Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV – Bez kabelu ani ránu
24
/
105
Prohlédnout znovu
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV – Bez kabelu ani ránu
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít dostanete v základní výbavě a můžete na něm měnit různá zobrazení s rozdílnými údaji.
|
Svět motorů/Petr Homolka
V pravé části tak můžete sledovat i to, jak aktuálně funguje hybridní pohon. Tu samou možnost umožňuje středová dotyková obrazovka, ale ve větším měřítku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Elegantně tvarovaná palubní deska Francouze vytváří uvnitř vozu příjemné prostředí. Za nepovedené považujeme jen nastavování teploty přes středový dotykový displej.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tlačítkem na středovém tunelu měníte v případě citroënu nastavení jízdních módů: sportovní, hybridní, elektrický.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Důležitější tlačítko s bleskem je ale schováno u ovladačů na středovém panelu. Díky němu se dostanete do elektrického menu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pozici řidiče není co vytknout. Jeho tělo se může spolehnout na velmi dobrou boční oporu předních křesel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
To je znát, když se druhá řada posune do přední pozice. Potom už před koleny nezbude žádné volné místo. Zadní sedadla jsou rozdělena na tři shodné části, takže i uprostřed najde cestující plnohodnotné pohodlné sedadlo.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross se prezentuje zejména komfortním jízdním projevem. Nebojí se ale ani ostřejšího zacházení. Ve slalomu se sice karoserie více naklání, ale stopu drží dobře.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Plug-in hybridní citroën má baterie uložené pod podlahou zavazadelníku. Ten se tak proti klasickým motorizacím zmenšil o 120 litrů, což už je velký zásah do přepravní kapacity. Při posunutí zadních sedadel dopředu se kufr zvětší na 600 litrů. Líbí se nám jeho pravidelný tvar, takže je dobře využitelný
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pod podlahou jsou schovány malé přihrádky, do jedné z nich lze smotat kabel
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vpravo u nárazníku našla místo i provozní baterie.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Plug-in hybridní systém citroënu se skládá z přeplňované zážehové šestnáctistovky s výkonem 133 kW a elektromotoru s 81 kW. Celkovým výkonem 165 kW jde o nejsilnější motorizaci C5 Aircross a kompaktnímu SUV dodává slušnou dynamiku. Změna jednotlivých pohonů – hlavně připojení benzinového agregátu – je ale znatelná a ani osmistupňový automat není tak plynulý jako u kugy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít je standardem i plug-in hybridního fordu. Vzhled mění podle zvoleného jízdního módu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jedním nastavujete jeden z pěti jízdních režimů: Normal, Sport, Eco, Kluzký povrch, Hluboký sníh. Druhým s označením EV volíte chod hybridní soustavy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ta může fungovat automaticky s postupnou spotřebou elektřiny, jet jen na elektrickou energii, zafi xovat nabití akumulátorů nebo dobíjet baterie za jízdy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
O aktuálním chodu hybridu informuje ukazatel v levé části i s výkonem benzinového agregátu a elektromotoru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Stejně jako zvenku působí kuga dynamicky i uvnitř. Tvarování palubní desky se řídí aktuálním stylem značky, u něhož si vážíme ergonomie rozmístění ovladačů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ve fordu jsou dvě nejdůležitější tlačítka vedle sebe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Povedené tvarování předních sedadel zpříjemňuje řidiči jízdu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ani ve fordu baterie nijak neomezují velikost interiéru. Ačkoliv nemá redaktor nad hlavou až tak volného místa, cítíme se v zadní části fordu volněji. Největší zásluhu na tom má podélná prostornost kabiny a nadbytek místa před koleny.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ani po posunutí druhé řady zcela dopředu se nohy redaktora nedotýkají předních opěradel. Kuga v druhé řadě nabízí více pohodlí, ale jen krajním cestujícím.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tužší pérování dává řidiči fordu pocit jistoty a příkladné přilnavosti. Mezi kužely si dlouho vede znamenitě, ale na při ztrátě přilnavosti do jízdy zásadně promluví stabilizace.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford má baterie pod podlahou, takže by neměly překážet v zavazadelníku. I tak se kufr plug-in hybridní kugy zmenšil z původních 475 na 411 litrů
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
S dojezdovou rezervou naložíte ještě méně, protože potom se objem zmenší na 348 litrů, což je na kompaktní SUV málo. Polystyrénový organizér kolem náhradního kola je navíc tak nešťastně dělený, že k němu dobíjecí kabely neuložíte.
|
Svět motorů/Petr Homolka
k látkovému platu máme také výhrady.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zážehový čtyřválec fordu se obejde bez přeplňování a pracuje v Atkinsonově cyklu. Pomáhá si však objemem 2,5 l, takže disponuje výkonem 112 kW, elektromotor má 97 kW. Kumulovaný výkon se shoduje s citroënem. Největší předností tohoto hybridu je jemný a plynulý chod, který ještě podporuje použití bezestupňové převodovky. Také je úspornější a čistě na elektřinu ujede dál.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental PremiumContact6 225/55 R19
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Kuga PHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia G-Tec: Další oběť konfliktu?
Nejúspěšnější cupra se chlubí nevídaně bohatou škálou motorů. Skvělá je i ojetá
Chorvatská rallye po 1. dnu: Neuville a Evans remizují na první místě
Makáte v práci na 200 %? Správně by měl váš zaměstnavatel udělat tohle
Dacia Spring přijíždí na český trh, i bez dotace je za hubičku
Zachovalé ojetiny na LPG na UlovAuto.cz