Další elektronástraha. Auta jako úložiště elektřiny. Vysají nám energii?
6
/
8
Přehled fotografií
Zavřít
Nissan Leaf
|
Zdroj: Svět motorů
Baterie je nejdražší součástí elektromobilu a pokles hodnoty pod únosnou mez je totální škodou. Její výměna navíc také není zrovna jednoduchá.
|
Zdroj: Svět motorů
Jeden z největších světových projektů využívajících V2G spustil Fiat v domovském Turíně. Nově vyrobené fiaty tam slouží jako úložiště energie.
|
Zdroj: Svět motorů
Nabíjecí stanice ČEZ
|
Zdroj: Svět motorů
Existuje i alternativní způsob, jak využít baterie elektromobilů k vyrovnávání rozvodných sítí. Počítá ale s vysloužilými bateriemi, jejichž kapacita již klesla pod oněch 70 % použitelných ve vozech, stále ale dokážou posloužit jako stacionární uložiště, jako to například dělá na předchozí straně zobrazené BMW.
|
Zdroj: Svět motorů
Technologie V2H
|
Zdroj: Svět motorů
Využití technologie V2G si kromě chytrých elektroměrů vyžádá i obousměrné wallboxy, schopné dodávat energii do sítě. V prodeji už jich je spousta.
|
Zdroj: Svět motorů
Ztráty při nabíjení
|
Zdroj: Svět motorů
Zavřít