AWZ (Sachsenring) P70 (1955–1959): Předehra k Trabantu
1
/
19
Prohlédnout znovu
AWZ (Sachsenring) P70 (1955–1959): Předehra k Trabantu
Čtyřmístný dvoudveřový tudor se stupňovitou zádí měl rozvor náprav 2 380 mm.
|
Karel Haas
IFA F8
|
dkwautounionproject.blogspot.com
P70 Zwickau měl zpočátku spartánskou výbavu, neměl ani možnost větrání interiéru a zavazadlový prostor na zádi byl přístupný jen zevnitř vozu.
|
dkwautounionproject.blogspot.com
AWZ P70 Zwickau se nabízel také se shrnovací horní částí střechy.
|
classiccarcatalogue.com
V prvních letech výroby byl zavazadlový prostor na zádi přístupný jen zevnitř vozu.
|
YouTube
Proti F8 měl P70 motor otočený o 180 stupňů, takže převodovka byla umístěna před přední nápravou a chladič za motorem.
|
eisermann.name/awz-p70
Na jaře 1956 se vedle tudora začalo vyrábět třídveřové kombi P70 Zwickau.
|
classiccarcatalogue.com
Celá přední část až po B sloupky byla u kombi totožná s tudorem.
|
Wikipedia
Velké zadní dveře se otevíraly do strany a usnadňovaly přístup k zavazadlovému prostoru za sklopnými zadními sedadly.
|
classiccarcatalogue.com
Kombi, tudor i kupé P70 měly lištami olemované podběhy, prahy a horní hrany blatníků.
|
Wikipedia
V roce 1956 došlo k několika vylepšením P70, například okna obou dveří byla vybavena posuvnými okénky.
|
webcarstory.com
U posledních vyrobených tudorů AWZ P70 byl kufr přístupný zvenku nahoru výklopným víkem.
|
webcarstory.com
Kupé AWZ P70 mělo kapotu, střechu a víko kufru z ocelového plechu.
|
Karel Haas
Pěkně zachovalé kupé AWZ P70 Zwickau bylo k vidění na pražské výstavě veteránů Legendy 2015.
|
Karel Haas
Kupé upoutávalo pozornost leštěným hliníkovým rámečkem falešného vzduchového otvoru na kapotě.
|
Karel Haas
Kupé AWZ P70 Zwickau mělo mřížovanou masku chladiče a svisle uspořádaná sdružená koncová světla.
|
DDR.Reklame/Facebook
Kupé 2+2 mělo vzadu poměrně velký zavazadlový prostor s víkem sahajícím až k nárazníku.
|
Karel Haas
AWZ P70 mělo nesynchronizovanou třístupňovou převodovku s uzamykatelným volnoběhem. Páka řazení převodovky vyčnívala ze středu palubní desky.
|
auta5p.eu
Za čtyři roky (1955 až 1959) bylo vyrobeno přes 36 000 vozů P70 s karoserií Limousine, kombi a kupé.
|
auta5p.eu
Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia G-Tec: Další oběť konfliktu?
Nejúspěšnější cupra se chlubí nevídaně bohatou škálou motorů. Skvělá je i ojetá
Chorvatská rallye po 1. dnu: Neuville a Evans remizují na první místě
Makáte v práci na 200 %? Správně by měl váš zaměstnavatel udělat tohle
Dacia Spring přijíždí na český trh, i bez dotace je za hubičku
Zachovalé ojetiny na LPG na UlovAuto.cz