Autobaterie: Čím nás mohou (nejen v zimě) zaskočit?
9
/
22
Prohlédnout znovu
Autobaterie: Čím nás mohou (nejen v zimě) zaskočit?
Abarth
|
acz
K identifikaci správných parametrů akumulátoru dnes stačí znát typ vozu. Obchodník vyhledá baterii v elektronickém katalogu.
|
acz
Nové baterie neměřte zátěžovým testem (na snímku), protože potřebují pár cyklů nabití a vybití, aby se dostaly do formy. Jestliže chcete zjistit, jak se o ně prodejce staral, změřte si klidové napětí.
|
acz
Většina velkých prodejců autodílů dnes kromě zavedených výrobců nabízí i své takzvané privátní značky (vpravo). U nich bývá poměr ceny a kvality obzvláště výhodný.
|
acz
Autoservisy mají moderní testery, které ověří, zda je baterie ještě schopna dávat deklarovaný startovací proud.
|
acz
Dobíjecí napětí by se u moderních automobilů mělo pohybovat mezi 14,2 a 14,8 V.
|
acz
Abarth
|
acz
U startovaného vozu připojte minusový kabel na kostru co nejblíže startéru. Pokud takové místo nenaleznete, hledejte alespoň hlavní ukostření. Jiskření na pólu baterie by totiž mohlo zažehnout vodík, který z ní v tu chvíli může unikat.
|
acz
Kvůli velkému výskytu nekvalitních kabelů začali někteří výrobci dokonce průhlednou izolací zdůrazňovat, že ty jejich skutečně mají poctivou gramáž mědi. Velmi se nám líbily kabely 600 A z Auto Kelly za 890 Kč.
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Negativní a pozitivní deska v separátoru.
|
acz
Při opotřebení baterií dochází k vypadávání aktivního materiálu z olověných mřížek a tím klesá povrch elektrod.
|
acz
I mnohé nové vozy mají plechové spojky s velkým přechodovým odporem. Nejlepší je klasická ocelová potažená olovem.
|
acz
I mnohé nové vozy mají plechové spojky s velkým přechodovým odporem. Nejlepší je klasická ocelová potažená olovem.
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Oldřich Pleštil ukazuje stroj na testování elektrolytu v českolipských laboratořích. I jeho kvalita výrazně ovlivňuje životnost baterií.
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Na snímku článek z historického akumulátoru. Doplňování destilované vody bývalo pravidlem.
|
acz
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu