Co opravdu vydrží přeplňované tříválce: Máme se malých motorů bát?
14
/
23
Prohlédnout znovu
Co opravdu vydrží přeplňované tříválce: Máme se malých motorů bát?
Co opravdu vydrží přeplňované tříválce: Máme se malých motorů bát?
|
acz
Tříválcová octavia dorazila loni před faceliftem. Porovnávali jsme ji s dosavadní 1.2 TSI a kultura chodu se nám líbila. O chlup nižší byla i spotřeba.
|
acz
Vysokým teplotám ve válcích turbomotorů vzdorují písty ze speciálních slitin. Kompozitový povlak na straně snižuje tření.
|
acz
I na pístní kroužky se pro zvýšení otěrové odolnosti nanášejí speciální povlaky
|
acz
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
|
acz
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
|
acz
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
|
acz
Tříválcová dvanáctistovka od Peugeotu s 96 kW a 230 Nm letí jako vítr. Pěkně cvičí i s modelem 3008.
|
acz
Vysokým tlakům na klice jsou uzpůsobená ložiska s polymerním povlakem
|
acz
Endoskop zavedený do válce otvorem svíčky dovoluje nahlížet do útrob spalovacího prostoru. Technici servisu Rašino v Brně se k autu měli se zjevným fandovstvím.
|
acz
K měření kompresního tlaku válců se používá barometr se záznamem. Jeden mechanik drží zapnutý startér, druhý měřák v otvoru svíčky. Jak vidíte, je to chlapská práce pro obě ruce.
|
acz
Čím delší čáru tuha barometru nakreslí, tím vyšší je tlak ve válci. Vlevo záznam našeho focusu se 176 000 km, vpravo pro porovnání motor s 8000 km. Úbytek těsnosti ve dvou válcích není na dané kilometry nijak neobvyklý. Kvůli vysokému tlaku, který turbomo
|
acz
Detailní pohled na dno pístu ukazuje čistý a lesklý povrch s jasně viditelnými jednotlivými zrnky karbonu. Motory s unavenými vstřikovači zde mívají souvislý černý povlak, od kterého se světlo optické sondy ani neodrazí.
|
acz
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
|
acz
Na 70 000 km ročně se diesel skutečně vyplatí. V průměru to znamená kolem 300 km za pracovní den, variabilní interval oleje přesto posílal majitele do servisu po 22 000 km.
|
acz
Dlouhé vzdálenosti mezi regeneracemi ukazují nejen na dobrý stav samotného fi ltru pevných částic, ale i nízkou kouřivost motoru. Tedy opět známka vstřikování v dobré kondici.
|
acz
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
|
acz
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
|
acz
Pro prevenci detonací je třeba výkonné chlazení. Pomáhá mu otevřený blok, kde voda proudí kolem válců v rovině spalovacího prostoru.
|
acz
Kromě černých pístů a výfukových ventilů vypadají vnitřnosti motoru jako nové
|
acz
Vysoké teploty panující v motoru 1.0 TSI při vysokém zatížení dokreslují úctyhodně „opálené“ písty. Materiál to ale vydrží bez defektů.
|
acz
Pístní čep má povrch ze syntetického diamantu, což snižuje tření a zvyšuje otěrovou odolnost. Oko ojnice je nohoře užší – tlak pístu působí vždy dolů, takže vršek lze bez obav odlehčit.
|
acz
Momentová křivka nastupuje zvolna, vrcholu dosahuje až při 3200 min-1. Novému motoru jsme v roce 2014 naměřili stejných 196 Nm už při 2040 min-1. Výkon 96 kW při 6000 min-1 znamená pokles proti 101 kW u nového stroje, stále ale bezpečně přesahuje 92 kW ga
|
acz
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu