Podíl osobních vozidel NEV na prodejích v Číně|
Zdroj: CPCA
Nejprodávanější EV a PHEV na světě (2023)|
Zdroj: Clean Technica
BYD e6 měl už v roce 2009 vodou chlazenou baterii LiFePo o kapacitě 61 kWh a dojezd kolem 300 km. Byl tedy vyspělější než tehdy začínající Nissan Leaf.|
Zdroj: Svět motorů
Xiaomi SU7|
Zdroj: Carscoops
Xiaomi SU7|
Zdroj: Carscoops
Xiaomi SU7 má baterii o kapacitě 101 kWh, výkon až 495 kW a zrychlení na stovku za 2,78 sekundy. Firma plánuje dostat se mezi pět největších výrobců aut.|
Zdroj: Carscoops
Xiaomi SU7|
Zdroj: Carscoops
Xiaomi SU7|
Zdroj: Carscoops
Xiaomi SU7|
Zdroj: Carscoops
Xiaomi SU7|
Zdroj: Carscoops
Xiaomi SU7|
Zdroj: Carscoops
MPV v Číně stále patří mezi velmi populární segmenty a daří se jim i s bateriemi. Li Xiang Mega má baterii o kapacitě 102 kWh a brutální nabíjecí výkon 552 kW.|
Zdroj: Svět motorů
Zeekr už svá auta prodává i v Evropě a ještě letos by se měl objevit u nás. Takto jsme model 001 nachytali při testování v Česku.|
Zdroj: Svět motorů
V čínských městech se podařilo elektrifikovat i populární segment malých dodávek nazývaných mianbaoche. Ty slouží primárně k zásobování, ale také rozvozu pracovníku a patří mezi nejprodávanější kategorii vozů.|
Zdroj: Svět motorů
Velmi populární jsou v Číně elektromobily s prodlužovačem dojezdu. Zobrazený Li Xiang L9 má 44,5kWh baterii a pod kapotou patnáctistovku, která slouží jen ke generování energie.|
Zdroj: Svět motorů
Xpeng je jeden z úspěšnějších nových startupů, své modely nabízí v Evropě a ještě letos by měl zamířit do Česka. Věnuje se i vývoji létajících aut, první chce pustit na trh příští rok.|
Zdroj: Svět motorů
Yuki|
Zdroj: Svět motorů
Po celé Číně jsou rozmístěny podobné boxy, sloužící k výměně baterií elektrických skůtrů za nabité. Podobný systém tam provozuje spousta výrobců. Podobně se mimochodem na ulici půjčují i powerbanky pro mobily.|
Zdroj: Svět motorů