Aston Martin V8 Zagato (1986–1990): Závodil s ním Mr. Bean
1
/
15
Prohlédnout znovu
Aston Martin V8 Zagato (1986–1990): Závodil s ním Mr. Bean
Britský komik Rowan Atkinson si v roce 1988 koupil V8 Zagato a nechal jej u Aston Martin Works Service upravit do závodní specifikace C2.
|
Bonhams
V8 Zagato byl moderní interpretací slavného modelu Aston Martin DB4 GT Zagato, který měl premiéru v roce 1960 v Londýně a jeho elegantní tvary navrhl Ercole Spada.
|
buy.motorious
Kupé Aston Martin DBS měl pohon řadovým šestiválcem. Když dostal motor V8 byl přejmenován na DBS V8.
|
Coventry Telegraph
DBS V8 byl s drobnými úpravami karoserie přejmenován na Aston Martin V8, vyráběný v letech 1969 až 1989.
|
Bring a Trailer
Aston Martin V8 Zagato měl ostře řezané tvary s maskou chladiče jen náznakem připomínající tradiční přední masku vozů Aston Martin.
|
Wheelsage.org
Vzadu měl Aston Martin V8 Zagato malý spoiler na víku kufru a dvě dvojice úzkých vodorovných pásů koncových světel.
|
Wheelsage.org
Všechny ručkové ukazatele byly přehledně soustředěny před dvouramenným volantem.
|
Wheelsage.org
Zadní kola poháněl vidlicový osmiválec s rozvodem DOHC, objemem 5,34 litru a výkonem 432 koní.
|
Wheelsage.org
V8 Zagato měl na kapotě velkou „bouli“, aby se tam vešel motor s karburátory nahoře. Po stranách měl nasávací otvory NACA.
|
Wheelsage.org
Typickými rysy V8 Zagato bylo souvislé prosklení kabiny černě lemovanými okny s ostrými rohy.
|
Wheelsage.org
Interiér verze s řízením na pravé straně. Samozřejmostí byla kožená sedadla a dýhování na středovém panelu a na dveřích.
|
Wheelsage.org
Kabriolet V8 Volante Zagato. Od kupé se lišil zakrytými světlomety a absencí masky chladiče.
|
Top Car Rating
Kabriolet V8 Volante Zagato používal motor V8 se vstřikováním paliva a výkonem 315 koní. Maximální rychlost tak klesla na 250 km/h.
|
Top Car Rating
Dva kabriolety z minisérie 37 kusů měly příď převzatou z kupé, tedy s maskou chladiče a nezakrytými obdélníkovými světlomety.
|
Autíčkář
Když v roce 2007 skončil Mr. Bean se závoděním, prodal vůz v aukci za 122 500 liber.
|
Bonhams
Martin Vaculík a zadírání motorů 1.9 TDI: Jak zvrátit osud motorů TDI
Nissan plánuje pevný elektrolyt a „gigalití“, chce tak zlevnit elektromobily
Nejprodávanější čínská auta v Evropě: Ofenzíva se zatím nekoná
Nový Volkswagen Passat sedan opravdu bude! Vypadá jako náš návrh
Může MPV z Číny nahradit VW Sharan? Zkusili jsme Dongfeng U-Tour!