Aston Martin V8 Zagato (1986–1990): Závodil s ním Mr. Bean

15/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Britský komik Rowan Atkinson si v roce 1988 koupil V8 Zagato a nechal jej u Aston Martin Works Service upravit do závodní specifikace C2.
    Britský komik Rowan Atkinson si v roce 1988 koupil V8 Zagato a nechal jej u Aston Martin Works Service upravit do závodní specifikace C2.| Zdroj: Bonhams
  • V8 Zagato byl moderní interpretací slavného modelu Aston Martin DB4 GT Zagato, který měl premiéru v roce 1960 v Londýně a jeho elegantní tvary navrhl Ercole Spada.
    V8 Zagato byl moderní interpretací slavného modelu Aston Martin DB4 GT Zagato, který měl premiéru v roce 1960 v Londýně a jeho elegantní tvary navrhl Ercole Spada.| Zdroj: buy.motorious
  • Kupé Aston Martin DBS měl pohon řadovým šestiválcem. Když dostal motor V8 byl přejmenován na DBS V8.
    Kupé Aston Martin DBS měl pohon řadovým šestiválcem. Když dostal motor V8 byl přejmenován na DBS V8.| Zdroj: Coventry Telegraph
  • DBS V8 byl s drobnými úpravami karoserie přejmenován na Aston Martin V8, vyráběný v letech 1969 až 1989.
    DBS V8 byl s drobnými úpravami karoserie přejmenován na Aston Martin V8, vyráběný v letech 1969 až 1989.| Zdroj: Bring a Trailer
  • Aston Martin V8 Zagato měl ostře řezané tvary s maskou chladiče jen náznakem připomínající tradiční přední masku vozů Aston Martin.
    Aston Martin V8 Zagato měl ostře řezané tvary s maskou chladiče jen náznakem připomínající tradiční přední masku vozů Aston Martin.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vzadu měl Aston Martin V8 Zagato malý spoiler na víku kufru a dvě dvojice úzkých vodorovných pásů koncových světel.
    Vzadu měl Aston Martin V8 Zagato malý spoiler na víku kufru a dvě dvojice úzkých vodorovných pásů koncových světel.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Všechny ručkové ukazatele byly přehledně soustředěny před dvouramenným volantem.
    Všechny ručkové ukazatele byly přehledně soustředěny před dvouramenným volantem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Zadní kola poháněl vidlicový osmiválec s rozvodem DOHC, objemem 5,34 litru a výkonem 432 koní.
    Zadní kola poháněl vidlicový osmiválec s rozvodem DOHC, objemem 5,34 litru a výkonem 432 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V8 Zagato měl na kapotě velkou „bouli“, aby se tam vešel motor s karburátory nahoře. Po stranách měl nasávací otvory NACA.
    V8 Zagato měl na kapotě velkou „bouli“, aby se tam vešel motor s karburátory nahoře. Po stranách měl nasávací otvory NACA.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Typickými rysy V8 Zagato bylo souvislé prosklení kabiny černě lemovanými okny s ostrými rohy.
    Typickými rysy V8 Zagato bylo souvislé prosklení kabiny černě lemovanými okny s ostrými rohy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Interiér verze s řízením na pravé straně. Samozřejmostí byla kožená sedadla a dýhování na středovém panelu a na dveřích.
    Interiér verze s řízením na pravé straně. Samozřejmostí byla kožená sedadla a dýhování na středovém panelu a na dveřích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kabriolet V8 Volante Zagato. Od kupé se lišil zakrytými světlomety a absencí masky chladiče.
    Kabriolet V8 Volante Zagato. Od kupé se lišil zakrytými světlomety a absencí masky chladiče.| Zdroj: Top Car Rating
  • Kabriolet V8 Volante Zagato používal motor V8 se vstřikováním paliva a výkonem 315 koní. Maximální rychlost tak klesla na 250 km/h.
    Kabriolet V8 Volante Zagato používal motor V8 se vstřikováním paliva a výkonem 315 koní. Maximální rychlost tak klesla na 250 km/h.| Zdroj: Top Car Rating
  • Dva kabriolety z minisérie 37 kusů měly příď převzatou z kupé, tedy s maskou chladiče a nezakrytými obdélníkovými světlomety.
    Dva kabriolety z minisérie 37 kusů měly příď převzatou z kupé, tedy s maskou chladiče a nezakrytými obdélníkovými světlomety.| Zdroj: Autíčkář
  • Když v roce 2007 skončil Mr. Bean se závoděním, prodal vůz v aukci za 122 500 liber.
    Když v roce 2007 skončil Mr. Bean se závoděním, prodal vůz v aukci za 122 500 liber.| Zdroj: Bonhams
Britský komik Rowan Atkinson si v roce 1988 koupil V8 Zagato a nechal jej u Aston Martin Works Service upravit do závodní specifikace C2.
V8 Zagato byl moderní interpretací slavného modelu Aston Martin DB4 GT Zagato, který měl premiéru v roce 1960 v Londýně a jeho elegantní tvary navrhl Ercole Spada.
Kupé Aston Martin DBS měl pohon řadovým šestiválcem. Když dostal motor V8 byl přejmenován na DBS V8.
DBS V8 byl s drobnými úpravami karoserie přejmenován na Aston Martin V8, vyráběný v letech 1969 až 1989.
Aston Martin V8 Zagato měl ostře řezané tvary s maskou chladiče jen náznakem připomínající tradiční přední masku vozů Aston Martin.
Vzadu měl Aston Martin V8 Zagato malý spoiler na víku kufru a dvě dvojice úzkých vodorovných pásů koncových světel.
Všechny ručkové ukazatele byly přehledně soustředěny před dvouramenným volantem.
Zadní kola poháněl vidlicový osmiválec s rozvodem DOHC, objemem 5,34 litru a výkonem 432 koní.
V8 Zagato měl na kapotě velkou „bouli“, aby se tam vešel motor s karburátory nahoře. Po stranách měl nasávací otvory NACA.
Typickými rysy V8 Zagato bylo souvislé prosklení kabiny černě lemovanými okny s ostrými rohy.
Interiér verze s řízením na pravé straně. Samozřejmostí byla kožená sedadla a dýhování na středovém panelu a na dveřích.
Kabriolet V8 Volante Zagato. Od kupé se lišil zakrytými světlomety a absencí masky chladiče.
Kabriolet V8 Volante Zagato používal motor V8 se vstřikováním paliva a výkonem 315 koní. Maximální rychlost tak klesla na 250 km/h.
Dva kabriolety z minisérie 37 kusů měly příď převzatou z kupé, tedy s maskou chladiče a nezakrytými obdélníkovými světlomety.
Když v roce 2007 skončil Mr. Bean se závoděním, prodal vůz v aukci za 122 500 liber.