Solex výkon 120 koní.
|
AC
Od roku 1954 doplnila automobilka AC nabídku o dvoumístné kupé Aceca s pevnou střechou a stejnými motory jako Ace.
|
Wallpaperup
Kupé Aceca mělo zadní víko zvedané nahoru společně se zadním oknem. Hliníková karoserie měla pomocný dřevěný rám.
|
Wallpaperup
AC Ace z roku 1955 s motorem AC vlastnil fotograf Neill Bruce a jeho fotografie se objevily v řadě knih a časopisů.
|
Neill Bruce
Bruceovo „eso“ mělo volant na pravé straně. Existovaly také verze s levostranným řízením.
|
Neill Bruce
Roadster AC Ace z roku 1957. Během desetiletí výroby se na voze mnoho nezměnilo.
|
Favcars
Pozdější modely AC Ace se poznaly jen podle větších svislých oválných zadních světel.
|
Autovercity
Otevřená schránka k odkládání menších předmětů byla později opatřena zamykatelnými dvířky.
|
WheelsAge.org
Závodní AC Ace Bristol z roku 1957 mělo bezrámové přední okno zasahující až do boků.
|
Autoguide
AC Ace měl oválnou masku chladiče podobnou Ferrari a výrazný prolis směřující od masky pod světlomety.
|
WheelsAge.org
Roadster AC Ace neměl střechu, interiér se ale dal chránit před deštěm plachtou.
|
WheelsAge.org
V roce 1961 se do roadsteru AC Ace začal montovat řadový šestiválec s objemem 2,5 litru z modelu Ford Zephyr. Upravil jej Ken Rudd, říkalo se mu proto „Ruddspeed“.
|
Wikipedia
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší
Mini představuje poslední díl skládačky. Aceman je elektrický elegán
BMW 4 a i4 Gran Coupé jsou hezčí a mají modernější multimédia
Mitsubishi ASX prošlo faceliftem. Design zůstal věrný originálu