Co opravdu vydrží přeplňované tříválce: Máme se malých motorů bát?

15/23
Zavřít
  • Co opravdu vydrží přeplňované tříválce: Máme se malých motorů bát?
    Co opravdu vydrží přeplňované tříválce: Máme se malých motorů bát?| Zdroj: acz
  • Tříválcová octavia dorazila loni před faceliftem. Porovnávali jsme ji s dosavadní 1.2 TSI a kultura chodu se nám líbila. O chlup nižší byla i spotřeba.
    Tříválcová octavia dorazila loni před faceliftem. Porovnávali jsme ji s dosavadní 1.2 TSI a kultura chodu se nám líbila. O chlup nižší byla i spotřeba.| Zdroj: acz
  • Vysokým teplotám ve válcích turbomotorů vzdorují písty ze speciálních slitin. Kompozitový povlak na straně snižuje tření.
    Vysokým teplotám ve válcích turbomotorů vzdorují písty ze speciálních slitin. Kompozitový povlak na straně snižuje tření.| Zdroj: acz
  • I na pístní kroužky se pro zvýšení otěrové odolnosti nanášejí speciální povlaky
    I na pístní kroužky se pro zvýšení otěrové odolnosti nanášejí speciální povlaky| Zdroj: acz
  • Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
    Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?| Zdroj: acz
  • Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
    Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?| Zdroj: acz
  • Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
    Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?| Zdroj: acz
  • Tříválcová dvanáctistovka od Peugeotu s 96 kW a 230 Nm letí jako vítr. Pěkně cvičí i s modelem 3008.
    Tříválcová dvanáctistovka od Peugeotu s 96 kW a 230 Nm letí jako vítr. Pěkně cvičí i s modelem 3008.| Zdroj: acz
  • Vysokým tlakům na klice jsou uzpůsobená ložiska s polymerním povlakem
    Vysokým tlakům na klice jsou uzpůsobená ložiska s polymerním povlakem| Zdroj: acz
  • Endoskop zavedený do válce otvorem svíčky dovoluje nahlížet do útrob spalovacího prostoru. Technici servisu Rašino v Brně se k autu měli se zjevným fandovstvím.
    Endoskop zavedený do válce otvorem svíčky dovoluje nahlížet do útrob spalovacího prostoru. Technici servisu Rašino v Brně se k autu měli se zjevným fandovstvím.| Zdroj: acz
  • K měření kompresního tlaku válců se používá barometr se záznamem. Jeden mechanik drží zapnutý startér, druhý měřák v otvoru svíčky. Jak vidíte, je to chlapská práce pro obě ruce.
    K měření kompresního tlaku válců se používá barometr se záznamem. Jeden mechanik drží zapnutý startér, druhý měřák v otvoru svíčky. Jak vidíte, je to chlapská práce pro obě ruce.| Zdroj: acz
  • Čím delší čáru tuha barometru nakreslí, tím vyšší je tlak ve válci. Vlevo záznam našeho focusu se 176 000 km, vpravo pro porovnání motor s 8000 km. Úbytek těsnosti ve dvou válcích není na dané kilometry nijak neobvyklý. Kvůli vysokému tlaku, který turbomo
    Čím delší čáru tuha barometru nakreslí, tím vyšší je tlak ve válci. Vlevo záznam našeho focusu se 176 000 km, vpravo pro porovnání motor s 8000 km. Úbytek těsnosti ve dvou válcích není na dané kilometry nijak neobvyklý. Kvůli vysokému tlaku, který turbomo| Zdroj: acz
  • Detailní pohled na dno pístu ukazuje čistý a lesklý povrch s jasně viditelnými jednotlivými zrnky karbonu. Motory s unavenými vstřikovači zde mívají souvislý černý povlak, od kterého se světlo optické sondy ani neodrazí.
    Detailní pohled na dno pístu ukazuje čistý a lesklý povrch s jasně viditelnými jednotlivými zrnky karbonu. Motory s unavenými vstřikovači zde mívají souvislý černý povlak, od kterého se světlo optické sondy ani neodrazí.| Zdroj: acz
  • Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
    Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?| Zdroj: acz
  • Na 70 000 km ročně se diesel skutečně vyplatí. V průměru to znamená kolem 300 km za pracovní den, variabilní interval oleje přesto posílal majitele do servisu po 22 000 km.
    Na 70 000 km ročně se diesel skutečně vyplatí. V průměru to znamená kolem 300 km za pracovní den, variabilní interval oleje přesto posílal majitele do servisu po 22 000 km.| Zdroj: acz
  • Dlouhé vzdálenosti mezi regeneracemi ukazují nejen na dobrý stav samotného fi ltru pevných částic, ale i nízkou kouřivost motoru. Tedy opět známka vstřikování v dobré kondici.
    Dlouhé vzdálenosti mezi regeneracemi ukazují nejen na dobrý stav samotného fi ltru pevných částic, ale i nízkou kouřivost motoru. Tedy opět známka vstřikování v dobré kondici.| Zdroj: acz
  • Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
    Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?| Zdroj: acz
  • Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
    Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?| Zdroj: acz
  • Pro prevenci detonací je třeba výkonné chlazení. Pomáhá mu otevřený blok, kde voda proudí kolem válců v rovině spalovacího prostoru.
    Pro prevenci detonací je třeba výkonné chlazení. Pomáhá mu otevřený blok, kde voda proudí kolem válců v rovině spalovacího prostoru.| Zdroj: acz
  • Kromě černých pístů a výfukových ventilů vypadají vnitřnosti motoru jako nové
    Kromě černých pístů a výfukových ventilů vypadají vnitřnosti motoru jako nové| Zdroj: acz
  • Vysoké teploty panující v motoru 1.0 TSI při vysokém zatížení dokreslují úctyhodně „opálené“ písty. Materiál to ale vydrží bez defektů.
    Vysoké teploty panující v motoru 1.0 TSI při vysokém zatížení dokreslují úctyhodně „opálené“ písty. Materiál to ale vydrží bez defektů.| Zdroj: acz
  • Pístní čep má povrch ze syntetického diamantu, což snižuje tření a zvyšuje otěrovou odolnost. Oko ojnice je nohoře užší – tlak pístu působí vždy dolů, takže vršek lze bez obav odlehčit.
    Pístní čep má povrch ze syntetického diamantu, což snižuje tření a zvyšuje otěrovou odolnost. Oko ojnice je nohoře užší – tlak pístu působí vždy dolů, takže vršek lze bez obav odlehčit.| Zdroj: acz
  • Momentová křivka nastupuje zvolna, vrcholu dosahuje až při 3200 min-1. Novému motoru jsme v roce 2014 naměřili stejných 196 Nm už při 2040 min-1. Výkon 96 kW při 6000 min-1 znamená pokles proti 101 kW u nového stroje, stále ale bezpečně přesahuje 92 kW ga
    Momentová křivka nastupuje zvolna, vrcholu dosahuje až při 3200 min-1. Novému motoru jsme v roce 2014 naměřili stejných 196 Nm už při 2040 min-1. Výkon 96 kW při 6000 min-1 znamená pokles proti 101 kW u nového stroje, stále ale bezpečně přesahuje 92 kW ga| Zdroj: acz
Co opravdu vydrží přeplňované tříválce: Máme se malých motorů bát?
Tříválcová octavia dorazila loni před faceliftem. Porovnávali jsme ji s dosavadní 1.2 TSI a kultura chodu se nám líbila. O chlup nižší byla i spotřeba.
Vysokým teplotám ve válcích turbomotorů vzdorují písty ze speciálních slitin. Kompozitový povlak na straně snižuje tření.
I na pístní kroužky se pro zvýšení otěrové odolnosti nanášejí speciální povlaky
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
Tříválcová dvanáctistovka od Peugeotu s 96 kW a 230 Nm letí jako vítr. Pěkně cvičí i s modelem 3008.
Vysokým tlakům na klice jsou uzpůsobená ložiska s polymerním povlakem
Endoskop zavedený do válce otvorem svíčky dovoluje nahlížet do útrob spalovacího prostoru. Technici servisu Rašino v Brně se k autu měli se zjevným fandovstvím.
K měření kompresního tlaku válců se používá barometr se záznamem. Jeden mechanik drží zapnutý startér, druhý měřák v otvoru svíčky. Jak vidíte, je to chlapská práce pro obě ruce.
Čím delší čáru tuha barometru nakreslí, tím vyšší je tlak ve válci. Vlevo záznam našeho focusu se 176 000 km, vpravo pro porovnání motor s 8000 km. Úbytek těsnosti ve dvou válcích není na dané kilometry nijak neobvyklý. Kvůli vysokému tlaku, který turbomo
Detailní pohled na dno pístu ukazuje čistý a lesklý povrch s jasně viditelnými jednotlivými zrnky karbonu. Motory s unavenými vstřikovači zde mívají souvislý černý povlak, od kterého se světlo optické sondy ani neodrazí.
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
Na 70 000 km ročně se diesel skutečně vyplatí. V průměru to znamená kolem 300 km za pracovní den, variabilní interval oleje přesto posílal majitele do servisu po 22 000 km.
Dlouhé vzdálenosti mezi regeneracemi ukazují nejen na dobrý stav samotného fi ltru pevných částic, ale i nízkou kouřivost motoru. Tedy opět známka vstřikování v dobré kondici.
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
Co vydrží přeplňované tříválce: Amputovaná životnost?
Pro prevenci detonací je třeba výkonné chlazení. Pomáhá mu otevřený blok, kde voda proudí kolem válců v rovině spalovacího prostoru.
Kromě černých pístů a výfukových ventilů vypadají vnitřnosti motoru jako nové
Vysoké teploty panující v motoru 1.0 TSI při vysokém zatížení dokreslují úctyhodně „opálené“ písty. Materiál to ale vydrží bez defektů.
Pístní čep má povrch ze syntetického diamantu, což snižuje tření a zvyšuje otěrovou odolnost. Oko ojnice je nohoře užší – tlak pístu působí vždy dolů, takže vršek lze bez obav odlehčit.
Momentová křivka nastupuje zvolna, vrcholu dosahuje až při 3200 min-1. Novému motoru jsme v roce 2014 naměřili stejných 196 Nm už při 2040 min-1. Výkon 96 kW při 6000 min-1 znamená pokles proti 101 kW u nového stroje, stále ale bezpečně přesahuje 92 kW ga