BMW X6 II (F16/F86): Velké zvíře

10/30
Zavřít
  • Netrénované oko si druhou generaci BMW X6 F16 snadno splete s předcházející E71 z let 2008 – 2014. Boční silueta i vnější rozměry jsou téměř stejné, rozvor náprav 2933 mm dokonce identický. Na snímku vrcholná X6 M s brutálními 423 kW, která se papírově prezentuje jako samostatná řada F86.
    Netrénované oko si druhou generaci BMW X6 F16 snadno splete s předcházející E71 z let 2008 – 2014. Boční silueta i vnější rozměry jsou téměř stejné, rozvor náprav 2933 mm dokonce identický. Na snímku vrcholná X6 M s brutálními 423 kW, která se papírově prezentuje jako samostatná řada F86.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska je stejná jako u sesterské BMW X5 „F15“, X6 měla pouze vyšší olemování středového tunelu a kožené čalounění už ve standardu. V klasicky řešeném ovládání se snadno zorientujete, řada vozů má i head-up displej, s nímž se ale pojí citelně dražší čelní sklo.
    Palubní deska je stejná jako u sesterské BMW X5 „F15“, X6 měla pouze vyšší olemování středového tunelu a kožené čalounění už ve standardu. V klasicky řešeném ovládání se snadno zorientujete, řada vozů má i head-up displej, s nímž se ale pojí citelně dražší čelní sklo.| Zdroj: Svět motorů
  • Středový displej je už dotykový, ale v menu se pořád můžete pohybovat klasickým ovladačem iDrive Touch, což je za jízdy pohodlnější i bezpečnější.
    Středový displej je už dotykový, ale v menu se pořád můžete pohybovat klasickým ovladačem iDrive Touch, což je za jízdy pohodlnější i bezpečnější.| Zdroj: Svět motorů
  • Horní ploška controlleru funguje i jako touchpad, takže rozeznává prstem kreslené znaky. Navigační mapy se ještě postaru aktualizují přes USB nebo v servisu, s předplacenými on-line službami už ale umějí zapracovat live dopravní data.
    Horní ploška controlleru funguje i jako touchpad, takže rozeznává prstem kreslené znaky. Navigační mapy se ještě postaru aktualizují přes USB nebo v servisu, s předplacenými on-line službami už ale umějí zapracovat live dopravní data.| Zdroj: Svět motorů
  • Tahle generace je už vždy papírově pětimístná. Předchozí X6 (E71, 2007 – 2014) měla dvě samostatná zadní sedadla. Navzdory svažující se střeše je vzadu místa dost, osoby s výškou do 190 cm nebudou mít problém.
    Tahle generace je už vždy papírově pětimístná. Předchozí X6 (E71, 2007 – 2014) měla dvě samostatná zadní sedadla. Navzdory svažující se střeše je vzadu místa dost, osoby s výškou do 190 cm nebudou mít problém.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní opěradla jsou dělená v poměru 40:20:40, po sklopení vznikne téměř rovná plocha. Zavazadelník má objem 580 l (včetně prostoru pod mezipodlahou), což je o 70 l méně než u X5 E15.
    Zadní opěradla jsou dělená v poměru 40:20:40, po sklopení vznikne téměř rovná plocha. Zavazadelník má objem 580 l (včetně prostoru pod mezipodlahou), což je o 70 l méně než u X5 E15.| Zdroj: Svět motorů
  • Lichoběžníková přední náprava vypadá na pohled robustně, ale pod těžkým vozem už kolem 100 000 km trpívá na vůle. Vznikají jak v čepech těchto drahých spodních ramen, tak v jejich uložení. Pokud i s vyřešenou vůlí spodních předních ramen při geometrii nevychází odklony, musí se vyměnit horní rameno tvaru U. Vpředu jsou vždy klasické vinuté pružiny, pneumatické odpružení najdete jen vzadu.
    Lichoběžníková přední náprava vypadá na pohled robustně, ale pod těžkým vozem už kolem 100 000 km trpívá na vůle. Vznikají jak v čepech těchto drahých spodních ramen, tak v jejich uložení. Pokud i s vyřešenou vůlí spodních předních ramen při geometrii nevychází odklony, musí se vyměnit horní rameno tvaru U. Vpředu jsou vždy klasické vinuté pružiny, pneumatické odpružení najdete jen vzadu.| Zdroj: Svět motorů
  • Varianty s takzvaným aktivním řízením (proměnný převod řízení) mívají vždy čelní spodní přední rameno v hydraulickém silentbloku – zde už vytečeném. Základní provedení má často jen běžný gumový. Prasknout umí obě varianty, kolo pak ztratí přesné vedení a v axiálním směru klepe.
    Varianty s takzvaným aktivním řízením (proměnný převod řízení) mívají vždy čelní spodní přední rameno v hydraulickém silentbloku – zde už vytečeném. Základní provedení má často jen běžný gumový. Prasknout umí obě varianty, kolo pak ztratí přesné vedení a v axiálním směru klepe.| Zdroj: Svět motorů
  • Pneumatické vyrovnání výšky zádě málokomu přežije 150 000 km bez opravy. Vzduchové měchy buď v záhybech zteří, nebo se prodřou nečistotami. Vyplatí se je měnit rovnou v páru, při jedné práci.
    Pneumatické vyrovnání výšky zádě málokomu přežije 150 000 km bez opravy. Vzduchové měchy buď v záhybech zteří, nebo se prodřou nečistotami. Vyplatí se je měnit rovnou v páru, při jedné práci.| Zdroj: Svět motorů
  • Vůle v tradiční bavorácké integrální zadní nápravě přicházejí až s vysokými nájezdy, většinou hodně nad 200 000 km. Skoro vždy jde jen o unavené uložení nápravnice, řešitelné výměnou těchto silentbloků. Jsou čtyři, v originále stojí 2300 Kč/ks.
    Vůle v tradiční bavorácké integrální zadní nápravě přicházejí až s vysokými nájezdy, většinou hodně nad 200 000 km. Skoro vždy jde jen o unavené uložení nápravnice, řešitelné výměnou těchto silentbloků. Jsou čtyři, v originále stojí 2300 Kč/ks.| Zdroj: Svět motorů
  • Občas odejde ovládací jednotka parkovací brzdy, která pomocí lanovodů zatahuje samostatné čelisti ve vnitřní straně brzdového kotouče.
    Občas odejde ovládací jednotka parkovací brzdy, která pomocí lanovodů zatahuje samostatné čelisti ve vnitřní straně brzdového kotouče.| Zdroj: Svět motorů
  • Nová jednotka vyjde na 32 000 Kč.
    Nová jednotka vyjde na 32 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • U generace X6 F16 už diesely vždy plní Euro 6 a potřebují AdBlue. Nádržka měla objem 10 nebo 13 l podle cílového trhu a je umístěna v motorovém prostoru (viz modré víčko označené šipkou), kde v zimě neklade takové nároky na dodatečné vyhřívání. Kryt motoru s nápisem M Performance prozrazuje tříturbovou verzi dieselu M50d.
    U generace X6 F16 už diesely vždy plní Euro 6 a potřebují AdBlue. Nádržka měla objem 10 nebo 13 l podle cílového trhu a je umístěna v motorovém prostoru (viz modré víčko označené šipkou), kde v zimě neklade takové nároky na dodatečné vyhřívání. Kryt motoru s nápisem M Performance prozrazuje tříturbovou verzi dieselu M50d.| Zdroj: Svět motorů
  • Únavové prasknutí kloubové hřídele náhonu přední nápravy postihuje především nejvýkonnější verze. Končívá to přinejmenším proražením olejové vany motoru, takže investice do preventivní výměny kardanu se rozhodně vyplatí.
    Únavové prasknutí kloubové hřídele náhonu přední nápravy postihuje především nejvýkonnější verze. Končívá to přinejmenším proražením olejové vany motoru, takže investice do preventivní výměny kardanu se rozhodně vyplatí.| Zdroj: Svět motorů
  • Únavové prasknutí kloubové hřídele náhonu přední nápravy postihuje především nejvýkonnější verze. Končívá to přinejmenším proražením olejové vany motoru, takže investice do preventivní výměny kardanu se rozhodně vyplatí.
    Únavové prasknutí kloubové hřídele náhonu přední nápravy postihuje především nejvýkonnější verze. Končívá to přinejmenším proražením olejové vany motoru, takže investice do preventivní výměny kardanu se rozhodně vyplatí.| Zdroj: Svět motorů
  • S výměnou celoživotního oleje v osmistupňovém automatu ZF je potřeba začít brzy, pokud má být prevence skutečně účinná. Filtr převodového oleje je tu integrován přímo v plastové vaně převodovky (na snímku). Novou plastovou vanu objednávejte pokud možno v originále (cca 4000 Kč) a vždy používejte i s ní dodávané nové šrouby. Utahují se jen slabými 10 Nm.
    S výměnou celoživotního oleje v osmistupňovém automatu ZF je potřeba začít brzy, pokud má být prevence skutečně účinná. Filtr převodového oleje je tu integrován přímo v plastové vaně převodovky (na snímku). Novou plastovou vanu objednávejte pokud možno v originále (cca 4000 Kč) a vždy používejte i s ní dodávané nové šrouby. Utahují se jen slabými 10 Nm.| Zdroj: Svět motorů
  • Předpokládaný dojezd i doporučení, jaké množství AdBlue doplnit, si lze zobrazit v palubním menu. Přes něj se kontroluje i úroveň hladiny motorového oleje.
    Předpokládaný dojezd i doporučení, jaké množství AdBlue doplnit, si lze zobrazit v palubním menu. Přes něj se kontroluje i úroveň hladiny motorového oleje.| Zdroj: Svět motorů
  • Při koupi naftové verze si nechte dobře prověřit, zda vůz nemá prasklý nebo vybouraný DPF fi ltr – občas se s tím servisy setkávají. Koncovka výfuku by měla být uvnitř takto čistá.
    Při koupi naftové verze si nechte dobře prověřit, zda vůz nemá prasklý nebo vybouraný DPF fi ltr – občas se s tím servisy setkávají. Koncovka výfuku by měla být uvnitř takto čistá.| Zdroj: Svět motorů
  • BMW X6
    BMW X6 | Zdroj: Svět motorů
  • U BMW X6 F16 žádný výraznější facelift neproběhl, takže konkrétní ročník zvenčí neodhadnete. Sportovnější nárazníky i černé okenní lišty prozrazují vůz osazený oblíbeným příplatkovým M-paketem.
    U BMW X6 F16 žádný výraznější facelift neproběhl, takže konkrétní ročník zvenčí neodhadnete. Sportovnější nárazníky i černé okenní lišty prozrazují vůz osazený oblíbeným příplatkovým M-paketem.| Zdroj: Svět motorů
  • S M-paketem se vždy pojí šmrncovnější tříramenný sportovní volant, černá stropnice a sportovnější přední sedadla, v našem případě v příjemné kombinaci kůže/alcantara. S vymačkanou levou bočnicí řidičova sedadla se setkáte často, z vysoko ukotvených sedadel se spíše slézá, než vysedá.
    S M-paketem se vždy pojí šmrncovnější tříramenný sportovní volant, černá stropnice a sportovnější přední sedadla, v našem případě v příjemné kombinaci kůže/alcantara. S vymačkanou levou bočnicí řidičova sedadla se setkáte často, z vysoko ukotvených sedadel se spíše slézá, než vysedá.| Zdroj: Svět motorů
  • Základem byly bi-xenony, ale většina majitelů si připlatila za tyhle adaptivní LED světlomety, které poznáte už podle nápisu v nich.
    Základem byly bi-xenony, ale většina majitelů si připlatila za tyhle adaptivní LED světlomety, které poznáte už podle nápisu v nich.| Zdroj: Svět motorů
  • Svítí dostatečně silně a vystínit protijedoucí vůz už umějí, byť ne tak přesně jako dnešní modely. Ostřikovače světel měly všechny verze.
    Svítí dostatečně silně a vystínit protijedoucí vůz už umějí, byť ne tak přesně jako dnešní modely. Ostřikovače světel měly všechny verze.| Zdroj: Svět motorů
  • Nástup do vozu i výstup komplikují široké nepřekryté dveřní prahy, o které si téměř vždy ušpiníte nohavice
    Nástup do vozu i výstup komplikují široké nepřekryté dveřní prahy, o které si téměř vždy ušpiníte nohavice| Zdroj: Svět motorů
  • Olezlá a zoxidovaná litá kola kolem středové díry mívají většinou na svědomí zbrklé pneuservisy, které ve vyvažovačce upnuly disk nesprávným kovovým kuželem. Ten omačkal hranu středové díry a vzniklými mikroprasklinami v laku se pak do disku zakousla oxidace. Zachránit to ještě půjde, renovacemi disků se zabývá řada fi rem.
    Olezlá a zoxidovaná litá kola kolem středové díry mívají většinou na svědomí zbrklé pneuservisy, které ve vyvažovačce upnuly disk nesprávným kovovým kuželem. Ten omačkal hranu středové díry a vzniklými mikroprasklinami v laku se pak do disku zakousla oxidace. Zachránit to ještě půjde, renovacemi disků se zabývá řada fi rem.| Zdroj: Svět motorů
  • Čtyřkolka xDrive je velmi citlivá na správné obvody kol a různorodé mixy pneumatik ji dokážou rychle zničit. Vždy trvejte na výměně celé sady a certifi kovaných pneumatikách s hvězdičkou schválených přímo pro BMW.
    Čtyřkolka xDrive je velmi citlivá na správné obvody kol a různorodé mixy pneumatik ji dokážou rychle zničit. Vždy trvejte na výměně celé sady a certifi kovaných pneumatikách s hvězdičkou schválených přímo pro BMW.| Zdroj: Svět motorů
  • Brzdy jsou už v základu dobře dimenzované, ale v těžkém voze málokdy přežijí 60 000 km bez obnovy – kotouče obvykle dožívají shodně s destičkami. Snímače opotřebení destiček jsou pouze na levé straně vozu.
    Brzdy jsou už v základu dobře dimenzované, ale v těžkém voze málokdy přežijí 60 000 km bez obnovy – kotouče obvykle dožívají shodně s destičkami. Snímače opotřebení destiček jsou pouze na levé straně vozu.| Zdroj: Svět motorů
  • Měchy pneumatického nivomatu zadní nápravy tu odcházejí celkem často. Tady už jsou vyměněné za levnější neoriginály, službu ale udělají stejnou.
    Měchy pneumatického nivomatu zadní nápravy tu odcházejí celkem často. Tady už jsou vyměněné za levnější neoriginály, službu ale udělají stejnou.| Zdroj: Svět motorů
  • Testovaný vůz měl jen nejlevnější verzi adaptivního podvozku, tedy elektronicky řízené tlumiče, ale obyčejný zadní stabilizátor i výchozí „otevřený“ zadní diferenciál bez podpory torque vectoringu. To je asi nejrozumnější kombinace.
    Testovaný vůz měl jen nejlevnější verzi adaptivního podvozku, tedy elektronicky řízené tlumiče, ale obyčejný zadní stabilizátor i výchozí „otevřený“ zadní diferenciál bez podpory torque vectoringu. To je asi nejrozumnější kombinace.| Zdroj: Svět motorů
  • BMW X6
    BMW X6 | Zdroj: Svět motorů
Netrénované oko si druhou generaci BMW X6 F16 snadno splete s předcházející E71 z let 2008 – 2014. Boční silueta i vnější rozměry jsou téměř stejné, rozvor náprav 2933 mm dokonce identický. Na snímku vrcholná X6 M s brutálními 423 kW, která se papírově prezentuje jako samostatná řada F86.
Palubní deska je stejná jako u sesterské BMW X5 „F15“, X6 měla pouze vyšší olemování středového tunelu a kožené čalounění už ve standardu. V klasicky řešeném ovládání se snadno zorientujete, řada vozů má i head-up displej, s nímž se ale pojí citelně dražší čelní sklo.
Středový displej je už dotykový, ale v menu se pořád můžete pohybovat klasickým ovladačem iDrive Touch, což je za jízdy pohodlnější i bezpečnější.
Horní ploška controlleru funguje i jako touchpad, takže rozeznává prstem kreslené znaky. Navigační mapy se ještě postaru aktualizují přes USB nebo v servisu, s předplacenými on-line službami už ale umějí zapracovat live dopravní data.
Tahle generace je už vždy papírově pětimístná. Předchozí X6 (E71, 2007 – 2014) měla dvě samostatná zadní sedadla. Navzdory svažující se střeše je vzadu místa dost, osoby s výškou do 190 cm nebudou mít problém.
Zadní opěradla jsou dělená v poměru 40:20:40, po sklopení vznikne téměř rovná plocha. Zavazadelník má objem 580 l (včetně prostoru pod mezipodlahou), což je o 70 l méně než u X5 E15.
Lichoběžníková přední náprava vypadá na pohled robustně, ale pod těžkým vozem už kolem 100 000 km trpívá na vůle. Vznikají jak v čepech těchto drahých spodních ramen, tak v jejich uložení. Pokud i s vyřešenou vůlí spodních předních ramen při geometrii nevychází odklony, musí se vyměnit horní rameno tvaru U. Vpředu jsou vždy klasické vinuté pružiny, pneumatické odpružení najdete jen vzadu.
Varianty s takzvaným aktivním řízením (proměnný převod řízení) mívají vždy čelní spodní přední rameno v hydraulickém silentbloku – zde už vytečeném. Základní provedení má často jen běžný gumový. Prasknout umí obě varianty, kolo pak ztratí přesné vedení a v axiálním směru klepe.
Pneumatické vyrovnání výšky zádě málokomu přežije 150 000 km bez opravy. Vzduchové měchy buď v záhybech zteří, nebo se prodřou nečistotami. Vyplatí se je měnit rovnou v páru, při jedné práci.
Vůle v tradiční bavorácké integrální zadní nápravě přicházejí až s vysokými nájezdy, většinou hodně nad 200 000 km. Skoro vždy jde jen o unavené uložení nápravnice, řešitelné výměnou těchto silentbloků. Jsou čtyři, v originále stojí 2300 Kč/ks.
Občas odejde ovládací jednotka parkovací brzdy, která pomocí lanovodů zatahuje samostatné čelisti ve vnitřní straně brzdového kotouče.
Nová jednotka vyjde na 32 000 Kč.
U generace X6 F16 už diesely vždy plní Euro 6 a potřebují AdBlue. Nádržka měla objem 10 nebo 13 l podle cílového trhu a je umístěna v motorovém prostoru (viz modré víčko označené šipkou), kde v zimě neklade takové nároky na dodatečné vyhřívání. Kryt motoru s nápisem M Performance prozrazuje tříturbovou verzi dieselu M50d.
Únavové prasknutí kloubové hřídele náhonu přední nápravy postihuje především nejvýkonnější verze. Končívá to přinejmenším proražením olejové vany motoru, takže investice do preventivní výměny kardanu se rozhodně vyplatí.
Únavové prasknutí kloubové hřídele náhonu přední nápravy postihuje především nejvýkonnější verze. Končívá to přinejmenším proražením olejové vany motoru, takže investice do preventivní výměny kardanu se rozhodně vyplatí.
S výměnou celoživotního oleje v osmistupňovém automatu ZF je potřeba začít brzy, pokud má být prevence skutečně účinná. Filtr převodového oleje je tu integrován přímo v plastové vaně převodovky (na snímku). Novou plastovou vanu objednávejte pokud možno v originále (cca 4000 Kč) a vždy používejte i s ní dodávané nové šrouby. Utahují se jen slabými 10 Nm.
Předpokládaný dojezd i doporučení, jaké množství AdBlue doplnit, si lze zobrazit v palubním menu. Přes něj se kontroluje i úroveň hladiny motorového oleje.
Při koupi naftové verze si nechte dobře prověřit, zda vůz nemá prasklý nebo vybouraný DPF fi ltr – občas se s tím servisy setkávají. Koncovka výfuku by měla být uvnitř takto čistá.
BMW X6
U BMW X6 F16 žádný výraznější facelift neproběhl, takže konkrétní ročník zvenčí neodhadnete. Sportovnější nárazníky i černé okenní lišty prozrazují vůz osazený oblíbeným příplatkovým M-paketem.
S M-paketem se vždy pojí šmrncovnější tříramenný sportovní volant, černá stropnice a sportovnější přední sedadla, v našem případě v příjemné kombinaci kůže/alcantara. S vymačkanou levou bočnicí řidičova sedadla se setkáte často, z vysoko ukotvených sedadel se spíše slézá, než vysedá.
Základem byly bi-xenony, ale většina majitelů si připlatila za tyhle adaptivní LED světlomety, které poznáte už podle nápisu v nich.
Svítí dostatečně silně a vystínit protijedoucí vůz už umějí, byť ne tak přesně jako dnešní modely. Ostřikovače světel měly všechny verze.
Nástup do vozu i výstup komplikují široké nepřekryté dveřní prahy, o které si téměř vždy ušpiníte nohavice
Olezlá a zoxidovaná litá kola kolem středové díry mívají většinou na svědomí zbrklé pneuservisy, které ve vyvažovačce upnuly disk nesprávným kovovým kuželem. Ten omačkal hranu středové díry a vzniklými mikroprasklinami v laku se pak do disku zakousla oxidace. Zachránit to ještě půjde, renovacemi disků se zabývá řada fi rem.
Čtyřkolka xDrive je velmi citlivá na správné obvody kol a různorodé mixy pneumatik ji dokážou rychle zničit. Vždy trvejte na výměně celé sady a certifi kovaných pneumatikách s hvězdičkou schválených přímo pro BMW.
Brzdy jsou už v základu dobře dimenzované, ale v těžkém voze málokdy přežijí 60 000 km bez obnovy – kotouče obvykle dožívají shodně s destičkami. Snímače opotřebení destiček jsou pouze na levé straně vozu.
Měchy pneumatického nivomatu zadní nápravy tu odcházejí celkem často. Tady už jsou vyměněné za levnější neoriginály, službu ale udělají stejnou.
Testovaný vůz měl jen nejlevnější verzi adaptivního podvozku, tedy elektronicky řízené tlumiče, ale obyčejný zadní stabilizátor i výchozí „otevřený“ zadní diferenciál bez podpory torque vectoringu. To je asi nejrozumnější kombinace.
BMW X6