Šeroslepost za volantem aneb Víte, že nic nevidíte?|
Zdroj: Svět motorů
Test zraku trvá zhruba čtyřicet pět minut. Optometristka Ivana Urválková zrovna zkoumá barvocit.|
Zdroj: Svět motorů
Za snížené viditelnosti je čtyřikrát vyšší pravděpodobnost vzniku dopravní nehody. I proto na autodromu v Mostě letos zahájili noční kurzy bezpečné jízdy.|
Zdroj: Svět motorů
Za snížené viditelnosti je čtyřikrát vyšší pravděpodobnost vzniku dopravní nehody. I proto na autodromu v Mostě letos zahájili noční kurzy bezpečné jízdy.|
Zdroj: Svět motorů
Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.|
Zdroj: acz
U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.|
Zdroj: acz
Abarth|
Zdroj: acz
Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.|
Zdroj: acz
Kvalitní brýle pro řidiče by měly mít antirefl exní vrstvu z obou stran. Jednak zabraňuje odleskům (plocha uprostřed), navíc pustí přes sklo více světla, což je v noci velmi prospěšné.|
Zdroj: acz
Nerovnosti uvnitř oka způsobují různé deformace obrazu. Řeší se to čočkami zvanými cylindry.|
Zdroj: acz