Šeroslepost za volantem aneb Víte, že nic nevidíte? Špatný zrak je „nevinný“ zabiják

1/10
Přehled fotografií
Zavřít
  • Šeroslepost za volantem aneb Víte, že nic nevidíte?
    Šeroslepost za volantem aneb Víte, že nic nevidíte?| Zdroj: Svět motorů
  • Test zraku trvá zhruba čtyřicet pět minut. Optometristka Ivana Urválková zrovna zkoumá barvocit.
    Test zraku trvá zhruba čtyřicet pět minut. Optometristka Ivana Urválková zrovna zkoumá barvocit.| Zdroj: Svět motorů
  • Za snížené viditelnosti je čtyřikrát vyšší pravděpodobnost vzniku dopravní nehody. I proto na autodromu v Mostě letos zahájili noční kurzy bezpečné jízdy.
    Za snížené viditelnosti je čtyřikrát vyšší pravděpodobnost vzniku dopravní nehody. I proto na autodromu v Mostě letos zahájili noční kurzy bezpečné jízdy.| Zdroj: Svět motorů
  • Za snížené viditelnosti je čtyřikrát vyšší pravděpodobnost vzniku dopravní nehody. I proto na autodromu v Mostě letos zahájili noční kurzy bezpečné jízdy.
    Za snížené viditelnosti je čtyřikrát vyšší pravděpodobnost vzniku dopravní nehody. I proto na autodromu v Mostě letos zahájili noční kurzy bezpečné jízdy.| Zdroj: Svět motorů
  • Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
    Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.| Zdroj: acz
  • U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.
    U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
    Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.| Zdroj: acz
  • Kvalitní brýle pro řidiče by měly mít antirefl exní vrstvu z obou stran. Jednak zabraňuje odleskům (plocha uprostřed), navíc pustí přes sklo více světla, což je v noci velmi prospěšné.
    Kvalitní brýle pro řidiče by měly mít antirefl exní vrstvu z obou stran. Jednak zabraňuje odleskům (plocha uprostřed), navíc pustí přes sklo více světla, což je v noci velmi prospěšné.| Zdroj: acz
  • Nerovnosti uvnitř oka způsobují různé deformace obrazu. Řeší se to čočkami zvanými cylindry.
    Nerovnosti uvnitř oka způsobují různé deformace obrazu. Řeší se to čočkami zvanými cylindry.| Zdroj: acz
Šeroslepost za volantem aneb Víte, že nic nevidíte?
Test zraku trvá zhruba čtyřicet pět minut. Optometristka Ivana Urválková zrovna zkoumá barvocit.
Za snížené viditelnosti je čtyřikrát vyšší pravděpodobnost vzniku dopravní nehody. I proto na autodromu v Mostě letos zahájili noční kurzy bezpečné jízdy.
Za snížené viditelnosti je čtyřikrát vyšší pravděpodobnost vzniku dopravní nehody. I proto na autodromu v Mostě letos zahájili noční kurzy bezpečné jízdy.
Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.
Abarth
Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
Kvalitní brýle pro řidiče by měly mít antirefl exní vrstvu z obou stran. Jednak zabraňuje odleskům (plocha uprostřed), navíc pustí přes sklo více světla, což je v noci velmi prospěšné.
Nerovnosti uvnitř oka způsobují různé deformace obrazu. Řeší se to čočkami zvanými cylindry.